Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa

Vierailija
24.05.2024 |

Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin. 

Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä. 

Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia. 

Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan. 

Mistä te anmennatte voimaa? 

Kommentit (291)

Vierailija
161/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reunalla elämisessä on oma jännityksensä, putoaako vai pysyykö pinnalla. Miten oma kekseliäisyys, sopeutuminen ja psyyke auttaa selviytymään taas kuukauden vaikka silloin kaikki alkaa taas uudestaan. Oppii suunnittelemaan ja varautumaan. Oppii tekemään itse, korjaamaan itse, etsimään niihin tietoa, etsimään porsaanreikiä ja tapoja tienata niillä.

Asiaa helpottaa huomattavasti se ettei koskaan ole kateellinen menestyneemmille eikä vertaa itseään muihin vaan keskittyy vain omaan selviytymiseen. Tässä oppii valtavasti uusia asioita. Jonain päivänä voit neuvoa muita kun olet selviytymisen mestari vuosien ajalta. Elämä heittelee kaikkia yleensä. Ne jotka ovat eläneet vuosikymmeniä leveästi, he putoavat korkeimmalta valmistautumattomina avuttomina yleensä. 

Hyvin sanottu! köyhän on helppo tottua kuluttamaan rahaa, kun sitä alkaa tulla mutta rikas, kun hän putoaa, on tosi vaikeaa tottua "köyhäilemään". Jokainen pikku tilanne: "äääk! mulla ei oo enää varaa rafla-lounaisiin" on katastrofi. 

Vierailija
162/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä oikeasti osaa olla selaamatta somea, jos siitä tulee paha olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.

Meinaat siis, että asuminen ei maksa mitään? 

Asumistuki siihen.

Vierailija
164/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään, että Kela tai sosiaalitoimi ei korvaisi kuntoutusta, jota ilman henkilö päätyisi it''mrhaan. Varsinkin, jos kyse on fyysisestä vaivasta. Niihin saa tunnetusti helpommin tukea kuin henkisiin. Tai sitten sinulla vain on liian suuret tulot, jotta olisit oikeutettu tukiin. Silloin vika on muussa kuin kuntoutuskuluissa, jos rahat eivät riitä. 

Mutta kun näin tosiasiassa on, uskoit sinä sitä tai ei. Itselleni on 7 lääkäri, joista 4 psykiatria kirjoittaaneet lukuisia lausuntoja kelalle, jossa kerrotaan, että ilman kuntoutusta on vaihtoehtona loppuelömän eläke tai i***murha. Silti kela ei sossu ei tue.

Eikä pidäkään tukea, koska sinulla on

Hieronta ei ole minulle tärkeämpää kuin ruoka,  vaan kuntoutus on välttämätöntä minulle, jota ilman elämä ei voi jatkua. En ole valinnut sitä, että tarvitsen kuntoutusta.

Vierailija
165/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten jaksaa kun ei laske. Yrittää vasn aina käyttää mahdollisimman vähän rahaa. Pitää lopettaa haaveilu mahdottomasta ja kehitellä ilmaista iloa. Tätä tämä on vuodesta toiseen. En pääse ylös tästä köyhyyden suosta. 

Vierailija
166/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat eteenpäin elämässä niin mieti. Muuta jonkun kaverin kanssa halpis asuntoon. Toinen ei kirjoilla eikä kansilla. Jaatte kaiken puoliksi muuta toinen pitää huolen että tililtä häipyy rahat nk.tähänkin asti. Tee siivous keikkoja. Puutarha keikkoja,eläinten ulkoilutusta, vanhusten auttamista. Kahdessa vuodessa pääset jaloillesi.

Rikkaat pimittää kaiken mikä ikinä mahdollista. Ottavat verohyödyt kaikesta. Miksi siis ei köyhät?

Vierailija
167/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioihin tottuu. Olen tullut toimeen parilla sadalla jo vuosikymmeniä. Tiedän että asiat eivät tästä enää muutu, joten oman mielenterveyden kannalta asiaan on parempi suhtautua tietyllä tavalla. Kannattaa myös unohtaa muut ihmiset ja itsensä vertailu heihin. Mitä enemmän olet yksin ja mitä vähemmän näet ihmisiä niin sitä helpompi on asian kanssa olla sinut.

Vierailija
168/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat eteenpäin elämässä niin mieti. Muuta jonkun kaverin kanssa halpis asuntoon. Toinen ei kirjoilla eikä kansilla. Jaatte kaiken puoliksi muuta toinen pitää huolen että tililtä häipyy rahat nk.tähänkin asti. Tee siivous keikkoja. Puutarha keikkoja,eläinten ulkoilutusta, vanhusten auttamista. Kahdessa vuodessa pääset jaloillesi.

Rikkaat pimittää kaiken mikä ikinä mahdollista. Ottavat verohyödyt kaikesta. Miksi siis ei köyhät?

Tämä. Niin kauan kuin rikkaat surutta makuuttavat rahojaan veroparatiiseissa, minä tienaan surutta pimeästi muutamia satasia työttömyyskorvauksen päälle. Eikä omatunto kolkuttele yhtään. 

Vierailija
169/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioihin tottuu. Olen tullut toimeen parilla sadalla jo vuosikymmeniä. Tiedän että asiat eivät tästä enää muutu, joten oman mielenterveyden kannalta asiaan on parempi suhtautua tietyllä tavalla. Kannattaa myös unohtaa muut ihmiset ja itsensä vertailu heihin. Mitä enemmän olet yksin ja mitä vähemmän näet ihmisiä niin sitä helpompi on asian kanssa olla sinut.

tämä on varmasti totta. kun ei käy missään, ei tarvitse rahaa. ja kun ei ole parisuhdetta, ei tarvitse huolehtia esim joulu- synttärilahjoista ja kun on mahdollisimman paljon yksin, ei kaverit pyydä esim elokuviin, eikä siten tule kiusallista tilannetta kieltäytyä. itse olen jo lopettanut haaveilmasta paremmasta elämästä.

Vierailija
170/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.

Asumistuki siihen.

Asumistuki on enimmillään 70% vuokrasta. Suurimmalla osalla ei lähellekään sitä. Eli asumiskuluista iso osuus jää maksettavaksi työmarkkinatuesta tms. 

Vierailija
171/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kysytty, haettu ja hylätty. 

Eli sinulla on tuloja tai varallisuutta niin paljon, ettet ole oikeutettu tukeen. Silloinhan sinulla on myös hyvin rahaa elämiseen. 

No on, tämä asunto 😄 kuten sanottu 

Valehtelet, koska edelleenkään omaa kotia ei lasketa omaisuudeksi tt-tukea myönnettäessä. Eli jotain muita tuloja tai omaisuutta sinulla on pakko olla, kun  tuki on kokonaan evätty. Sori siitä. 

No kysypä sieltä kelasta. Jos tiedät paremmin kuin he.

Ei ole tarvetta. Osaan lukea ja Kelan sivuilla sanotaan tuo asia ihan selkosuomeksi. Sitä paitsi, ei ne muutenkaan a

Kuka teini sulle nyt on huolenpitoa tarjoamassa? Tuskin kukaan, kun olet noin kiukkuinen akka/ukko. 

Vierailija
172/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki siihen.

Asumistuki on enimmillään 70% vuokrasta. Suurimmalla osalla ei lähellekään sitä. Eli asumiskuluista iso osuus jää maksettavaksi työmarkkinatuesta tms. 

Niin, tiedän tämän? Silti maksan tuon suuruisista rahoista itse psykoterapiaa. Siksi en syökään joka ateriaa mitä ennen. Mutta työmarkkia ei ole 500 niin kuin joku väitti.

Vierailija
173/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytettävissä 1000e kuukaudessa kaikkeen. Juokseviin kuluihin, ruokaan, ostoksiin. Ei varsinaisesti ahdista, mutta saa kyllä olla aika kekseliäs ja se välillä varsinkin väsyneenä ja kiireisenä on haastavaa. 

Mun taktiikka on se, että teen kaikesta vähänkään syömäkelpoisesta jämästä jotain pakkaseen. Näin olen kerryttänyt vähä vähältä sellaista jemmaa, jota sitten syön kun olen tuhlannut kaikki rahat ennen tilipäivää johonkin kivaan ja ehkä tyhmäänkin. Onpahan ruokaa sitten edes, ei ehkä niin herkullista ja kutsuvaa, mutta nälkä siirtyy kuitenkin.

Sellaisia, kuin sosekeittoa, kasvisraasteita, juustoraastetta, maitoa, smoothie hedelmiä/kasviksia, jugurttijäädykettä, luukeittoainekset,  maapähkinävoi-hilloleipiä, yrttivoinappeja. 

Vierailija
174/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tiedän tämän? Silti maksan tuon suuruisista rahoista itse psykoterapiaa. Siksi en syökään joka ateriaa mitä ennen. Mutta työmarkkia ei ole 500 niin kuin joku väitti.

Ketä kiinnostaa sun psykoterapiasi? Mutta ei se työmarkkinatuki kovin paljon yli 500€ ole. Tässä sinulle pieni matematiikan oppitunti:

Tylömarkkinatuen määrä on 37,21€/päivä. 

Työmarkkinatukea maksetaan 5 päivältä viikossa.

Keskimäärin sitä siis maksetaan 20 päivältä kuukaudessa.

Työmarkkinatuesta menee 20% veroa.

Eli (37,21*20)*0,8=595,36€

Vierailija
175/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki siihen.

Maksa vain. Mutta työmarkkinatuki ei ole 800€/kk niin kuin sinä väitit. Se on muutaman euron alle 600€, koska siitä menee 20 % veroa. Sinä laskit bruttosumman mukaan. 

Vierailija
176/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytettävissä 1000e kuukaudessa kaikkeen. Juokseviin kuluihin, ruokaan, ostoksiin. Ei varsinaisesti ahdista, mutta saa kyllä olla aika kekseliäs ja se välillä varsinkin väsyneenä ja kiireisenä on haastavaa. 

Mun taktiikka on se, että teen kaikesta vähänkään syömäkelpoisesta jämästä jotain pakkaseen. Näin olen kerryttänyt vähä vähältä sellaista jemmaa, jota sitten syön kun olen tuhlannut kaikki rahat ennen tilipäivää johonkin kivaan ja ehkä tyhmäänkin. Onpahan ruokaa sitten edes, ei ehkä niin herkullista ja kutsuvaa, mutta nälkä siirtyy kuitenkin.

Sellaisia, kuin sosekeittoa, kasvisraasteita, juustoraastetta, maitoa, smoothie hedelmiä/kasviksia, jugurttijäädykettä, luukeittoainekset,  maapähkinävoi-hilloleipiä, yrttivoinappeja. 

Siis juokseviin kuluihin tonni? :0 Mulla on 200 euroa juokseviin kuluihin... Mitä ihmettä sä valitat?

Vierailija
177/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa sun psykoterapiasi? Mutta ei se työmarkkinatuki kovin paljon yli 500€ ole. Tässä sinulle pieni matematiikan oppitunti:

Ei mene 20 % veroa, sen voi itse muuttaa pienemmäksi prosentiksi. eli netto on aikalailla 800 euroa kuussa.

Vierailija
178/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuuksista menee automaattisesti tuo 20 % mutta sen pitää itse älytä pienentää verotoimistossa. Oikeasti työtön ei maksa tuista 20 % vaan saa palautuksena ne verot jos ei ole älynnyt alentaa prosenttiaan todellisuutta vastaavaksi.

Vierailija
179/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis juokseviin kuluihin t

Niin, juokseviin kuluihin. Vuokra, sähkö, vesi, puhelin, auto, vakuutukset, ruoka, muut ostokset. Jos saat vain 200e kuukaudessa noihin niin hae hyvä ihminen jostain tukia!

Vierailija
180/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki siihen.

Maksa vain. Mutta työmarkkinatuki ei ole 800€/kk niin kui

Ei mene 20 % veroa kun pienentää veroprosentin todellisuutta vastaavaksi. Soita maanantaina verotoimistoon ja luettelet kaikki etuudesi, saat uuden verokortin, jossa prosentti ei ole lähellekään 20 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi