Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi usein kumppanin pettäessä syytetään sitä kumppanin salarakastajaa?

Vierailija
27.05.2024 |

Usein sitä salarakastajaa on myös petetty. Ei ole tiennyt olevansa salarakastaja vaan on luullut puolisonsa olevan sinkku.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on molemmissa. Yleensä salarakas tietää tyypin olevan varattu.

Vierailija
62/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta voi esittää pettävän kumppanin olevan syytön uhri

Pettävä kumppani teki tietoisen valinnan silloin, kun ryhtyi sivusuhteeseen. En ole koskaan kuullut kenenkään kertovan, että avioliitto / pysyvä suhde oni kohentunut pettämisen tultua ilmi. Tiedän tosielämästä tapauksia, joissa avioliitto loppui, kun petetty osapuoli sai tietää asiasta. Tiedän pari tapausta, joissa oletettavasti tapahtui pettämistä, mutta ne kaksi menivät naimisiin niin pian kun oli saatu virallinen ero. Uudet avioliitot kestivät . Ihmiset olivat varmaan oppineet tekemään työsä parisuhteen hyväksi.

Juuri näin. Ja tämä on asia, mitä useinkaan pettäjä ei ajattele siinä hetkessä.

Itsellä on ollut tilanteita parisuhteen aikana, jossa suhde itsessään on ollut hetkittäin huonossa kantimissa ja mahdollisuus olisi ollut mennä tunteen mukana. Sitä kuitenkin muistaa, että niiden omien hetkessä olevien päätösten seurauksena tulee väistämättä myös tilanne, jossa toinen päättää suhteen päättymisestä. Jos suhde joskus päättyy, se olkoon tiedostettu valinta. Jos siksi jään yksin silloin, olkoon niin. Meillä on paljon myös hyviä hetkiä ja muistoja, joita en halua tahrata itsestäni tai toiselta katkeruudessa ja riidellessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa erilaisia tapauksia. Jos esim. salarakkaan toiminta on suunniteltua eli tarkoitus jopa erottaa joku pariskunta ja aiheuttaa näin haittaa joillekin, on syytäkin syyttää sitä joka on suunnitelmallisuuden takana.

Voi olla että ilman suunnitelmallisuutta ei olisi mitään tapahtunut. Olen kuillut jopa tapauksista, missä joku on palkattu tuollaiseen hommaan eli suunnittelija ei ole edes salarakas itse, vaan muut.

Kyllä, hullua ja vastenmielistä tpimintaa. Mutta tuollaista harrastavat jotkut, jotka tietävät että liian läpinäkyvää olisi suora haitan aiheuttaminen tai liian ilmeisten rikosten teko joen se tehdään muka "sattumien" kautta. Voi nyyhky kyllä sinunkin perhe tulee rikkoutumaan. Mitäs haukuit "erilaisia" perheitä 

No mutta aika paljon eroa tapahtuuko se itsestään vai voimakkaan sabotoinnin, jopa törkeiden rikosten avulla.

Kaikkein naurettavinta mitä olen kuullut on joidenkin näkemys siitä, että jo

Juuri näin, eikö kukaan näe sitä enemmän paheksuttavampana, jos oikeasti on suunnitelmallisuutta eli oikeasti halutaan vain tuhota jonkun suhde tai liitto, jotta se toinen olisi köyhempi tai yksinäinen reppanatyyliin, kylläsi yllekin tylee vastoi käymisiä niisk.

Onhan se nyt aika eri asia kun ihan oikeasti sattumalta vaan rakastuminen. Joo joo, vaikka se toinen lähtee mukaan niin jos oikeasti suunnitelmallisuutta ja voimakasta manipulointia, ei sama asia kun mitä olisi ilman sitä. 

Vierailija
64/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minulle tuli vastaan yhden puolitutun miehen profiili. Vaikutti aivan täysin eronneen sinkkumiehen profiililta, jossa oli lapsetkin mainittu, mutta vaimosta ei hiiskaustakaan. Varmasti helpompaa lasten varjolla sopia tapaamiset esim. salarakkaan kotiin, kun ei muka heti halua esitellä lapsille muka ennen kuin suhde on vakiintunut. Todellisuudessa tuo mies on vahvasti naimisissa, lenkkeilevät ja reissailevat yhdessä vaimonsa kanssa.

Niin mekin reissattiin ja harrastettiin liikuntaa yhdessä. Molemmilla olikin sitten omat makkarit, eikä tätä käyty ulkopuolisille tilittämään. Ystävinä elettiin toista vuotta ennen eroa, ja senkin jälkeen muutettiin erilleen vasta vajaan vuoden päästä.

Mutta ihan noin niin kuin uteliaisuudesta kysyn, että miksi asuit exän kanssa siis melkein kolme vuotta (tai ainakin kaksi), j

Tultiin hyvin juttuun hyvinä ystävinä ja lapsi oli vielä alle 10v. siinäpä ne tärkeimmät syyt. Jokainen kuukausi jonka lapsi sai elää perhe-elämää kolmistaan olivat kotiinpäin :) Tämän jälkeenkin asuttiin vuorotellen lapsen kanssa perheen vanhassa kodissa, eli yhteinen sivuasunto mahdollisti tämän. Sekä uusi puolisoni, joka asetti lapsen edun oman [olemattoman] omistuksenhalun tai mustasukkaisuuden edelle.

Vierailija
65/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on molemmissa. Yleensä salarakas tietää tyypin olevan varattu.

Vaikka salaras tietäisi tyypin olevan varattu ja ihan tahallaan ja ilkeyttään lähtisi suhteeseen, niin silloinkin vika on pettäjässä. Pettäjä on se jolla on velvollisuus olla uskollinen tai erota. Pettäjä on vastuussa omasta parisuhteestaan ja hänen kuuluu vaalia omia lupauksiaan.

Vierailija
66/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minulle tuli vastaan yhden puolitutun miehen profiili. Vaikutti aivan täysin eronneen sinkkumiehen profiililta, jossa oli lapsetkin mainittu, mutta vaimosta ei hiiskaustakaan. Varmasti helpompaa lasten varjolla sopia tapaamiset esim. salarakkaan kotiin, kun ei muka heti halua esitellä lapsille muka ennen kuin suhde on vakiintunut. Todellisuudessa tuo mies on vahvasti naimisissa, lenkkeilevät ja reissailevat yhdessä vaimonsa kanssa.

Niin mekin reissattiin ja harrastettiin liikuntaa yhdessä. Molemmilla olikin sitten omat makkarit, eikä tätä käyty ulkopuolisille tilittämään. Ystävinä elettiin toista vuotta ennen eroa, ja senkin jälkeen muutettiin erilleen vasta vajaan vuoden päästä.

Mutta ihan noin niin kuin uteliaisuudesta kysyn, että miksi asuit exän kan

Lainaus ei toimi, mutta tuo on jo ymmärrettävämpää, että asuu vuoroviikoin lapsen kanssa vanhassa kodissa, kuin se, että ihan oikeasti asuu yhtäaikaa yhteisessä kodissa exän kanssa. Ilmeisesti sinunkin puolisosi tuli siis kuvioihin vasta, kun et enää nukkunut öitä exän kanssa saman katon alla yhtäaikaa? Mutta uuden kumppanin tuominen kuvioon, jossa asutaan yhteisissäkin asunnoissa exän kanssa tuntuu vähän hankalalta. Uusi kumppani tuskin haluaa jakaa vessan kaappia exäsi kanssa?

Varsinaiseen avaukseen, en vain ymmärrä, miksi siitä vanhasta suhteesta ei voi päästää irti ennen kuin siirtyy uuteen. Monesti ne salarakkaat haksahtaa näihin tapauksiin, ketkä väittää, että ihan vaan kaverina asun aviopuolisoni kanssa, vaikka suurin osa näistä tapauksista ei varmasti ole eronnut millään tasolla aviopuolisostaan, eikä aiokaan erota. Se, että jollekin noin kuitenkin voi käydä, että oikeasti asutaan kavereina esim. taloudellisista syistä tms., vaan lähinnä herättää toivoa salarakkaissa, että heidänkin tapauksensa olisi sellainen. Näin ei vain valitettavasti kaikilla ole, vaan kyseessä voi olla aito pettäjä, jonka aviopuoliso on autuaan tietämätön siitä, että olisivat vain kavereita (eivätkä siis todellakaan ole).

Vierailija
67/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin facessa viime kesänä kaveripyynnön vanhalle petikumppanille vaikka tiesin miehen olevan varattu. Mies on ollut puolisonsa kanssa yli 15 vuotta. No mies ei voinut hyväksyä mua kaveriksi puolisonsa vuoksi, mutta etsi mun puhelinnumeron pienellä salapoliisityöllä koska mun numeroa ei löydy Fonectasta tms.

Mies oli heti arvannut mikä mun kaveripyynnön takana on ja tapasimme ensimmäisen kerran seksin merkeissä jo muutaman päivän päästä siitä kun olin laittanut kaveripyynnön. Mies oli heti valmis pettämään. Suhde on jatkunut nyt 10kk.

Kyllä, olen kamala ihminen kun vokottelin varatun, mutta helpostipa tuo mun matkaan lähti.

Vierailija
68/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin facessa viime kesänä kaveripyynnön vanhalle petikumppanille vaikka tiesin miehen olevan varattu. Mies on ollut puolisonsa kanssa yli 15 vuotta. No mies ei voinut hyväksyä mua kaveriksi puolisonsa vuoksi, mutta etsi mun puhelinnumeron pienellä salapoliisityöllä koska mun numeroa ei löydy Fonectasta tms.

Mies oli heti arvannut mikä mun kaveripyynnön takana on ja tapasimme ensimmäisen kerran seksin merkeissä jo muutaman päivän päästä siitä kun olin laittanut kaveripyynnön. Mies oli heti valmis pettämään. Suhde on jatkunut nyt 10kk.

Kyllä, olen kamala ihminen kun vokottelin varatun, mutta helpostipa tuo mun matkaan lähti.

Eniten ihmettelen tuossa sinunkin tapauksessa sitä, että miksei se mies sitten oikeasti lähde siitä suhteesta, jos noin heikosti on siihen emotionaalisesti kiinnittynyt? Siis rahan takia vai mitä ihmettä?

Vierailija
69/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpompaa syyttää sitä pahaa, tuntematonta noitaa kuin omaa rakastaan. Vaikka naurettavaahan se on.

Olen ollut tilanteessa missä minut haukuttiin ja uhkailtiin jne. Nainen kertoi olevansa sinkku ja jäi sitten miehelleen kiiinni. Minut haukuttiin ja kiehuminen oli aikamoista. Minä en tiennyt hedän avio-onnesta yhtään mitään. Kuuntelin sen äijän kiehumista luurissa. Oli siis otttanut mun numeron vaimonsa luurista.

Kun sitten ajattelin asiaa, että minä olen se paha, niin ei mua kiinnostanut yhtään, koska se asia ei ole minun ongelma eikä kuulu minun elämääni. Jos ne jatko suhdetta, niin kiva riidellä siitä asiasta siinä suhteessa, kun mielessähän se on aina. Minuun se ei vaikuttanut yhtään, koska minä en elä heidän elämässä mitenkään mukana. Kuuntelin yhden kerran kiehumiset ja mun osalta se oli taputeltu. Se, joka on suhteen ulkopuolella, niin sellainen jää raapimaan päätään yhtään.

Kun mietin sitä naista, niin siinä ei ollut mitään sellaista, että olis ollut naimisissa. Ei vaikuttanut sellaiselta ihmiseltä yhtään. SIinä ei ollut kertakaikkkiaan mitään merkkejä. Aika taitavasti se osas ton homman hoitaa, vaikka kiinni noista jää aina. Kun se sit noin osas ton homman, niin tuskin olen ainoa mies ollut. Toikin todisti sen, että ikinä ei voi tietää toisesta mitä se todella tekee, kun kukaan ei ole ns näkemässä.

Vierailija
70/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva joutuu enää tietämättään salarakkaan rooliin, joitain poikkeuksia voi olla.

Pääsääntöisesti salasuhteet alkavat niin, että nainen alkaa houkuttelemaan varattua miestä itselleen, syyt voivat olla seksi, raha tai mikä tahansa.

Monesti näissä tunteet ottavat vallan ja homma lähtee käsistä.

Ja kun oma vaimo on vähän pyöristynyt, leikannut tukan lyhyeksi ja nalkuttaa jostain kotitöistä ja lasten hoidosta, on aika houkuttelevaa hypätä huolettomaan bile-elämään, nuoren menevän mimmin matkaan.

Yhden kerran tuo voi toimia hetken, mutta tuossa ryvettyneenä ymmärtää seuraavalla kerralla jo kokemuksesta että ei kannata 😁

Vierailija
71/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se pettävä myös syyttää sitä salarakasta....minähän vaan nyt vähän petin, et oisi saanut rakastua jne. Sitten mennään häntä koipien välissä takaisin vaimon ja lasten luo ja ollaan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.

Vierailija
72/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on omat makkarit mutta suhteessa menee oikein hyvin.

Vierailija
73/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salarakas voi aina sanoa EI pettäjälle. Itseä ei vieraat varatut ole koskaan kiinnostaneet. Niin alas en ole rimaani laskenut.

Toki voi olla monia syitä miksi ryhtyä moiseen. Suurin syy varmaan että pettäjä on narsisti ja salarakkaalla heikko itsetunto ja hän ajattelee, että tämä on hänen osansa.

Omalla kohdalla hyvä seura ja mahtava seksi olivat syynä. Itsetunnossa ei mitään vikaa, ja rimakin hyvin korkealla, hyvän seuran ja seksin merkeissä siis. Nuo eivät katso nimittäin parisuhdestatusta.

Vierailija
74/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on joku psykologinen ilmiö, ei haluta täysin myöntää, että oma rakas teki niin ja on sellainen oksetus. kuullut lukemattomia selityksiä, missä petetty syyttää enemmän sitä toista, kuin omaa kumppaniaan.

Puhumattakaan siitä kuinka paljon pettäjä kiinnin jäädessään syyttää sitä petoskumppaniaan "kun minua vampattiin".

Vierailija
75/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät ovat narsisteja ja puoliso ja salarakkaat hänen uhrejaan.

Puoliso, ota ero.

Salarakas, etsi uusi oikea kumppani.

Vierailija
76/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat ovat paskaa. Sinun ei pitäisi pettää, mutta sinun ei pidä sekaantua jonkun suhteeseen.

Jos ei tiedä mistään suhteesta ja luulee olevansa sinkun kanssa

Vierailija
77/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole syy, vaan seuraus. Seuraus siitä, että koko suhde oli toimimaton jo kauan sitten, mutta sitä ei haluttu nähdä, vaan teeskenneltiin asioiden olleen "hyvin". "Hyvyyden" mittarina käytetään usein aineellisia puitteita, jos onsaatu hommattua autoa, taloa, ym. niin asiat on silloin "hyvin", ja painetaan duunia persl.äpi pitkällä, että saadaan kaikki maksuun.

Sitä kolmatta tuntematonta on helppo syyllistää, eikä taaskaan tarvitse ottaa itse vastuuta omasta tekemisestään. Ja sitä kolmatta voi syyllisenä kuljettaa mukana omissa kuvitelmissaan vuosikymmenestä toiseen.

Loogisesti ajateltuna toimimattoman suhteen seuraus on ero. Pettäminen on tyhmää: olet löytänyt toisen mutta silti pyörität yhä sitä vanhaa johon kyllästyit jo vuosia sitten

Vierailija
78/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen tuossa sinunkin tapauksessa sitä, että miksei se mies sitten oikeasti lähde siitä suhteesta, jos noin heikosti on siihen emotionaalisesti kiinnittynyt? Siis rahan takia vai mitä ihmettä?

En mä tiedä. En ole kysynyt eikä me puhuta heidän suhteestaan. Eivät ole naimisissa eikä yhteisiä lapsia. 

Vierailija
79/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni joutui kolmanneksi pyöräksi vaikeassa elämäntilanteessa (surua perhepiirissä, siitä seurannut lievä masennus). Mies oli antanut ymmärtää asuvansa erossa vaimostaan ja lopullisen eron piti olla tulossa ihan nurkan takana. 

Muutaman viikon kuluttua selvisi, että vaimo asui kotona, asumusero oli ollut joskus vuosi aikaisemmin, mutta mitään erohakemusta ei edes ollut jätetty. Pariskunta lienee yhdessä vielä nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Ystäväni vihelsi pelin poikki välittömästi. 

Juttu tietenkin levisi pienessä harrastuspiirissämme ja pikku kaupungissa. Suurin yllätys oli se, että miten "kaikki" olivat valmiita virittämään syyn ystäväni niskoille. Mitäs meni vikittelemään varattua miestä. Myöhemmin vielä selvisi että miehellä oli ollut useita vastaavia säätöjä avioliiton aikana. Aivan törkeää! Esimerkiksi harrastuskaverit tiesivät ystäväni ja hänen elämäntilanteensa hyvin tarkkaan, eikä syytökset ainakaan helpottaneet ystäväni ahdistusta ja huonoa oloa. 

Vierailija
80/85 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni joutui kolmanneksi pyöräksi vaikeassa elämäntilanteessa (surua perhepiirissä, siitä seurannut lievä masennus). Mies oli antanut ymmärtää asuvansa erossa vaimostaan ja lopullisen eron piti olla tulossa ihan nurkan takana. 

Muutaman viikon kuluttua selvisi, että vaimo asui kotona, asumusero oli ollut joskus vuosi aikaisemmin, mutta mitään erohakemusta ei edes ollut jätetty. Pariskunta lienee yhdessä vielä nyt kymmenen vuotta myöhemmin. Ystäväni vihelsi pelin poikki välittömästi. 

Juttu tietenkin levisi pienessä harrastuspiirissämme ja pikku kaupungissa. Suurin yllätys oli se, että miten "kaikki" olivat valmiita virittämään syyn ystäväni niskoille. Mitäs meni vikittelemään varattua miestä. Myöhemmin vielä selvisi että miehellä oli ollut useita vastaavia säätöjä avioliiton aikana. Aivan törkeää! Esimerkiksi harrastuskaverit tiesivät ystäväni ja hänen elämäntilanteensa hyvin tarkkaan, eikä

Voi sitä miesparkaa kun oli taas niin vietävissä. Kuinka munaton pitää miehen olla ettei voi tunnustaa että oli itse aktiivinen asiassa, sen sijaan että ottaa vastuun?

Empatiaa ystävällesi, olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa itse, mutta ei enää ikinä, luojan kiitos se selvisi minulle suht pian.