Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin tehdä lyhyempää työviikkoa tai jäädä kotiin. Mies ei suostu.

Vierailija
23.05.2024 |

Teen tylsää, mutta ihan ok palkkaista toimistotyötä. Olen miettinyt, miten voisin parantaa elämänlaatuani ja keksin, että voisin tehdä vähemmän töitä ja olla enemmän vapaalla. Mies ei tästä vaan innostu. Meillä menee talous niin, että mies maksaa asuntolainat, autot, vakuutukset, yms. Minä maksan sitten taas ruokapuolen ja osan lasten harrastuksista. Osallistun myös jonkin verran lomamatkojen kustannuksiin.

Ehdotin miehelleni, että voisin tosiaan lyhentää työviikkoani vaikka kolmeen päivään tai jos oikein hyvin, niin voisin jäädä kotiin ja hoitaa kotia. Mies ei tästä innostunut ollenkaan ja sanoi suoraan, ettei suostu siihen. Hän kysyi, että olenko valmis esim. luopumaan matkustamisesta, toisesta autosta ja lasten harrastuksista? Hän kuulemma ei ole. Mielestäni hän ei halua ymmärtää minua tässä asiassa, koska olisin enemmän läsnä arjessa ja hoitaisin kodin päivisin miehen ollessa töissä. Eikö tämä olisi kaikille win-win tilanne? On lapsellista kiristää minua, että jos jään kotiin, niin sitten ei enää lähdetä matkoille ja auto myydään. Tämä ei jää tähän.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tavalliset suomalaiset perheet voivat edelleen elää näin, että matkustellaan ja pidetään 2 autoa?

Tämähän on täysin kestämättömällä pohjalla ja nämä elintavat ovat kaikki tulevalta sukupolvelta pois?

Vierailija
22/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päädyttiin ratkaisuun jossa teen vain osa-aikaista työtä. Kun aiemminkin puoliso oli ollut pääasiallinen rahan tuoja perheelle niin muutama satanen ei vaikuta missään. Samaan aikaan jäi pois päiväkotimaksu ja elämisen kulut laskivat kun noutoruoka tai ravintolaruoka vaihtui useammin kotona tehtyyn. Lopputuloksena meillä on enemmän rahaa käytössä kuin aiemmin.

Kokoaikaisena bruttopalkka noin 2300 euroa joten tulevaisuuden mahdollists eläkekertymää on turha miettiä. Vuosikymmenien kuluttua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on aina ennen ollut, vasta 100v naiset ovat jokseenkin käyneet töissä. Eroa tuollaisesta vätyksestä ja lopeta työt.

Suomessa naisten työssäkäynti on ollut itsestäänselvyys ns. aina, jopa jo 1700-luvulla.

Vierailija
24/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että jäätte molemmat kotiin. Voi sitä elämänlaadun määrää silloin.

Vierailija
25/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo oli kotona 4 vuotta kun kävin töissä niin vaimo hoiti kotia ja lapsia joita tuli kaksi kahdessa vuodessa ja sillä on oma yritys ja teki töitä kotona samalla. Ei mitään ongelmaa ole ollut. Nyt lapset on jo 14 ja 16 vuotiaita joten ei niitä tarvii silleen hoitaa.

Vierailija
26/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset tosiaankaan ymmärrä, että vapaa-aika on kaikkein arvokkainta elämässä? Mieheni ei tätä ihan tunnu ymmärtävän, mutta ei osa täälläkään ymmärrä. Siksi haluaisin vähentää töitäni, jotta vapaa-aikaa olisi enemmän. En ole valmis luopumaan kivoista asioista elämässäni, kuka haluaisi? Täällä ymmärretään asiat näköjään tahallaan väärin.

Ap

Vierailija
27/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset tosiaankaan ymmärrä, että vapaa-aika on kaikkein arvokkainta elämässä? Mieheni ei tätä ihan tunnu ymmärtävän, mutta ei osa täälläkään ymmärrä. Siksi haluaisin vähentää töitäni, jotta vapaa-aikaa olisi enemmän. En ole valmis luopumaan kivoista asioista elämässäni, kuka haluaisi? Täällä ymmärretään asiat näköjään tahallaan väärin.

Ap

No just olin työtön 6 kk. Tulot laski ja vapaa-aikaa oli enemmän, mutta koska rahaa oli vähemmän en tehnyt oikein mitään kivaa koska ei ollut varaa.

Vierailija
28/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lusmu, miehensä elätti

Vierailija
29/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ymmärrän pointtisi. Itse jäin 50% varhennetulle eläkkeelle heti 61v. Oon tehny töitä lapsena maalaistalossa ja reilu 30v työelämässä. Kaipasin lisää vapaata. Teen osa-aikaisia mieluisia juttuja, meen kesätöihin kivaan paikkaan kolmatta kertaa...

Mutta: olethan ajatellut eläkekertymäsi tarkasti?

Tsemppiä!

N63

Vierailija
30/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole valmis luopumaan kivoista asioista... kukas ne sitten kustantaa kun haukottelet kotona?

Vierailija
31/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on aina ennen ollut, vasta 100v naiset ovat jokseenkin käyneet töissä. Eroa tuollaisesta vätyksestä ja lopeta työt.

Naiset on vätyksiä. Loisivat miesten lompakolla.

Vierailija
32/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrän pointtisi. Itse jäin 50% varhennetulle eläkkeelle heti 61v. Oon tehny töitä lapsena maalaistalossa ja reilu 30v työelämässä. Kaipasin lisää vapaata. Teen osa-aikaisia mieluisia juttuja, meen kesätöihin kivaan paikkaan kolmatta kertaa...

Tsemppiä!

N63

Piti jatkaa vielä:

Ootko miettiny sapattivapaata/vuorotteluvapaata (vai poistuiko ne jo?)

Vierailija
33/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta, mitä nykyisessä suhdanteessa voi tehdä, on muuttua monimiljardööriksi. Tulojen puolittaminen ei ole mikään vaihtoehto saati ratkaisu paremman huomisen toivossa. 

Vierailija
34/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. palkka menee vessanpytystä alas tai jätekeräykseen, siinä missä mies maksaa asuntolainaa ja kerryttää omaisuutta. Voiko nainen tehdä  tyhmempää diiliä?

Miksi et mksa 50% perheen kuluista, myös lainasta ja mies oman osuutensa? Kait yhteinen omaisuus on molempien nimissä? 

Ja lopun palkan/tulot voit käyttää miten tahansa, tekemällä vaikka lyhyempää päivää. Ei siihen miehen lupaa tarvitse, vaan sinä päätät. 

Vierailija
35/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäs sillä vapaa-ajalla tekee, jos ei ole rahaa riittävästi? Oot vaan ja möllötät. Raha-asioiden miettimisen voi lopettaa vasta sitten kun oikeasti tietää noutajan olevan samoilla huudeilla. 

Vierailija
36/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitäs sillä vapaa-ajalla tekee, jos ei ole rahaa riittävästi? Oot vaan ja möllötät. Raha-asioiden miettimisen voi lopettaa vasta sitten kun oikeasti tietää noutajan olevan samoilla huudeilla. 

Tätä olen yrittänyt juuri vääntää rautalangasta. Eli vapaa-aika + kivat jutut = parempi elämänlaatu. Ihmiset eivät vaan tunnu ymmärtävän!

Ap

Vierailija
37/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsemppiä!

N63

Piti jatkaa vielä:

Ootko miettiny sapattivapaata/vuorotteluvapaata (vai poistuiko ne jo?)

Tämä toisi vaan hetken mielihyvää ja alkaisi kuitenkin ahdistaa tieto siitä, että pitää palata töihin. Olen enemmänkin hakemassa sellaista perusteellista muutosta elämääni ja pysyvämpää elämänlaadun muutosta.

Ap

Vierailija
38/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh näitä laiskoja kotimammoja taas.

Miten niin laiska!?! Et tiedä minusta yhtään mitään! Hoidan kotia ja laitan ruokia. Töissä olen aina ajoissa ja työt hoidan hyvin. Ettet itse olisi täällä palstalla, kun ei työt paina! Eli kumpi meistä se laiska on!?!

Ap

Kun ero tulee, mies saa talo  ja auton?????

Onko aviohto?

Vierailija
39/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ootteko oikeasti menneet näin pilalle ihmiskuntana ettette ymmärrä että vapaus on juuri se mitä ihminen tarvitsee ei 8-16 työ ja sitten sohvalla makaamista ja sama homma hautaan saakka.

Vierailija
40/64 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsemppiä!

N63

Minä olen 56v kaunis nainen

Tulerko  minusta heikko vanhus 

4 vuodessa?

Teen 6 pv työviikkoa.