Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa

Vierailija
24.05.2024 |

Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin. 

Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä. 

Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia. 

Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan. 

Mistä te anmennatte voimaa? 

Kommentit (291)

Vierailija
61/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tunteen. Tällä hetkellä olen palkkatyössä, ja ei ihan jokaista senttiä tarvitsisi laskea. Mutta muistissa on niin hyvin vuodet, kun piti. Ja sen stressin määrän.Kerran viikonloppu oli tulossa, ja rahaa oli 50 senttiä. Yhden laukun pohjalta löysin 2e, ja se tuntui lottovoitolta. Niillä sitten viikonlopun ruoat. Makaronivelli kuuluu tänäkin päivänä meidän arkiruokiin. 

No nykyisin on tilanne on muuttunut, kun on palkkatöissä, mutta koko ajan pelkään, milloin yt tai jotain muuta voi sattua. En siis uskalla mennä kädestä suuhun, niin kuin jotkut muut  työssä olevat tuntuu tekevän kuukausittain. Ihmettelen kyllä miten lähipiirissäkin on ihmisiä, jotka elää kuin "ei huolta huomisesta", ja rahaa laitetaan surutta milloin mihinkin. Voihan se olla, että olen vaan itse tyhmä, kun ei vaan anna mennä. 

Vierailija
62/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.

Miten niin? Vesilasku 140 e, sähkö 100 e, puhelinlasku 160 e, kotivakuutus noin 60 e jne

Nuo eivät ole normaaleja summia. Jossain on pahasti vikaa, jos saat kerrostalossa käytettyä sähköä satasen edestä ja varsinkin tuo puhelinlasku on puhdasta paskapuhetta. Noin kallista liittymää ei ole edes myynnissä :D Kotivakuutus taasen maksetaan vuositasolla ja netistä on ihan helppo tarkistaa, että vuosimaksu on 100-200€. Eli puhut ihan paskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D

Vierailija
64/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kovaa työtä. Jossei rahojen laskeminen kiinnostaa voit hakeutua edunvalvontaan.

Vierailija
65/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen te käytätte ne kaikki rahanne?

Itsellä menee terveysmenoihin monta sataa kuussa. Ei korvaa kela, ei sossu. Kaikki lääkkeet eivät kelakorvattavia, kuntoukset joutuu usein itse maksamaan.

Vierailija
66/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kovaa työtä. Jossei rahojen laskeminen kiinnostaa voit hakeutua edunvalvontaan.

Tai töihin. Kunnon palkka auttaa kummasti rahahuoliin. Ellei sitten ole sitä tyyppiä, jolle mikään määrä rahaa ei riitä, vaan kaikki mikä tulee on pakko myös heti käyttää. 

Vierailija
67/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee terveysmenoihin monta sataa kuussa. Ei korvaa kela, ei sossu. Kaikki lääkkeet eivät kelakorvattavia, kuntoukset joutuu usein itse maksamaan.

Kuntoutustukea jne. kyllä saa, jos kuntoutukselle on oikeasti tarvetta. Lääkekulut korvataan tt-tukena, jos ei omat rahat riitä. 

Vierailija
68/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea samaistua näihin "enää 6e tilillä" ulinoihin. Olen elänyt reilun vuoden asumistuella ja tt-tuella. Joka kuukausi jää vähintään muutama kymppi säästöön (luonnollisesti käteisenä). Ei mitään ongelmaa. Päinvastoin. Olen kiitollinen, että saan apua, kun sitä tarvitsen. Tuilla eläessä ei kuulukaan elää luksuselämää, mutta kyllä ne perusasioihin riittävät oikin hyvin. 

Näinhän se itselläkin meni, kunnes sairastuin vakavasti ja alko menemään terveydenhoitoon kaikki se "löysä", mitä ennen tuilla eläessä jäi

Vierailija
69/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkekatto on olemassa.

Vierailija
70/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tonnihan on jo iso raha Tyttären työttömyys korvaus 560   Itse olen kansaneläkkeellä

Kaikilla se peruspäiväraha on saman verran. Tyttäresi vain on jättänyt kertomatta, että saa siihen päälle vielä asumistukea ja/tai toimeentulotukea. Eli hänenkin tulonsa ovat aika lähellä tonnia kuussa. 

Vierailija
71/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.

Miten niin? Vesilasku 140 e, sähkö 100 e, puhelinlasku 160 e, kotivakuutus noin 60 e jne

Nuo eivät ole normaaleja summia. Jossain on pahasti vikaa, jos saat kerrostalossa käytettyä sähköä satasen edestä ja varsinkin tuo puhelinlasku on puhdasta paskapuhetta. Noin kallista liittymää ei ole edes myynnissä :D Kotivakuutus taasen maksetaan vuositasolla ja netistä on ihan helppo tarkistaa, että vuosimaksu on 100-200€. Eli puhut ihan paskaa. 

Ei sulla juolahtanut mieleen, että kaikki ei asu yksin, vaan on myös perhettä?

Vierailija
72/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös esim psykoterapia tai fysioterapialasku. Näihin ei aina saa kelakorvausta ja kustannukset voivat olla esim viittäsataa kuussa.

Vierailija
73/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea samaistua näihin "enää 6e tilillä" ulinoihin. Olen elänyt reilun vuoden asumistuella ja tt-tuella. Joka kuukausi jää vähintään muutama kymppi säästöön (luonnollisesti käteisenä). Ei mitään ongelmaa. Päinvastoin. Olen kiitollinen, että saan apua, kun sitä tarvitsen. Tuilla eläessä ei kuulukaan elää luksuselämää, mutta kyllä ne perusasioihin riittävät oikin hyvin. 

Näinhän se itselläkin meni, kunnes sairastuin vakavasti ja alko menemään terveydenhoitoon kaikki se "löysä", mitä ennen tuilla eläessä jäi

Muuten hyvä, mutta toimeentulotukiasiakkaana saat terveydenhuoltomenot Kelan maksamina ellet nyt jostain syystä ole valinnut yksityistä julkisen sijaan. Silloin Kela ei toki korvaa ellei yksityisen käytölle ole painavia perusteluja. 

Vierailija
74/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D

En. Se on ihan edullinen summa seitsemän henkilön liittymistä.

Vierailija
75/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla juolahtanut

Jos sulla on 10 lasta, uskon tuon puhelinlaskun. Muussa tapauksessa en. Satasen sähkölaskuun en usko silloinkaan, jos asutte kerrostalossa.

Vierailija
76/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä? Itse käyn kokoaika töissä mut ei rahat silti enää oikein riitä. 

Jos kokoaikatyösi ei ole tyyliin puhelinmyyntiä provikkapalkalla, kyse on taloudenhallinnan ongelmista. Budjetointi käyttöön niin alkaa rahat riittää. 

Sika, kuole pois!

Vierailija
77/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein lisätöitä, aivan älyttömästi ja sain ns pienen puskurin. Sitten tein tosi paljon kirppispuljausta ja sain vaihtokaupoissa kultakoruja. Meni yli 10v, kun pussi oli täynnä. Myin kodin, ostin uuden, realisoin korut ja teetettiin remonttia. Asunto vuokralle. Tällä hetkellä tilanne on ns hyvin, vuokratulot ja palkka riittää jopa extralyhennykseen, mutta en omista mitään extraa, jonka voisi realisoida.

Miesystävä tienaa hyvin ja ihmettelee miten viitsin pyörittää airbnb.tä ja kirppisjuttuja. Liian pitkä historia pienillä tuloila

Vierailija
78/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kunnon töihin ja potkikaa loisivat ukot pihalle

Vierailija
79/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu ja itselle tämä on ihan normaalia vaikka olen työssäkäyvä ihminen. Yksin eläminen on kallista!

Ja niin, itse en ole somessa hankkimassa mielipahaa itselleni muiden kulissielämästä.

Vierailija
80/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös esim psykoterapia tai fysioterapialasku. Näihin ei aina saa kelakorvausta ja kustannukset voivat olla esim viittäsataa kuussa.

Ei tuollaisissa käydä, jos rahat on niin tiukilla, että tilille jää 6€ viikoksi. Sitten vain kituutellaan tai odotetaan Kelalta myönteistä päätöstä. Jos itse käyttäisin 500€/kk terapioihin, minulla jäisi vuokran jälkeen -150€ tilelle. Eli olet minuun nähden hyvinkin varakas, jos pysyt polttamaan 500€/kk johonkin jumppaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi