Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa

Vierailija
24.05.2024 |

Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin. 

Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä. 

Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia. 

Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan. 

Mistä te anmennatte voimaa? 

Kommentit (291)

Vierailija
81/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D

En. Se on ihan edullinen summa seitsemän henkilön liittymistä.

Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D

Vierailija
82/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen te käytätte ne kaikki rahanne?

Itsellä menee terveysmenoihin monta sataa kuussa. Ei korvaa kela, ei sossu. Kaikki lääkkeet eivät kelakorvattavia, kuntoukset joutuu usein itse maksamaan.

Kuntoutustukea jne. kyllä saa, jos kuntoutukselle on oikeasti tarvetta. Lääkekulut korvataan tt-tukena, jos ei omat rahat riitä. 

Sekoitat nyt termit. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke, sillä siis maksetaan elämä. Kuntoutuspsykoterapiaa ei todellakaan saa kaikki kelasta, sillä ehdot ovat tukat. Myöskään vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta ei saa. Esim itseltäni on kela evännyt psykoterapian, vaikka seitsemän (!!!) lääkäriä, joista neljä ovat psykiatreja, pitävät sitä välttämättömänä. Eli kuntoutusta ei aina saa vaikka sille olisi aivan todistettu tarve. Kohdallani psykoterapiaa ei pidetä vain tarpeellisena vaan aivan välttämättömänä. Hyvinvointialue ei maksa psykoterapiaa, sekin vaihtoehto selvitetty. Ja tämä ei ole yksittäistapaus. Moni pitkää psykoterapiaa tarvitseva jää ilman. joten älä viitsi jauhaa paskaa, kun et oikeasti tiedä, minkälaisissa oloissa ihmiset elävät. itse olen hätinä hengissä, niin pahoja asioita on minulle tapahtunut elämän aikana. Mutta niitä ei saa käydä terapiassa läpi jos ei ole rahaa itsellä, kun kaikkia ei yhteiskunta auta. Joten vaihtoehdot ovat eläke tai kuolema. Joten lopeta paskanjauhaminen. Kaikkia lääkkeitä ei todellakaan korvata toimeentulotuesta, eikä käsikauppa valmisteita. Esim gynekoloigset valmisteet, joita pitää käyttää esim tulehduksen estoon, eivät kuulu tt-tukeen, eivät myöskään dilataatioputket, eivät voiteet dilataatioputkia käytettäessä yms. Dilataatioputket ovat pakollista hoitoa esim syövissä, vulvodyniassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D

Kyllä meillekin tulee vain yksi puhelinlasku, vaikka liittymiä on kolme.

Vierailija
84/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen te käytätte ne kaikki rahanne?

Itsellä menee terveysmenoihin monta sataa kuussa. Ei korvaa kela, ei sossu. Kaikki lääkkeet eivät kelakorvattavia, kuntoukset joutuu usein itse maksamaan.

Lääkekatto on olemassa.

Mutta se ei niitä lääkkeitä, joista ei saa kelakorvausta, eikä esim dilataatiputkien kanssa tarvittavaa liukuvoidetta. Itse joudun käyttämään dilataatiputkea fysioterapiassa ja minun siihen ostaa liukuvoide. Koska olen emättimen sairauden takia allerginen isolle osalle kemikaaleista, vain tietty liukuvoide käy. En voi siis käydä tuosta noin vain lidlistä hakemassa. Jos en käy fysioterapiassa, kivut äityvät niin kovaksi, että en pääse kotoa ulos.

Vierailija
85/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitat nyt termit. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke, sillä siis maksetaan elämä. Kuntoutuspsykoterapiaa ei todellakaan saa kaikki kelasta, sillä ehdot ovat tukat. Myöskään vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta ei saa. Esim itseltäni on kela evännyt psykoterapian, vaikka seitsemän (!!!) lääkäriä, joista neljä ovat psykiatreja, pitävät sitä välttämättömänä. Eli kuntoutusta ei aina saa vaikka sille olisi aivan todistettu tarve. Kohdallani psykoterapiaa ei pidetä vain tarpeellisena vaan aivan välttämättömänä. Hyvinvointialue ei maksa psykoterapiaa, sekin vaihtoehto selvitetty. Ja tämä ei ole yksittäistapaus. Moni pitkää psykoterapiaa tarvitseva jää ilman. joten älä viitsi jauhaa paskaa, kun et oikeasti tiedä, minkälaisissa oloissa ihmiset elävät. itse olen hätinä hengissä, niin pahoja asioita on minulle tapahtunut elämän aikana. Mutta niitä ei saa käydä terapiassa läpi jos ei ole rahaa itsellä, kun kaikkia ei yhteiskunta auta. Joten vaihtoehdot ovat eläke tai kuolema. Joten lopeta paskanjauhaminen. Kaikkia lääkkeitä ei todellakaan korvata toimeentulotuesta, eikä käsikauppa valmisteita. Esim gynekoloigset valmisteet, joita pitää käyttää esim tulehduksen estoon, eivät kuulu tt-tukeen, eivät myöskään dilataatioputket, eivät voiteet dilataatioputkia käytettäessä yms. Dilataatioputket ovat pakollista hoitoa esim syövissä, vulvodyniassa jne.

Hyvin näyt jakselevan, kun noin pitkät paasauksenkin pystyit kirjoittamaan. Jos olisit todella sairas, et jakaisi valittaa noin pitkälti. 

Vierailija
86/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillekin tulee vain yksi puhelinlasku, vaikka liittymiä on kolme.

Elämä on valintoja. Porsiminen ei ole pakollista, joten turha vinkua jos pershedelmistä tulee kuluja. 

Vierailija
87/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea samaistua näihin "enää 6e tilillä" ulinoihin. Olen elänyt reilun vuoden asumistuella ja tt-tuella. Joka kuukausi jää vähintään muutama kymppi säästöön (luonnollisesti käteisenä). Ei mitään ongelmaa. Päinvastoin. Olen kiitollinen, että saan apua, kun sitä tarvitsen. Tuilla eläessä ei kuulukaan elää luksuselämää, mutta kyllä ne perusasioihin riittävät oikin hyvin. 

Näinhän se itselläkin meni, kunnes sairastuin vakavasti ja alko menemään terveydenhoitoon kaikki se "löysä", mitä ennen tuilla eläessä jäi

Muuten hyvä, mutta toimeentulotukiasiakkaana saat terveydenhuoltomenot Kelan maksamina ellet nyt jostain syystä ole valinnut yksityistä julkisen sijaan. Silloin Kela ei toki korvaa ellei yksityisen käytölle ole painavia perusteluja. 

Ei saa, koska esim kaikkia lääkkeitä ei korvata toimeentulotuessa eikä kaikkia terveysmenoja. Julkisella puolella ei myöskään saa psykoterapiaa tai useinkaan fysioterapiaa vaan lähete laitetaan yksityiselle, mutta kukaan ei korvaa kustannuksia.

Vierailija
88/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, että minun ei tarvitse joka senttiä laskea nykyään. Oli aika, kun laskin jokaisen pennin. Nykyään riittää, kun olen tietoinen jokaisesta viisieurosesta. Rahan venyttäminen on raskasta. Minun keinojani on se, että käyn usein kaupassa. Tarkastan tarjoukset, eilisen tähdet, alelaarit jne. Näistä teen ostoja myös varastoon. Syömiseni suunnittelen ruokakomeron mukaan.

Se oma luksus täytyy myös löytää: kun muut postaavat pihviaterioita, niin postaa sinä kuvia itseleivotuista sämpylöistä tms.

En ole koskaan postannut yhtään kuvaa. Olenko outo? Mikä ihmisiä on alkanut vaivata, kun koko elämä pitää someen laittaa ja sitten kilpaillaan keskenään, että kellä on hienoimmat kuvat. En ymmärrä.

Vierailija
89/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea samaistua näihin "enää 6e tilillä" ulinoihin. Olen elänyt reilun vuoden asumistuella ja tt-tuella. Joka kuukausi jää vähintään muutama kymppi säästöön (luonnollisesti käteisenä). Ei mitään ongelmaa. Päinvastoin. Olen kiitollinen, että saan apua, kun sitä tarvitsen. Tuilla eläessä ei kuulukaan elää luksuselämää, mutta kyllä ne perusasioihin riittävät oikin hyvin. 

Näinhän se itselläkin meni, kunnes sairastuin vakavasti ja alko menemään terveydenhoitoon kaikki se "löysä", mitä ennen tuilla eläessä jäi

Muuten hyvä, mutta toimeentulotukiasiakkaana saat terveydenhuoltomenot Kelan maksamina ellet nyt jostain syystä ole valinnut yksityistä julkisen sijaan. Silloin Kela ei toki korvaa ellei yksityisen käytölle ole painavia peruste

Kaikenlaisia tekosyitä sitä löytyykin, jotta pääsee ruikuttamaan :D

Vierailija
90/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat nyt termit. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke, sillä siis maksetaan elämä. Kuntoutuspsykoterapiaa ei todellakaan saa kaikki kelasta, sillä ehdot ovat tukat. Myöskään vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta ei saa. Esim itseltäni on kela evännyt psykoterapian, vaikka seitsemän (!!!) lääkäriä, joista neljä ovat psykiatreja, pitävät sitä välttämättömänä. Eli kuntoutusta ei aina saa vaikka sille olisi aivan todistettu tarve. Kohdallani psykoterapiaa ei pidetä vain tarpeellisena vaan aivan välttämättömänä. Hyvinvointialue ei maksa psykoterapiaa, sekin vaihtoehto selvitetty. Ja tämä ei ole yksittäistapaus. Moni pitkää psykoterapiaa tarvitseva jää ilman. joten älä viitsi jauhaa paskaa, kun et oikeasti tiedä, minkälaisissa oloissa ihmiset elävät. itse olen hätinä hengissä, niin pahoja asioita on minulle tapahtunut elämän aikana. Mutta niitä ei saa käydä terapiassa läpi jos ei ole rahaa itsellä, kun kaikkia ei yhteisku

Taisi sulta loppua asia argumentit kesken, mutta niinhän trolleilta usein. Sinä et selviäisi päivääkään tätä minun elämääni, kun sinulla on pokkaa rääpiä suutasi. Jos eläisit tunninkin tätä minun elämääni, ulvoisit kuin mikäkin rääkätty eläin.

Vierailija
91/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut yhdestä liittymästä, vaan puhelinlaskusta. Meille ei tule lapsille omia puhelinlaskuja, vaan joka kuukausi tulee yksi puhelinlasku. Ja käytännössä sillä nyt ei ole merkitystä, maksettava on kuitenkin.

Vierailija
92/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ostin 50€:lla ruokaa ja maksoin pari laskua. Tilille jäi 0,97€. Seuraava päiväraha tulee 14.6. Tuolla vajaalla eurolla pitäisi maksaa vastike ja pari laskua, lääkkeistä osa. Ruoan on pakko riittää. Ai niin ja 50€ kelataksikyydistä erikoislääkärille.  Pitäisi saada vielä nettikirppisostajalta rahat tilille niin saisin yhden laskun maksettua. Hän kun on niin köyhä kun käy töissä ja mies elättää. Minä sairauslomalla ja ei ketään elättämässä.  Mutta hän kitisee maksuaikaa kun ei ole rahaa. 

Vierailija
93/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat nyt termit. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke, sillä siis maksetaan elämä. Kuntoutuspsykoterapiaa ei todellakaan saa kaikki kelasta, sillä ehdot ovat tukat. Myöskään vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta ei saa. Esim itseltäni on kela evännyt psykoterapian, vaikka seitsemän (!!!) lääkäriä, joista neljä ovat psykiatreja, pitävät sitä välttämättömänä. Eli kuntoutusta ei aina saa vaikka sille olisi aivan todistettu tarve. Kohdallani psykoterapiaa ei pidetä vain tarpeellisena vaan aivan välttämättömänä. Hyvinvointialue ei maksa psykoterapiaa, sekin vaihtoehto selvitetty. Ja tämä ei ole yksittäistapaus. Moni pitkää psykoterapiaa tarvitseva jää ilman. joten älä viitsi jauhaa paskaa, kun et oikeasti tiedä, minkälaisissa oloissa ihmiset elävät. itse olen hätinä hengissä, niin pahoja asioita on minulle tapahtunut elämän aikana. Mutta niitä ei saa käydä terapiassa läp

Voimia! On varmasti raskasta, kun ainut vasta-argumentti, jonka keksit on trollin huutaminen. 

Vierailija
94/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesässä on se hyvä puoli, että voi olla paljon ulkona ja löytää myös suhteellisen paljon tölkkejä. Kaupassa tomaatit ja muut vihannekset halpenee ja ruokalaskun pitäisi keventyä.

Vierailija
95/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen vuotta olen elänyt toimeentulotuen ja asumistuen varassa, en todellakaan ole ylpeä tilanteestani.. Kyllä, kuntoutustukea olen hakenut lukemattomia kertoja ja Kela joka kerta hylkää ne, työkykyinen en ole. Juuri olin kuntouttavassa työtoiminnassa ja pääsin 3kk:n ajaksi työttömyystuelle ja ai että mitä luksusta se oli ja.. nyt olen pudonnut takaisin toimeentulotuelle. Opiskeluakin mietin, mutta kappas perkele kun aikuiskoulutustuki poistetaan. 

Tämä on kuluttavaa, ei todellakaan ole kauhean kuntouttavaa kun joka kuukausi pitää hakemukset laitella tiliotteineen mikä on kieltämättä nöyryyttävää. Elän kädestä suuhun ja kiitos hallituksen perseilyn, mielenterveyteni on päivä päivältä lähempänä hajoamista.

Vierailija
96/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu. 

Voi olla myös esim psykoterapia tai fysioterapialasku. Näihin ei aina saa kelakorvausta ja kustannukset voivat olla esim viittäsataa kuussa.

Ei tuollaisissa käydä, jos rahat on niin tiukilla, että tilille jää 6€ viikoksi. Sitten vain kituutellaan tai odotetaan Kelalta myönteistä päätöstä. Jos itse käyttäisin 500€/kk terapioihin, minulla jäisi vuokran jälkeen -150€ tilelle. Eli olet minuun nähden hyvinkin varakas, jos pysyt polttamaan 500€/kk johonkin jumppaan. 

Ei se tarkoita, että on varakas, vaan sitä, että jättää ruokailuja väliin, ei  käy missään, ei osta uusia vaatteita rikkinäisten tilalle yms. Kelan myönteisen päätöksen odottelu ei onnistu, koska ei ole voinnin puolesta mahdollista odottaa, sillä se tarkoittaisi its**mur***. Kyse ei ole siis siitä, että pitäisi odotusaika kituutella vaan siitä, että ei ole yksinkertaisesti mahdollista odottaa. Ja kun eihän kaikki koskaan myönteistä kelan päätöstä, niin pitäisi odottaa koko elämä, että saa edes osan aikaa voida kohtuullisesti? Heh...

Vierailija
97/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen ostin 50€:lla ruokaa ja maksoin pari laskua. Tilille jäi 0,97€. Seuraava päiväraha tulee 14.6. Tuolla vajaalla eurolla pitäisi maksaa vastike ja pari laskua, lääkkeistä osa. Ruoan on pakko riittää. Ai niin ja 50€ kelataksikyydistä erikoislääkärille.  Pitäisi saada vielä nettikirppisostajalta rahat tilille niin saisin yhden laskun maksettua. Hän kun on niin köyhä kun käy töissä ja mies elättää. Minä sairauslomalla ja ei ketään elättämässä.  Mutta hän kitisee maksuaikaa kun ei ole rahaa. 

Toimeentulotuki olisi toki keksitty, mutta helpompi se on ruikuttaa netissä kuin hakea apua. 

Vierailija
98/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että on varakas, vaan sitä, että jättää ruokailuja väliin, ei  käy missään, ei osta uusia vaatteita rikkinäisten tilalle yms. Kelan myönteisen päätöksen odottelu ei onnistu, koska ei ole voinnin puolesta mahdollista odottaa, sillä se tarkoittaisi its**mur***. Kyse ei ole siis siitä, että pitäisi odotusaika kituutella vaan siitä, että ei ole yksinkertaisesti mahdollista odottaa. Ja kun eihän kaikki koskaan myönteistä kelan päätöstä, niin pitäisi odottaa koko elämä, että saa edes osan aikaa voida kohtuullisesti? Heh...

Elämä on valintoja. Itselle ei tulisi ikinä mieleenkään valita jotain jumppaa ruuan sijaan. Jumppailla voi ilmaiseksi kotonakin. 

Vierailija
99/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Itselle ei tulisi ikinä mieleenkään valita jotain jumppaa ruuan sijaan. Jumppailla voi ilmaiseksi kotonakin. 

Fysioterapia ei ole jumppaa vaan esim kroonisen kipusairaan kuntouttamista. Kyse nimemomaan ei ole valinnasta silloin kun on kyse välttämättömästä kuntoutuksesta. Jos sinä voit valita olla menemättä kuntoutukseen, et sitä tarvitse oikeasti.

Vierailija
100/291 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava parkua siitä, että käyttää 500€/kk fysioterapiaa. Monillahan tuo 500€/kk on summa, jolla pitää elää koko kuukausi. Ei paljon terapioissa siinä kohtaa ramppailla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä