Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte hankalan eksän suhteen, joka edelleen viestittelee ja haluaisi tavata?

Vierailija
27.05.2024 |

Olen ollut aina tämän henkilön suhteen sormi suussa, koska muut ihmissuhteeni ovat toimivia ja kunnioittavia. En osannut ollenkaan varautua siihen, että rakkaussuhde voi muotoutua niin hankalaksi kuin tämän yhden kanssa kävi.

Lyhyesti kuvattuna alussa suhde syveni nopeasti vaikka yritin parhaani mukaan rajoittaa. Sitten hieman myöhemmin, kun en taipunutkaan hänen tahtoonsa joka asiassa, minusta tuli pahin kaikista naisista mitä maa päällään kantaa. Kaikin keinoin hän yritti painostaa minua luopumaan elämästäni ja tulevaisuudestani, muuttamaan maahan jossa minulle ei ole töitä, ja rupeamaan hänen kotiorjakseen. Tässä vaiheessa kuvaan tuli mm. itsemurhalla uhkailua ja hienovaraista vihjailua että hän pilaa urani. Jätin hänet kun emme saaneet useista yrityksistä huolimatta tilannetta korjattua.

Sen jälkeen hän on ollut aina välillä yhteydessä. Aluksi yhteydenotot olivat niin vihamielisiä että sanoin että en aio moista kuunnella ja palatkoon asiaan sitten kun kykenee keskustelemaan asiallisesti. Noin vuosi sitten kävimme lopulta keskustelun, joka sujui normaalisti ja rakentavasti, mikä oli toisaalta helpotus, mutta toisaalta tajusin tuon keskustelun aikana että en halua olla enää koskaan missään läheisissä tekemisissä tämän henkilön kanssa. Ensimmäistä kertaa huomasin kuinka hän joka lauseessa yritti manipuloida minua, joko mielistelemällä tai luomalla itsestään tietynlaista kuvaa. Vaikka keskustelu oli päällisin puolin aikuismaista, en luota enää yhtään tämän henkilön kykyyn kohdella muita reilusti tai olla ajamatta joka käänteessä omaa etuaan. En vain pidä tuollaisista ihmisistä ja siitä syystä en halua olla tekemisissä.

Ongelmani on nyt se, että en uskalla sanoa tätä hänelle suoraan. Hän on osoittanut suhteen aikana olevansa kostonhimoinen ja pelkään että suuttuessaan hän yrittää tosiaankin pilata ammatillisen maineeni. Hänellä on alalla jonkin verran vaikutusvaltaa ja naruja joista vedellä. Jo pelkkä sanallinen hyökkäys minun suuntaani olisi paha juttu, koska aiemmat hyökkäykset jättivät kaikenlaisia haavoja. Minulla on muutenkin stressaava elämänvaihe menossa enkä kaipaa tähän enää yhtään lisää vaikeuksia.

Mieheltä tuli juuri viesti jossa hän kertoo olevansa tulossa Suomeen myöhemmin ja ehdottaa tapaamista. Minä en halua tavata häntä. Hienovarainen vihjailu ei ole mennyt hänelle perille. Normaalisti puhun aina kaikesta suoraan ja kiertelemättä, ja useimpien ystävien/kumppanien/eksien kanssa se toimiikin oikein hyvin. En ole tullut koskaan opetelleeksi hienovaraisempia tapoja ilmaista itseäni. Nyt kuitenkin suoraan sanominen tuntuu riskialttiilta.

Olisiko täällä kellään hyviä vinkkejä, miten tällaisen tapauksen kanssa kannattaa menetellä?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän olette eronneet jo aikoja sitten. Et ole hänelle velkaa yhtään mitään selityksiä ja kiemurteluja. Laitat vaan tyypin estoon kaikissa kanavissa, etkä vastaanota häneltä enää ikinä mitään.

Vierailija
42/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on helppoa. Teillä ei ole yhteistä lasta eli sinulla on kaikki oikeus olla pitämättä mitään yhteyttä.

Kiellät kaikki yhteydenotot viestillä ja kerrot tarvittaessa, että ilmoitat poliisille jos häiriköinti jatkuu. Sitten et reagoi mihinkään. Kaikki talteen ja poliisille. Viestintärauhan rikkominen, vainoaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex sai tarpeekseen avioliitosta mun kanssa :))))))))) hänellä ei aina riittänyt huumorintaju

Vierailija
44/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainoamiesta ja kostamisesta saa nykyään vankilatuomion. Suoraan poliisille ap! Kosto kostetaan väkivallalla, jos kyseessä on jokin mielenvikainen hullu.

Vierailija
45/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten on vaihdettava ja seuraavissa ihmissuhteissa miettii tarkemmin kenet päästää iholleen.Jotenkin erikoiselta tarinalta kuulostaa ollakseen totta. Oikeassa elämässä tuossa tilanteessa pitäisi jo ottaa yhteyttä esimieheen ja lakimieheen.

Meillä kummallakaan ei ole esimiestä. Lakimieheen taas ei oteta yhteyttä pelkän hienovaraisen vihjauksen perusteella. Kyseinen mies osaa esittää vihjauksensa siten, ettei niistä minnekään lakitupaan joudu. Lisäksi hän asuu toisessa maassa, jonne minun olisi erittäin mutkikasta lähteä oikeusjuttua nostamaan. Parisuhteessa toisen painostaminen itsemurhauhkailulla ei käsittääkseni ole rikos, vaikka se kovin alhaista ja henkisesti väkivaltaista toimintaa onkin. 

ap

Vierailija
46/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöt ja välttelevät vastaukset ja mihinkään keskusteluun lähteminen ovat typerintä mitä voit tehdä. Ainoa oikea vastaus on täydellinen radiohiljaisuus ja estot joka paikkaan. Terveisin saman kokenut.

Vierailija
47/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle. Eihän se edes halua tehdä mitään, selvä provo. 

Vierailija
48/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heippa, en halua tavata enää ikinä, älä ota yhteyttä! Kaikkea hyvää.

t. sinä

Tämä on ainoa oikea vaihtoehto ja et enää vastaa mihinkään, jos jatkaa

Hän tulee kokemaan tulleensa syvästi petetyksi jos tuon teen. Kyseessä on ihminen joka melko todennäköisesti yrittää kostaa petetyksi tulemisen. Siksi pelottaa lähteä tuolle linjalle.

ap

lässyn, lässyn. Ja jos sinut tap paa niin samalla loppuu tämä sinun paskanjauhanta, laita se viesti nopsaan niin sinusta päästään. 

Vierailija
49/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on vaihdettava ja seuraavissa ihmissuhteissa miettii tarkemmin kenet päästää iholleen.Jotenkin erikoiselta tarinalta kuulostaa ollakseen totta. Oikeassa elämässä tuossa tilanteessa pitäisi jo ottaa yhteyttä esimieheen ja lakimieheen.

Meillä kummallakaan ei ole esimiestä. Lakimieheen taas ei oteta yhteyttä pelkän hienovaraisen vihjauksen perusteella. Kyseinen mies osaa esittää vihjauksensa siten, ettei niistä minnekään lakitupaan joudu. Lisäksi hän asuu toisessa maassa, jonne minun olisi erittäin mutkikasta lähteä oikeusjuttua nostamaan. Parisuhteessa toisen painostaminen itsemurhauhkailulla ei käsittääkseni ole rikos, vaikka se kovin alhaista ja henkisesti väkivaltaista toimintaa onkin. 

ap

En usko tarinastasi sanaakaan.

Vierailija
50/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteihin toimii harmaa kivi tekniikka. Itse olen luontaisesti harmaa kivi: minusta ei saa tunteellista energiaa imettyä ei hyödyttyä oikein mitenkään. Olen huomannut että jotkut tutustuessa saattavat kysellä sellaisia asiota, joita en itse kehtaisi kysellä tutustuessa toiseen, eli kartoittavat saako minusta mitään irti. Kiinostus lopahtaa nopeasti näillä.

Vierailija
51/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tiedät, suhde olisi pitänyt lopettaa heti, kun ensimmäiset merkit alkoivat ilmaantua. 

Saako henkilö jotain "kiksejä" siitä, että reagoit? Ole tylsä, vastaa viesteihin pitkän ajan kuluttua "OK", älä reagoi. Hän saa yhteydenpidostanne jotain (vallantunnetta?), älä anna hänelle sitä. Jos lähettää uhkailuviestin, vastaa vain ok tai silmäniskuhymiö tai jotain muuta mitä hän ei odota sinulta. Lopulta hän kyllästyy. 

Kyllä, nyt tiedän merkit ja osaan varoa.

En usko että saa reagoinnista itsessään kiksejä. Sitä hän yritti aluksi, mutta kun en reagoinut vihamielisiin koukkuihin kuin lyhyesti mainitsemalla miksi en niihin vastaa, niin lopulta tyyli muuttui nykyisenlaiseksi: ystävällinen, mielistelevä, yhteistyöhön pyrkivä. Arvelen että hän on yksinäinen ja muistelee hyviä hetkiämme lämmöllä (niitäkin tietysti oli). Siksi pyrkii olemaan yhteydessä. Uskon että yhteydenpito loppuisi saman tien jos hän löytäisi uuden kumppanin.

Sain siis nyt viikonloppuna viestin jossa kyseltiin kuulumisia. Siihen vastasin tänään että olen ok mutta ei aikaa pitää yhteyttä ihmisiin, ja toivotin hyvät jatkot. Siihen tuli tämä vastaus jossa kertoo olevansa tulossa Suomeen (parin kuukauden kuluttua, työasioissa) ja sanoo että voisimme tavata.

Ehdotuksesi vaikuttaa käyttökelpoiselta. Voi olla että en vastaa tähän uusimpaan viestiin mitään ainakaan heti. Sitten jos kyselee myöhemmin, totean että kas vain, unohtui vastata.

ap

Vierailija
52/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uppoamassa suohon, niin jatkatko samaan suuntaan vai käännytkö ja palaatko omia reittejäsi takaisin? 

Se on jo paskonut maineesi kaikella millä pystyy, ällös huoli. Turha jatkaa kokeilua.

En usko tähän, koska hän laskelmoi joka tilanteessa sitä miten hän hyötyisi siitä maksimaalisesti. Hyödytämme kumpikin toisiamme työasioissa, kunhan olemme hyvissä väleissä. Luultavasti hän on hillinnyt kostonhimoaan saadakseen minusta tätä hyötyä irti jatkossakin. Jos nyt kerron että en halua olla enää koskaan missään tekemisissä, tilanne muuttuu ratkaisevasti eikä mikään enää motivoi häntä kohtelemaan minua reilusti.

ap

Editoi itse tai laita joku taitavampi editoimaan itsestäsi kuva, missä olet 30kg lihavampi tms, laittakaa finnejäkin. Ja uusi mekko. Sitten laita sille se kuva ja viesti, että eikö tämä uusi mekko olekin hieno. Eiköhän lähde karkuun.

Vierailija
53/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin olet matkoilla kun äijä tulee Suomeen. Mutta oikeesti blokkaa se, mitä se tyyppi muka voi tehdä toisesta maasta käsin.

Vierailija
54/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uppoamassa suohon, niin jatkatko samaan suuntaan vai käännytkö ja palaatko omia reittejäsi takaisin? 

Se on jo paskonut maineesi kaikella millä pystyy, ällös huoli. Turha jatkaa kokeilua.

En usko tähän, koska hän laskelmoi joka tilanteessa sitä miten hän hyötyisi siitä maksimaalisesti. Hyödytämme kumpikin toisiamme työasioissa, kunhan olemme hyvissä väleissä. Luultavasti hän on hillinnyt kostonhimoaan saadakseen minusta tätä hyötyä irti jatkossakin. Jos nyt kerron että en halua olla enää koskaan missään tekemisissä, tilanne muuttuu ratkaisevasti eikä mikään enää motivoi häntä kohtelemaan minua reilusti.

ap

Itsehän sanoit, että se tahtoo eristää sinut vieraaseen maahan kotiorjaksi. 

Ei se hillitse kostonhimoaan yhtään, tälläkään hetkellä. 

Jos eroat näkyvästi niin muut ymmärtävät perässäsi seuraavan paskamyrskyn syyt oikein 👍

Vierailija
55/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa, että tämä on kestänyt ilmeisesti vuosia(?), että tuo mies viestittelee uhkailevia ja manipulointia viestejä pari kertaa vuodessa, eikä AP ole lyönyt näitä kanavia jo tukkoon. Tuo maineen viennillä uhkailukin on täysin manipulointia. Niin kauan kun annat sille tilaa tehdä sitä, niin hän sitä tekee. Entä sitten jos tulee kotiovelle? Tulkoon, sitten voi käskeä suksimaan kuuseen ja sen jälkeen soittaa poliisit jos ei poistu. Sittenpähän on viestien lisäksi jotain muutakin konkreettista todisteena.

Vierailija
56/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Editoi itse tai laita joku taitavampi editoimaan itsestäsi kuva, missä olet 30kg lihavampi tms, laittakaa finnejäkin. Ja uusi mekko. Sitten laita sille se

Tai jotain muuta, mistä se ei tykkää. Lyhyt tukka tms.

Vierailija
57/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse tuosta irti ilman totaalista suuttumista ja raivostumista, mikä ilmenee selvänä ja järkähtämättömänä rajojen vetämistä. Ignooraat täysin koko miehen. Et enää niele hänen koukkujaan ja jää miettimään hänen sanomisiaan ja niihin suhtautumista. Sisäistä se, että aivan kaikki mitä hänen taholtaan tulee, on manipuloivaa ja tuhoavaa valhetta. Irrottaudu kokonaan siitä tuhovoiman vaikutuspiiristä. 

Vierailija
58/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Editoi itse tai laita joku taitavampi editoimaan itsestäsi kuva, missä olet 30kg lihavampi tms, laittak

Miten olisi näkyvä raskausvatsa?

Vierailija
59/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi naisen kanssa, joka on yhteydessä exiinsä. Olen oikeasti jättänyt naisen tällaisen toiminnan takia, ja nykyään jos olen suhdetta aloittamassa, niin väännän kyllä totuuden naisesta, ja jos totuus on että exän suuntaan kontaktia on, niin se on so long baby.

Miten tämä liittyy aiheeseen? Itse olen tekemisissä useamman eksän kanssa, olen mm. yhden lasten kummitäti. Vietämme usein aikaa hänen perheensä kesken, koska olemme ystävystyneet myös eksäni nykyisen vaimon kanssa.

Sinä saat toki valita kumppanisi sellaisilla kriteereillä kuin tahdot.

ap

Juuri tämän takia olet tämän yhden exän kanssa ongelmiin ajautunut: koska luulet, että on ihan normaalia olla exien kanssa tekemisissä. Sinun ei myöskään tarvitse kertoa, että olet myös harrastanut seksiä

Sinulla on ongelmia mustasukkaisuutesi kanssa.

Vierailija
60/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa sitten muuta voi kuin valehdella, jos suoraan ei ole mahdollista sanoa. Jollain sun läheisellä vakava sairaus ja vietät kaiken aikasi sairaalassa? Vältät kontakteja vieraisiin ettei tule pöpöjä ja muutenkin kaikkien asioiden hoitamiseen menee kaikki sun aika... Jotain tuollaista sitten. Parisuhdetta en alkaisi valehtelemaan, koska kuten sanoit, siitä voi tulla jotain ongelmia myös toiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan