G: 30kg laihduttaneet,miten saitte motivaation pysymään? Minulla ylipainoa 47kg ja aina repsahdan.
Päätin olla 6kk miettimättä painoa. Virhe!
Olin 2 vuotta pysynyt 98kg laihduttamalla. No,tuon puolen vuoden tauon jälkeen paino oli 113kg :(
Pari kertaa kysynyt laihdutuslääkettä,en ole saanut.
Kommentit (122)
Mä aloin tekemään ruokia, mistä tykkään. Miesystäväni on ollut aina normipainonen, mutta kasvispitoinen ruoka maistuu hänelle hyvin. Minä hoidan meillä ruuanlaiton ja mies kävi n 1/2 v sitten jossain mittauksissa. Lääkäri sanoi kaikki arvot ovat hyvät. Panosta ruuanlaittoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy miksi olette tuollaisia ällöttäviä läskisiä oksettavia ihrakasoja on vain se, että syötte hellvetisti liikaa. 🤮Mums mums 🤮 nyt se luuri pois kädestä ja lenkille läski!!
En pysty menemään lenkille, koska olen niin lihava että nivelrikkoiset polvet ja lonkat ei kestä kannatella mun painoa pitkään.
Ylipainoisen ei pidä missään nimessä mennä rikkomaan niveliään lenkkipolulle. Ennemmin vaikka frisbeegolfia harrastamaan. Vesiliikunta eli uiminen, vesijumppa ja vesijuoksu ovat suositeltavia liikuntamuotoja kaikille. Nykyään yhä useammissa hallissa on Hydrohex-jumppaa ja voi jumpata silloin kuin itsellä on aikaa.
Juon 3litran tonkan pe-la. Siitä seuraa su mässäily ja totaalinen liikkumattomuus. Kestääkin noin keskiviikkoon saada aineenvaihdunta edes vähän käyntiin mutta siinähän sitten onkin jo perjantai ihan justiins vastassa. Ihan tosi.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutatte niin pirusti ja sitten syötte salaa makkaraa vessassa?? Piilokalorit pilaa kaiken!!
Ihmisen mikrobiosto vaikuttaa todella paljon painoon geenien lisäksi. Sinun kannattaisi olla onnellinen jos olet saanut syntyä äitisi alapään kautta ja olet saanut äidinmaitoa elämäsi ensimmäisen vuoden ajan. Sen lisäksi olet selvinnyt ilman antibiootteja vaativia bakteeritulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo aika paljon hiilareita, kun taas proteiinipuoli jää aika vähälle. Taas, en sano tätä mitenkään ilkeästi, mutta et tarvitse noin paljon leipää ja pullaa ja sokeria eri muodoissa. Voisit korvata ne kasviksilla, tai jättää kokonaan pois. Iltapalaksi voisi olla vaikka pari kananmunaa ja se päärynä, illalla et tarvitse enää hiilareita energiaksi, vaan yöksi saisit proteiinia, joka auttaa kehoa palautumaan päivästä.
Joo mä tiedän, että mun ruokavalio on kaukana täydellisestä. Mutta toisaalta se ei ole myöskään sellainen, mitä jotkut täällä tuntuu olettavan kokoisteni ihmisten ruokavalion olevan, että mussutetaan chipsiä ja karkkia ja siidereitä ja hampurilaisaterioita jatkuvasti eikä syödä vihanneksia ollenkaan. Mun eräs kaveri sanoi, kun näytin mun ruokapäiväkirjaa hänelle, että jos hänen pitäisi päätellä naisihmisen paino tuon perusteella, hän varmaan jonkin verran ylipainoinen juurikin noiden makeiden, satunnaisten kaljojen yms takia, ehkä jotain 75-85 kg. Mutta ei arvaisi että sairaalloisen lihava.
Mutta ehkä mä joskus vielä aktivoidun yrittämään laihtua. Nyt viimeiset 5 vuotta olen vaan hyväksynyt että tällainen olen ja varmaan tulen olemaankin aina, koska on niin pitkä laihdutushistoria takana, ja mistään niistä laihdutuksista ei ole ollut pitkäaikaista apua. Olen minä ketogeeniselläkin ollut, joten osaan elää vähillä hiilareilla, mutta se oli kyllä kokeilemistani kaikkein huonoiten toimiva dieetti, olo oli järkyttävä koko sen 6 kk kun sitä noudatin. Mutta voi olla että maltillisemmin alaspäin hiilareita sitten säädän, jos vielä joskus innostun laihduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Juon 3litran tonkan pe-la. Siitä seuraa su mässäily ja totaalinen liikkumattomuus. Kestääkin noin keskiviikkoon saada aineenvaihdunta edes vähän käyntiin mutta siinähän sitten onkin jo perjantai ihan justiins vastassa. Ihan tosi.
Sinulla on alkoholiongelma. Hoida se pois. Sen jälkeen laihdut taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräillä on täysin väärä käsitys laihduttamisesta. Ei ruokavalio muutokset tarkoita että pitäisi riutua nälässä, vain syödä vähäkalorisempia ruokia. Esim kaupan pakastealtaassa on valmiiksi pilkottuja keittojuureksia laita kiehumaan. Sinne voi sitten paloitella sen nakkipaketin, minkä muuten söisit kylmänä jo kaupan tuulikaapissa. Esim jo keitoilla voit laihtua. Hedelmiä voi pilkkoa värikkäälle lautaselle useamman kerralla. Uuteen makumaailmaan tottuu pian. Jos tulee repsahduksia, ei saa luovuttaa vaan iso kuva ratkaisee.
Ai näinkö helppoa se on? Voi että, maailmassa ei olisi montaa lihavaa, jos se noin kivasti onnistuisi. Sulla ei varmaan ole kokemusta siitä, miltä alkaa tuntua kun on kuukausikaupalla energiavajeella - sitä energiavajettahan vaaditaan, että ihminen laihtuu. Siinä meinaan tulee paitsi nälkä, myös hirvittävän huono olo jossain vaiheessa, i
Jos joudut ylensyömään, niin jotain vikaahan sulla siinä ruokavaliossasi on. Kannattais miettiä asiaa tuolta kannalta eikä jämähtää siihen sanaan "terveellinen"
Vierailija kirjoitti:
Vähän saman tapainen, mutta mulla 8-12 kaljaa pe & la. Lisäksi alkoholi aiheuttaa mulle pohjatonta ahmintahimoa, joten niiden alkoholikaloreiden lisäksi vedän semmoiset 4000 kcal per päivä ihan syömällä. Aina teen päätöksiä että nyt loppuu juominen, vaan aina ne myös pyörrän ja totean että bääh, en jaksa, nyt vielä tämän kerran juon kun se on niin hauskaa. Ehtii sitä sitten myöhemminkin raitistua.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin tekemään ruokia, mistä tykkään. Miesystäväni on ollut aina normipainonen, mutta kasvispitoinen ruoka maistuu hänelle hyvin. Minä hoidan meillä ruuanlaiton ja mies kävi n 1/2 v sitten jossain mittauksissa. Lääkäri sanoi kaikki arvot ovat hyvät. Panosta ruuanlaittoon
Tämä! Tässä on pari viisasta asiaa 1) Pitää syödä ruokaa,josta tykkää 2) Lisää kasviksia ruokaan. Kasvikset lisäävät kylläisyyttä ja laimentavat ruuan kaloripitoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo aika paljon hiilareita, kun taas proteiinipuoli jää aika vähälle. Taas, en sano tätä mitenkään ilkeästi, mutta et tarvitse noin paljon leipää ja pullaa ja sokeria eri muodoissa. Voisit korvata ne kasviksilla, tai jättää kokonaan pois. Iltapalaksi voisi olla vaikka pari kananmunaa ja se päärynä, illalla et tarvitse enää hiilareita energiaksi, vaan yöksi saisit proteiinia, joka auttaa kehoa palautumaan päivästä.
Joo mä tiedän, että mun ruokavalio on kaukana täydellisestä. Mutta toisaalta se ei ole myöskään sellainen, mitä jotkut täällä tuntuu olettavan kokoisteni ihmisten ruokavalion olevan, että mussutetaan chipsiä ja karkkia ja siidereitä ja hampurilaisaterioita jatkuvasti eikä syödä vihanneksia ollenkaan. Mun eräs kaveri sanoi, kun näytin mun ruokapäiväkirjaa hänelle, että jos hänen pitä
Älä laihduta, vaan omaksu sellainen ruokavalio, jota voit noudattaa loppuelämäsi ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi normaalipainoisena kuulla, että mitä te syötte, joilla on runsaasti ylipainoa? En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, mutta joskus kun ihmiset kysyy, että miten olen pysynyt hoikkana koko ikäni, niin on vaikea sanoa, koska en tiedä miten ruokavalioni eroaa ylipainoisten ruokavaliosta. Tiedän, että tässä kysyttiin nyt laihduttaneista, mutta aika lailla samat jutut tehoaa laihduttamiseen kuin sitten siihen terveellisen ruokavalion ylläpitämiseen. Mutta pitäisi ensin tunnistaa, että mitkä on ne jutut siellä omassa ruokavaliossa, jotka on aiheuttaneet lihomisen alun alkaenkaan. Eli miltä teidän normaali viikko näyttää? Miten paljon syötte, mitä syötte, minkä verran herkkuja, ja mitä ne herkut on?
Täällä keski-ikäinen 120 kg täti-ihminen. Mun normi ruokapäivä on vaikka tällainen
Kauraiseen sämpyläjauhoon voi leipoa pullia. Käyttää rasvatonta maitoa ja rasvana rypsiöljyä. Salaisuus on siinä, että käyttää kartedemummaa reilusti eikä reseptien pihiä määrää. Vaniljasokerinkin voi korvata vaniljastevialla. Itse hankin steviat ja caffe macchiatoni mausteena olevan sokerittoman suklaasiirapin iHerbistä. Riittoisaa tavaraa. Riittää kun laittaa muutaman tipan puolen litran pullataikinaan tai tipan macchiatoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän saman tapainen, mutta mulla 8-12 kaljaa pe & la. Lisäksi alkoholi aiheuttaa mulle pohjatonta ahmintahimoa, joten niiden alkoholikaloreiden lisäksi vedän semmoiset 4000 kcal per päivä ihan syömällä. Aina teen päätöksiä että nyt loppuu juominen, vaan aina ne myös pyörrän ja totean että bääh, en jaksa, nyt vielä tämän kerran juon kun se on niin hauskaa. Ehtii sitä sitten myöhemminkin raitistua.
Eli tuon perusteella olet todella ylipainoinen? Painat varmaan jotain 150 kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit saavuttaa laihdutuslääkkeellä? Jatkat syömistä samalla tavalla kuin ennenkin ja kuvittelet että lääke tekee työn? Ei tule toimimaan.
Näiden nykyaikaisten laihdutuslääkkeiden pointti on, että ne muuttaa ruokahalua, niin ettei enää tee mieli syödä ollenkaan niin paljon kuin ennen. Poistuu se tahdonvoiman ja haluja vastaan taistelun tarve, kun luonnollinen kylläisyysmekanismi saadaan palautettua.
Hienoa saattaa itsensä lääkekoukkuun ja kärsiä sivuvaikutuksista kun terveellisellä ja helposti pidettävällä ruokavaliolla saa samat vaikutukset.
Niitä lääkkeitä ei edes saa, ellei ole ensin yrittänyt elämäntapamuutoksilla laih
Jokainen käyttäköön lääkkeitä halutessaan. Tässä on vain kerrottu, että saman vaikutuksen saa ruualla. Miksi sua se asia häiritsee?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään puuttumatta läskien järjenjuoksuun tai sen puuttumiseen niin ihmettelen vain sitä, että eikö se järki senvertaa toimi, että ihminen ymmärtäisi reagoida viimeistään siinä 20 kg ylipainon kohdilla? Heikentääkö ylipainoisuus aneenvaihdunnan lisäksi myös aivotoimintaa? Sekö on luontainen selitys sille, että tyhmyys lisääntyy jokaisen kilon myötä? Onko lihava siis myös tyhmyyden tiivistymä?
Helppohan se on huudella lihaville. Ylipaino tekee liikkumisesta raskasta ja epämukavaa minkä takia liikkuminen jää vähiin. Ylipaino aiheuttaa elimistöön matala-asteisen tulehduksen mikä saa mielenkin matalaksi ja se pahentaa liikkumattomuutta. Fyysinen kunto menee surkeaksi eikä siksi energian polttaminen liikkumalla enää onnistu.
Lisäksi ylipaino häiritsee elimistön kykyä tuntea kylläisyyttä. Elimistö on voinut tulla riippuvaiseksi mässäilyn aiheuttamista verensokeripiikeistä. Niinpä ylipainoinen ei saa rauhaa kuin ahmimalla itsensä täyteen.
Yksikin laihdutusyritys saa elimistön luulemaan, että nälänhätä on koittanut ja elimistö yrittää himoita maksimaalisen paljon energiaa.
Että lihomiselle on paljon enemmän syitä kuin laihtumiselle. Ei ihmisen kroppa ole ehtinyt sopeutua tähän nykyajan yltäkylläisyyteen vaan parka luulee edelleen että etsimme ruokamme maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Tässä on pari viisasta asiaa 1) Pitää syödä ruokaa,josta tykkää 2) Lisää kasviksia ruokaan. Kasvikset lisäävät kylläisyyttä ja laimentavat ruuan kaloripitoisuutta.
Kilon pizza kevenee kummasti kun lisää siihen porkkanan siivuja pepperonien viereen. 👍
Tiesitkö ollenkaan, että läskien vatsa on pohjaton kuilu?
Ne menee ravintolaan ja sanovat tarjoilijalle..otan yhden menuun,kiitos.
Sitten se tarjoilija alkaa kantamaan ruokalaji kerrallaan annoksia pöytään.
Niin se vaan menee..
Minulla on todella runsaasti ylipainoa, olen sairaalloisen ylipainoinen, mutta sain laihdutuslääkkeen, ja olen sen avulla onnistunut vuoden alusta pudottamaan jo 20 kg. Olen tyytyväinen. Vielä se ei näissä massoissa näy, valitettavasti, mutta varmasti jo jouluun mennessä. Kiva olla,kun ruoka ei koko ajan pyöri mielessä.
Syön nykyään kolmesti päivässä. Nälkä on hyvin harvoin, mielitekoja ei ole koskaan, muutaman kerran olen mässyttänyt, mutta se on tuntunut todella pahalta, ja on pitänyt jättää kesken, ja toisen kerran jälkeen päätin, että ei enää koskaan.
Voin kertoa, että sairaalloisen lihavana ei ole kiva olla. Ihmiset tuijottavat, ja joskus kommentoivat. Terveydenhuollossa olen kokenut syrjintää. Välttelen liikkumista "ihmisten ilmoilla" niin paljon,kuin vain voin. Annankin neuvon teille- älkää päästäkö itseänne tähän kuntoon. Laihduttakaa ajoissa!
Vierailija kirjoitti:
Mitenkään puuttumatta läskien järjenjuoksuun tai sen puuttumiseen niin ihmettelen vain sitä, että eikö se järki senvertaa toimi, että ihminen ymmärtäisi reagoida viimeistään siinä 20 kg ylipainon kohdilla? Heikentääkö ylipainoisuus aneenvaihdunnan lisäksi myös aivotoimintaa? Sekö on luontainen selitys sille, että tyhmyys lisääntyy jokaisen kilon myötä? Onko lihava siis myös tyhmyyden tiivistymä?
Kostuiko pöksyt ja saitko orkut. Oooh, mä olen parempi ihminen, kun läskit, ja älykkäämpi, uuuuuu aaaa oooooo.
Sinä tässä oman tyhmyytesi näytit. Jos et muuta osaa tehdä,kuin mollata, niin mene pois. Tässä ketjussa on tarkoitus tsempata, ei mollata. Joten, suksihan vidduun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilon pizza kevenee kummasti kun lisää siihen porkkanan siivuja pepperonien viereen. 👍
Tiesitkö ollenkaan, että läskien vatsa on pohjaton kuilu?
Ne menee ravintolaan ja sanovat tarjoilijalle..otan yhden menuun,kiitos.
Sitten se tarjoilija alkaa kantamaan ruokalaji kerrallaan annoksia pöytään.
Niin se vaan menee..
Oletpas sinä harvinaisen ilkeä ihminen. Olen varma, että sinulla ei ole yhtään läheistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on huudella lihaville. Ylipaino tekee liikkumisesta raskasta ja epämukavaa minkä takia liikkuminen jää vähiin. Ylipaino aiheuttaa elimistöön matala-asteisen tulehduksen mikä saa mielenkin matalaksi ja se pahentaa liikkumattomuutta. Fyysinen kunto menee surkeaksi eikä siksi energian polttaminen liikkumalla enää onnistu.
Lisäksi ylipaino häiritsee elimistön kykyä tuntea kylläisyyttä. Elimistö on voinut tulla riippuvaiseksi mässäilyn aiheuttamista ve
Sä nyt syytät ylipainoa juurikin niistä vaivoista, jotka on tullut sopimattomasta ravinnosta. Se ylipainokin on tullut sen saman sopimattoman ravinnon takia. Pitäs vähän miettiä syitä ja seurauksia.
Laihdutatte niin pirusti ja sitten syötte salaa makkaraa vessassa?? Piilokalorit pilaa kaiken!!