Onko ok jättää sukkahousut pois hautajaisissa?
Asuna musta-valkoinen mekko, lämmintä 25 tai 26 astetta.
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sukkahousut on ihonväriset, niin kuka edes huomaa, onko jollakin sukkahousut vai ei. Eli merkityksetöntä.
Hautajaisiin laitetaan yleensä mustat sukkahousut. Paitsi tietyt änkyrät, joille mikään ei ole pyhää ja pitää aina mennä niin kuin MINÄ halua tai tulee itkupotkuraivari.
Mustat sukkahousut kesähelteellä. Kas kun ei saunatelttaa aavikolle.
Mikä ongelma sukkahousuissa? Monilla meisä on jopa työ, jossa ei todellakaan ole ok olla sääret paljaana. Tilanteen mukaan pukeudutaan oli sää mikä tahansa. Aikuinen ihminen kyllä kestää vähän epämukavuuttakin. Eihän sukkahousut edes ole mitenkään ratkaisevassa roolissa, jos on helle. Silloin on kuuma, vaikka olisi alasti.
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousupakottajathan täällä raivoaa, kun muut ei nyt ihan vaan heidän mieliksi ole niitä sukkahousuja vaikka heidän mielestä niin kuuluisi tehdä.
Mitä sä riehut? Kukaan ei ole sinua pakottamassa mihinkään. Kunhan vain kerrotaan, mikä on sopivaa ja mikä ei. Jos haluat toimia toisin, se on sinun asiasi. Ei siiitä tarvitse pillastua tuolla tavalla.
Kyllä ja laita alle helposti sivuun siirrettävät stringit, että pappi voi työntyä pyhimpääsi helposti takaapäin kirkon nurkalla siunauksen jälkeen.
Kukin päättää omasta pukeutumisestaan. Toisten pukeutumisesta voi vetää herneen nenään jos haluaa, mutta määräillä ei voi.
Herne nenässä onkin ylevää kunnioittaa läheisen muistoa. Mutta kai sun läheiset on jo käytökseesi tottuneet.
Yhyy yhyy, miksi en saa olla kesällä sääret paljaana, vaan pitää pukeutua asiallisesti.
t. pappi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukkahousupakottajathan täällä raivoaa, kun muut ei nyt ihan vaan heidän mieliksi ole niitä sukkahousuja vaikka heidän mielestä niin kuuluisi tehdä.
Mitä sä riehut? Kukaan ei ole sinua pakottamassa mihinkään. Kunhan vain kerrotaan, mikä on sopivaa ja mikä ei. Jos haluat toimia toisin, se on sinun asiasi. Ei siiitä tarvitse pillastua tuolla tavalla.
Mitä itse? Täällä menee joillain ihan kuppi nurin jos joku kertoo ettei sukkahousut hautajaisissa ole tarpeelliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa jotain käytöstapoja, pliis.
Ja opettajaa ne myös omille jälkeläisillenne. Opetelkaa myös arvostamaan tapoja ja perinteitä ja ihan perus pukeutumisetikettejä.
Joku roti ja kunnioitus tapahtumaa ja ihmisiä kohtaan on hyvä osata.
Mullakin on kohta hautajaisten järjestäminen edessä ja voin kertoa, että sen paremmin minua ja muita hautajaisvieraita, vainajasta nyt puhumattakaan, ei tarvitse mitenkään erityisesti kunnioittaa sukkahousuilla.
Minä olen eri mieltä. Läheisteni hautajaisissa oli fiksusti pukeutuneita ihmisiä. Vaikka muuten kulkevat persverkkareissa, niin ymmärtävät eri tilaisuuksien merkityksen ja pukeutuvat sen mukaisesti.
Se kuuluu kulttuuriin, että pukeudutaan tie
😇
Minulla oli kesähautajaisissa midipituinen hame ja polvisukat.
Sukkahousuja ei ole mikään pakkoa pukea hautajaisiin. Ne jotka väittää että on taitaa olla itse ihan ulalla etiketistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules, taidat olla pystyynkuollut. En minäkään laittaisi helteellä sukkahousuja ja olen 58-vuotias nainen.
Sinunlaistesi akkojen (sukupuoleen viittaamatta) takia lopetin hameiden ja mekkojen käytön 1980-luvulla. Käytän pitkiä housuja, jotka ovat vilpoiset, peittävät ja joissa peppuni näyttää upealta.
Ja näin ratkesi myös sukkahousuongelma. Mulla on liian pitkät sääret mihinkään kohtuuhintaisiin sukkiksiin ja ne on muutenkin täysin turhia kertakäyttöisiä muoviturhakkeita.
Mutta teepä sinä ihan miten haluat ja hanki lämpöhalvaus.
58-vuotias mummo ja kiukuttelee kuin pikkupentu. Vaihdevuodetko ne noin koville ottaa vai etkö ole saanut munaa tarpeeksi?
Kiitos kysymästä, ei ole oireita kuumia aaltoja lukuunottamatta. Munaa sain eilen ja varmaan taas tänään. Mites itse, joko emättimesi surkastui
Mitä tuo aiempi kiukuttelu sitten oli? Kuulosti ihan 3-vuotiaalta, joka ei saa tahtoaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja laita alle helposti sivuun siirrettävät stringit, että pappi voi työntyä pyhimpääsi helposti takaapäin kirkon nurkalla siunauksen jälkeen.
Sukkahousupakottaja ei käytä pöksyjä ja leikkaa haarakiilan etukäteen pois. Kas arvokas on oltava, vaikka käytös ja ajatukset on roskalavalta.
Vierailija kirjoitti:
Leppilammen kerrotaan jättäneen housut pois kaupan kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sukkahousut on ihonväriset, niin kuka edes huomaa, onko jollakin sukkahousut vai ei. Eli merkityksetöntä.
Hautajaisiin laitetaan yleensä mustat sukkahousut. Paitsi tietyt änkyrät, joille mikään ei ole pyhää ja pitää aina mennä niin kuin MINÄ halua tai tulee itkupotkuraivari.
Mustat sukkahousut kesähelteellä. Kas kun ei saunatelttaa aavikolle.
Mikä ongelma sukkahousuissa? Monilla meisä on jopa työ, jossa ei todellakaan ole ok olla sääret paljaana. Tilanteen mukaan pukeudutaan oli sää mikä tahansa. Aikuinen ihminen kyllä kestää vähän epämukavuuttakin. Eihän sukkahousut edes ole mitenkään ratkaisevassa roolissa, jos on helle. Silloin on kuuma, vaikka olisi alasti.
Sukkahousut ovat tiiviisti iholle vedettävä muovikelmu. Laadukkaat työhousut ovat myös lämpimällä säällä huomattavasti mukavammat.
Maailma muuttuu, ei enää niihin sukkahousuihin piirretä saumojakaan.
Jos sulla on täydelliset sääret ilman karvoja ja suonikohjuja tai muita läikkiä niin mene ilman sukkahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy yhyy, miksi en saa olla kesällä sääret paljaana, vaan pitää pukeutua asiallisesti.
t. pappi
Sinä olet töissä, muut vapaalla. Sulle maksetaan siitä, muille ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse? Täällä menee joillain ihan kuppi nurin jos joku kertoo ettei sukkahousut hautajaisissa ole tarpeelliset.
Ei kysyminen ole riehumista. Sinulla sen sijaan menee jostain syystä ihan järjettömällä tasolla tunteisiin, jos joku sanoo, että hautajaisissa tyypillisesti ollaan sukkahousut jalassa. Joku myöhäinen uhmaikö sua vaivaa, kun ihan periaatteen vuoksi pitää vastustaa kaikkea ja haukkua muita, jos ovat eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Haista paskaa ap.
Hautajais etiketti ei koske ainoastaan Suomea.
Se koskee koko Pohjoismaita.
Lisäksi se koskee koko Eurooppaa, jossa on evl. uskonnon lisäksi, kaikkien eniten katollinen uskonto.
Etenkin näisä kahdessa uskonnassa, on vainajan oma tahto ykkösasia.
Näissä uskoinnoissa toteutaan vainajan omat toivomukset viimeisen päälle tarkkaan.
Vaikka vainajan toivomukset, eroaisivat suuresti siitä, miten ja kuinka lähiomaiset
HALUAISUVAT siunauksen ja muistotilaisuuden järjestää.
Katollisessa kirkossa ei siunausta voi kukaan määrätä. Se säännöt ovat kirkkollisia.
Mutta niin katollisessa, evankelisluterilasella, kuin ortodoksissea uskonnossa.
Vainajan muistotilaisuuden, omaiset saavat järjestää, joko vainajan toivomuksen mukaan.
Käsitin että ap on lähiomainen, joten haastattelussa taisi mennä väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suonikohjuja enkä esittele mitään joten vttuun sukkahousut, jonkun etikettitertun kuivaan kraateriin. Siellä niille on käyttöä pissankarkailun patoajana
Näin sitä pitää! Oikein klassinen esimerkki kuvitelmasta, että maailma pyörii oman navan ympärillä.
Surkeeta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pakarat paljastavat mikroshortsit ja napapaita. Koska mua ei kukaan määrää!
t. osa täällä kirjoittavista