Haluaisin tehdä lyhyempää työviikkoa tai jäädä kotiin. Mies ei suostu.
Teen tylsää, mutta ihan ok palkkaista toimistotyötä. Olen miettinyt, miten voisin parantaa elämänlaatuani ja keksin, että voisin tehdä vähemmän töitä ja olla enemmän vapaalla. Mies ei tästä vaan innostu. Meillä menee talous niin, että mies maksaa asuntolainat, autot, vakuutukset, yms. Minä maksan sitten taas ruokapuolen ja osan lasten harrastuksista. Osallistun myös jonkin verran lomamatkojen kustannuksiin.
Ehdotin miehelleni, että voisin tosiaan lyhentää työviikkoani vaikka kolmeen päivään tai jos oikein hyvin, niin voisin jäädä kotiin ja hoitaa kotia. Mies ei tästä innostunut ollenkaan ja sanoi suoraan, ettei suostu siihen. Hän kysyi, että olenko valmis esim. luopumaan matkustamisesta, toisesta autosta ja lasten harrastuksista? Hän kuulemma ei ole. Mielestäni hän ei halua ymmärtää minua tässä asiassa, koska olisin enemmän läsnä arjessa ja hoitaisin kodin päivisin miehen ollessa töissä. Eikö tämä olisi kaikille win-win tilanne? On lapsellista kiristää minua, että jos jään kotiin, niin sitten ei enää lähdetä matkoille ja auto myydään. Tämä ei jää tähän.
Kommentit (64)
Ap
Olisiko työnantajalle ok tuo lyhennetty työaika? Jospa oot jotenkin uupunut, ehkä 4päiväinen viikkokokeilu voisi auttaa?
Minkä ikäinen olet, eihän esivaihdevuodet kolkuttele ovella, joillain voi alkaa jo nelissäkymmenissä? Rauta-arvot, kilpirauhashormonit? Onko kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ja: Käärinliinoissa ei t o d e l l a k a a n ole taskuja
Tyhjät ne taskutkin olisivat ilman palkkatyötä.
Tämä. Kun hallitus leikkaa, niin työttömän taskut ovat tyhjät jo kauan ennen kuolemaa. Se, että käärinliinoissa ole taskuja, ei tarkoita sitä että täällä kannattaisi ennen kuolemaansa paarustaa ihan persaukisena, vain siksi kun käärinliinoissa ei ole taskuja ja mitään täältä ei hautaan mukaansa saa. Rahalla on merkitystä eläessä, kuolinhetkellä kaikki menettää merkityksensä. Vainaja ei edes tiedosta eläneensä täällä maan päällä sen jonkun sanotaan nyt vaikka 75 vuotta. Ei oo paljo muistelemassa tilinsä saldoja siihen ja siihen maailman aikaan, että oltiinko sitä vauraampia markka vai euroaikana, ja mihin kaikkeen sitä rahaa käytettiin, vai käytettiinkö paljon oikeastaan mihinkään, kun elettiin sitä ja sitä lama-aikaa.
Ei hyvänen aika, ette kai te nyt tätäkin tekelettä ottaneet tosissanne?
Provohan tämä todennäköisesti on, mutta mä olen jo jonkin aikaa tehnyt 3-päiväistä työviikkoa. Luonnollisesti se tietysti tarkoittaa, että mulla on vähemmän rahaa käytettävissä. Toisaalta progerssiivisen verotuksen ansiosta tuloni eivät kuitenkaan pienentynyt suorassa suhteessa työajan lyhenemiseen. Jos haluaa lyhentää työaikaansa, pitää miettiä, mistä kaikesta on valmis luopumaan. Jos ei mistään, sitten työajan lyhennystä ei kannata edes harkita.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/