Onko ok jättää sukkahousut pois hautajaisissa?
Asuna musta-valkoinen mekko, lämmintä 25 tai 26 astetta.
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
https://www.kekale.fi/pukeutumisvinkit
Naisten hautajaisasu on perinteisesti hillitty, peittävä ja tumma. Kokonaan mustaan vaatetukseen ei ole välttämätön pukeutua kuin lähiomaisena, mutta toki se on tilanteen luonteeseen sopivaa myös vieraalle. Kokomustan asun sijaan vaatteeissa voi näkyä vaikkapa valkoista. Esimerkiksi valkoiset kantit pääntiellä tai helmoissa tai valkoinen paitapusero jakun alla on täysin sopiva osa hautajaisvaatetusta. Vältä kuitenkin runsaita värejä, kuoseja ja huomiotaherättäviä yksityiskohtia kuten koristekiviä tai näyttäviä solkia.
Sopiva asukokonaisuus hautajaisiin voi olla käyttäjänsä näköinen. Housupuku tai jakkupuku on klassinen, hyvin hillitty vaihtoehto. Suoriin housuihin voi yhdistää myös siistin paitapuseron, jos jakku on liian jäykkä etkä ole haudattavan ihmisen lähiomainen. Hihallinen mekko on suosittu asu surutilaisuuteen. Hihatonkin mekko käy, jos sen päälle yhdistää siistin neuletaki
Eiköhän tuo ole ihan kekäleen omiin myyntitarkoituksiin muokattu juttu.
Ei lähiomaisilla ole mitään pakkoa pukeutua kokomustaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sukkahousut on ihonväriset, niin kuka edes huomaa, onko jollakin sukkahousut vai ei. Eli merkityksetöntä.
Hautajaisiin laitetaan yleensä mustat sukkahousut. Paitsi tietyt änkyrät, joille mikään ei ole pyhää ja pitää aina mennä niin kuin MINÄ halua tai tulee itkupotkuraivari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttaa on väärä sana. Oikeampi on ihmetyttää. Mua nimittäin suuresti ihmetyttää sun kaltaiset lerppaperseet, jotka kuvittelee voivansa sanella mitä muut pitää päällä.
Sellaista se on teillä ylisveeteillä. Normaali elämä ihmetyttää, kun oma elämä on pelkkää räyhäämistä ja munan pää märkänä meuhkaamista.
Elämän suurimpia kuvitelmia on luulla, että elämä, jota itse elät on "normaalia" ja, että muidenkin tulisi elää näillä säännöillä. Pidä sinä sukkahousut, minä menen ilman.
Hyvä, että menet. Oliskin aika outoa, jos 14-vuotias poika laittaisi sukkahousut.
Kuules, taidat olla pystyynkuollut. En minäkään laittaisi helteellä sukkahousuja ja olen 58-vuotias nainen.
Sinunlaistesi akkojen (sukupuoleen viittaamatta) takia lopetin hameiden ja mekkojen käytön 1980-luvulla. Käytän pitkiä housuja, jotka ovat vilpoiset, peittävät ja joissa peppuni näyttää upealta.
Ja näin ratkesi myös sukkahousuongelma. Mulla on liian pitkät sääret mihinkään kohtuuhintaisiin sukkiksiin ja ne on muutenkin täysin turhia kertakäyttöisiä muoviturhakkeita.
Mutta teepä sinä ihan miten haluat ja hanki lämpöhalvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa jotain käytöstapoja, pliis.
Ja opettajaa ne myös omille jälkeläisillenne. Opetelkaa myös arvostamaan tapoja ja perinteitä ja ihan perus pukeutumisetikettejä.
Joku roti ja kunnioitus tapahtumaa ja ihmisiä kohtaan on hyvä osata.
Mullakin on kohta hautajaisten järjestäminen edessä ja voin kertoa, että sen paremmin minua ja muita hautajaisvieraita, vainajasta nyt puhumattakaan, ei tarvitse mitenkään erityisesti kunnioittaa sukkahousuilla.
Minä olen eri mieltä. Läheisteni hautajaisissa oli fiksusti pukeutuneita ihmisiä. Vaikka muuten kulkevat persverkkareissa, niin ymmärtävät eri tilaisuuksien merkityksen ja pukeutuvat sen mukaisesti.
Se kuuluu kulttuuriin, että pukeudutaan tie
Teidän porukka varmaan hautajaisissa mölisee omia juttujaan siunaustilaisuuden aikana ja kakarat juoksentelevat vapaasti kappelissa potkimassa arkkua.
Teistä se on vaan hauskaa kun nicojessica on niin taitava.
Tämä sille joka kommentoi tota kulttuuriasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne sukkahousut on ihonväriset, niin kuka edes huomaa, onko jollakin sukkahousut vai ei. Eli merkityksetöntä.
Hautajaisiin laitetaan yleensä mustat sukkahousut. Paitsi tietyt änkyrät, joille mikään ei ole pyhää ja pitää aina mennä niin kuin MINÄ halua tai tulee itkupotkuraivari.
Minun nähdäkseni itkupotkuraivarit tulee niiltä joiden mieliksi muut ei laita sukkahousuja hautajaisiin.
Kuules, taidat olla pystyynkuollut. En minäkään laittaisi helteellä sukkahousuja ja olen 58-vuotias nainen.
Sinunlaistesi akkojen (sukupuoleen viittaamatta) takia lopetin hameiden ja mekkojen käytön 1980-luvulla. Käytän pitkiä housuja, jotka ovat vilpoiset, peittävät ja joissa peppuni näyttää upealta.
Ja näin ratkesi myös sukkahousuongelma. Mulla on liian pitkät sääret mihinkään kohtuuhintaisiin sukkiksiin ja ne on muutenkin täysin turhia kertakäyttöisiä muoviturhakkeita.
58-vuotias mummo ja kiukuttelee kuin pikkupentu. Vaihdevuodetko ne noin koville ottaa vai etkö ole saanut munaa tarpeeksi?
Ei ole suonikohjuja enkä esittele mitään joten vttuun sukkahousut, jonkun etikettitertun kuivaan kraateriin. Siellä niille on käyttöä pissankarkailun patoajana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat sukkahousut kesähelteellä. Kas kun ei saunatelttaa aavikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höllässä on kulttuuri jos se on muiden sukkiksista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun nähdäkseni itkupotkuraivarit tulee niiltä joiden mieliksi muut ei laita sukkahousuja hautajaisiin.
Sinä oletkin osa näitä raivaroitsijoita. Alkuun viestit olivat ihan asiallisia, mutta sitten tuli näitä "wääwää en laita sukkiksia koska mä en haluuuuuu" typpejä, jotka rupesivat haukkumaan muita kirjoittajia ja muutenkin sekosivat täysin ajatuksesta, että joku käyttää sukkahousuja ja sille on ihan hyvä syy.
AP tekee niin kuin haluaa, mutta kun kerran kysyy niin vastataan. Turha täällä on kenenkään siitä riehua, että jonkun toisen vastaus olisi jotenkin väärä.
Olen nähnyt hautajaisissa (joihin itse osallistuin) naisen, joka oli pukeutunut tiukkaan ja todella lyhyeen kotelomekkoon, korkeat korot, ja meikki viimeisen päälle. Käytännössä bileasu. Mun mielestä vähän outo asu, mutta tuskin vainaja siitä pahastui. Kunnioittamassa vainajaa hän ystävänä oli.
Mustat seitinohuet sukkahousut tai varsinkaan stay upit eivät ole niin kuumat, etteikö niiden kanssa pystyisi elää muutamaa tuntia. Valitse musta pellavamekko tai joku muu hyvä materiaali vastapainoksi. Kyllähän miehetkin käyttävät puvunhousuja, eivätkä esittele hautajaisissa paljaita sääriään, vaikka omistaisivatkin siistejä shortseja.
se kotelomekko ei tosiaan ollut edes musta
Haista paskaa ap.
Hautajais etiketti ei koske ainoastaan Suomea.
Se koskee koko Pohjoismaita.
Lisäksi se koskee koko Eurooppaa, jossa on evl. uskonnon lisäksi, kaikkien eniten katollinen uskonto.
Etenkin näisä kahdessa uskonnassa, on vainajan oma tahto ykkösasia.
Näissä uskoinnoissa toteutaan vainajan omat toivomukset viimeisen päälle tarkkaan.
Vaikka vainajan toivomukset, eroaisivat suuresti siitä, miten ja kuinka lähiomaiset
HALUAISUVAT siunauksen ja muistotilaisuuden järjestää.
Katollisessa kirkossa ei siunausta voi kukaan määrätä. Se säännöt ovat kirkkollisia.
Mutta niin katollisessa, evankelisluterilasella, kuin ortodoksissea uskonnossa.
Vainajan muistotilaisuuden, omaiset saavat järjestää, joko vainajan toivomuksen mukaan.
Tai vainajan lähimmän omaisen järjestelyjen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin osa näitä raivaroitsijoita. Alkuun viestit olivat ihan asiallisia, mutta sitten tuli näitä "wääwää en laita sukkiksia koska mä en haluuuuuu" typpejä, jotka rupesivat haukkumaan muita kirjoittajia ja muutenkin sekosivat täysin ajatuksesta, että joku käyttää sukkahousuja ja sille on ihan hyvä syy.
Mietipä uudestaan.
Eihän täällä kukaan ole kieltänyt ketään pukemasta sukkahousuja hautajaisiin vaikka 36 asteen helteellä. Kunhan vaan kertoivat etteivät itse laittaisi niitä sukkahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat sukkahousut kesähelteellä. Kas kun ei saunatelttaa aavikolle.
Ei mitään ongelmaa, kun kyse on vain lyhyestä tilaisuudesta. Ei sitä pappikaan ole hautajaisissa sääret paljaana, vaikka miten olisi hellettä. Ja monilla on paljon paksummatkin työvaatteet eikä asiassa ole mitään ongelmaa, kun siitä ei tee ongelmaa. Paljastellla voi sitten tilaisuuden jälkeen, jos herkkä mieli saa traumoja sukkahousuista.
Vierailija kirjoitti:
Haista paskaa ap.
Hautajais etiketti ei koske ainoastaan Suomea.
Se koskee koko Pohjoismaita.
Lisäksi se koskee koko Eurooppaa, jossa on evl. uskonnon lisäksi, kaikkien eniten katollinen uskonto.
Etenkin näisä kahdessa uskonnassa, on vainajan oma tahto ykkösasia.
Näissä uskoinnoissa toteutaan vainajan omat toivomukset viimeisen päälle tarkkaan.
Vaikka vainajan toivomukset, eroaisivat suuresti siitä, miten ja kuinka lähiomaiset
HALUAISUVAT siunauksen ja muistotilaisuuden järjestää.
Katollisessa kirkossa ei siunausta voi kukaan määrätä. Se säännöt ovat kirkkollisia.
Mutta niin katollisessa, evankelisluterilasella, kuin ortodoksissea uskonnossa.
Vainajan muistotilaisuuden, omaiset saavat järjestää, joko vainajan toivomuksen mukaan.
Pysypä asiallisena.
Tuollainen käytös kertoo vain sinun ajatusmaailmastasi. Tässä keskustelussa on vain todettu että hautajaisissa ei ole mitään sukkahousupakkoa. Ei, vaikka asia sinua miten harmittaisi.
Vierailija kirjoitti:
58-vuotias mummo ja kiukuttelee kuin pikkupentu. Vaihdevuodetko ne noin koville ottaa vai etkö ole saanut munaa tarpeeksi?
Kiitos kysymästä, ei ole oireita kuumia aaltoja lukuunottamatta. Munaa sain eilen ja varmaan taas tänään. Mites itse, joko emättimesi surkastui estrogeenin puutteeseen? Olettaen, että sulla sellaista edes on. Munanpuutteesta puhuvat yleensä keskenkasvuiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin osa näitä raivaroitsijoita. Alkuun viestit olivat ihan asiallisia, mutta sitten tuli näitä "wääwää en laita sukkiksia koska mä en haluuuuuu" typpejä, jotka rupesivat haukkumaan muita kirjoittajia ja muutenkin sekosivat täysin ajatuksesta, että joku käyttää sukkahousuj
Ei tarvitse miettiä. Riittää, että näkee nämä raivopäiden haukkumisviestit. Siitä huomaa helposti, kuka kiukuttelee ja kuka ei.