Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
En usko hetkeäkään, että Kela tai sosiaalitoimi ei korvaisi kuntoutusta, jota ilman henkilö päätyisi it''mrhaan. Varsinkin, jos kyse on fyysisestä vaivasta. Niihin saa tunnetusti helpommin tukea kuin henkisiin. Tai sitten sinulla vain on liian suuret tulot, jotta olisit oikeutettu tukiin. Silloin vika on muussa kuin kuntoutuskuluissa, jos rahat eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä joskus ärsyttää, kun olen kuitenkin ihan keskituloinen, mutta mies on työtön ja kustannukset nousevat koko ajan.
Nytkin olisi tehnyt viikonlopuksi mieli ostaa ihana kukkakimppu, minkä näin (5 euroa) tai pullo viiniä tai jotain herkkua. Mutta ei, lasken rahoja, jotta riittää makaronipusseihin ja jauhelihaan palkkapäivään saakka. Tämän siitä jokapäiväisestä töissä raatamisesta sitten saa.
Jaa, kukkakimppu vitosen, voit ihan yhtä hyvin repiä sen vitosen wessassa kun istut siellä juotuasi viiniä!
Ne ovat turhaa ylellisyyttä, johon sulla ei ole nyt varaa!
Punakynällä käyt nyt sitä elämää läpi.
Niin mä tein töissä ollessa ja laitoin rahaa säästöön.
Nyt kun olen pikku eläkkeellä, voin ostaa joskus jotain ylimääräistä!
Juu kyl
Ihan turhia noi kukkakimput,nehän nuutuu aika pian. Ei itselläkään ole ylimääräistä rahaa, ja vaikka olisi niin leikkokukat jäisi kyllä kauppaan. Kauneutta on muuallakin,nyt keväällä niin ihanan vihreää kaikkialla,kun luonto on kauneimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapia ei ole jumppaa vaan esim kroonisen kipusairaan kuntouttamista. Kyse nimemomaan ei ole valinnasta silloin kun on kyse välttämättömästä kuntoutuksesta. Jos sinä voit valita olla menemättä kuntoutukseen, et sitä tarvitse oikeasti.
Jumppaa se on. Vähän vaan annettu hienompi nimi normaalille jumppailulle. On tullut itsekin fyssarilla käytyä, joten tiedän, mitä se on. Kuntouttamista voi tehdä kotonakin, jos vain viitsi. Sinulle ilmeisesti mukavampi elämä olla syömättä kuin nähdä vaivaa sen eteen että kuntouttaisit itse itseäsi. Onnekas kun olet ja sinulla on mahdollisuus laittaa 500€/kk jumppaohjaajaan. Itselläni jää asumiskulujen jälkeen käyttöön 320€. Ei paljon jumpparille maksella siitä summasta.
Jos maksat ennemmin kalliista asumisesta kuin kuntoutumisesta, ei kuntoutuminen ole sinulle kovinkaan tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että Kela tai sosiaalitoimi ei korvaisi kuntoutusta, jota ilman henkilö päätyisi it''mrhaan. Varsinkin, jos kyse on fyysisestä vaivasta. Niihin saa tunnetusti helpommin tukea kuin henkisiin. Tai sitten sinulla vain on liian suuret tulot, jotta olisit oikeutettu tukiin. Silloin vika on muussa kuin kuntoutuskuluissa, jos rahat eivät riitä.
Mutta kun näin tosiasiassa on, uskoit sinä sitä tai ei. Itselleni on 7 lääkäri, joista 4 psykiatria kirjoittaaneet lukuisia lausuntoja kelalle, jossa kerrotaan, että ilman kuntoutusta on vaihtoehtona loppuelömän eläke tai i***murha. Silti kela ei sossu ei tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysioterapia ei ole jumppaa vaan esim kroonisen kipusairaan kuntouttamista. Kyse nimemomaan ei ole valinnasta silloin kun on kyse välttämättömästä kuntoutuksesta. Jos sinä voit valita olla menemättä kuntoutukseen, et sitä tarvitse oikeasti.
Jumppaa se on. Vähän vaan annettu hienompi nimi normaalille jumppailulle. On tullut itsekin fyssarilla käytyä, joten tiedän, mitä se on. Kuntouttamista voi tehdä kotonakin, jos vain viitsi. Sinulle ilmeisesti mukavampi elämä olla syömättä kuin nähdä vaivaa sen eteen että kuntouttaisit itse itseäsi. Onnekas kun olet ja sinulla on mahdollisuus laittaa 500€/kk jumppaohjaajaan. Itselläni jää asumiskulujen jälkeen käyttöön 320€. Ei paljon jumpparille maksella siitä summasta.
Jos maksat ennemmin kalliista asumisesta kuin kuntoutumisesta, ei kuntoutuminen ole sinulle kovinkaan tärk
Ei minulla ole mitään tarvetta jumpparille. Osaan jumpata yksinkin. Ja asuntoa ei täältä tämän halvemmalla saa, joten turhaan provoat, kun et tiedä edes missä asun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun näin tosiasiassa on, uskoit sinä sitä tai ei. Itselleni on 7 lääkäri, joista 4 psykiatria kirjoittaaneet lukuisia lausuntoja kelalle, jossa kerrotaan, että ilman kuntoutusta on vaihtoehtona loppuelömän eläke tai i***murha. Silti kela ei sossu ei tue.
Eikä pidäkään tukea, koska sinulla on selkeästi tarpeeksi rahaa maksaa ne kuntoutukset itse. Toista olisi, jos eläisit työmarkkinatuella, joka on nippa nappa tuon 500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat ennemmin kalliista asumisesta kuin kuntoutum
Ihan mielenkiinnosta: miten teet biofeedia tai lymfaa kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pidäkään tukea, koska sinulla on selkeästi tarpeeksi rahaa maksaa ne kuntoutukset itse. Toista olisi, jos eläisit työmarkkinatuella,
Ei ole rahaa, váan jätän ruokailuja ja somaattisia terveyskäyntejä välistä.
Mulla oli noin 10 vuotta pienet tulot ja en oikeastaan kokenut sitä kovin ahdistavaksi. Suomessa on niin paljon aktiviteetteja joita voi tehdä halvalla tai ilmaiseksi. Muiden kuluttaminen ei juurikaan kiinnosta minua, eikä kiinnostanut silloinkaan.
Tuo sinun budjettisi kuulostaa kyl tosi tiukkaan vedetyltä. Millaista ruokaa syöt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pidäkään tukea, koska sinulla on selkeästi tarpeeksi rahaa maksaa ne kuntoutukset i
No mikäpä siinä, jos hieronta on sinulle tärkeämpää kuin ruoka. Elämä on valintoja. Sinä valtisit noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin 50€:lla ruokaa ja maksoin pari laskua. Tilille jäi 0,97€. Seuraava päiväraha tulee 14.6. Tuolla vajaalla eurolla pitäisi maksaa vastike ja pari laskua, lääkkeistä osa. Ruoan on pakko riittää. Ai niin ja 50€ kelataksikyydistä erikoislääkärille. Pitäisi saada vielä nettikirppisostajalta rahat tilille niin saisin yhden laskun maksettua. Hän kun on niin köyhä kun käy töissä ja mies elättää. Minä sairauslomalla ja ei ketään elättämässä. Mutta hän kitisee maksuaikaa kun ei ole rahaa.
Toimeentulotuki olisi toki keksitty, mutta helpompi se on ruikuttaa netissä kuin hakea apua.
Sitäpä ei minulle myönnetä kun asun omassa asunnossa. Sairauspäivärahaa saan miten sattuu, tässä kuussa sain vain noin puolet eli vastike ja ruokaa 50€:lla ja yksi 20€ lasku. Ensi kuussa sitten tulee kesäkuun ja puolet toukokuun päivärahoista. Heinäkuulta tulee joskus kuun lopussa tai elokuun alussa vasta seuraavat. Mutta luottokortilla joutunee taas ruoat ostamaan ja kierre jatkuu koska en aio maksaa korkoja luottokorttiostoista niin maksan laskun kerralla pois. Me omassa asunnossa yksin asuvat työkyvyttömät taidetaan olla suurimmassa suossa, hyvä kun edes joskus jotain satasia saadaan. Mitään säännöllisyyttä ei tuloissa ole kun sairauslomaakin myönnetään kuukausi tai kaksi kerrallaan ja jokainen päätös kestää sen kuukauden kerrallaan. Kaikki on siitä kiinni miten lääkäriin pääsee. Nytkin olen kaksi päivää odottanut terveyskeskuksesta puhelua että saisin lääkäriajan. Ei ole kuulunut mitään. Maanantaina seuraava puhelu ja taas odotan kaksi päivää puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä pidäkään tukea, koska sinulla on selkeästi tarpeeksi rahaa maksaa ne kuntoutukset itse. Toista olisi, jos eläisit työmarkkinatuella,
Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.
miten pääsee helposti eläkkeelle? olen ollut 13 v työttömänä ja stressi on tuhonnut terveyteni.
en haluaisi suljetulle. hakkaanko jalkani irti kirveellä?
Työmarkkinatuki on 800 e, siitä jää siis 300 euroa jäljelle ruokaan ja muhin laskuihin 500 e terapian jälkeen.
Meinaat siis, että asuminen ei maksa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin 50€:lla ruokaa ja maksoin pari laskua. Tilille jäi 0,97€. Seuraava päiväraha tulee 14.6. Tuolla vajaalla eurolla pitäisi maksaa vastike ja pari laskua, lääkkeistä osa. Ruoan on pakko riittää. Ai niin ja 50€ kelataksikyydistä erikoislääkärille. Pitäisi saada vielä nettikirppisostajalta rahat tilille niin saisin yhden laskun maksettua. Hän kun on niin köyhä kun käy töissä ja mies elättää. Minä sairauslomalla ja ei ketään elättämässä. Mutta hän kitisee maksuaikaa kun ei ole rahaa.
Toimeentulotuki olisi toki keksitty, mutta helpompi se on ruikuttaa netissä kuin hakea apua.
Sitäpä ei minulle myönnetä kun asun omassa asunnossa. Sairauspäivärahaa saan miten sattuu, tässä kuussa sain vain noin puolet eli vastike ja ruokaa 50€:lla ja yksi 20€ lasku. Ensi
Olet väärässä. Toimeentulotukea saa myös omistusasuja mikäli hänen omistamansa asunto on hänen oma kotinsa. Otapa asioista selvää äläkä oleta väärin perustein. Toinen vaihtoehto on toki myydä se kämppä. Aika monta kymmentä tonni tulee silloin tilille ja vuokra-asunnossa viimeistään saat täydet tuet, kun ne kymppitonnit on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.
Miten niin? Vesilasku 140 e, sähkö 100 e, puhelinlasku 160 e, kotivakuutus noin 60 e jne
Nuo eivät ole normaaleja summia. Jossain on pahasti vikaa, jos saat kerrostalossa käytettyä sähköä satasen edestä ja varsinkin tuo puhelinlasku on puhdasta paskapuhetta. Noin kallista liittymää ei ole edes myynnissä :D Kotivakuutus taasen maksetaan vuositasolla ja netistä on ihan helppo tarkistaa, että vuosimaksu on 100-200€. Eli puhut ihan paskaa.&
Sähkölasku kerrostalossa voi olla 100€,jos on esim . kahden kk laskutusjakso. Meillä on noin 50€ kk,9 senttiä kWh. Eli voi olla.
Sähkölasku kerrostalossa voi olla 100€,jos on esim . kahden kk laskutusjakso. Meillä on noin 50€ kk,9 senttiä kWh. Eli voi olla.
Silloinhan kyse ei ole siitä, että rahaa ei ole riittävästi, vaan siitä, että on omilla valinnoillaan ajanut itsensä hankalaan tilanteeseen. Tilanne helpottuu pienentämällä laskutusväliä ja kilpailuttamalla sähkösopimus. 50€/kk on aika kova lasku kerrostaloasujalta. Meitä on 4 henkilöä ja sähkölasku vaihtelee 30-40€/kk.
Jatkossa asumistukeen tulee 10 000 euron varallisuusraja. Mielenkiintoista nähdä siirtyykö kyseinen raja yleistukeenkin. :D
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa asumistukeen tulee 10 000 euron varallisuusraja. Mielenkiintoista nähdä siirtyykö kyseinen raja yleistukeenkin. :D
Ei siirry, koska yleistuki tarkoittaa työmarkkinatukea, joka ei tähänkään asti ole ollut millään tasolla sidonnainen henkilön varallisuuteen. Toisin kuin asumistuki, joka on aina ollut tulo- ja varallisuussidonnainen etuus.