Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisitte hankalan eksän suhteen, joka edelleen viestittelee ja haluaisi tavata?

Vierailija
27.05.2024 |

Olen ollut aina tämän henkilön suhteen sormi suussa, koska muut ihmissuhteeni ovat toimivia ja kunnioittavia. En osannut ollenkaan varautua siihen, että rakkaussuhde voi muotoutua niin hankalaksi kuin tämän yhden kanssa kävi.

Lyhyesti kuvattuna alussa suhde syveni nopeasti vaikka yritin parhaani mukaan rajoittaa. Sitten hieman myöhemmin, kun en taipunutkaan hänen tahtoonsa joka asiassa, minusta tuli pahin kaikista naisista mitä maa päällään kantaa. Kaikin keinoin hän yritti painostaa minua luopumaan elämästäni ja tulevaisuudestani, muuttamaan maahan jossa minulle ei ole töitä, ja rupeamaan hänen kotiorjakseen. Tässä vaiheessa kuvaan tuli mm. itsemurhalla uhkailua ja hienovaraista vihjailua että hän pilaa urani. Jätin hänet kun emme saaneet useista yrityksistä huolimatta tilannetta korjattua.

Sen jälkeen hän on ollut aina välillä yhteydessä. Aluksi yhteydenotot olivat niin vihamielisiä että sanoin että en aio moista kuunnella ja palatkoon asiaan sitten kun kykenee keskustelemaan asiallisesti. Noin vuosi sitten kävimme lopulta keskustelun, joka sujui normaalisti ja rakentavasti, mikä oli toisaalta helpotus, mutta toisaalta tajusin tuon keskustelun aikana että en halua olla enää koskaan missään läheisissä tekemisissä tämän henkilön kanssa. Ensimmäistä kertaa huomasin kuinka hän joka lauseessa yritti manipuloida minua, joko mielistelemällä tai luomalla itsestään tietynlaista kuvaa. Vaikka keskustelu oli päällisin puolin aikuismaista, en luota enää yhtään tämän henkilön kykyyn kohdella muita reilusti tai olla ajamatta joka käänteessä omaa etuaan. En vain pidä tuollaisista ihmisistä ja siitä syystä en halua olla tekemisissä.

Ongelmani on nyt se, että en uskalla sanoa tätä hänelle suoraan. Hän on osoittanut suhteen aikana olevansa kostonhimoinen ja pelkään että suuttuessaan hän yrittää tosiaankin pilata ammatillisen maineeni. Hänellä on alalla jonkin verran vaikutusvaltaa ja naruja joista vedellä. Jo pelkkä sanallinen hyökkäys minun suuntaani olisi paha juttu, koska aiemmat hyökkäykset jättivät kaikenlaisia haavoja. Minulla on muutenkin stressaava elämänvaihe menossa enkä kaipaa tähän enää yhtään lisää vaikeuksia.

Mieheltä tuli juuri viesti jossa hän kertoo olevansa tulossa Suomeen myöhemmin ja ehdottaa tapaamista. Minä en halua tavata häntä. Hienovarainen vihjailu ei ole mennyt hänelle perille. Normaalisti puhun aina kaikesta suoraan ja kiertelemättä, ja useimpien ystävien/kumppanien/eksien kanssa se toimiikin oikein hyvin. En ole tullut koskaan opetelleeksi hienovaraisempia tapoja ilmaista itseäni. Nyt kuitenkin suoraan sanominen tuntuu riskialttiilta.

Olisiko täällä kellään hyviä vinkkejä, miten tällaisen tapauksen kanssa kannattaa menetellä?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Editoi itse tai laita joku taitavampi editoimaan itsestäsi kuva, missä olet 30kg lihavampi tms, laittakaa finnejäkin. Ja uusi mekko. Sitten laita sille se kuva ja viesti, että eikö tämä uusi mekko olekin hieno. Eiköhän lähde karkuun.

:D Tämä olisi oikeasti täydellinen idea, paitsi että minusta löytyy tuoreita kuvia hakukoneilla enkä pysty (työn takia) niitä poistattamaan. Kiitos kuitenkin kunnon nauruista!

ap

Vierailija
62/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun et ole irrottautunut tuollaisesta uhkailevasta ja manipuloivastakusipäästä, vaan vielä vastailet hänelle. Miksi alennut vastaamaan hänelle? Etkö tosiaan ymmärrä omaa typeryyttäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En seurustelisi naisen kanssa, joka on yhteydessä exiinsä. Olen oikeasti jättänyt naisen tällaisen toiminnan takia, ja nykyään jos olen suhdetta aloittamassa, niin väännän kyllä totuuden naisesta, ja jos totuus on että exän suuntaan kontaktia on, niin se on so long baby.

Kuulostat yhtä hullulta ellet jopa pahemmalta kuin aloittajan exä.

Vierailija
64/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa näyttää meille kuinka vastustamaton hän on. Tärkeässä Virassa, ja aussimies lähtee jopa tapporeissulle jos ei häntä saa. Just just. 

Vierailija
65/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uppoamassa suohon, niin jatkatko samaan suuntaan vai käännytkö ja palaatko omia reittejäsi takaisin? 

Se on jo paskonut maineesi kaikella millä pystyy, ällös huoli. Turha jatkaa kokeilua.

En usko tähän, koska hän laskelmoi joka tilanteessa sitä miten hän hyötyisi siitä maksimaalisesti. Hyödytämme kumpikin toisiamme työasioissa, kunhan olemme hyvissä väleissä. Luultavasti hän on hillinnyt kostonhimoaan saadakseen minusta tätä hyötyä irti jatkossakin. Jos nyt kerron että en halua olla enää koskaan missään tekemisissä, tilanne muuttuu ratkaisevasti eikä mikään enää motivoi häntä kohtelemaan minua reilusti.

ap

Editoi itse tai laita joku taitavampi editoimaan itsestäsi kuva, missä olet 30kg lihavampi tms, laittak

Tai jotain muuta, mistä se ei tykkää. Lyhyt tukka tms.

Tai lähetä kuva karvaisesta luomesta ja kysy onkohan siinä syöpä. Ne on ne pikkujutut, jotka jää alitajuntaan.

Vierailija
66/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetät yhden viestin, jossa sanot että et halua olla enää tekemisissä. Sen jälkeen blokkaat hänet kaikkialta, tai vaikka saisit jotain kautta häneltä viestin, et reagoi mitenkään. Otat tietysti kaikki viestit talteen siltä varalta että tarvitset niitä myöhemmin todistusaineistoksi. Hän ei pysty sun uraasi mitenkään vaikuttamaan, jos sulla on kaikki viestit tallella.

Kyllä pystyy vaikuttamaan. En osaa sanoa kuinka paljon, mutta selvää haittaa pystyy takuulla aiheuttamaan monen sellaisen tahon suuntaan, jotka ovat minulle tänä ja ensi vuonna tärkeitä. Pahimmassa tapauksessa joutuisin vaihtamaan kokonaan alaa.

ap

No jos noin kerran on, silloinhan asia on selvä. Jatkat hänen kanssaan roikkumista kunnes kuolema teidät erottaa. Mitäs edes kyselet jos kerran et mitään voi tehdä?

Entä, jos jäädytät   suhdetta vähitellen?  Onko tulossa vain käymään Suomessa vai asuuko täällä vakioon. Jos vain käy, järjestät itsellesi niin tiiviin ohjelman, ettet ehdi nähdä häntä "valitettavasti"  Viesteihin vastaat viiveellä ja vain parilla sanalla, mutta ystävällisesti. Kaikki kuolee vähitellen, kun ei ruoki ja hoivaa sitä.

Vierailija
67/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen täydellista radiohiljaisuutta. Älä vastaa mihinkään viesteihin, jos tyyppi tietää missä asut, niin siirryt toiselle paikkakunnalle tai lähdet lomareissulle tuoksi ajaksi, kun tämä tyyppi on "matkoilla" Suomessa. Kaikki viestittely talteen ja poliisille, tietääkseni Suomen poliisilla on yhteistyötä muiden maiden viranomaisten kanssa tämäntyyppisissä tapauksissa. Helpoin tapa on hakea turvakieltoa, joka on 5 vuotta voimassa, https://dvv.fi/turvakielto

Vierailija
68/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei kunnioita sinua pätkääkään, koska et osaa edes suuttua, vaan yrität vain viimeiseen asti miellyttää häntä ja taipua tuhannelle mutkalle. Milloin heräät tuosta harhasta?

Vierailija
69/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten tyyppien kanssa kaikki ei todellakaan kuole vähitellen millään keinolla. Joskus täytyy käyttää järeitä ja ehdottomia keinoja, ja nyt on se tilanne.

Vierailija
70/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaa näyttää meille kuinka vastustamaton hän on. Tärkeässä Virassa, ja aussimies lähtee jopa tapporeissulle jos ei häntä saa. Just just. 

Todellisuudessa ap nauttii tilanteesta ja sen takia hän siinä onkin.

Vierailija
71/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos jäädytät   suhdetta vähitellen?  Onko tulossa vain käymään Suomessa vai asuuko täällä vakioon. Jos vain käy, järjestät itsellesi niin tiiviin ohjelman, ettet ehdi nähdä häntä "valitettavasti"  Viesteihin vastaat viiveellä ja vain parilla sanalla, mutta ystävällisesti. Kaikki kuolee vähitellen, kun ei ruoki ja hoivaa sitä. 

On tulossa vain käymään. Juuri tällaista näivettämistä olen yrittänyt harrastaa vaikka se aivan saamarin typerältä tuntuukin. 

Varmaan teen nyt niin, että en vastaa tuohon tapaamisehdotusviestiin mitään (sanoinhan jo edellisessä viestissä olevani kiireinen ja hän sanoi ymmärtävänsä sen oikein hyvin). Sitten jos tulee uusi yhteydenotto matkan tiimoilta niin olen silloinkin kiireinen ja vastaan viiveellä. Olen luultavasti saman kuukauden aikana muutaman päivän ulkomailla, joten jos matkapäivät osuvat sattumoisin päällekäin niin olen oikeastikin estynyt tapaamaan.

Harkitsen sitäkin että mainitsisin uudesta miehestä, joka ei tykkää että pidän yhteyttä eksiin, ja en vain kertoisi miehestä mitään sen enempää vaikka kuinka kysyttäisiin, paitsi sen että mies ei ole somessa (jotta kukaan somekaverini ei joudu tulilinjalle). Tämä vain ei ole kovin uskottavaa, koska eksäni tietää että toinen ex-kumppani on hyvä ystäväni. Ehkä se voisi mennä läpi jotenkin niin, että uusi mies hyväksyy tämän yhden eksän pitkin hampain, mutta ehdottomasti ei enää muita siihen rinnalle, tai jotain.. 🙄

ap

Vierailija
72/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan esittämään tilanteeseen ei ole aloittajan asettamien ehtojen mukaista ratkaisua. Eli kakku on joko säästettävä tai syötävä. Molemmat eivät onnistu.

Joudut joko jatkamaan ja myötäilemään psykopaatin toimintaa tai sulkemaan sen ulos elämästäsi. Molemmilla ratkaisuilla on seurauksensa. Ensimmäinen näistä eli jatkaminen johtaa joka tapauksessa siihen että jossakin vaiheessa joudut ottamaan tuon toisen käyttöön. Taloudellista hyötyä voit tietenkin yrittää lypsää siirtymäaikana mutta se tietenkin lisää psykon halukkuutta kostaa.

Opittavaa tarinasta muille kuin aloittajalle: Älä lähde suhteeseen sellaisen henkilön kanssa jonka kanssa on liiketoimintaa tai keskinäistä yrittämiseen liittyvää hyötyä menossa. Saman työpaikan sisälläkin tulee ongelmia jos suhde toiseen työntekijään sitten kariutuu.

Vierailija
73/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä estämisessä on niin vaikeaa? Jos suuttumista pelkäät niin kuulostaa siltä että hän voi suuttua ihan milloin vain, joten mitä väliä? Järkevät ihmiset eivät usko panetteluja, lopuilla ei ole väliä. 

Vierailija
74/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten tyyppien kanssa kaikki ei todellakaan kuole vähitellen millään keinolla. Joskus täytyy käyttää järeitä ja ehdottomia keinoja, ja nyt on se tilanne.

Itse asiassa tällaisten tyyppien kanssa harmaa kivi -menetelmä on nimenomaan suositeltava. Ap ei sitä tee, hän vihjailee exälleen keskustelun mahdollisuudesta ja selkeästi osoittaa miltä tuo uhkailu tuntuu, eli lisää vettä myllyyn. 

Vierailija
75/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5/5 eli ihan ok. Kuuntelitko jännän äänikirjan, jossa oli samantapainen juoni.

Vierailija
76/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta eksää sinulla on kuvioissa pyörimässä jos edelleen heillekin viestittelet? Onko kaikkia pakko roikottaa mukana, tätä hulluakin? 

Vierailija
77/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksisi mitään poikaystävää enkä vastaisi heti mihinkään viesteihin tai vastaisin hyvin epämääräisesti. Sitten kun tulee Suomeen ja jos haluaisi tavata ilmoittaisin olevani kauhessa kesäflunssassa. Siitä toipuminen kestäisi koko vierailun ajan eikä tapaamista pystyisi järjestämään. Kesän jälkeen en enää vastaisi viesteihin mutta en myöskään suoraan ilmoittaisi että en enää pidä yhteyttä.

Vierailija
78/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakieltoja ja poliisia ehdottaville vielä selvennys: mitään konkreettisia uhkauksia ei ole olemassa tekstimuodossa. Niitä on esitetty sanallisesti suhteen aikana ja ne olivat yksi syy siihen että erosin suhteesta. Jälkikäteen olen saanut ilkeämielisiä meilejä joissa minua on solvattu, mutta nämä eivät sisällä sellaisia uhkauksia joiden pohjalta viranomainen voi lähteä mitään kieltoja määräämään. Menevät eroprosessin aiheuttaman tunnemyrskyn piikkiin.

Myöhemmin mies on sanonut esim. tällaisia: "Tunnen muuten oikein hyvin henkilön X, joka tekee päätökset alaasi koskevassa asiassa Y". Minä tiedän tämän uhkaukseksi, mutta poliisi ei voi tällaisten puheiden pohjalta tehdä mitään.

Varmuuden vuoksi muualle muuttaminen tai kansainvälisen oikeusprosessin käynnistäminen olisivat aivan suhteettomia toimia tilanteeseen nähden. Tilanne ei siis ole missään nimessä tällä hetkellä vakava, ja ei-vakavana haluan sen myös pitää. Fyysisen hyvinvointini puolesta en pelkää, koska onnekseni en asu yksin vaan minulla on useampi kämppis. Todennäköisin kiusa mitä miehen suuttumisesta voi seurata on urakehitykseni hankaloituminen ja se on minulle riittävän iso syy olla varovainen. En tosiaankaan rupea yhden miehen vuoksi alaa vaihtamaan, kun vaihtoehtona on lähettää pari lyhyttä tekstaria vuosittain.

Tämän palstan tietäen joku kysyy seuraavaksi että miksi sitten tulin kysymään neuvoja jos kerran tilanne ei ole vaikea. Siksi, että minulla on tapana toimia ennaltaehkäisevästi. Jos tilanne on päässyt vaikeaksi, sitä on jo monella tapaa liian myöhäistä yrittää pelastaa.

ap

Vierailija
79/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksisi mitään poikaystävää enkä vastaisi heti mihinkään viesteihin tai vastaisin hyvin epämääräisesti. Sitten kun tulee Suomeen ja jos haluaisi tavata ilmoittaisin olevani kauhessa kesäflunssassa. Siitä toipuminen kestäisi koko vierailun ajan eikä tapaamista pystyisi järjestämään. Kesän jälkeen en enää vastaisi viesteihin mutta en myöskään suoraan ilmoittaisi että en enää pidä yhteyttä.

Kiitos selkeästä vastauksesta. 

ap

Vierailija
80/98 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä kotikonsteja herpeksen oireiden hoitoon, ja onko hänellä alapäässä oireita suhteenne tiimoilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi