Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
Koira voi olla ainoa ystävä. Miksi ihmisen pitäisi luopua asiasta, joka saa hänet jatkamaan elämää?
Mitä sä höpiset? Kukaan ei ole sanonut, että koirasta pitää luopua. Todettiin vain, että ihmisellä ei voi raha-asiat ihan täysin perseellään olla, jos on varaa ylläpitää lemmikkiä asianmukaisesti. Hyvin moni on siinä tilanteessa, että sellainen ei olisi taloudellisesti mitenkään mahdollista, vaikka koira olisikin hyvä ystävä. Ei kuitenkaan ole koiralle oikein, jos sitä pidetään vain ihmisen tunteiden takia ilman, että siitä pystyy pitämään asianmukaisesti huolta ja maksamaan ne useiden satojen eurojen lääkärikulut jne. tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Koira voi olla ainoa ystävä. Miksi ihmisen pitäisi luopua asiasta, joka saa hänet jatkamaan elämää?
Mitä sä höpiset? Kukaan ei ole sanonut, että koirasta pitää luopua. Todettiin vain, että ihmisellä ei voi raha-asiat ihan täysin perseellään olla, jos on varaa ylläpitää lemmikkiä asianmukaisesti. Hyvin moni on siinä tilanteessa, että sellainen ei olisi taloudellisesti mitenkään mahdollista, vaikka koira olisikin hyvä ystävä. Ei kuitenkaan ole koiralle oikein, jos sitä pidetään vain ihmisen tunteiden takia ilman, että siitä pystyy pitämään asianmukaisesti huolta ja maksamaan ne useiden satojen eurojen lääkärikulut jne. tarvittaessa.
Julmaa tekstiä.
Suomessa on niin kova verotus ja maksut kaikesta ettei säällinen elämä onnistu alle 5 000 €/kk. Sillä saa normaalin peruselintason ilman luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kysytty, haettu ja hylätty.
Eli sinulla on tuloja tai varallisuutta niin paljon, ettet ole oikeutettu tukeen. Silloinhan sinulla on myös hyvin rahaa elämiseen.
No on, tämä asunto 😄 kuten sanottu
Valehtelet, koska edelleenkään omaa kotia ei lasketa omaisuudeksi tt-tukea myönnettäessä. Eli jotain muita tuloja tai omaisuutta sinulla on pakko olla, kun tuki on kokonaan evätty. Sori siitä.
No kysypä sieltä kelasta. Jos tiedät paremmin kuin he.
Ei ole tarvetta. Osaan lukea ja Kelan sivuilla sanotaan tuo asia
Sinä teini. Naureskelen sun kommenteille, en kiukuttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea on ymmärtää näitä kitisiöitä jotka kehottavat menemään töihin/ hakemaan töitä tai säästämään ja sijoittamaan. Siis töitä on tehty yli 40 vuotta, ei säästöjä eikä varaa sijoituksiin. Hävetkää mokomat#*&%!
Ei hävetä yhtään. Sen sijaan se hävettäisi paljonkin, jos olisin talousasoissa niin hukassa etten yli 40 vuodessa olisi saanut yhtään rahaa säästöön. Minulla on työuraa takana vasta noin 15 vuotta, mutta silti on säästöjä ja sijoituksia kertynyt. Eikä palkka ole kuin nippa nappa 2000€/kk.
Nimenomaan. Tuossa tilanteessa pitäisi olla oma talo, kesämökki, oma auto ja sijoituksia satoja tuhansia, jos on hoitanut elämänsä kunnolla. Sitten jos perseilee niin se on oma vika.
&n
Vaikka olisi mitä, kyllä yli 40v työuralta jotain pitäisi taskunpohjalle jäädä. Nuo satojen tuhansien sijoitukset nyt ovat lapsellista liioittelua. Harva sellaisiin normipalkoilla pystyy oikeassa elämässä. Mutta muutaman kymppitonnin säästöt ovat ihan mahdollisia jos töitä tekee yli 40 vuotta. Silloinhan ei ole pahemmin sairastellut, jos työuralle on noin paljon mittaa kertynyt.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julmaa tekstiä.
Totta joka sana. On eläinrääkkäystä pitää lemmikkejä, jos niistä ei pysty huolehtimaan asianmukaisesti. Ja se asianmukainen huolehtiminen vaati aikas paljon rahaa, vaikka eläin ei kovin paljoa sairastelisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julmaa tekstiä.
Totta joka sana. On eläinrääkkäystä pitää lemmikkejä, jos niist
On ihmisrääkkäystä, kun ihminen ei saa tarvitsemaansa terveydenhuoltoa ja kuntoutusta.
Auto ei ole tarpeellinen.
Auto on pakollinen, että voin käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julmaa tekstiä.
Millä perusteella? Oletko tosissasi sitä mieltä, että koira pitää olla, vaikka ei olisi varaa käyttää sitä lääkärissä, ostaa sille lääkkeitä tai edes kunnollista ruokaa? Jos näin, tiesitkö, että eläinrääkäys on rikos?
On ihmisrääkkäystä, kun ihminen ei saa tarvitsemaansa terveydenhuoltoa ja kuntoutusta.
Älä yritä vaihtaa puheenaihetta. Nyt puhuttiin lemmikin pitämisestä. Se on sinun oma valintasi, jos ennemmin pidät koiraa kuin ostat itsellesi kuntoutusta ja terveydenhuoltoa. Suomessahan jälkimmäinen ei edes maksa paljoa, koska julkisella saa esim. leikkauksen täysin ilmaiseksi. Ainut maksu on yöpyminen sairaalassa, joka on ainakin tässä kaupungissa noin 40€/per yö. Kela korvaa sen, jos olet tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Ainoa syy mikä mut saa jaksamaan on mun koirani. Tämä on niin paljon.skaa, että alan joko myymään p.rsettä tai huumeita. En jaksa enää. Mihinkään ei ole varaa. Vihaan tätä maata.
Koiraan on kuitenkin varaa. Eli ei sulla pikkurahasta puutetta ole. Eläinlääkärimaksut jne. ovat aikas hunajaisia.
Heh. Ja miksi täysin terve eläin pitäisi viedä eläinlääkärin? Ennemmin tingin omasta ruoastani kuin kyseisen koiran. Anteeksi kovasti siitä, että kun tuo koira tuli, tienasin noin 6000/kk. Katsos elämäntilanteet voivat muuttua etkä aina voi itse sille mitään. Olen onnellinen, että se on tuossa vieressä. Sinä ilmeisesti luopuisit rakastamasti olennosta vaan jotta saisit itse enemmän juustoa. Sori, ei toimi meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin harrastan köyhäilyä ja mielestäni se on ihan kivaa, kun joutuu suunnittelemaan kaikki viimeisen päälle.
"Harrastat", eli tarvittaessa voit käyttää enemmänkin rahaa? Helppoahan se on kun tietää ettei oikeasti tarvitse kituuttaa viikkoa euro tilillä vaan voi milloin vaan helpottaa harrasteluaan.
Tarvittaessa joo mutta silloin joutuisin myymään sijoituksia eikä sellaista jaksa. Se olisi muutenkin kuin huijauskoodien käyttöä, koska köyhäilystä saatava haaste on mulle se juttu. Saan nautintoa siitä, kun saan kitupiikkeillä.
Mä teen vähän samaa. Sijoituksia on n 250 000€ ja palkasta jää kivasti säästöön, mutta elän säästeliäästi. En varsinaisesti köyhäile, mutta pyrin turhien kulujen minimointiin ja järkeviin valintoihin. Olen toisaalta nautiskelija, minkä vuoksi sallin itselleni hyvin laadukkaan ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestäkään. Ainoa syy mikä mut saa jaksamaan on mun koirani. Tämä on niin paljon.skaa, että alan joko myymään p.rsettä tai huumeita. En jaksa enää. Mihinkään ei ole varaa. Vihaan tätä maata.
Koiraan on kuitenkin varaa. Eli ei sulla pikkurahasta puutetta ole. Eläinlääkärimaksut jne. ovat aikas hunajaisia.
Heh. Ja miksi täysin terve eläin pitäisi viedä eläinlääkärin? Ennemmin tingin omasta ruoastani kuin kyseisen koiran. Anteeksi kovasti siitä, että kun tuo koira tuli, tienasin noin 6000/kk. Katsos elämäntilanteet voivat muuttua etkä aina voi itse sille mitään. Olen onnellinen, että se on tuossa vieressä. Sinä ilmeisesti luopuisit rakastamasti olennosta vaan jotta saisit itse enemmän juustoa. Sori, ei toimi meillä.
Heh. Et kai tosissasi ole niin naiivi, että kuvittelet koirasi olevan immuuni vammoille ja sairauksille? Ja jos en ihan väärässä ole, terveetkin lemmikit pitää rokottaa säännöllisesti ja luonnolliessti sitä ei tehdä kotona mamman toimesta, vaan eläinlääkärillä hoitajan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omaa seksuaalisuuttaan kannata rahan puutteen takia tuhota tai alkaa myydä huumeita. Tämä maa on kyllä todella julma köyhälle. Tsemppiä sinulle ja koirallesi :)
Ja kiitos sinulle. Meinasi tulla itku. Olet hyvä ja kannustava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä vaihtaa puheenaihetta. Nyt puhuttiin lemmikin pitämisestä. Se on sinun oma valintasi, jos ennemmin pidät koiraa kuin ostat itsellesi kuntoutusta ja terveydenhuoltoa. Suomessahan jälkimmäinen ei edes maksa paljoa, koska julkisella saa esim. leikkauksen täysin ilmaiseksi. Ainut maksu on yöpyminen sairaalassa, joka on ainakin tässä kaupungissa noin 40€/per yö. Kela korvaa sen, jos olet tuilla.
Minulla ei ole koiraa. Ei ole terveydenhuolto ja kuntoutus ilmaista Suomessa. Päinvastoin, moni maksaa satoja euroja jotta pysyy edes hengissä. Kela ei korvaa automaattisesti yhtään kenenkään sairaalaöitä, ei edes köyhän.
Sinuna laittaisin nyt ensiksi sen somen vaikka kuukauden tauolle. Ei tarvi ainakaan vapaaehtoisesti hieroa omaa naamaansa toisten matka- ja pihvikuviin. Ja se tauotus ei maksa mitaan ja voi parantaa mielialaasi.
Itse varmasti tiedat parhaiten miten venyttaa pennia ja budjetoida joten siihen minulla ei ole neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä joskus ärsyttää, kun olen kuitenkin ihan keskituloinen, mutta mies on työtön ja kustannukset nousevat koko ajan.
Nytkin olisi tehnyt viikonlopuksi mieli ostaa ihana kukkakimppu, minkä näin (5 euroa) tai pullo viiniä tai jotain herkkua. Mutta ei, lasken rahoja, jotta riittää makaronipusseihin ja jauhelihaan palkkapäivään saakka. Tämän siitä jokapäiväisestä töissä raatamisesta sitten saa.
Monin paikoin alkaa olla jo luonnonkukkia poimittaviksi, ja esim. mustikanvarvut ovat nättejä maljakossa ja siinä kukkivat. Pohjoisessa voi maljakkoon katkoa oksia, joihin hiirenkorvat kohta ilmestyvät.
Siemenpussit ovat halpoja. Jos sulla on jokin paikka jossa on multaa, niin siihen vaikka neilikoita, orvokkeja tai auringonkukkia itämään. Loppukesästä on, mistä vaasiin taittaa.
Itse joskus mietin että eikö Suomi ole 80 vuodessa tämän enempää kehittynyt että ihmisillä jäisi töistä jotain rahaakin käteen.
Jokin mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa. Ei ole terveydenhuolto ja kuntoutus ilmaista Suomessa. Päinvastoin, moni maksaa satoja euroja jotta pysyy edes hengissä. Kela ei korvaa automaattisesti yhtään kenenkään sairaalaöitä, ei edes köyhän.
Sinulla ei näköjään ole myöskään lukutaitoa. Kukaan ei ole sanonut, että kaikki terveydenhuolto olisi ilmaista. Sanottiin vain, että leikkaus on ilmainen. Koetapa välillä keskittyä lukemaan, mitä sanotaan ja unohda oman navan ympärillä pyöriminen edes sekunniksi.
No ei kaikilla ole helppo elämä. On sairauksia yms minkä takia tulokehitys on jäänyt jälkeen.