Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi usein kumppanin pettäessä syytetään sitä kumppanin salarakastajaa?

Vierailija
27.05.2024 |

Usein sitä salarakastajaa on myös petetty. Ei ole tiennyt olevansa salarakastaja vaan on luullut puolisonsa olevan sinkku.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetään sanaa puoliso, niin sitoumuksen pitää olla jo muuta kuin deittailuasteella. Puoliso on käytännössä avo- tai aviopuolisot, ei mikä tahansa tapailuasteella oleva juttu.

Vierailija
22/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai valtaosa olisi vihainen kummallekin. Minusta on myös vähän hassua odotella jotain järkkymätöntä rationaalisuutta ihmiseltä joka on petetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on aina frigidissä pihtarissa.

Tämähän pätee myös mieheen. Noin puolella naisista on varamies, kun oma mies alkaa pihtaamaan liikaa. Seksi liian harvoin on no no.

Vierailija
24/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainaki salarakas tasan tarkkaan tiesi avioliitto aikeista pienestä vauvasta ym mutta siitä huolimatta alkoi pommittaa seksi viestejä ja aloitti suhteen. Mies menetti luottamuksen lopullisesti ja nainen mun silmissä alhainen letukka joka opettaa tyttärilleen hienon mallin millainen nainen on. En arvosta kumpaakaan ja olen pohjattoman surullinen että perhe meni rikki ja lapset joutuivat elämään sen helvetin läpi ettei aikuiseen voi luottaa kun juostaan kukasta kukkaan mieluummin kun oltais heille läsnä ja annettaisi turvallinen terve lapsuus

Siis joku "aloitti suhteen" miehesi kanssa? Kysymättä mieheltäsi??

Sorry, mutta älä syytä sitä toista naista vaan miestäsi. Muussa tapauksessa käske miehesi nostaa syyte r@iskauksesta.

Vierailija
25/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat paskaa. Sinun ei pitäisi pettää, mutta sinun ei pidä sekaantua jonkun suhteeseen.

Vierailija
26/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainaki salarakas tasan tarkkaan tiesi avioliitto aikeista pienestä vauvasta ym mutta siitä huolimatta alkoi pommittaa seksi viestejä ja aloitti suhteen. Mies menetti luottamuksen lopullisesti ja nainen mun silmissä alhainen letukka joka opettaa tyttärilleen hienon mallin millainen nainen on. En arvosta kumpaakaan ja olen pohjattoman surullinen että perhe meni rikki ja lapset joutuivat elämään sen helvetin läpi ettei aikuiseen voi luottaa kun juostaan kukasta kukkaan mieluummin kun oltais heille läsnä ja annettaisi turvallinen terve lapsuus

Sorry, mutta älä syytä sitä toista naista vaan miestäsi. Muussa tapauksessa käske miehesi nostaa syyte r@iskauksesta.

sanoinko kysymättä mieheltä kyllä se sika oli ihan yhtä mukana ja kuten sanoin syytän molempia ja vihaan molempia. pointti oli se että nainen teki tietoisen valinnan kun halusi suhteeseen miehen kanssa jolla perhe eli asia ei ollut mitenkään "yllätys"

Vierailija
27/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole syy, vaan seuraus. Seuraus siitä, että koko suhde oli toimimaton jo kauan sitten, mutta sitä ei haluttu nähdä, vaan teeskenneltiin asioiden olleen "hyvin". "Hyvyyden" mittarina käytetään usein aineellisia puitteita, jos onsaatu hommattua autoa, taloa, ym. niin asiat on silloin "hyvin", ja painetaan duunia persl.äpi pitkällä, että saadaan kaikki maksuun.

Sitä kolmatta tuntematonta on helppo syyllistää, eikä taaskaan tarvitse ottaa itse vastuuta omasta tekemisestään. Ja sitä kolmatta voi syyllisenä kuljettaa mukana omissa kuvitelmissaan vuosikymmenestä toiseen.

Vierailija
28/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole syy, vaan seuraus. Seuraus siitä, että koko suhde oli toimimaton jo kauan sitten, mutta sitä ei haluttu nähdä, vaan teeskenneltiin asioiden olleen "hyvin". "Hyvyyden" mittarina käytetään usein aineellisia puitteita, jos onsaatu hommattua autoa, taloa, ym. niin asiat on silloin "hyvin", ja painetaan duunia persl.äpi pitkällä, että saadaan kaikki maksuun.

Sitä kolmatta tuntematonta on helppo syyllistää, eikä taaskaan tarvitse ottaa itse vastuuta omasta tekemisestään. Ja sitä kolmatta voi syyllisenä kuljettaa mukana omissa kuvitelmissaan vuosikymmenestä toiseen.

Tyypillinen vastaus tyypilliselle pettäjälle: Tein sen, koska se on sinun syytäsi.

Vierailija
29/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se petetty aina syyllinen jos se on esim se aktiivinen osapuoli joka koittaa järkätä yhteistä aikaa ja tekemistä halukas seksiin tekee asioita toisen hyväksi ja puolesta et toisen olis helpompi olla ettei väsyisi ja silti se toinen viettää ajan muiden kanssa sekstailee muiden kanssa valehtelee yms ni petetyn syy ettei tehny mitää eiks je

Vierailija
30/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miettii pettämistä, niin siihen on suht pitkä matka loppujen lopuksi. Ennemmin vois puhua sille kumppanille asioista, kun alkaa pettämään. KAikki se kikkailu ja salailu jatkuvasti on varmasti kuluttavampaa kuin puhuminen ongelmista kotona.

Vierailija
31/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin on helpompi uskotella itselleen, ettei itsessä ole mitään syytä puolison pettämiseen. Syy on sen salarakkaan joka viekkaudella ja vääryydellä sai houkuteltua puolison pettämään.

Vierailija
32/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakkaan syyttäminen on itsepetosta kun ei nähdä sitä, että oikea syy pettämiselle on joko itsessään, puolisossaan, tai yleensä molemmissa. Salarakas on siinä mielessä vain sivullinen mahdollistaja tähän pettämiskuvioon

Vierailija
33/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko se petetty aina syyllinen jos se on esim se aktiivinen osapuoli joka koittaa järkätä yhteistä aikaa ja tekemistä halukas seksiin tekee asioita toisen hyväksi ja puolesta et toisen olis helpompi olla ettei väsyisi ja silti se toinen viettää ajan muiden kanssa sekstailee muiden kanssa valehtelee yms ni petetyn syy ettei tehny mitää eiks je

Tuossa juuri kuvailit toimimattoman suhteen. Suhde on yhteistyötä. Jos vain toinen osapuoli on kiinnostunut ja tekee työtä suhteen hyväksi, mutta se toinen ei, niin eihän siitä mitään tule. On kuin pelaisi itsensä kanssa tennistä. Jos toinen ei ole kiinnostunut suhteesta, niin mikään maailman mahti ei sitä kiinnostusta pysty sen toisen päähän laittamaan. Sitä joko kiinnostaa, tai sitten ei.

Vierailija
34/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kognitiivinen dissonanssi on vaikea mielentila ylläpitää kauan. Haluaa jatkaa yhä pettäjän kanssa, joko rakkaudesta, riippuvuudesta tai siksi, ettei halua "hävitä", tulla jätetyksi jonkun toisen vuoksi. Mutta kun se pettäjä kuitenkin teki loukkaavia tekoja. Välttääkseen nöyryytyksen on kätevää vierittää syy ulkopuoliselle viekkaalle viettelijälle ja vakuuttaa itsensä, että pettäjä teki vain pienen, ainutkertaisen, virhearvion.

Vierailija
35/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa juuri kuvailit toimimattoman suhteen. Suhde on yhteistyötä. Jos vain toinen osapuoli on kiinnostunut ja tekee työtä suhteen hyväksi, mutta se toinen ei, niin eihän siitä mitään tule. On kuin pelaisi itsensä kanssa tennistä. Jos toinen ei ole kiinnostunut suhteesta, niin mikään maailman mahti ei sitä kiinnostusta pysty sen toisen päähän laittamaan. Sitä joko kiinnostaa, tai sitten ei.

Kyllä näin on. Mutta kysymys kuului onko se petetyn syy että tulee petetyksi?

Miksi se toinen ei eroa jos ei kiinnosta vaan menee naimisiin ja tekee lapsia?

Vierailija
36/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on petetty ja kyllä siinä ainoastaan se pettäjä on syyllinen. Toki itse ajattelen niin, että en koskisi varattuun mieheen pitkällä tikullakaan, koska arvostan ihmisessä suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä todella paljon

Vierailija
37/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähestyi työtilaisuudessa tuollainen kihloissa oleva pienten lasten isä ihan suoran seksin pyynnön merkeissä. Kävimme pitkän keskustelun, jossa hän kertoi, että käy suht usein vieraissa, koska ei tunne mitään puolisoaan kohtaan. Elämä on vain työn ja kodin välillä puurtamista.

Tuumasin, ettei se ratkaisu elämäntilanteeseen löydy minun sängystäni, tuskin kenenkään muunkaan, vaan ratkaisu on tehtävä ihan ensimmäisenä hänen itse, oman suhteensa jatkon suhteen. Lasten asiat kyllä selviävät ja talo on vain rahaa, sen päälle ei kannata elämäänsä rakentaa.

Mies lähti tilanteesta vakuuttuneena siitä, että hänen on uskallettava nyt erota. Vuotta myöhemmin näyttivät astuneen avioliittoon, valkeat mekot, kimpunheitto ja kaikki.

Vierailija
38/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähestyi työtilaisuudessa tuollainen kihloissa oleva pienten last

Kammottavaa miten joku heittää elämänsä hukkaan onnettomassa suhteessa, ja varastaa toisen elämän siinä samalla.

Vierailija
39/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä niin tekis. Kyl se puolisopetturi on syypää. Oma valinta.

Vierailija
40/85 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämätön salarakas on uhri. Tietävä ei ole. 

Luvatta vieraissa käyvät varatut ja heidän kanssaan tietoisesti pelehtijät ovat yhtä syyllisiä.