G: 30kg laihduttaneet,miten saitte motivaation pysymään? Minulla ylipainoa 47kg ja aina repsahdan.
Päätin olla 6kk miettimättä painoa. Virhe!
Olin 2 vuotta pysynyt 98kg laihduttamalla. No,tuon puolen vuoden tauon jälkeen paino oli 113kg :(
Pari kertaa kysynyt laihdutuslääkettä,en ole saanut.
Kommentit (122)
Syön sellaista ruokaa, joka ei aiheuta ylimääräisiä mielitekoja. Ei tule repsahduksia.
Pysyvä ruokavalion muutos, ei mitään laihduttamista. T: -22kg 15v sitten
En laihduttanut. Palasin vain samaan ruokavalioon kuin ennen raskautta
Treenaus pitää ottaa osaksi elämää. Joka päivä lenkille tai salille niin minä laihduin 34 kg. Sitten piti vaan ruokavaliota suunnitella ettei syö mitään rasvaisia ruokia ja enemmän syö terveellistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En laihduttanut. Palasin vain samaan ruokavalioon kuin ennen raskautta
Eli odotit toisenlaisia tuloksilla ruokavaliolla, jolla sait ylimääräiset kilot alunperinkin? Dieetit ei toimi, ainoa keino on muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Treenaus pitää ottaa osaksi elämää. Joka päivä lenkille tai salille niin minä laihduin 34 kg. Sitten piti vaan ruokavaliota suunnitella ettei syö mitään rasvaisia ruokia ja enemmän syö terveellistä ruokaa.
Ei rasvaa tarvitse pelätä, sen laatuun pitää vaan panostaa
Minä en usko väitteeseesi, ettet saa laihdutuslääkettä. Noilla kiloilla kyllä saat.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko väitteeseesi, ettet saa laihdutuslääkettä. Noilla kiloilla kyllä saat.
En saanut!
En ole ilmeisesti tarpeeksi lihava.
Yritän vielä 3. Kerran
Ap.
Ja voiko joku vastata,että mikä motivoi?
Eikö sairauksien välttäminen ja yleinen parempi suorituskyky itsessään motivoi? Mikä sitten motivoi ylipainoisena pysymiseen?
Ala treenaamaan ja piste. Ei noilla laihdutuksilla mitään pysty pitämään, sut on luotu liikkumaan. Aluksi rapakunnossa se on ihan hirveää ja raskasta ja hyvästä olosta ei tietoakaan. Mutta kun kunto kasvaa ja alkaa näkeen tuloksia, niin se koukuttaa. Puoli vuotta niin toden näköisesti nautit jo siitä. Itsevarmuutesi kasvaa 100x ja et edes ajattele enään mitään herkkujen mässäämistä. Tulokset ja kaava millä tuo muutos tapahtuu vastaa hyvin pitkään juoneen raitistumista. Kaikki elämässä ja sinun sisällä paranee.
Mua motivoi pakko. Aloitin yli kymmenen vuotta sitten elämäntaparemontin, koska oli pakko. Ja edelleen on pakko pysyä näissä nykyisissä syömingeissä, koska jos en pysy, niin tapahtuu kauheita. Ja mikäs tässä on ollessa kun näillä eväillä pysyy terveenä ja kivuttomana. Jos repsahtaa niin sen kyllä tuntee nahoissaan, kirjaimellisesti.
Luin, että 300 g laihduttaneet...
Hommaa joku kalorilaskuri vaikka puhelimeen. Siihen kirjaat kaikki syömiset. Ravitsemussuositukset kannattaa myös lukea. Itse laihdutin 25 kiloa tuolla.
Vielä kerran: terveet elintavat ja painon pudotus EIVÄT voi perustua itsekuriin.
Motivaatio on tärkeää alussa, mutta homman täytyy alkaa rullata rutiininomaisesti omalla painollaan. Samalla tavoin kun ihminen käy suihkussa, pesee hampaat, pukee aamulla päälle, käy illalla nukkumaan, pyykkää ja tiskaa.
Jos motivaatio on hukassa perusarjen suhteen, on silloin joitakin ongelmia esim pitkittynyttä stressiä, masennusta, unettomuutta. Silloin aletaan niitä hoitamaan. Kun voimavarat taas lisääntyvät, tulee terveellisiin elintapoihinkin taas energiaa ja mielekkyyttä.
Minä sain paljon pienemmällä kilomäärällä Rybelsus-reseptin. Maanantaina olisi tarkoitus aloittaa. Elämäntapamuutokset olen tehnyt ajat sitten, mutta paino ei laske. Tosin elämässä on paljon stressinaihettakin ja nukun huonosti. Yritän kesällä saada vähän lomailtua, niin josko se siitä.
24kg lähtenyt vasta mutta helppoa on kun ketoilee. Keto, pätkäpaasto ja paastoa niin paino tippuu kuin huomaamatta. Ja syödäkin saa ihan riittävästi. Nahkakaan ei ole alkanut roikkua minkä lasken paaston ja autofagian ansioksi.
Ennemmin voisi kysyä, miten motivoda itsensä kantamaan tuollaista läskivuorta mukanaan vuodesta toiseen? Jos vaihtoehtona on olla hoikka, liikunnallinen, kevyt olo ja erinomainen lihaskunto?
Olen hoikka, mutta eikös ideana ole elämäntapa eikä dieetti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut!
En ole ilmeisesti tarpeeksi lihava.
Yritän vielä 3. Kerran
Ap.
Ja voiko joku vastata,että mikä motivoi?
Oma hyvä olo joka tulee ketoilusta motivoi. Ja se että voi elää lääkevapaasti: verenpaine- ja diabetes-lääkkeitä tai statiineita ei tarvitse syödä.
Helpottuu dieetin edistyessä,alku vaikein.