Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytettävissä 1000e kuukaudessa kaikkeen. Juokseviin kuluihin, ruokaan, ostoksiin. Ei varsinaisesti ahdista, mutta saa kyllä olla aika kekseliäs ja se välillä varsinkin väsyneenä ja kiireisenä on haastavaa.
Mun taktiikka on se, että teen kaikesta vähänkään syömäkelpoisesta jämästä jotain pakkaseen. Näin olen kerryttänyt vähä vähältä sellaista jemmaa, jota sitten syön kun olen tuhlannut kaikki rahat ennen tilipäivää johonkin kivaan ja ehkä tyhmäänkin. Onpahan ruokaa sitten edes, ei ehkä niin herkullista ja kutsuvaa, mutta nälkä siirtyy kuitenkin.
Sellaisia, kuin sosekeittoa, kasvisraasteita, juustoraastetta, maitoa, smoothie hedelmiä/kasviksia, jugurttijäädykettä, luukeittoainekset, maapähkinävoi-hilloleipiä, yrttivoinappeja.
Auto ei ole tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.
Meinaat siis, että asuminen ei maksa mitään?
Asumistuki siihen.
Asumistuki on enimmillään 70% vuokrasta. Suurimmalla osalla ei lähellekään sitä. Eli asumiskuluista iso osuus jää maksettavaksi työmarkkinatuesta tms.
Niin, tiedän tämän? Silti maksan tuon suuruisista rahoista itse psykoterapiaa. Siksi en syökään joka ateriaa mitä ennen. Mutta työmarkkia ei ole 500 niin kuin joku väitti.
Maksa va
En tietenkään soita :D Minua ei nettipennut määräile. Kuole tuskaasi siitä, että olit väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tiedän tämän? Silti maksan tuon suuruisista rahoista itse psykoterapiaa. Siksi en syökään joka ateriaa mitä ennen. Mutta työmarkkia ei ole 500 niin kuin joku väitti.
Ketä kiinnostaa sun psykoterapiasi? Mutta ei se työmarkkinatuki kovin paljon yli 500€ ole. Tässä sinulle pieni matematiikan oppitunti:
Tylömarkkinatuen määrä on 37,21€/päivä.
Työmarkkinatukea maksetaan 5 päivältä viikossa.
Keskimäärin sitä siis maksetaan 20 päivältä kuukaudessa.
Työmarkkinatuesta menee 20% veroa.
Eli (37,21*20)*0,8=595,36€
20 % vero on toki automaaattisesti noissa etuuksissa, mutta sen voi muuttaa kun kertoo verotoimistoon tulonsa ja saa muutoskortin. Monella on väärä luulo, että etuuksista oikeasti joutuu maksamaan 20 % vaikka näin ei ole. Soita maanantaina verotoimistoon ja pyydä muutosverokortti. Sen kun laittaa kelaan niin veroprosentti alenee huomattavasti. Tuo 20 % on vakioprosentti, joka pitää älytä itse muuttaa.
Ei mene 20 % veroa, sen voi itse muuttaa pienemmäksi prosentiksi. eli netto on aikalailla 800 euroa kuussa.
Kyllä menee eikä se m
Ei mene 20 % veroa kun pienentää veroprosentin todellisuutta vastaavaksi. Soita maanantaina verotoimistoon ja luettelet kaikki etuudesi, saat uuden verokortin, jossa prosentti ei ole lähellekään 20 %.
Miksi ihmeessä kukaan lähtisi soittelemaan verotoimistoon, kun verokortin voi tilata parilla klikkauksella omaverossa? Tervetuloa 2020-luvulle sieltä 1900-luvun puolelta! :D
t. ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.
Meinaat siis, että asuminen ei maksa mitään?
Asumistuki siihen.
Asumistuki on enimmillään 70% vuokrasta. Suurimmalla osalla ei lähellekään sitä. Eli asumiskuluista iso osuus jää maksettavaksi työmarkkinatuesta tms.
Niin, tiedän tämän? Silti maksan tuon suuruisista rahoista itse psykoterapiaa. Siksi en syökään joka ateriaa mitä ennen. Mutta työmarkkia ei ole 500 niin kuin joku väitti
Ei se minua haittaa, että maksat liikaa veroja ja saat ne sitten palautuksina takaisin, mutta jos nyt tarvitset lisärahaa niin saat sen korjaamalla veroprosenttisi.
Tee tilanteellesi jotain ja lopeta ulina.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene 20 % veroa kun pienentää veroprosentin todellisuutta vastaavaksi. Soita maanantaina verotoimistoon ja luettelet kaikki etuudesi, saat uuden verokortin, jossa prosentti ei ole lähellekään 20 %.
Miksi ihmeessä kukaan lähtisi soittelemaan verotoimistoon, kun verokortin voi tilata parilla klikkauksella omaverossa? Tervetuloa 2020-luvulle sieltä 1900-luvun puolelta! :D
t. ei
Jokainen tavallaan, mutta sittenhän asian voi korjata jo viikonlopun aikana :)
20 % vero on toki automaaattisesti noissa etuuksissa, mutta sen voi muuttaa kun kertoo verotoimistoon tulonsa ja saa muutoskortin. Monella on väärä luulo, että etuuksista oikeasti joutuu maksamaan 20 % vaikka näin ei ole. Soita maanantaina verotoimistoon ja pyydä muutosverokortti. Sen kun laittaa kelaan niin veroprosentti alenee huomattavasti. Tuo 20 % on vakioprosentti, joka pitää älytä itse muuttaa.
Mitä vttua sä meuhkaat? Jokainen saa maksaa veroja sen verran kuin haluaa. Ei kuulu sinulle hevon helvettiä!
En kestäkään. Ainoa syy mikä mut saa jaksamaan on mun koirani. Tämä on niin paljon.skaa, että alan joko myymään p.rsettä tai huumeita. En jaksa enää. Mihinkään ei ole varaa. Vihaan tätä maata.
Ei se minua haittaa, että maksat liikaa veroja ja saat ne sitten palautuksina takaisin, mutta jos nyt tarvitset lisärahaa niin saat sen korjaamalla veroprosenttisi.
Mitä sä sönkötät? Mulla rahaa tilillä useampi kymppitonni. En mä tarvitse jotain pikkuhiluja. En ole niin tyhmä ja avuton kuin sinä, joka kituutat ennemmin ilman ruokaa kuin luovut ylihintaisesta jumpaatunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei
Voi, muttei ole pakko. Vtuttaako, kun et pysty määräilemään muita ja päättämään asioita heidän puolestaan? :D
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Ainoa syy mikä mut saa jaksamaan on mun koirani. Tämä on niin paljon.skaa, että alan joko myymään p.rsettä tai huumeita. En jaksa enää. Mihinkään ei ole varaa. Vihaan tätä maata.
Koiraan on kuitenkin varaa. Eli ei sulla pikkurahasta puutetta ole. Eläinlääkärimaksut jne. ovat aikas hunajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei
Voi, muttei ole pakko. Vtuttaako, kun et pysty määräilemään muita ja päättämään asioita heidän puolestaan? :D
Ei vituta, mutta ihmettelen, mikä ihme sua vaivaa? :D
Työttömyysetuuksien veroprosentin voi pienentää
"Jos tuesta tehtävä ennakonpidätys tuntuu liian pieneltä tai suurelta, kannattaa tarkistaa ennakonpidätysprosentti veroprosenttilaskurilla. Kelan veronalaisia etuuksia varten on mahdollista laskettaa muutosverokortti. Tuolloin veroprosentti voi pienentyä. Esimerkiksi työttömyysturvassa muutosverokortin prosentti voi olla alle 20 %, riippuen asiakkaan muista veronalaisista tuloista. Veroprosentin nostamista varten ei tarvita muutosverokorttia, vaan asiakas voi ilmoittaa haluamansa veroprosentin OmaKelassa viestillä, puhelimitse tai suullisesti."
https://elamassa.fi/kela-palvelee/monista-kelan-etuuksia-pitaa-maksaa-v…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on ymmärtää näitä kitisiöitä jotka kehottavat menemään töihin/ hakemaan töitä tai säästämään ja sijoittamaan. Siis töitä on tehty yli 40 vuotta, ei säästöjä eikä varaa sijoituksiin. Hävetkää mokomat#*&%!
Ei hävetä yhtään. Sen sijaan se hävettäisi paljonkin, jos olisin talousasoissa niin hukassa etten yli 40 vuodessa olisi saanut yhtään rahaa säästöön. Minulla on työuraa takana vasta noin 15 vuotta, mutta silti on säästöjä ja sijoituksia kertynyt. Eikä palkka ole kuin nippa nappa 2000€/kk.
Nimenomaan. Tuossa tilanteessa pitäisi olla oma talo, kesämökki, oma auto ja sijoituksia satoja tuhansia, jos on hoitanut elämänsä kunnolla. Sitten jos perseilee niin se on oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraan on kuitenkin varaa. Eli ei sulla pikkurahasta puutetta ole. Eläinlääkärimaksut jne. ovat aikas hunajaisia.
Koira voi olla ainoa ystävä. Miksi ihmisen pitäisi luopua asiasta, joka saa hänet jatkamaan elämää?
Vierailija kirjoitti:
Ei omaa seksuaalisuuttaan kannata rahan puutteen takia tuhota tai alkaa myydä huumeita. Tämä maa on kyllä todella julma köyhälle. Tsemppiä sinulle ja koirallesi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sun psykoterapiasi? Mutta ei se työmarkkinatuki kovin paljon yli 500€ ole. Tässä sinulle pieni matematiikan oppitunti:
Tylömarkkinatuen määrä on 37,21€/päivä.
Työmarkkinatukea maksetaan 5 päivältä viikossa.
Keskimäärin sitä siis maksetaan 20 päivältä kuukaudessa.
Työmarkkinatuesta menee 20% veroa.
Eli (37,21*20)*0,8=595,36€
Etuuksista menee automaattisesti tuo 20 % mutta sen pitää itse älytä pienentää verotoimistossa. Oikeasti työtön ei maksa tuista 20 % vaan saa palautuksena ne verot jos ei ole älynnyt alenta
Työtön ei tietenkään saa tonnia palautuksina.
Talouden kirjanpito auttaa kummasti heikkoon rahatilanteeseen. Tulot ja menot ylös ja kaikki turha kulutus pois. Pian huomaat miten rahaa jää säästöönkin.
Kyllä menee eikä se muutu, vaikka käyttäisin boldausta. Otapa, lapsi, asioista selvää äläkä vänkää vastaaa asioista, jotka on helppo tarkistaa googlaamalla. SINÄ ET PÄÄTÄ MUIDEN VEROPROSENTTEJA.