Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: 30kg laihduttaneet,miten saitte motivaation pysymään? Minulla ylipainoa 47kg ja aina repsahdan.

Vierailija
24.05.2024 |

Päätin olla 6kk miettimättä painoa. Virhe!

Olin 2 vuotta pysynyt 98kg laihduttamalla. No,tuon puolen vuoden tauon jälkeen paino oli 113kg :(

Pari kertaa kysynyt laihdutuslääkettä,en ole saanut.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko väitteeseesi, ettet saa laihdutuslääkettä. Noilla kiloilla kyllä saat.

En saanut!

En ole ilmeisesti tarpeeksi lihava.

Yritän vielä 3. Kerran

Ap.

Ja voiko joku vastata,että mikä motivoi?

Paljonkos ozempic maksaa?

200-300 egee kuukausi?

Se makSAA  vaikka sen SAA

Vierailija
62/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi olette tuollaisia ällöttäviä läskisiä oksettavia ihrakasoja on vain se, että syötte hellvetisti liikaa. 🤮Mums mums 🤮 nyt se luuri pois kädestä ja lenkille läski!!

En pysty menemään lenkille, koska olen niin lihava että nivelrikkoiset polvet ja lonkat ei kestä kannatella mun painoa pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, en ole laihduttanut noin paljon mutta kuitenkin 20kg viime kesästä joten vastaan muutamia pointteja:

- mikä motivoi sinua? Esim. huono fyysinen olo

- voit hyvin pitää taukoa laihduttamisesta, mutta älä hulluunnu ruoan kanssa

- laske kalorit!

- älä luovu kaikista herkuistasi

- älä aseta liian kovia tavoitteita, hitaasti hyvä tulee

- liikunta motivoi, koska huomaat kehosi muuttuvan ja vahvistuvan

Kun tulee hetki, jolloin tekee mieli lopettaa laihdutus, päätä siinä hetkessä että "juuri nyt en lopeta". Tee jotain muuta. Tunnin päästä kiität itseäsi, että pysyit vahvana. Lisäksi suosittelen, että jos ylipainosi syynä on esim. karkki, niin et lopeta karkin syöntiä kokonaan. Pidä vaikka kerran viikossa karkkipäivä, joilloin saat hyvällä omatunnolla syödä pussin karkkia. Ja koska kaikki ovat yksilöitä, nämä vinkit toimii minulle muttei välttämättä sinulle. Lopulta sinun pitää löytää se mikä toimii just sinulle.

Vierailija
64/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi normaalipainoisena kuulla, että mitä te syötte, joilla on runsaasti ylipainoa? En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, mutta joskus kun ihmiset kysyy, että miten olen pysynyt hoikkana koko ikäni, niin on vaikea sanoa, koska en tiedä miten ruokavalioni eroaa ylipainoisten ruokavaliosta. Tiedän, että tässä kysyttiin nyt laihduttaneista, mutta aika lailla samat jutut tehoaa laihduttamiseen kuin sitten siihen terveellisen ruokavalion ylläpitämiseen. Mutta pitäisi ensin tunnistaa, että mitkä on ne jutut siellä omassa ruokavaliossa, jotka on aiheuttaneet lihomisen alun alkaenkaan. Eli miltä teidän normaali viikko näyttää? Miten paljon syötte, mitä syötte, minkä verran herkkuja, ja mitä ne herkut on?

Täällä keski-ikäinen 120 kg täti-ihminen. Mun normi ruokapäivä on vaikka tällainen

Aamu: Kreikkalainen jogurtti, mysliä, desi pakastem

??????

Mitä

Minä syön vähän vähemmän ja painan puolet vähemmän..

VALEPUKKI

Vierailija
65/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosottelen ap:lle jälkeen kerran pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä. 30min ei riitä vaan pitää kävellä pitkään.

Tosin ap vastaa tähän aina, ettei voi aloittaa mitään liikuntaa ennenkuin on laihtunut kymmeniä kiloja. Että se siitä.

Ap:ta on tässä parin viime vuoden aikana neuvottu  vaikka millaisilla hyvillä neuvoilla ja kokemuksilla, mutta mikään ei vaan käy hänelle. Epätodellinen haave yhdessä-yössä-ihannepainoon on ja pysyy. Mitään ei voi aloittaa eikä tehdä ennenkuin on laihtunut. Kaikki hyvä ja uusi elämä alkaa sitten kun.

Kum ap:lle on vihdoin sanottu, että ehkä pitää alkaa hoitaa noita mielen ongelmia ensin, tulee hiljaista. Kunnes taas.

Vierailija
66/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne läskipäät ruuasta ymmärtää

Vaikka ohjeissa lautasen käskivät vain puolittain täyttämään..

Joo, se on noin helppoa. Ihan samoilla ohjeilla saadaan parannettua kaikki Suomen huumeidenkäyttäjät, tupakoijat, peliogelmaiset ja alkoholistit. Noiden ei tarvitse tehdä muuta kuin lopettaa kaikki haitallinen toiminta.

Vierailija
67/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit saavuttaa laihdutuslääkkeellä? Jatkat syömistä samalla tavalla kuin ennenkin ja kuvittelet että lääke tekee työn? Ei tule toimimaan.

Väärin. Lääke toimii siten, ettei tee mieli syödä tai ei edes pysty syömään kuin pieniä annoksia ja tietyt ruoat tökkii ihan kokonaan Minulla esim. rasva, makea ja alkoholi. Ei tulisi mieleenikään ostaa sipsejä, jäätelöä tms.

Vierailija
68/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset motivaatiota.

Ole hyvä.

Vierailija
69/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi normaalipainoisena kuulla, että mitä te syötte, joilla on runsaasti ylipainoa? En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, mutta joskus kun ihmiset kysyy, että miten olen pysynyt hoikkana koko ikäni, niin on vaikea sanoa, koska en tiedä miten ruokavalioni eroaa ylipainoisten ruokavaliosta. Tiedän, että tässä kysyttiin nyt laihduttaneista, mutta aika lailla samat jutut tehoaa laihduttamiseen kuin sitten siihen terveellisen ruokavalion ylläpitämiseen. Mutta pitäisi ensin tunnistaa, että mitkä on ne jutut siellä omassa ruokavaliossa, jotka on aiheuttaneet lihomisen alun alkaenkaan. Eli miltä teidän normaali viikko näyttää? Miten paljon syötte, mitä syötte, minkä verran herkkuja, ja mitä ne herkut on?

VALEPUKKI'

Ei, en valehdellut, syön tosiaan noin ihan tavallisesti. Määriä en ole mitannut, joten ilmeisesti syön sitten liian isoja annoksia, ottaen huomioon että olen viisikymppinen istumatyötä tekevä nainen, jonka muukin liikunta on vähissä ylipainon aiheuttamien liikuntavaikeuksien takia. Ja joo, mun kroppa kuluttaa muutenkin varmasti suhteessa aika vähän keskiverto painoiseeni nähden, koska ikävuodet 30-45 jojoilin painoni kanssa eli laihdutin kymmeniä kiloja, lihoin taas takaisin, ja siinähän koko ajan lihasmassa pienenee ja lihas korvautuu vähemmän kuluttavalla läskillä.

Vierailija
70/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosottelen ap:lle jälkeen kerran pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä. 30min ei riitä vaan pitää kävellä pitkään.

Tosin ap vastaa tähän aina, ettei voi aloittaa mitään liikuntaa ennenkuin on laihtunut kymmeniä kiloja. Että se siitä.

Ap:ta on tässä parin viime vuoden aikana neuvottu  vaikka millaisilla hyvillä neuvoilla ja kokemuksilla, mutta mikään ei vaan käy hänelle. Epätodellinen haave yhdessä-yössä-ihannepainoon on ja pysyy. Mitään ei voi aloittaa eikä tehdä ennenkuin on laihtunut. Kaikki hyvä ja uusi elämä alkaa sitten kun.

Kum ap:lle on vihdoin sanottu, että ehkä pitää alkaa hoitaa noita mielen ongelmia ensin, tulee hiljaista. Kunnes taas.

Mutta tuo on ihan totta, että jos ylipainoa on tarpeeksi, niin ei PYSTY kävelemään edes sitä 30 minuuttia välttämättä. Mutta onneksi ei tarvikaan. Itse aloitin esimerkiksi liikunnan, vasta kun pääsin alle 100 kilon. Vasta siinä vaiheessa jaksoin seisoa ja kävellä pidempään, ilman että jalkaterät ja polvet tulee sietämättömän kipeiksi. Mutta joo, mä laihdutin sen täällä paljon parjatun laihdutuslääkkeen (Ozempic) avulla. 

Vierailija
71/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-ikäinen 120 kg täti-ihminen. Mun normi ruokapäivä on vaikka tällainen

Myslissä on paljon sokeria, vaihda kaurahiutaleisiin. Kreikkalainen jogurtti maitorahkaan.

Paahtoleipä on höttöhiilaria, vaihda kauraleipään tai ruisleipään ja 1 viipale riittää. 

Salaatti ei pidä nälkää, se on suurimmaksi osaksi vettä. Mieluummin juureksia ja perunaa, pitää nälkää paremmin.ja saat kuitua. Hunajat pois, turhaa sokeria.

Iltapäiväkahville tavallinen pulla, jos pakko olla jotain. Siitäkin voi opetella pois. Suosittelen kokeilemaan maitorahkaa ja siihen sekaan hedelmää, esim ananaspaloja ( omassa mehussa) . Jo alkaa kilot palamaan!

Vierailija
72/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit saavuttaa laihdutuslääkkeellä? Jatkat syömistä samalla tavalla kuin ennenkin ja kuvittelet että lääke tekee työn? Ei tule toimimaan.

Näiden nykyaikaisten laihdutuslääkkeiden pointti on, että ne muuttaa ruokahalua, niin ettei enää tee mieli syödä ollenkaan niin paljon kuin ennen. Poistuu se tahdonvoiman ja haluja vastaan taistelun tarve, kun luonnollinen kylläisyysmekanismi saadaan palautettua. 

Hienoa saattaa itsensä lääkekoukkuun ja kärsiä sivuvaikutuksista kun terveellisellä ja helposti pidettävällä ruokavaliolla saa samat vaikutukset.

Niitä lääkkeitä ei edes saa, ellei ole ensin yrittänyt elämäntapamuutoksilla laihtua. Useimmat on yrittäneet monia kertoja, jopa kym

Ihan turhaa yrittää selittää asiallisesti näille, jotka nyt vaan ovat päättäneet, että lääketiedettä ei saa käyttää apuna. Heidän mielestään ei varmaan särkylääkettäkään saa ottaa.

Vierailija
73/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriön korjaaminen laihdutuslääkkeillä ei ratkaise ongelmaa vaan sinä tarvitset psykiatrian erikoislääkärin palveluja ja häneltä saat myös tarvittavat hullunlääkkeet jotka auttavat sinua tervehtymään.

Tuo on totta.

Nuppivikaisen tunnistaa helposti huomattavasta ylipainoisuudesta. On surullista että niin moni ummistaa vain silmänsä tältä yhä kasvavalta ongelmalta.

Hei. Jos et kykene kannustavaan ja rakentavaan keskusteluun, niin mene pois. Trollaamista ja haukkumista ei tässä ketjussa kaivata, kiitos!

Vierailija
74/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en ole laihduttanut noin paljon mutta kuitenkin 20kg viime kesästä joten vastaan muutamia pointteja:

- mikä motivoi sinua? Esim. huono fyysinen olo

- voit hyvin pitää taukoa laihduttamisesta, mutta älä hulluunnu ruoan kanssa

- laske kalorit!

- älä luovu kaikista herkuistasi

- älä aseta liian kovia tavoitteita, hitaasti hyvä tulee

- liikunta motivoi, koska huomaat kehosi muuttuvan ja vahvistuvan

Kun tulee hetki, jolloin tekee mieli lopettaa laihdutus, päätä siinä hetkessä että "juuri nyt en lopeta". Tee jotain muuta. Tunnin päästä kiität itseäsi, että pysyit vahvana. Lisäksi suosittelen, että jos ylipainosi syynä on esim. karkki, niin et lopeta karkin syöntiä kokonaan. Pidä vaikka kerran viikossa karkkipäivä, joilloin saat hyvällä omatunnolla syödä pussin karkkia. Ja koska kaikki ovat yksilöitä, nämä vinkit toimii minulle muttei välttämättä sinulle. Lopulta sinu

Nämä on ehkä hyviä neuvoja joillekin, mutta itselleni ei oikein toiminut. Esim. mikä motivoi, mulla se oli alkuun rajoittunut liikuntakyky ja ettei edes isojen tyttöjen kaupan vaatteet meinanneet enää mahtua päälle. Mutta: tämä motivaatio loppui aika nopeaan, koska jo 15 kg laihduttuani pystyin taas liikkumaan paremmin ja vaatteetkin mahtui. Kuitenkin normaalipainoon olisi vielä ollut 50 kg matkaa. Tauot laihduttamisesta johti mulla aina massiiviseen, täysin syömishäiriöiseen 2-3 viikon ahmintaan. Koskaan en saanut tahdonvoimalla hallittua sitä, että palaisin takaisin normisyömiseen esim. huomenna tai viikonlopun jälkeen. Tietyistä herkuista minun oli myös luovuttava, koska niiden kanssa olin kuin alkoholisti alkoholin kanssa: vähänkin kun sain, niin ahmintaputki meni päälle. Ja mulla taas hidas painonlasku söi sitä motivaatiota, nopea oli parempi.

Vierailija
75/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea nälänhätä on se,ettei nälkäinen läski syömättä jätä..

Tää on niin tätä..

Vierailija
76/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi olette tuollaisia ällöttäviä läskisiä oksettavia ihrakasoja on vain se, että syötte hellvetisti liikaa. 🤮Mums mums 🤮 nyt se luuri pois kädestä ja lenkille läski!!

En pysty menemään lenkille, koska olen niin lihava että nivelrikkoiset polvet ja lonkat ei kestä kannatella mun painoa pitkään.

Painoa tiputetaan ruokavaliolla ei liikunnalla. Älä huoli. 

Vierailija
77/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jo aika paljon hiilareita, kun taas proteiinipuoli jää aika vähälle. Taas, en sano tätä mitenkään ilkeästi, mutta et tarvitse noin paljon leipää ja pullaa ja sokeria eri muodoissa. Voisit korvata ne kasviksilla, tai jättää kokonaan pois. Iltapalaksi voisi olla vaikka pari kananmunaa ja se päärynä, illalla et tarvitse enää hiilareita energiaksi, vaan yöksi saisit proteiinia, joka auttaa kehoa palautumaan päivästä. 

Vierailija
78/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle kiukuttelemaan.

Vierailija
79/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuo on ihan totta, että jos ylipainoa on tarpeeksi, niin ei PYSTY kävelemään edes sitä 30 minuuttia välttämättä. Mutta onneksi ei tarvikaan. Itse aloitin esimerk

Tähän löytyy satavarma keino joka toimii kaikille: vesijuoksu , vesijumppa ja jos tekniikka vähänkään kunnossa niin uiminen!

Itse 165 ja 86kg ja ikää yli 55vee. Menin kylpylään jossa saattoi omia aikojaan käynnistää ja tehdä erilaisia vesijumppaohjelmia. En ole vuosikausiin pystynyt tekemään niin tehokasta jumppaa ja liikkeitä mitä vedessä!  Mikä löytö, miksei kukaan ole kertonut tällaisesta aikaisemmin?? Minulla menee 40 min matkaa tuonne meidän lähimpään kylpylään, sama takas, vedessä n  1,5 h joten päivästä se vie aikaa. Mutta nyt olen käynyt 3-4 krt viikossa. Ihanaa.

Vierailija
80/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua uhattiin kakkostyypin diabeteksellä ja kyllähän ne veriarvot silloin olivatkin retuperällä. Oli helppoa siirtyä noudattamaan kevyttä ruokavaliota ja paino lähti tasaisesti laskemaan n.1,5kg kuussa. Veriarvot paranivat muutamassa kuukaudessa. Olen aina liikkunut, joten sekin helpottui entisestään