Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte hankalan eksän suhteen, joka edelleen viestittelee ja haluaisi tavata?

Vierailija
27.05.2024 |

Olen ollut aina tämän henkilön suhteen sormi suussa, koska muut ihmissuhteeni ovat toimivia ja kunnioittavia. En osannut ollenkaan varautua siihen, että rakkaussuhde voi muotoutua niin hankalaksi kuin tämän yhden kanssa kävi.

Lyhyesti kuvattuna alussa suhde syveni nopeasti vaikka yritin parhaani mukaan rajoittaa. Sitten hieman myöhemmin, kun en taipunutkaan hänen tahtoonsa joka asiassa, minusta tuli pahin kaikista naisista mitä maa päällään kantaa. Kaikin keinoin hän yritti painostaa minua luopumaan elämästäni ja tulevaisuudestani, muuttamaan maahan jossa minulle ei ole töitä, ja rupeamaan hänen kotiorjakseen. Tässä vaiheessa kuvaan tuli mm. itsemurhalla uhkailua ja hienovaraista vihjailua että hän pilaa urani. Jätin hänet kun emme saaneet useista yrityksistä huolimatta tilannetta korjattua.

Sen jälkeen hän on ollut aina välillä yhteydessä. Aluksi yhteydenotot olivat niin vihamielisiä että sanoin että en aio moista kuunnella ja palatkoon asiaan sitten kun kykenee keskustelemaan asiallisesti. Noin vuosi sitten kävimme lopulta keskustelun, joka sujui normaalisti ja rakentavasti, mikä oli toisaalta helpotus, mutta toisaalta tajusin tuon keskustelun aikana että en halua olla enää koskaan missään läheisissä tekemisissä tämän henkilön kanssa. Ensimmäistä kertaa huomasin kuinka hän joka lauseessa yritti manipuloida minua, joko mielistelemällä tai luomalla itsestään tietynlaista kuvaa. Vaikka keskustelu oli päällisin puolin aikuismaista, en luota enää yhtään tämän henkilön kykyyn kohdella muita reilusti tai olla ajamatta joka käänteessä omaa etuaan. En vain pidä tuollaisista ihmisistä ja siitä syystä en halua olla tekemisissä.

Ongelmani on nyt se, että en uskalla sanoa tätä hänelle suoraan. Hän on osoittanut suhteen aikana olevansa kostonhimoinen ja pelkään että suuttuessaan hän yrittää tosiaankin pilata ammatillisen maineeni. Hänellä on alalla jonkin verran vaikutusvaltaa ja naruja joista vedellä. Jo pelkkä sanallinen hyökkäys minun suuntaani olisi paha juttu, koska aiemmat hyökkäykset jättivät kaikenlaisia haavoja. Minulla on muutenkin stressaava elämänvaihe menossa enkä kaipaa tähän enää yhtään lisää vaikeuksia.

Mieheltä tuli juuri viesti jossa hän kertoo olevansa tulossa Suomeen myöhemmin ja ehdottaa tapaamista. Minä en halua tavata häntä. Hienovarainen vihjailu ei ole mennyt hänelle perille. Normaalisti puhun aina kaikesta suoraan ja kiertelemättä, ja useimpien ystävien/kumppanien/eksien kanssa se toimiikin oikein hyvin. En ole tullut koskaan opetelleeksi hienovaraisempia tapoja ilmaista itseäni. Nyt kuitenkin suoraan sanominen tuntuu riskialttiilta.

Olisiko täällä kellään hyviä vinkkejä, miten tällaisen tapauksen kanssa kannattaa menetellä?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, en halua tavata enää ikinä, älä ota yhteyttä! Kaikkea hyvää.

t. sinä

Tämä on ainoa oikea vaihtoehto ja et enää vastaa mihinkään, jos jatkaa

Vierailija
2/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet uppoamassa suohon, niin jatkatko samaan suuntaan vai käännytkö ja palaatko omia reittejäsi takaisin? 

Se on jo paskonut maineesi kaikella millä pystyy, ällös huoli. Turha jatkaa kokeilua.

Vierailija
4/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa, en halua tavata enää ikinä, älä ota yhteyttä! Kaikkea hyvää.

t. sinä

Tämä on ainoa oikea vaihtoehto ja et enää vastaa mihinkään, jos jatkaa

Hän tulee kokemaan tulleensa syvästi petetyksi jos tuon teen. Kyseessä on ihminen joka melko todennäköisesti yrittää kostaa petetyksi tulemisen. Siksi pelottaa lähteä tuolle linjalle.

ap

Vierailija
5/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla. Minulla ei ole mitään asiaa eksälleni, ja sillä eksällä voi olla puoliso, jonka sielua hiertää tekstailu entiselleen.

Arvostan ennen kaikkea itseäni, mutta myös eksäni uutta kumppania.

Vierailija
6/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät yhden viestin, jossa sanot että et halua olla enää tekemisissä. Sen jälkeen blokkaat hänet kaikkialta, tai vaikka saisit jotain kautta häneltä viestin, et reagoi mitenkään. Otat tietysti kaikki viestit talteen siltä varalta että tarvitset niitä myöhemmin todistusaineistoksi. Hän ei pysty sun uraasi mitenkään vaikuttamaan, jos sulla on kaikki viestit tallella.

Vierailija
7/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin lopettamaan yhteydenotot silläkin uhalla että suuttuu. Estäisin numeron myös. Aiotko elää loppuelämäsi hänen oikkujensa mukaan peläten seurauksia? Hän ei kuulosta terveeltä ihmiseltä.

Vierailija
8/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uppoamassa suohon, niin jatkatko samaan suuntaan vai käännytkö ja palaatko omia reittejäsi takaisin? 

Se on jo paskonut maineesi kaikella millä pystyy, ällös huoli. Turha jatkaa kokeilua.

En usko tähän, koska hän laskelmoi joka tilanteessa sitä miten hän hyötyisi siitä maksimaalisesti. Hyödytämme kumpikin toisiamme työasioissa, kunhan olemme hyvissä väleissä. Luultavasti hän on hillinnyt kostonhimoaan saadakseen minusta tätä hyötyä irti jatkossakin. Jos nyt kerron että en halua olla enää koskaan missään tekemisissä, tilanne muuttuu ratkaisevasti eikä mikään enää motivoi häntä kohtelemaan minua reilusti.

ap

Vierailija
9/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustelisi naisen kanssa, joka on yhteydessä exiinsä. Olen oikeasti jättänyt naisen tällaisen toiminnan takia, ja nykyään jos olen suhdetta aloittamassa, niin väännän kyllä totuuden naisesta, ja jos totuus on että exän suuntaan kontaktia on, niin se on so long baby.

Vierailija
10/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetät yhden viestin, jossa sanot että et halua olla enää tekemisissä. Sen jälkeen blokkaat hänet kaikkialta, tai vaikka saisit jotain kautta häneltä viestin, et reagoi mitenkään. Otat tietysti kaikki viestit talteen siltä varalta että tarvitset niitä myöhemmin todistusaineistoksi. Hän ei pysty sun uraasi mitenkään vaikuttamaan, jos sulla on kaikki viestit tallella.

Kyllä pystyy vaikuttamaan. En osaa sanoa kuinka paljon, mutta selvää haittaa pystyy takuulla aiheuttamaan monen sellaisen tahon suuntaan, jotka ovat minulle tänä ja ensi vuonna tärkeitä. Pahimmassa tapauksessa joutuisin vaihtamaan kokonaan alaa.

ap

Vierailija
11/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy vaikuttamaan. En osaa sanoa kuinka paljon, mutta selvää haittaa pystyy takuulla aiheuttamaan monen sellaisen tahon suuntaan, jotka ovat minulle tänä ja ensi vuonna tärkeitä. Pahimmassa tapauksessa joutuisin vaihtamaan kokonaan alaa.

ap

No jos noin kerran on, silloinhan asia on selvä. Jatkat hänen kanssaan roikkumista kunnes kuolema teidät erottaa. Mitäs edes kyselet jos kerran et mitään voi tehdä?

Vierailija
12/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi naisen kanssa, joka on yhteydessä exiinsä. Olen oikeasti jättänyt naisen tällaisen toiminnan takia, ja nykyään jos olen suhdetta aloittamassa, niin väännän kyllä totuuden naisesta, ja jos totuus on että exän suuntaan kontaktia on, niin se on so long baby.

Miten tämä liittyy aiheeseen? Itse olen tekemisissä useamman eksän kanssa, olen mm. yhden lasten kummitäti. Vietämme usein aikaa hänen perheensä kesken, koska olemme ystävystyneet myös eksäni nykyisen vaimon kanssa.

Sinä saat toki valita kumppanisi sellaisilla kriteereillä kuin tahdot.

ap

Vierailija
13/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tuollaisessa tilanteessa valmis vaikka vaihtamaan sitä alaa, että ei tarvitse olla toisen talutusnuorassa. Siinäpähän ''pilaisi'' maineeni jos on niin sairas mieleltään.

Vierailija
14/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estäisi  numeron, mikäli yhteydenotot olisivat todella häiritseviä. Sen pituinen se.

Vierailija
15/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aiheeseen? Itse olen tekemisissä useamman eksän kanssa, olen mm. yhden lasten kummitäti. Vietämme usein aikaa hänen perheensä kesken, koska olemme ystävystyneet myös eksäni nykyisen vaimon kanssa.

Sinä saat toki valita kumppanisi sellaisilla kriteereillä kuin tahdot.

ap

Juuri tämän takia olet tämän yhden exän kanssa ongelmiin ajautunut: koska luulet, että on ihan normaalia olla exien kanssa tekemisissä. Sinun ei myöskään tarvitse kertoa, että olet myös harrastanut seksiä exiesi kanssa. Nimittäin tiedän sen.

Vierailija
16/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pikemmin estät hänet kaikilla viestintäkanavilla, sitä vähemmän hän kerkeää saada pahaa aikaiseksi.

Vierailija
17/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy nyt oikeasti miettiä, minkälaista elämää haluat elää. Roikut jossain alassa ja samallan annat kohdella itseäsi huonosti ja todennäköisesti tuo pahenee vaan. Jos tämä on toive elämääsi, niin sitten jatkat näin. Tosin elämiä on meillä kaikilla vaan yksi, niin näinkö aiot omasi käyttää?

Toinenkin vaihtoehto on nyt annettu ja valinta on täysin ja ainoastaan vain sinun.

Vierailija
18/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän voi tulla Suomeen vaikka tappamaan sinut. Toinen samanlainen tapaus uutisoitiin viime vuonna kun joku pettynyt mies matkusti Australiasta asti tappamaan jonkun Suomessa asuvan exänsä mutta onneksi epäonnistui.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/syopaa-sairastava-australialaismies…

Vierailija
19/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No jos noin kerran on, silloinhan asia on selvä. Jatkat hänen kanssaan roikkumista kunnes kuolema teidät erottaa. Mitäs edes kyselet jos kerran et mitään voi tehdä?

Kysyn vinkkejä miten tilanteen saisi purkautumaan ilman eskaloitumisen riskiä. Paras lopputulos olisi sellainen jossa välttelen onnistuneesti sekä yhteydenpitoa että hänen suututtamistaan kunnes hän rakastuu palavasti johonkuhun muuhun naiseen, koska siinä vaiheessa hän tuskin enää muistaa minulle vihoitella. Vaikka uudesta naisesta tulisi erokin, niin silloinkin tämä uusi tulee olemaan siinä asemassa missä minä nyt, eli miettimään miten vastailisi lähestymisiin ilman että toinen suuttuu. Minun kannaltani vaara olisi siinä vaiheessa ohi.

ap

Vierailija
20/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kYMPPITONNI JA HUOLI POIS JENKKITYYLIIN,eli siellä lepää ruumis joku päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi