Olen vasta havahtunut siihen, että iäkkäiden vanhempieni kuoltua, minulla ei ole mitään asiaa pikku paikkakunnalle.
Kommentit (24)
Tunnistavat vielä apsilla ja alkavat nakkelemaan kiviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä, olitko sinä sis aikuisena siellä pikkupaikkakunnalla säännöllisesti? Etkä ikinä miettinyt, että jossain vaiheessa et tulisi olemaan? Miten siihen voi ylipäänsä havahtua ihan yhtäkkiä, ettei tule menemään enää sinne pikkupaikkakunnalle? Onko vanhempiesi kuolemasta pitkäkin aika? Ja ikinä ei käynyt muka mielessäkään, ettei se olisi enää sinun paikkasi ennenkuin nyt yhtäkkiä, kun havahduit siihen? En vaan jotenkin tajua ihmisiä, jotka ei yhtään ajattele mitään. Että kaikki tulee yhtäkkisenä havahtumisena, ei minkäänlaista ajattelua etukäteen, että noin voi käydä, jos kotisi ei ole enää siellä. Tietysti jos olet tosi nuori, vaikka 18 v., tuon ymmärtää, mutta kun vanhempasi ovat olleet jo iäkkäitä, niin ikinä aiemmin ei siis tullut edes mieleen, että sinun siteesi katkeavat jossain vaiheessa? Tuo kuulostaa niin oudolta.
Minä en ole ikinä osannu
Olen pahoillani. En tahtonut oikeasti loukata. Olin ihmeissäni, miten joku ei ymmärrä, ettei tule palaamaan jonnekin, eikä ole ikinä miettinyt sitä vaihtoehtoa. Minusta kenelläkään ei pitäisi olla alkkisvanhempia, eikä kenenkään pitäisi olla se perheen ainoa täysjärkinen. Rohkeutta se vaatii. Ja oikeasti olen pahoillani kaikesta mitä olet joutunut kokemaan elämässä! Jokainen kasvaa omalla ajallaan. Olen itse ollut niin tavanomaisesta perheestä kuin voi, ja siksi yritän vasta opetella sitä, mitä muut ovat saattaneet kokea elämässään. Eihän ne sinun alkkisvanhemnat ole edes pystyneet orientoivan sinua siihen, että kotipaikkakunnasta joutuu joskus lähtemään henkisesti. Ymmärrän sen, mutta kokemuksen tasolla en kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistavat vielä apsilla ja alkavat nakkelemaan kivi
Ei kukaan nakkele kiviä. Pliis, tässä on alkkisvanhempien lapsi kyseessä. Minä en Rahu ihmisiä, jotka lyö lyötyä. Missä on ymmärrys ihan oikeasti? En väitä, että itsekään ymmärtäisin, mutta edes yritän. Ei sen vanhemmat ole osanneet häntä opettaa luopumaan mistään. Riippuvuudet on pahasta, eikä tuon ihmisen vanhemmat ole osanneet olla vanhempia, se nyt on jo käynyt ketjusta ilmi. Onko sinulle jokin syy, miksi ilkeilet? Osaan kyllä käydä sinun kimppuusi, kerro vain aihe.
Lapsellista käytöstä.