Lähes nelikymppiset miehet haluavat lapsia "ehkä joskus"
Tinderissä tulee vastaan melkein nelikymppisiä miehiä jotka "miettii vielä" lasten hankintaa, tuttavapiirissä joitain +35v miehiä jotka "ehkä joskus tulevaisuudessa" voisivat miettiä perheen perustamista ja treffeillä on tullut vastaan neljääkymppiä hipovia miehiä joille on muutenkin kaikki elämän suunnitelmat joskus jopa asuinmaata myöten ihan auki.
Tässä lienee yksi syistä sille miksi lapsia ei synny, miesten ikinuoruusharha.
Kommentit (1397)
Viisikymppinen nainen, jolla on parikymppisiä lapsia, näkee heidät lapsina. Viisikymppinen nainen, jolla ei ole lapsia, varmaankin näkee parikymppisen miehen pantavana. Poikkeuksia on, mutta noin se pääpiirteittäin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä tulee vastaan melkein nelikymppisiä naisia jotka etsivät miestä tositarkoituksella ja haluavat useamman lapsen.
Mitä näille harhaisille reppanoille pitäisi tehdä? Eivätkö he ymmärrä että juna meni jo 15-20 vuotta sitten?
Siinä lienee yksi syy sille, miksi lapsia ei enää synny. Naisten harhat.
Jos tosiaan tuollaisia tulee vastaan, niin surullistahan se on. Se, onko noin 18-20-vuotiaalla jo juna mennyt, on tietysti asia, josta voidaan olla montaa mieltä, ja faktat ovat sitten vielä erikseen. Mutta kyllähän melkein nelikymppinen (eli ilmeisesti 38-39-vuotias) on sangen myöhään liikkeellä.
Olin ollut siinä luulossa, että Tinderissä ei naisia ole kovinkaan paljoa, mutta ehkä nämä epätoivoiset siellä sitten ovat? Sillä ehkä selittyy sekin kestovalitus, ettei miehet saa mätsejä - sellais
Kaikkihan sen tietää ettei tinderissä on kuin jäännöserät. Kuonaa se on, oli siellä nainen tai mies.
Miehet ei saa mätsejä koska naiset hakee jotain tiettyä (vaikka lapsilleen isää), ymmärtämättä että jos olisivat parisuhde- ja äitimateriaalia, pullat olisi jo paistettu ja parisuhde löytynyt jostain aivan muualta.
Naiset näkee vain ne, jotka ei ole kelvanneet normaaleja reittejä muille naisille ja päättelee että tuossa on miesten taso.
Miehissä tuota jäännöserää ja kuonaa taitaa olla aika paljon enemmän kuin naisissa? Olen ymmärtänyt, että Tiderin sukupuolijakauma on miesten hyväksi jotain 80/20. Ja tuossa naisten osuudessa ovat mukana myös maksulliset ja botit, eli aika vähän jää tavallisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minkä näköiseksi ajattelet aasialais-suomalaisen vastasyntyneen?
"Luotat vaimoosi 100 %, mutta silti satuilet jonkun ihmeellisen perustelun sille, että haluat teettää isyystestit. Jos se sinun vaimo on ainoa aasialaistaustainen synnytysosastolla, niin eikö siinä näe jo ihan silmämääräisesti, mikä lapsista on hänen?"
Ainakin se vauva, joka oli samassa huoneessa meidän kanssa, oli ihan eri näköinen kuin oma vaaleaihoinen, vaaleatukkainen ja sinisilmäinen lapsi. Itse olisin hänet erottanut vaikka kaikki osaston vauvat olisi pistetty samaan huoneeseen. Erotin kyllä omankin lapseni, ei sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen nainen, jolla on parikymppisiä lapsia, näkee heidät lapsina. Viisikymppinen nainen, jolla ei ole lapsia, varmaankin näkee parikymppisen miehen pantavana. Poikkeuksia on, mutta noin se pääpiirteittäin menee.
Mä just mietin että onko näillä 20 v nuorempia himoavilla, sukupuolesta riippumatta, itsellään lapsia lainkaan. Mun tuttavapiirissä kukaan lapsensa jo kasvattanut ei ole heidän ikäistensä perään ääneen haikaillut, eivätkä myöskään eronneiden uudet kumppanit ole olleet omien lasten ikäisiä. Ilmeisesti kasvatustyö kypsyttää sen verran, ettei ihan eri elämäntilanteessa olevaa jaksaisi kauaa katsella tai kuunnella. Pelkkää panemista taas harva taitaa haikailla. Terveisiä täältä viimeisten romantikkojen kuplasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä tulee vastaan melkein nelikymppisiä naisia jotka etsivät miestä tositarkoituksella ja haluavat useamman lapsen.
Mitä näille harhaisille reppanoille pitäisi tehdä? Eivätkö he ymmärrä että juna meni jo 15-20 vuotta sitten?
Jos tosiaan tuollaisia tulee vastaan, niin surullistahan se on. Se, onko noin 18-20-vuotiaalla jo juna mennyt, on tietysti asia, josta voidaan olla montaa mieltä, ja faktat ovat sitten vielä erikseen. Mutta kyllähän melkein nelikymppinen (eli ilmeisesti 38-39-vuotias) on sangen myöhään liikkeellä.
Olin ollut siinä luulossa, että Tinderissä ei naisia ole kovinkaan paljoa, mutta ehkä nämä epätoivoiset siellä sitten ovat? Sillä ehkä selittyy seki
Osa Tinderissä olevista naisista on miehiä, jotka etsivät todisteita miten helposti naiset saavat satoja tykkäyksiä. Noita taitaa olla paljon, sen verran usein noista testeistä on täältä saanut lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minkä näköiseksi ajattelet aasialais-suomalaisen vastasyntyneen?
"Luotat vaimoosi 100 %, mutta silti satuilet jonkun ihmeellisen perustelun sille, että haluat teettää isyystestit. Jos se sinun vaimo on ainoa aasialaistaustainen synnytysosastolla, niin eikö siinä näe jo ihan silmämääräisesti, mikä lapsista on hänen?"
Ainakin se vauva, joka oli samassa huoneessa meidän kanssa, oli ihan eri näköinen kuin oma vaaleaihoinen, vaaleatukkainen ja sinisilmäinen lapsi. Itse olisin hänet erottanut vaikka kaikki osaston vauvat olisi pistetty samaan huoneeseen. Erotin kyllä omankin lapseni, ei sen puoleen.
Mä teen keikkaa äiti-lapsiyksikössä ja mun silmään vastasyntyneet ovat jokseenkin samannäköisiä punaisia pötiköitä kapaloituna vauvansänkyihin. En kyllä väitä että mulla olisi silmää yksityiskohdille (muutenkaan). Oma on jo aikuinen niin että on tainnut jo unohtuakin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet laittavat vain se houkutellakseen niitä nuorempia naisia, ei muun takia. Miehethän haluavat naisia jopa alkaen 18- vuotiaasta. Ja nuoret naiset haluavat niitä lapsia.
Nuoret naiset ei halua lapsia, eikä varsinkaan vanhaa miestä vaivaksi.
Kannattaisi haluta jos meinaa saada niitä lapsia. Ette ole hedelmällisiä ikuisesti.
Tuotahan naiset eivät tunnu ymmärtävän.
Siksi hedelmöityshoitojen määrä on räjähtänyt käsiin.
Vanha äijä olettaa lähtökohtaisesti, että nainen hoitaa lapset yövalvomisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on perinteisesti miestä nuorempi 5-10v.
Niin jossain Afganistanin tai Intian kaltaisessa kehitysmaassa. Suomessa yleisin ikäero on 1-3 vuotta. Valtasosa yli 3-kymppisistä miehistä on jo niin rupsahtaneita, ettei parikymppiset naiset vilkaisekaan. Silti iso osa miehistä tuntuu kuvittelevan, että perheen voi perustaa keski-iässä ja sinne saakka voi rillutella. Juu ei kannata.
Minun lähipiirissäni on enemmän kuin yhden käden sormilla laskettava määrä miehiä, joilla on noin 20 vuotta nuorempi puoliso. Itselläni on 13 vuotta nuorempi naisystävä ja on aikaisemmin ollut suhde 20 vuotta nuoremman naisen kanssa. Tämä suhde kariutui siihen, että hän olisi halunnut lapsia ja minä en halunnut enää lisää lapsia. Hän löysi toisen 20 vuotta vanhemman miehen jonka kanssa sai haluamansa perheen. Olen hoikka, hyväkuntoinen, taloudellisesti riippumaton ja näytän ainakin 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta. Vähän yli vuosi sitten yökerhosta lähti mukaan 26 vuotias nainen yhdenyön suhteeseen.
Jos 4-kymppinen mies on koulutettu, pitänyt itsestään huolta, on hyvässä asemassa eikä näytä porsaalta, ei ole temppu eikä mikään löytää selvästi nuorempaa naisseuraa. Se onnistuu omaan kokemukseen perustuen yhä myös vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on perinteisesti miestä nuorempi 5-10v.
Niin jossain Afganistanin tai Intian kaltaisessa kehitysmaassa. Suomessa yleisin ikäero on 1-3 vuotta. Valtasosa yli 3-kymppisistä miehistä on jo niin rupsahtaneita, ettei parikymppiset naiset vilkaisekaan. Silti iso osa miehistä tuntuu kuvittelevan, että perheen voi perustaa keski-iässä ja sinne saakka voi rillutella. Juu ei kannata.
Minun lähipiirissäni on enemmän kuin yhden käden sormilla laskettava määrä miehiä, joilla on noin 20 vuotta nuorempi puoliso. Itselläni on 13 vuotta nuorempi naisystävä ja on aikaisemmin ollut suhde 20 vuotta nuoremman naisen kanssa. Tämä suhde kariutui siihen, että hän olisi halunnut lapsia ja minä en halunnut enää lisää lapsia. Hän löysi toisen 20 vuotta v
Höpö höpö mitään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"SUOMESSA asiaa arvioitiin uutta isyyslakia valmisteltaessa vuonna 2014. Hallituksen lakiesityksen mukaan tuomioistuimet olivat kumonneet isyyden kymmenen edeltävän vuoden aikana 44-73 tapauksessa vuosittain.
Näiden tuomioistuinten päätösten perusteella virheellisesti todettujen isyyksien yleisyys on vain 0,1-0,2 prosenttia."
Joku hyvällä matikkapäällä varustettuhan voisi nyt tuosta laskea mikä kokonaismäärä olisi, kun otetaan kaikki syntyneet lapset huomioon. Huomautan, että tuo 44-73 tapausta vuosittan on vain niitä, joissa on ollut epäilys biologisesta isyydestä. Suurin osa miehistä eivät osaa epäillä mitään. Valitettavasti.
Oletan, että voisi olla siinä yhden ja kahden prosentin välillä, kuten Ruotsissakin. Siinä mukana toki adop
Tuota virheellistä tulkintaa on tosiaan levitetty netissä paljon. Kyseessä olivat tapaukset, joissa mies syystä tai toisesta epäili isyyttään niin vahvasti, että halusi sen testauttaa. Näissäkin tapauksissa yli 90 prosentissa epäilys oli täysin aiheeton (eli vain tuo 8 % oli aiheellisia epäilyjä). Jos mitään syytä epäilyihin ei ole miehenkään mielestä, ei ole oikein loogista olettaa että niitä vääriä isyyksiä paljastuisi esittämäsi määriä. Semminkin, kun mikään muukaan data ei moisia arvioita tue millään lailla.
Virheellinen tulkinta koska sinä sanot niin.
On se hyvä että meillä on palstamamma jota tietää asiat paremmin kuin tutkijat.
Vierailija kirjoitti:
"Jos mitään syytä epäilyihin ei ole miehenkään mielestä, ei ole oikein loogista olettaa että niitä vääriä isyyksiä paljastuisi esittämäsi määriä. Semminkin, kun mikään muukaan data ei moisia arvioita tue millään lailla."
Eihän dataa voi ollakaan, koska kaikkille ei tehdä isyystestejä. Minua on aina oudoksutanut se, että naiset suhtautuvat isyystestiin niin vastahakoisesti. Kysyin ennen omien lastemme syntymää vaimolta, että mitä hän ajattelisi, jos haluaisin teettää isyystestit. Hän sanoi, että silloinhan voisin ola varma, että lapset ovat minun. Eli täysin rehelliselle ja uskolliselle naiselle testi ei olisi ongelma.
Todellinen määrä vääristä isyyksistä selviäisi siis vain testaamalla kaikki ja se olisi lapselle ja isälle reilua.
Kyseessä ei pitäisi olla äidin homimyrskyiset tunteet vaan lasten oikeudet biologisiin vanhempiinsa.
Toteutuu keinoalkuisille, ei parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Naisessahan ei ole mitään vialla jos se on 35-40 vuotiaana tinderissä etsimässä isää tuleville lapsilleen.
Se on semmoinen ikuisesti nuorekas puuma, jolla aikaa riittää ihan hyvin lapsien tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lähes kaikki naiset ovat sanoneet, että puoliso saa teettää isyystestit halutessaan. Niitä ei siis ole vastustettu raivoisasti kuten väitätte.
Mahdatkohan nyt muistaa ihan oikein? Minulle on jäänyt muistikuva, että hyvin moni, ellei lähes kaikki naiset asiaa kysyttäessä ovat vastanneet tyyllin, että tuollainenhan olisi suora syytös ja epäilys pettämisestä ja nainen ottaisi eron siitäkin huolimatta, että mies olisi lapsen biologinen isä.
Niin se varmaan koettaisiin. Aivan kuten sekin kun naiselta otetaan testit sp-tautien varalta ihan perustutkimuksissa. Juu, niistä voi kieltäytyä mutta hoitajat painostavat voimakkaasti jos sitä yrittää, lapsen etu nähkääs.
Mutta eihän testejä tarvita? Nainen on puhdas koska nehän otetaan ennen seksisuhteen alkamista ja tietysti mies tekee saman. Nainen ei tietenkään ole pettänyt.
Vai väitättekö että miehet pettävät ja testi tarvitaan? Vaikuttaa suoralta syytökseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä naisten että miesten kohdalla kyseessä on eri tilanne silloin kun ei halusta tai yrityksestä huolimatta ole voinut yrittää lasta aiemmin. Monesta syystä johtuen voi olla niin, että se lapsen hankinta jää myöhempään. Silloin on kysymys eri asiasta kun näissä tapauksissa, joissa tietoisesti lykätään päätösten tekemistä ja kuvitellaan, että niitä lapsia voi vain ryhtyä ongelmitta hankkimaan sitten joskus kun ehkä huvittaa.
Ja noin kuvitellaan... missä?
Tässä ketjussakin on ollut sellaisia kommentteja, tiedä sotten ovatko olleet trolleja?
Mutta myös esimerkiksi niissä jutuissa ja tutkimuksissa, joita tänne on jo linkattukin. Tässä (uudelleen?) yksi, jossa tällainen mies ihan nimellään ja naamallaan kertoo tilanteestaan:
``Ikkuna, joka sulkeutuu hitaasti ja salakavalasti, huomaamattakin. Jos naisella biologinen kello tikittää niin että kuuluu, miehellä mahdollisuus voi vähän niin kuin valua läpi sormien.
Niin helsinkiläinen Jukka Manni kuvailee sitä, miltä tuntuu olla 45-vuotiaana lapseton. Vaikka miesten biologisella isyydellä ei ole yhtä tiukkaa aikarajaa kuin naisten biologisella äitiydellä, Manni on huomannut, että ikä tulee miehelläkin vastaan.
Jos lasten hankintaa lykkää aina vain pidemmälle, jossain vaiheessa tajuaa, että äitiehdokkaita ei enää olekaan jonoksi asti.
Monilla nelikymppisillä naisilla lukee Tinderissä, että lapset tehty. Lapsista haaveilevat reilut kolmikymppiset naiset taas eivät lähtökohtaisesti etsi keski-ikäistä miestä. Nämä asiat on itse tajunnut vasta, kun on 45 ja sinkku, Manni sanoo.
Mannin ajatus isyydestä on kypsynyt vasta 40 ikävuoden jälkeen. Hän sanoo, ettei aiemmissa suhteissaan ollut valmis tekemään päätöstä lapsesta suuntaan tai toiseen. Nyt Manni on elänyt enimmäkseen sinkkuna kuuden vuoden ajan.
Nuorempana lapsen hankinta tuntui liian sitovalta ja lopulliselta. Hän on pohtinut myös sitä, mitä jos lapsi olisi tullut vahingossa. Ehkä olisin silloin mennyt autokauppaan ostamaan farmariauton ja ajatellut, että okei, nyt elämä on tällaista.
Työelämässä päätökset syntyvät, kun deadline lähestyy. Isyydessä samanlaista deadlinea ei ollut. Nyt Manni sanoisi kolmikymppiselle itselleen, että ei kannattaisi jäädä tuhlaamaan aikaa.
Saman suuntainen on asiantuntijoidenkin viesti niille, jotka lapsia haluavat. Mies, sinunkin kellosi tikittää, otsikoi Jalovaara muutama vuosi sitten blogikirjoituksensa. Hän on hämmästynyt siitä, että yhä kuuluu yleisesti kommentteja, kuten eihän miehillä ole lapsentekoikärajaa.``
https://www.hs.fi/perhe/art-2000009726858.htmlhttps://www.hs.fi/perhe/a…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haahahaa oman ikäpolvemme naisten kaksinaismoralimit kääntymässä itseään vastaan. Kauan kiistetty taistelu aikaa vastaan ollaan häviämässä runsain tappioin.
Älkää hankkiko lapsia. Ei teistä ollut perustamaan perhettä ennenkään, miksi siis nytkään olisi?
Suurin osa täällä kirjoittelevista naisista on perheellisiä, niin minäkin.
AHAHAHAHAHA
Juu ei ole. Miesvihanne paistaa sen verran vahvasti läpi. Tehän tapp
Nyt tolla on taas kunnon psykoosi päällä. Eikö sillä oo mitään hoitokontaktia?
Ihan hirveetä, missä jamassa meidän mielenterveyshoito on, tuollaiset tyypit riekkuu netissä sairastamassa vuodesta toiseen. 🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lähes kaikki naiset ovat sanoneet, että puoliso saa teettää isyystestit halutessaan. Niitä ei siis ole vastustettu raivoisasti kuten väitätte.
Mahdatkohan nyt muistaa ihan oikein? Minulle on jäänyt muistikuva, että hyvin moni, ellei lähes kaikki naiset asiaa kysyttäessä ovat vastanneet tyyllin, että tuollainenhan olisi suora syytös ja epäilys pettämisestä ja nainen ottaisi eron siitäkin huolimatta, että mies olisi lapsen biologinen isä.
Niin se varmaan koettaisiin. Aivan kuten sekin kun naiselta otetaan testit sp-tautien varalta ihan perustutkimuksissa. Juu, niistä voi kieltäytyä mutta hoitajat painostavat voimakkaasti jos sitä yrittää, lapsen etu nähkääs.
Mutta eihän testejä tarvita? Nainen on puhdas koska nehän otetaan ennen seksisuhteen alkami
Siis mitkä hoitajat painostaa? Onko sinua painostettu vai sinäkö painostat? Puhut puuta heinää.
Kaksi asiaa isyydestä: 1) vanhuksenkin sperma voi teoriassa hedelmöittää munasolun 2) lapsi on kasvatettava täysi-ikäiseksi.
Perhettä suunnitellessa 2. asia painottuu moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivatko nämä vihaiset miehet olla tosiasiassa jopa meidän perheellisten 50+v naisten ikäisiä?
Tuli vain mieleen noista tytärfantasioista. Omat tyttäret ovat parhaassa pariutumisiässä eli vähän alle kolmekymppisiä.
En halua loukata, mutta yllätyin, että täällä on teidän ikäisiä. Olen aina kuvitellut, että tämä on n. 25-35v äitien paikka.
Jos on aloittanut palstailun tuon ikäisenä, niin mihin ikävuoteen mennessä se olisi pitänyt lopettaa?
Lapsiperhearki ei siis olekaan kiirettä, touhua, valvomista ja paskavaipparallia? Te siis haukutte miehiä täällä vuosikymmeniä, kenties hautaan saakka?
Eri
Jos on aloittanut palstailun tuon ikäisenä, niin mihin ikävuoteen mennessä se olisi pitänyt lopettaa?