Miten toimisitte hankalan eksän suhteen, joka edelleen viestittelee ja haluaisi tavata?
Olen ollut aina tämän henkilön suhteen sormi suussa, koska muut ihmissuhteeni ovat toimivia ja kunnioittavia. En osannut ollenkaan varautua siihen, että rakkaussuhde voi muotoutua niin hankalaksi kuin tämän yhden kanssa kävi.
Lyhyesti kuvattuna alussa suhde syveni nopeasti vaikka yritin parhaani mukaan rajoittaa. Sitten hieman myöhemmin, kun en taipunutkaan hänen tahtoonsa joka asiassa, minusta tuli pahin kaikista naisista mitä maa päällään kantaa. Kaikin keinoin hän yritti painostaa minua luopumaan elämästäni ja tulevaisuudestani, muuttamaan maahan jossa minulle ei ole töitä, ja rupeamaan hänen kotiorjakseen. Tässä vaiheessa kuvaan tuli mm. itsemurhalla uhkailua ja hienovaraista vihjailua että hän pilaa urani. Jätin hänet kun emme saaneet useista yrityksistä huolimatta tilannetta korjattua.
Sen jälkeen hän on ollut aina välillä yhteydessä. Aluksi yhteydenotot olivat niin vihamielisiä että sanoin että en aio moista kuunnella ja palatkoon asiaan sitten kun kykenee keskustelemaan asiallisesti. Noin vuosi sitten kävimme lopulta keskustelun, joka sujui normaalisti ja rakentavasti, mikä oli toisaalta helpotus, mutta toisaalta tajusin tuon keskustelun aikana että en halua olla enää koskaan missään läheisissä tekemisissä tämän henkilön kanssa. Ensimmäistä kertaa huomasin kuinka hän joka lauseessa yritti manipuloida minua, joko mielistelemällä tai luomalla itsestään tietynlaista kuvaa. Vaikka keskustelu oli päällisin puolin aikuismaista, en luota enää yhtään tämän henkilön kykyyn kohdella muita reilusti tai olla ajamatta joka käänteessä omaa etuaan. En vain pidä tuollaisista ihmisistä ja siitä syystä en halua olla tekemisissä.
Ongelmani on nyt se, että en uskalla sanoa tätä hänelle suoraan. Hän on osoittanut suhteen aikana olevansa kostonhimoinen ja pelkään että suuttuessaan hän yrittää tosiaankin pilata ammatillisen maineeni. Hänellä on alalla jonkin verran vaikutusvaltaa ja naruja joista vedellä. Jo pelkkä sanallinen hyökkäys minun suuntaani olisi paha juttu, koska aiemmat hyökkäykset jättivät kaikenlaisia haavoja. Minulla on muutenkin stressaava elämänvaihe menossa enkä kaipaa tähän enää yhtään lisää vaikeuksia.
Mieheltä tuli juuri viesti jossa hän kertoo olevansa tulossa Suomeen myöhemmin ja ehdottaa tapaamista. Minä en halua tavata häntä. Hienovarainen vihjailu ei ole mennyt hänelle perille. Normaalisti puhun aina kaikesta suoraan ja kiertelemättä, ja useimpien ystävien/kumppanien/eksien kanssa se toimiikin oikein hyvin. En ole tullut koskaan opetelleeksi hienovaraisempia tapoja ilmaista itseäni. Nyt kuitenkin suoraan sanominen tuntuu riskialttiilta.
Olisiko täällä kellään hyviä vinkkejä, miten tällaisen tapauksen kanssa kannattaa menetellä?
Kommentit (98)
Mulle olisi lottovoitto jos mun ex asuisi ulkomailla. Koska näin ei valitettavasti ole, niin olen itse muuttamassa. Lapsen takia oli pakko pysyä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa, en halua tavata enää ikinä, älä ota yhteyttä! Kaikkea hyvää.
t. sinä
Tämä on ainoa oikea vaihtoehto ja et enää vastaa mihinkään, jos jatkaa
Hän tulee kokemaan tulleensa syvästi petetyksi jos tuon teen. Kyseessä on ihminen joka melko todennäköisesti yrittää kostaa petetyksi tulemisen. Siksi pelottaa lähteä tuolle linjalle.
ap
No, mitä itse sitten ajattelit tehdä asialle seuraavaksi?
Suostua uudelleen suhteeseen tuon ääliön kanssa vai!
Ei sulla ole paljoa vaihtoehtoja.
Minä sanon aina, että olen suhteessa, kihloissa tai naimissa oleva nainen, eikä ole soveliasta minulle keskustella muiden miesten paitsi sen oman puolison kanssa ja viestitellä heille. Ettei mieheni hyväksy. Sanon, että olen imarreltu ja toivon kaikkea hyvää heille jatkossa.
Jostain ihme syystä tämä on toiminut aina. He jotenkin arvostavat sitten lopulta sitä, että nainen on jonkun miehen tossun alla. Vaikkei se sitten ole heidän tossun alla. Kai se on jotain tarvetta saada kahlittua nainen.
Joten ihan reippaasti käytä tuota ja jos myöhemmin asia tulee esille muussa yhteydessä, voit aina sano, että silloin kuin kirjoitit sen viestin sinulla oli joku mies. Tilanteet voi muuttua ihan muutamassa päivässä. Sinkusta parisuhteeseen ja toisin päin. Sinun tahdolla ei toisille ole mitään merkitystä, mutta kun sanoo, että se on jonkun miehen tahto, niin se usein toimii.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tälle. Eihän se edes halua tehdä mitään, selvä provo.
Koksa reaktio ehdotuksiin on se mikä on, olen samaa mieltä.
tee rikosilmoitus niin ei varmana pääse maahan.
"Fyysisen hyvinvointini puolesta en pelkää, koska onnekseni en asu yksin vaan minulla on useampi kämppis." (AP)
___
Eli työ ei ole mikään kovin tärkeä eikä rahakas, jos pitää kämppiksien kanssa asua!
Mitä väliä silloin, jos sen työn menettäisikin.
Annat ymmärtää, että olet menestynyt/tärkeässä asemassa oleva/rikas, ja työn menettäminen olisi katastrofi.
Heh.
Ihmettelen, että annat siimaa vaikka et haluaisi niin mitä silloin kuvittelet, ex ajattelee!!! Totta kai se ajattelee, että haluat.
Jos tämä on keksitty tarinaa niin melko köyhää pitää sun elämän olla, että jaksat panostaa tällaiseen, laittamalla pitkiä viestejä palstalle.
"Fyysisen hyvinvointini puolesta en pelkää, koska onnekseni en asu yksin vaan minulla on useampi kämppis." (AP)
___
Eli työ ei ole mikään kovin tärkeä eikä rahakas, jos pitää kämppiksien kanssa asua!
Mitä väliä silloin, jos sen työn menettäisikin.
Annat ymmärtää, että olet menestynyt/tärkeässä asemassa oleva/rikas, ja työn menettäminen olisi katastrofi.
Heh.
Ihmettelen, että annat siimaa vaikka et haluaisi niin mitä silloin kuvittelet, että ex ajattelee!!! Totta kai se ajattelee, että haluat.
Jos tämä on keksitty tarinaa niin melko köyhää pitää sun elämän olla, että jaksat panostaa tällaiseen, laittamalla pitkiä viestejä palstalle.
"Fyysisen hyvinvointini puolesta en pelkää, koska onnekseni en asu yksin vaan minulla on useampi kämppis. Todennäköisin kiusa mitä miehen suuttumisesta voi seurata on urakehitykseni hankaloituminen ja se on minulle riittävän iso syy olla varovainen."
Heh heh ja vielä kerran heh!
Että ihan urakehitys ja kamppis.
Eivät sovi yhteen koska tuossa vaiheessa se ura ei ole kovin pitkällä kun kämppiksiäkin löytyy useampikin.
Jep
Vierailija kirjoitti:
Että ihan urakehitys ja kamppis.
Eivät sovi yhteen koska tuossa vaiheessa se ura ei ole kovin pitkällä kun kämppiksiäkin löytyy useampikin.
Jep
Ja kun ura ei ole vielä pitkällä niin VAIHDA ALAA JA SERVAA UKKO.
Ymmärretty?
Annat itse hänelle sen kaiken vallan, mitä hänellä on sinuun.
Hän on jo onnistunut manipuloinnissaan. Sinä olet jo manipuloitu.
Jokainen yhteydenotto, jokainen teko jolla sallit hänen läsnäolonsa elämässäsi vain pahentaa tätä peukaloruuvia, jossa olet.
Luovuta. Et voi kontrolloida häiriintynyttä miestä etkä mitään tilannetta, johon hän liittyy.
Itsehän sinä nyt kaivat omaa kuoppaasi syvemmälle, kun et suostu realiteetteihin.
Ihan hirveä romaani. Ei tuota jaksa kukaan lukea.
Vierailija kirjoitti:
Panisin muutaman kerran.
Edit: enpäs panisikaan.
Nyt vasta luin tuon koko pitkän tekstin ja siellähän olikin jälleen joku ulkkari toivomassa paremaa elintasoa.
Miksi edes alkujaan sekaannuit tuollaiseen?
Epäilen että tarinan häiriintynyt ja exässään uhkaillen roikkuva yhteydenottaja on Ap itse. Ei tuo hänen tuottamansa ole loogista tekstiä. Paremminkin hän tässä miehessä roikkumiseen yrittää lypsää meiltä neuvoja vaihdellen rooleja. Ei tule antaa huomiota.
Sulle ei käy mitkään ehdotukset. Leiki kuollutta ja piiloudu äijän vierailun ajaksi. Ihan sama oletko oikeasti ulkomailla vai et.