Miksi ambulanssihenkilöt on aina niin epäkohteliaita.
Olen pari kertaa mennyt yöllä avaamaan heille alaoven, kun ovat tulleet hakemaan jotain jostain asunnosta. Riuhtaisevat oven kädestä eivätkä edes kiittele, hätistelevät vaan pois tieltä. Luuleeko ne oikeasti, että olen joku pikaliikkuja?
Kerran ajoin äidin luo ja varmistelin vaan, että ovatko menossa siihen ja siihen huoneistoon, kun osuin samaan aikaa paikalle. Töykeesti vaan, ettei kuulu kenellekään eivätkä kuunnelleet, kun yritin selittä, että äitini oli soittanut ambulanssi. Menivät vaan takasin autoon ja siirtyivät takapihan puolelle. Minä menin etuovesta rappuun ja avaamaan takaoven heille. Edes silloin ei mitään kiitosta tai noteeraaneet mitenkään, että itse asiassa autan heitä. Nimitaulusta katsoivat kerroksen, vaikka minä olisin voinut sen heille kertoa. Tuntui jotenkin koomiselle, että menin samalla hissillä saman oven taakse avaimien kanssa ja he soittavat ovikelloa.
Kommentit (102)
Olen töissä paikassa, jossa ensihoito käy vähintäänkin viikoittain. Ensihoidon saapuminen on kuin jumalien laskeutuminen rahvaan joukkoon. Me muut hoitajat olemme vain osaamatonta kuraa maiharin pohjissa. Vuosien aikana on toki ollut pari mukavaakin kohtaamista ja ne ovat poikkeuksina painuneet mieleen. Taisivat olla perustason enskoja.
T. Sh, lh
Kai se näin sitten on. Ovat kuitenkin vain autoa ajavia hoitsuja.