Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: 30kg laihduttaneet,miten saitte motivaation pysymään? Minulla ylipainoa 47kg ja aina repsahdan.

Vierailija
24.05.2024 |

Päätin olla 6kk miettimättä painoa. Virhe!

Olin 2 vuotta pysynyt 98kg laihduttamalla. No,tuon puolen vuoden tauon jälkeen paino oli 113kg :(

Pari kertaa kysynyt laihdutuslääkettä,en ole saanut.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla motivoi terveys ensi sijaisesti. Olin reilu 10 kg ylipainoinen, nyt saanut pois ne lähes kaikki. On jo nyt huomattavasti helpompi liikkua. En ollut millään erityisellä dietillä, vähensin vaan aina hiukan annoskokoja. Kasvisvoittoisesti olen syönyt koko ajan, ehkä liikaa leipää. Toisena motivoivana tekijänä on ollut pukeutuminen. Olen vanhempi nainen ja minulla on muutenkin vaikea löytää sopivan tyylisiä vaatteita itselleni. Ulostyöntyvä vatsani ja kadonnut vyötäröni ei tehnyt sitä helpommaksi. 

Vierailija
22/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaus pitää ottaa osaksi elämää. Joka päivä lenkille tai salille niin minä laihduin 34 kg. Sitten piti vaan ruokavaliota suunnitella ettei syö mitään rasvaisia ruokia ja enemmän syö terveellistä ruokaa.

Ei rasvaa tarvitse pelätä, sen laatuun pitää vaan panostaa

Juurikin näin: eli pääosin eläinrasvaa sekä oliivi-, kookos- ja avokadoöljyä jos kasvisrasvaa tulee käytettyä. Siemenöljyille täyskielto ellei sitten halua itselleen sydän- ja verisuonitauteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit saavuttaa laihdutuslääkkeellä? Jatkat syömistä samalla tavalla kuin ennenkin ja kuvittelet että lääke tekee työn? Ei tule toimimaan.

Vierailija
24/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaus pitää ottaa osaksi elämää. Joka päivä lenkille tai salille niin minä laihduin 34 kg. Sitten piti vaan ruokavaliota suunnitella ettei syö mitään rasvaisia ruokia ja enemmän syö terveellistä ruokaa.

Juurikin näin: eli pääosin eläinrasvaa sekä oliivi-, kookos- ja avokadoöljyä jos kasvisrasvaa tulee käytettyä. Siemenöljyille täyskielto ellei sitten halua itselleen sydän- ja verisuonitauteja.

Eläinrasva kohottaa LDL-kolesterolia ja siemenöljyistä vouhottamisesta dosentti Schwab kertoo seuraavasti:

"Siemenöljyjä demonisoivissa kirjoituksissa siemenöljyjen nauttimisen on väitetty muun muassa aiheuttavan aivosumua, päänsärkyjä, sydän- ja verisuoniongelmia tai immuniteetin heikentymistä. Schwabin mukaan tutkimusnäyttö ei tue väitteitä.

Itse olen näitä öljyjä tutkinut 80-luvun lopulta lähtien ja tehnyt näillä monia ihmiskokeita, eikä ole mitään viitteitä niiden haitallisista vaikutuksista."

Vierailija
25/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit tääl ei ees ajattele treenamista ja siten elämänmuutosta. Treenaus kommentit saa katuvalailt jopa alapeukkuja. 

Vierailija
26/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi normaalipainoisena kuulla, että mitä te syötte, joilla on runsaasti ylipainoa? En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, mutta joskus kun ihmiset kysyy, että miten olen pysynyt hoikkana koko ikäni, niin on vaikea sanoa, koska en tiedä miten ruokavalioni eroaa ylipainoisten ruokavaliosta. Tiedän, että tässä kysyttiin nyt laihduttaneista, mutta aika lailla samat jutut tehoaa laihduttamiseen kuin sitten siihen terveellisen ruokavalion ylläpitämiseen. Mutta pitäisi ensin tunnistaa, että mitkä on ne jutut siellä omassa ruokavaliossa, jotka on aiheuttaneet lihomisen alun alkaenkaan. Eli miltä teidän normaali viikko näyttää? Miten paljon syötte, mitä syötte, minkä verran herkkuja, ja mitä ne herkut on?

Vierailija
27/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinrasva kohottaa LDL-kolesterolia ja siemenöljyistä vouhottamisesta dosentti Schwab kertoo seuraavasti:

"Siemenöljyjä demonisoivissa kirjoituksissa siemenöljyjen nauttimisen on väitetty muun muassa aiheuttavan aivosumua, päänsärkyjä, sydän- ja verisuon

Kannattaa luottaa tuoreimpaan tieteeseen eikä vanhoihin uskomuksiin. Siemenöljyt tappaa ja korkea LDL ennustaa pitkää elinikää:

Vierailija
28/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi normaalipainoisena kuulla, että mitä te syötte, joilla on runsaasti ylipainoa? En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, mutta joskus kun ihmiset kysyy, että miten olen pysynyt hoikkana koko ikäni, niin on vaikea sanoa, koska en tiedä miten ruokavalioni eroaa ylipainoisten ruokavaliosta. Tiedän, että tässä kysyttiin nyt laihduttaneista, mutta aika lailla samat jutut tehoaa laihduttamiseen kuin sitten siihen terveellisen ruokavalion ylläpitämiseen. Mutta pitäisi ensin tunnistaa, että mitkä on ne jutut siellä omassa ruokavaliossa, jotka on aiheuttaneet lihomisen alun alkaenkaan. Eli miltä teidän normaali viikko näyttää? Miten paljon syötte, mitä syötte, minkä verran herkkuja, ja mitä ne herkut on?

Läski plösöil liikunta on nolla, ja koko ajan pitää "napostella" jotakin. Siitähä se johtuu, vaikka kuinka vedotaan geeneihin. 

Vierailija
29/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siemenöljyjä demonisoivissa kirjoituksissa siemenöljyjen nauttimisen on väitetty muun muassa aiheuttavan aivosumua, päänsärkyjä, sydän- ja verisuon

Itse oireilen tosi paljon siemenöljyistä. Ensimmäinen oire on heti seuraavana päivänä ilmestyvät finnit leuassa. Aina. Muuten ei ole enää aknea, mutta jos erehdyn syömään jotain, missä on jotain muuta kuin noita aiemmassa kommentissa mainittuja, niin iho reagoi heti. Maha menee sekaisin myös, ja tulee esim. ravintolaruoista huono olo, jos siellä on paistettu rypsiöljyssä tms. Ihmiset valittaa terveysongelmista, muttei silti suostu yhdistämään oireitaan ruokavalioonsa, koska joku tutkija on sanonut, että hänen tutkimuksensa mukaan ei kaikille tullut oireita. Onhan se nyt aivan sekopäistä. Vähän kuin sanoisi, että enhän mä voi olla allerginen pähkinöille, kun valtaosalle ihmisistä niistä ei ole mitään haittaa. Muuten vaan en pysty hengittämään ja naama turpoaa aina kun syön niitä ja joudun sitten sairaalaan. Mutta ei liity niihin pähkinöihin tietenkään, kun eihän kaikki muutkaan oirehdi niistä.

-eri

Vierailija
30/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siemenöljyjä demonisoivissa kirjoituksissa siemenöljyjen nauttimisen on väitetty muun muassa aiheutt

YouTube-videoita :D Joo arvaa vaan rupeenko katsomaan. Muista, että kotonarokotteet on vaarallisia ja ilmastonmuutosta ei ole olemassa. YouTubesta löytyy videoita, joissa kerrotaan niin.

Vierailija
31/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, täytyy unohtaa margariinit ja siemenöljyt.

Vierailija
32/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Hommaa joku kalorilaskuri vaikka puhelimeen. Siihen kirjaat kaikki syömiset. Ravitsemussuositukset kannattaa myös lukea. Itse laihdutin 25 kiloa tuolla.

Kannattaa tosiaan lukea suositukset ja toimia päinvastoin.

Vierailija
33/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ap syö ihan liikaa, vaikka tuntisikin jatkuvaa nälkää. Ylipainoisilla kyky tuntea kylläisyyttä on häiriintynyt. 

Lisäksi laihduttaminen laukaisee elimistössä energianhimon, koska elimistö luulee pula-ajan koittaneen ja siksi pyrkii keräämään ylimääräistä varastoa.

Ap:n olisi ollut fiksuinta jättää itsensä lihottamatta, koska ainoa keino pysyä hoikkana on olla koskaan lihottamatta itseään.

Vierailija
34/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ursulan jutuilla saa heittää vesilintua.

Vierailija
35/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se yhtään motivoi, että tervepainoisena voi vielä yli 50-vuotiaanakin olla siro, iloinen pitrsakan sirpakka keijukainen?

Vierailija
36/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin raskaana ollessa 20kg ja ne kilot jäi vuosiksi lanteille. Laitoin muutama kuukausi synnytyksen jälkeen hormonikierukan. Vaikka kuinka yritin laihduttaa niin paino ei vaan millään tippunut. Vuosi sitten poistatin kierukan kun sille ei ollut enää tarvetta. Ja paino on pudonnut vuodessa 8kg enkä ole mielestäni muuttanut mitään ruokailuja tai liikunnan määrää. 

Jos sulla on joku hormonaalinen ehkäisy kannattaa myös miettiä, olitko lihava jo ennen sitä vai alkoivatko kilot kertyä hormonien takia. Ja jos näin on, voisiko näihin hormoneihin vaikuttaa?

Vierailija
37/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko väitteeseesi, ettet saa laihdutuslääkettä. Noilla kiloilla kyllä saat.

En saanut!

En ole ilmeisesti tarpeeksi lihava.

Yritän vielä 3. Kerran

Ap.

Ja voiko joku vastata,että mikä motivoi?

Peili.

Vierailija
38/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä keski-ikäinen 120 kg täti-ihminen. Mun normi ruokapäivä on vaikka tällainen

Aamu: Kreikkalainen jogurtti, mysliä, desi pakastemarjoja, hunajaa, teetä

Lounas: Olen etätöissä, yleensä teen jonkun ruokaisan salaatin. Eilen söin kreikkalaista salaattia, jossa fetaa ja oliiviöljykastike. Lisäksi 2 paahtoleipäviipaletta.

Iltapäivän kahvi: Söin itse leivotun voisilmäpullan sen kanssa

Päivällinen: Udon-nuudeleita, tofuwokkia, 1 pieni olut

Iltapala: 2 viipaletta leipää joiden päällä voita ja 4 viipaletta juustoa. Päärynä.

Herkkuja syön lähinnä iltapäivän kahvilla, silloin yleensä joku pulla, kääretorttuviipale tai pari riviä suklaata levystä menee. Viikonloppuna joskus muutama lasi viiniä ja jälkiruoka, mutta silloin toisaalta jää yksi ateria pois, ja on vain aamupala, 1 lämmin ruoka, iltapala.

Vierailija
39/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit saavuttaa laihdutuslääkkeellä? Jatkat syömistä samalla tavalla kuin ennenkin ja kuvittelet että lääke tekee työn? Ei tule toimimaan.

Näiden nykyaikaisten laihdutuslääkkeiden pointti on, että ne muuttaa ruokahalua, niin ettei enää tee mieli syödä ollenkaan niin paljon kuin ennen. Poistuu se tahdonvoiman ja haluja vastaan taistelun tarve, kun luonnollinen kylläisyysmekanismi saadaan palautettua. 

Vierailija
40/122 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa olla terveenä, niin laihdutus on helpompaa. Itse perusterve ja talven aikana paino 92kg. Tarkoitus pudottaa 10kg pyöräilemällä ja kävelemällä. Teen 3x viikossa 45min pyöräily lenkin ja välipäivinä tunnin kävelyä. Mittaan painon seuraavan kerran kuukauden päästä. Tsemppiä kaikille laihduttajille!