Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* Jouluntähtien viikko 37 *~*

08.09.2008 |

Tässä pinossa kirjoittelevat joulukuun tähtöset, joilla laskettu aika on joulukuussa 2008 tai niillä main!

[b]30.11.[/b] fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

[b]1.12.[/b] Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

[b]2.12.[/b] Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

[b]3.12.[/b] ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

[b]4.12.[/b] Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

[b]5.12.[/b] tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

[b]6.12.[/b] petite-te * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

[b]7.12.[/b] tyhjäsyli * pk-seutu *

[b]8.12.[/b] Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

[b]9.12.[/b] siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

[b]10.12.[/b] Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

[b]11.12.[/b] Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

[b]12.12.[/b] mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

[b]13.12.[/b] jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

[b]14.12.[/b] Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

[b]15.12.[/b] Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

[b]16.12.[/b] Ylläripylläri * pk-seutu *

[b]17.12.[/b] Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

[b]18.12.[/b] kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

[b]20.12.[/b] siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

[b]21.12.[/b] armi *

[b]22.12.[/b] Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

[b]23.12.[/b] Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

[b]24.12.[/b] angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

[b]25.12.[/b] Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

[b]26.12.[/b] Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

[b]27.12.[/b] Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

[b]29.12.[/b] karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

[b]30.12.[/b] Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

[b]9.1.[/b] Nudivas * TAYS *

Kommentit (28)

21/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun täällä kirjottelin, sitten muuttui elämäntilanne niin paljon, että en vähään aikaan ole jaksanut kirjotella oikeen.

Eli mies päätti, että kyllästyi perhe-elämään, ja lähti.

Meillä ennestään siis 1,5v lapsi. Ja nyt laskettuaika joulukuussa. Joka muuten muuttui 25.12.

Töissä yritän ollan mahdollisimman pitkään, välillä särkee kovastikin mahaa, välillä supistelee.

Yritän nyt olla aktiivisempi :)

Myrtti-

Vierailija
22/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain voimahali Myrtille elämäntilanteeseen ja yksin odotukseen! Rankkaa on, mutta jaksamista kovasti!

Siisan ja 010308:n kanssa jaan ikävä kyllä nuo rytmihäiriöt, tätä tosin ollut jo vuosia eikä vain odotusaikoina. Valvominen pahentaa niitä ja luulen, että ne nyt kiusaavat lähes kaiken aikaa ihan siksi kun on nukkuminen pienen lapsen kanssa niin huonoa. Ja kohta niitä on kaksi, jee...

Jos tai kun en huomenaamulla töistä ehdi pinoa aloitella, niin aloittakaa nyt ihmeessä joku muu! Yritetään muistaa tuo Myrtinkin la-muutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli aikaisemmin viikolla imetysvaatteista puhetta ja osui silmääni tällainen:

[http://www.vilttivinssi.fi/imetyspaidat.html]

Vierailija
24/28 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantrimaria .

en tiedä minkä kokoisista liiveistä on kyse , itselläni on 85 c -95 c ja noita kokoja olen ainakin löytänyt ... prismassa on ainakin joitain liivejä ja itse olen kokeillut n. 5 erilaisia liivejä ,ainakin ja nää triumph liivit on olleet kaikkeista parhaat ja olen saattanut ostaa jo hieman isoina että mahtuu turpoamaan eikä liivit silti roiku päällä ... koon 85c - 90c käyttäjä olen nyttenkin . Näillä liiveillä on helppo olla eikä kiristä ja tukee oikealla tavalla , kaaritukia näissä ei ole , enkä ole näihin liiviehin kaivannutkaan ! :)

neitim

25/28 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen, just oli ruoka, ja nyt massu täys :D

Vauva alkanut vetää ihan volttia mahassa. Öisin tuntuu, että menee koko sisuskalut uuteen järjestykseen. Mahtuu vielä kääntyilemään niin paljon. Ei tunnu aina hirveen kivalta.... :|

Gnatte- : Kiitos tsempityksistä tilanteeseeni liittyen. Tosi hyvin olen jaksellut, ja oon oikeesti osannut iloita mun tytöstä NIIN paljon enemmän kun ikinä ennen... Ei tää elämä kummempaa näinkään ole :)

siisa: Kiitos myös myötatunnosta ... Itse uskon kanssa tosi paljon kohtaloon.. Että asioiden kuuluu mennä jollain tavalla, ja sitte vähän ajan päästä vaa yhtäkkiä huomaa, et näinhän tän just pitikin mennä. Eihän sitä voi joka asiaan liittyen miettiä, todellakaan. Jos tulee jotain kuoleman tapauksia tai muuta niin ei kohtaloiden ajattelut siihen paljon auta. Mutta elämässä on niin paljon asioita joihin ei voi ite vaikuttaa- ja toisaalta hyvä niin. Muutenhan kaikki olis aika tylsää.

Ja muutenkin, must on tullut jotenkin tosi reipas. Ku tietää et kaikki kotityöt ja lapsen hoitamiset on hoidettava ite, eikä tarvii ees odottaa et joku muu niitä tekis. Ja pettyä ellei tee. Jotenki paljon helpompi olla hyväntuulinen.

Hannelle myös kiitokset tsempityksistä :)

-Nektariina- : ainakin ku esikoista odotin, eli vuonna 2006 oli äitiyspakkauksessa liukkari mukana :D

Ainiin ja Siisa- kysy jo tehdyistä hankinnoista: Esikoinen on siis 1.5v ja tyttö kans, siis masuvauvakin on tyttö, niin on joitakin juttuja jo valmiina. Tuplarattaat ostin, samoin uuden turvakaukalon, vaik vanhakin oli vielä. Sit oon ostanut vaatteita... Sitteri on ennestään, kylpyamme pitäis vauvalle ostaa oma, ku esikoisella on oma, se vauvojen kylpytuki on valmiina, samoiten kylpyammeeseen jalat. Että hirveesti ei tarvii ostella... :D

Perhevalmennuksesta ja muistakin valmennuksista: Mä en jaksa mennä, ku edellisestä kerrasta on niin vähän aikaa, et on tosi tuoreessa muistissa kaikki vielä :)

Naranja: kyllä se ajatus todellakin lohduttaa, että jos pystyy jättämään perheen, ei mulla ole sellaiselle ihmiselle mitään annettavaa!!!! Koska niinhän se on. Ja vielä viikkoa aiemmin kun sitten lähti, kuiskaili mun korvaan yöllä, ett aikoo pian kosia mua. Heh :D niinpä niin...

Joo mutta nyt pitää varmaan tehdä töitäkin välillä.

Mukavaa pian alkavaa viikkoa kaikille!!!

Myrtti- rv, olisko 27+5? En tiiä yhtään kyl... :D

26/28 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita!

Töissä olen, just oli ruoka, ja nyt massu täys :D

Vauva alkanut vetää ihan volttia mahassa. Öisin tuntuu, että menee koko sisuskalut uuteen järjestykseen. Mahtuu vielä kääntyilemään niin paljon. Ei tunnu aina hirveen kivalta.... :|

Gnatte- : Kiitos tsempityksistä tilanteeseeni liittyen. Tosi hyvin olen jaksellut, ja oon oikeesti osannut iloita mun tytöstä NIIN paljon enemmän kun ikinä ennen... Ei tää elämä kummempaa näinkään ole :)

siisa: Kiitos myös myötatunnosta ... Itse uskon kanssa tosi paljon kohtaloon.. Että asioiden kuuluu mennä jollain tavalla, ja sitte vähän ajan päästä vaa yhtäkkiä huomaa, et näinhän tän just pitikin mennä. Eihän sitä voi joka asiaan liittyen miettiä, todellakaan. Jos tulee jotain kuoleman tapauksia tai muuta niin ei kohtaloiden ajattelut siihen paljon auta. Mutta elämässä on niin paljon asioita joihin ei voi ite vaikuttaa- ja toisaalta hyvä niin. Muutenhan kaikki olis aika tylsää.

Ja muutenkin, must on tullut jotenkin tosi reipas. Ku tietää et kaikki kotityöt ja lapsen hoitamiset on hoidettava ite, eikä tarvii ees odottaa et joku muu niitä tekis. Ja pettyä ellei tee. Jotenki paljon helpompi olla hyväntuulinen.

Hannelle myös kiitokset tsempityksistä :)

-Nektariina- : ainakin ku esikoista odotin, eli vuonna 2006 oli äitiyspakkauksessa liukkari mukana :D

Ainiin ja Siisa- kysy jo tehdyistä hankinnoista: Esikoinen on siis 1.5v ja tyttö kans, siis masuvauvakin on tyttö, niin on joitakin juttuja jo valmiina. Tuplarattaat ostin, samoin uuden turvakaukalon, vaik vanhakin oli vielä. Sit oon ostanut vaatteita... Sitteri on ennestään, kylpyamme pitäis vauvalle ostaa oma, ku esikoisella on oma, se vauvojen kylpytuki on valmiina, samoiten kylpyammeeseen jalat. Että hirveesti ei tarvii ostella... :D

Perhevalmennuksesta ja muistakin valmennuksista: Mä en jaksa mennä, ku edellisestä kerrasta on niin vähän aikaa, et on tosi tuoreessa muistissa kaikki vielä :)

Naranja: kyllä se ajatus todellakin lohduttaa, että jos pystyy jättämään perheen, ei mulla ole sellaiselle ihmiselle mitään annettavaa!!!! Koska niinhän se on. Ja vielä viikkoa aiemmin kun sitten lähti, kuiskaili mun korvaan yöllä, ett aikoo pian kosia mua. Heh :D niinpä niin...

Joo mutta nyt pitää varmaan tehdä töitäkin välillä.

Mukavaa pian alkavaa viikkoa kaikille!!!

myrtti-

Vierailija
27/28 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Olen seurannut teidän keskusteluja jo pidemmän aikaa. Nyt tuon itseni esille.... Minulla laskettu aika 26.12 ja tarkoitus mennä synnyttämään kättärille.

Asumme perheemme kanssa vantaalla, olen sairaanhoitaja. Perheeseen kuuluu mies ja esikoinen, joka aloitti ekaluokan tänä syksynä. Odotan kovasti jo äitiyslomalle jäämistä. Työ aika raskasta ja väsy painaa päälle....

Huomenna ensimmäinen neuvola lääkäri, kiva kuulla mitä alapäähän kuuluu.

Ja kuulla taas vauvan sydänäänet. Liikkeet tuntuu hyvin ja voimakkaasti.

Hyviä vointeja kaikille!!

Vierailija
28/28 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin linkittäneeni vahingossa toissaviikon pinoon (ja senkin jotenkin oudosti, ei mene itse pinoon vaan vastaa-tilaan?!?), joten yritän nyt saada tähän viestini loppuun linkin viime viikkoon.

Veromitelle tervetuloa joukkoon! Yritetään muistaa sut listaan ensi viikolla - muistuta, jos jää pois (alkaa tämä raskausaivo painaa jo niin että omaa nimeäänkin saa joskus miettiä...).

Mannerto kyseli liitoskivuista. Niitä on nyt alkanut olla, mutta ei onneksi vielä mitään sietämätöntä. Lähinnä ne vaivaavat työpäivän jälkeen, kun on pitkään istunut paikoillaan. Viime odotuksessakaan eivät yltyneet tosi koviksi kuin hyvin ajoittain, samaa toivon nytkin.

Minihattikselle jaksuja flunssaan! Itsellänikin kurkkua vähän aristelee, mutta ei onneksi kummempaa. Tuo esikoispoika on edelleen kuumeessa ja mietin, miten ihmeessä tämä viikko järjestyy jos ei kohta tokene. Miehellä on sellainen tilanne töissä, että sen on lähestulkoon mahdotonta olla poissa (niillä on kahden miehen paja ja ison tilauksen deadline kuun lopussa) mutta mulla on itselläkin aika haipakkaa töissä eikä ainakaan kokonaista viikkoa voi mitenkään olla pois. Tai siis voihan sitä kun on vaan :) mutta siitä aiheutuu yhtä sun toista hankaluutta eikä vain mulle itselleni. Ja tietenkin sitä nyt muutenkin toivoisi että pieni rassu olisi terve.

Juu, saapa tosiaan nähdä Naranja miten ämmän tällä kertaa käy. Ikuisena pessimistinä odotan tosiaan, että taaskin "pääsen" leikkauspöydälle... Ei vaan, täytyyhän siihenkin vaihtoehtoon varautua, esim. miettiä ton esikoisen hoito jos niin kävisi, koska enhän sitten voi häntä nostella jne. Ja se sektio on myös siksikin valitettavan mahdollinen, että muahan ei käynnistetä kun on niin hiljan tehty sektio takana (tai ainakin erittäin epätodennäköistä että käynnistettäisiin). Jos siis taas menee yliaikaiseksi tai näyttää että olisi tosi iso vauva tulossa tms. niin taitaa olla leikkaus edessä, huoh.

Kiva kuulla, että Haa2:lla neuvolassa kaikki hyvin. Ja hienoa, että Myrtti on jo hieman reippaammalla mielellä!

Nyt kahvin keittoon, jos sen vielä saisi juodakin rauhassa ennen kuin pikkujätkä herää...

t. Gnatte 27+0 (jee)

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]