Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
Onko sulla kuntouksesta jankkaava aivovamma vai miksi kuvittelet, että ketjun aiheena on sinä ja sinun harvinainen kuntoutustarpeesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.
Miten niin? Vesilasku 140 e, sähkö 100 e, puhelinlasku 160 e, kotivakuutus noin 60 e jne
Miten ihmeessä näin isot laskut. Mulla sähkö 25 e kk, puhelin 25-30 e, vesi 25 (kiinteä vesi). Asun kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D
En. Se on ihan edullinen summa seitsemän henkilön liittymistä.
Taas köyhä lisääntynyt kuin elukka. Hyi helv.. Maailma ei kaipaa sun geeniperimää.
Kaksi asiaa, jotka jaksavat aina ihmetyttää, kun valitetaan, ettei ole rahaa:
1. Lapsia on enemmän kuin 3
2. Kotitaloudessa on lemmikkieläimiä
Tähän päälle useissa tapauksissa vielä tupakointi, tatuoinnit ja suhteellisen runsas alkoholin käyttö.
Miksiköhän sitä rahaa siis ei ole?
Pienituloisena ja lapsiperheellisenä elämä on ollut tuota 40v aikuisuudessa. Siihen tottuu ja laskuri toimii vielä nytkin automaattisesti kun elämä lasten lähdettyä on helpottanut.
Mitä pahaa siinä? Joskus ahdistaa mutta aina on selvitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Ainoa syy mikä mut saa jaksamaan on mun koirani. Tämä on niin paljon.skaa, että alan joko myymään p.rsettä tai huumeita. En jaksa enää. Mihinkään ei ole varaa. Vihaan tätä maata.
Koiraan on kuitenkin varaa. Eli ei sulla pikkurahasta puutetta ole. Eläinlääkärimaksut jne. ovat aikas hunajaisia.
Heh. Ja miksi täysin terve eläin pitäisi viedä eläinlääkärin? Ennemmin tingin omasta ruoastani kuin kyseisen koiran. Anteeksi kovasti siitä, että kun tuo koira tuli, tienasin noin 6000/kk. Katsos elämäntilanteet voivat muuttua etkä aina voi itse sille mitään. Olen onnellinen, että se on tuossa vieressä. Sinä ilmeisesti luopuisit rakastamasti olennosta vaan jotta saisit itse enemmän juustoa. Sori, ei toimi meillä.
En tietenkään kuvittele. Mun mielestäni on lähinnä joko hupaisaa tai naurettavaa, että kuvitellaan, kun mulla ei ole yhtään liikaa rahaa juuri nyt, niin koirani ei elä kunnollista elämää? Okei. Eihän sillä ole kuin kiiltävä turkki, kirkkaat silmät ja kroppa mallia "kylkiluut tuntuu muttei näy". Lenkkeillään muutama tunti päivässä. On aina vettä, ruokaa tulee säännöllisesti ja leluja on yksi laatikko täynnä. Mut enhän mä osaa hoitaa koiraa.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä joskus ärsyttää, kun olen kuitenkin ihan keskituloinen, mutta mies on työtön ja kustannukset nousevat koko ajan.
Nytkin olisi tehnyt viikonlopuksi mieli ostaa ihana kukkakimppu, minkä näin (5 euroa) tai pullo viiniä tai jotain herkkua. Mutta ei, lasken rahoja, jotta riittää makaronipusseihin ja jauhelihaan palkkapäivään saakka. Tämän siitä jokapäiväisestä töissä raatamisesta sitten saa.
Minäkin olen keskituloinen, mutta minulla ei ole elätettäviä, sen paremmin miestä kuin enää lapsiakaan kotona. Ei velkoja maksettavana, oma asunto ja riittävästi rahaa käytössä. En minä siltikään ostanut kaupasta viiden euron, tai edes kolmen euron kukkakimppua. Sen sijaan eilen illalla hain metsästä muutaman kielokimpun, olkkariin ja työhuoneeseen. Niissä tulee kauniin ulkonäön lisäksi ihana tuoksu. Viiniä kyllä ostin, n. 10 euron pullon, kaksi viikkoa sitten. Minun kulutuksellani siitä riittää vielä kahdeksi viikoksi. Perjantaisin otan lasillisen työviikon päätteeksi, pullosta tulee viisi lasillista, eli se kympin pullo riittää kuukauden. Jopa silloin, jos joku ystävä poikkeaa, voin tarjota hänelle lasillisen. Ei minulla ole kiinnostusta kuluttaa vain kuluttamisen ilosta. Mielummin laitan ylimääräisen tonnin säästöön joka kuukausi, ja ostan sitten elämyksiä, lähinnä matkustelen. Ja se tuo minulle myös turvaa, aina on mistä ottaa, jos koira pitää viedä eläinlääkäriin päivystykseen keskellä yötä tai pesukone hajoaa.
En tietenkään kuvittele. Mun mielestäni on lähinnä joko hupaisaa tai naurettavaa, että kuvitellaan, kun mulla ei ole yhtään liikaa rahaa juuri nyt, niin koirani ei elä kunnollista elämää? Okei. Eihän sillä ole kuin kiiltävä turkki, kirkkaat silmät ja kroppa mallia "kylkiluut tuntuu muttei näy". Lenkkeillään muutama tunti päivässä. On aina vettä, ruokaa tulee säännöllisesti ja leluja on yksi laatikko täynnä. Mut enhän mä osaa hoitaa koiraa.
Ei kukaan mitään tuollaista kuvittele. Sinä vääntelet muiden sanomisia oman agendasi mukaisiksi. Ainut asia, mitä koiraan liittyen on todettu, on se, että sinulla ei voi olla äärimmäisen tiukka tilanne, kun pystyt huolehtimaan koiran kuluista. Moni joutuu luopumaan lemmikistä, kun ei yksinkertaisesti ole varaa pitää sitä eikä halua syyllistyä eläinrääkkäykseen.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.
Helppoa se teillä on joilla elämän rakennuspalikat sattuivat kohdilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa se teillä on joilla elämän rakennuspalikat sattuivat kohdilleen.
Elämän rakennuspalikoihin voi hyvin monessa asiassa vaikuttaa itse. Esimerkiksi laskut ovat sellainen asia, johon voi todella paljon vaikuttaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Vesilasku 140 e, sähkö 100 e, puhelinlasku 160 e, kotivakuutus noin 60 e jne
Vesilasku 140,-? Puhelinlasku 160,-? Kotivakuutus 60,-? Ei ainakaan kuukaudessa. Jos on, niin sitten kannattaa hankkiutua johonkin neuvojalle, sulla on taloudenhallinta pahasti hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D
silti 160,-/kk on kallis, vaikka 7 liittymää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D
silti 160,-/kk on kallis, vaikka 7 liittymää olisi.
22 ja rapiat päälle per liittymä. Ei nykyisin kovin paljon halvemmalla saa liittymiä. Itse juuri vaihdoin liittymää ja halvin, mitä löytin oli 18,99€/kk. Siihen ei edes kuulunut rajatonta määrää puheluita ja viestejä, kuten 26€/kk liittymään, johon lopulta päädyin kuului.
t. eri
Mun äiti on koko elämänsä ollu niin pihi, et sillä ei haittaa yhtään ja kaikkea on ja ruokaa riittää. Nytkin se sai pakkasen tyhjäksi ja kesän aikana taas täyttää sen marjoilla ja sienillä.
Just tää sama. Kyllä kaikkeen tottuu, kun on pakko. Joskus on helpompaa, mutta ei koskaan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa, jotka jaksavat aina ihmetyttää, kun valitetaan, ettei ole rahaa:
1. Lapsia on enemmän kuin 3
2. Kotitaloudessa on lemmikkieläimiä
Tähän päälle useissa tapauksissa vielä tupakointi, tatuoinnit ja suhteellisen runsas alkoholin käyttö.
Miksiköhän sitä rahaa siis ei ole?
Juu ei. Se menee näin:
1. Ei lapsia ensinkään
2. Kaikki liikenevä tuki Kokoomukselle. Jo on kumma, jos ei talouskasvu kiihdy.
2b. Miksi talouskasvu ei kiihdy, olen yllättynyt.
Ha ha! Ei muuta kuin pökköä pesään Purra! Syyskuussa sylissäsi on koko ammattiyhdistysliike (24 tunnissa), ja sos.ter. paska. Koita kestää!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin kova verotus ja maksut kaikesta ettei säällinen elämä onnistu alle 5 000 €/kk. Sillä saa normaalin peruselintason ilman luksusta.
Minulla brutto vähän yli kolme tonnia ja ainakin tonni jää kuussa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisrääkkäystä, kun ihminen ei saa tarvitsemaansa terveydenhuoltoa ja kuntoutusta.
Älä yritä vaihtaa puheenaihetta. Nyt puhuttiin lemmikin pitämisestä. Se on sinun oma valintasi, jos ennemmin pidät koiraa kuin ostat itsellesi kuntoutusta ja terveydenhuoltoa. Suomessahan jälkimmäinen ei edes maksa paljoa, koska julkisella saa esim. leikkauksen täysin ilmaiseksi. Ainut maksu on yöpyminen sairaalassa, joka on ainakin tässä kaupungissa noin 40€/per yö. Kela korvaa sen, jos olet tuilla.
Minulla ei ole koiraa. Ei ole terveydenhuolto ja kuntoutus ilmaista Suomessa. Päinvastoin, moni maksaa satoja euroja jotta pysyy edes hengissä. Kela ei korvaa automaattisesti yhtään kenenkään sairaalaöitä, ei edes köyhän.
Sinulla ei näköjään ole myöskään lu
Mistä olet saanut päähäsi että tarvitsen leikkausta?
Sosialismi mättää. Se jarruttaa kaikkea kehitystä.