Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TS: Ikäihmistä elvytettiin Turussa Terveystalo kieltäytyi auttamasta

Vierailija
22.05.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bff112b4-d186-4238-a1d5-a982cd5c546b

Järkyttävää! Terveystalo kuten Mehiläinen sun muut ovat voittoa tavoittelevia yrityksiä eikä heidän tärkein tehtävä ole suinkaan auttaa hengenhädässä olevaa, jos ei siitä saa kunnon maksua.

Kommentit (525)

Vierailija
441/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset haistakoon paskan!

Vierailija
442/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helkatin tyhjäpää siellä vastaanotossa on istunut, kun ei anna deffaa lainaan! Ihan absurdi tilanne. Juuri tuollaisia tilanteita varten ne on. Voin kuvitella miten johtaja naama punottaen raivoa pidättäen antaa läksytystä ko. työntekijälle.

Mistä tiedät ettei se kielto ollut yhtiön linjan mukaista ja nyt vain selitellään, kun jäätiin kiinni housut nilkoissa ja asiasta tuli julkinen, että ei ole yhtiön linjan mukaista toimintaa. 

Kyllä nämä pesee itsensä puhtaaksi siitä, että on toimittu väärin. Neuvonnassa ollut parka saa kantaa vastuun. Syy kasautuu hälle.

Eihän meillä ole kuin johtajan SANA, että on muka ennenkin autettu. Helppo vetää tuollainen, ehkä faktaton, kortti pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ottanut sen lainaan väkisin. Ihmishengen pelastamisyritys 100%, maksan sakot tai lusin myöhemmin.

Välttämättä se ei ole noin vain kenenkä tahansa saatavilla. Eikä ainakaan defi.fi sivustolla ole merkintää että sellainen olisi saatavilla Turussa terveystalolla.

Löytyy! Hakukenttää terveystalo Turku, niin löytyy ja kartan mukaan lähellä asemaa.

(Terveystalo Humalistonkatu Turku) 

Vierailija
444/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tota.. siellä huoneissa on töissä lääkäreitä.. Hätätilanteessa he on velvollisia auttamaan. Hippokrateen vala velvoittaa.

Itse olisin mennyt koputtamaan lääkärin ovelle ja sanonut, että hätätilanne. 

Olen itse terveydenhuollon sihteeri. 

Tässä ketjussa on moneen kertaan selitetty, miten hirmuisen hankalaa se lääkärin löytäminen tuollaisessa paikassa on. Selitykset ovat kuin poliitikoilla.

Vierailija
445/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin ottanut sen lainaan väkisin. Ihmishengen pelastamisyritys 100%, maksan sakot tai lusin myöhemmin.

Välttämättä se ei ole noin vain kenenkä tahansa saatavilla. Eikä ainakaan defi.fi sivustolla ole merkintää että sellainen olisi saatavilla Turussa terveystalolla.

Löytyy! Hakukenttää terveystalo Turku, niin löytyy ja kartan mukaan lähellä asemaa.

(Terveystalo Humalistonkatu Turku) 

Aseman lähellä on Aninkaistenkadun Terveystalo

Vierailija
446/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tota.. siellä huoneissa on töissä lääkäreitä.. Hätätilanteessa he on velvollisia auttamaan. Hippokrateen vala velvoittaa.

Ihan jokainen on velvollinen auttamaan, ihan ilman mitään valojakin.

Tästä keskustelusta olen saanut sen käsityksen, ettei kyseinen velvollisuus koskekaan terveydenhuollon ammattilaisia.

Vierailija
447/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä puhelimessa sitten kielsi aspaa lainaamasta deffaa?

Vierailija
448/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei laitetta ole linja-autoasemalla? Outoa. 112-sovellus kertoo lähimmän laitteen. 

Vierailija
449/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu koko Terveystalo olevan talouspuolen(!) uraohjusten temmellyskenttä. Tai tämän flopin jälkeen; oli.

"Anteeksi, ojentaisitteko suolan." Pieni hetki, kysyn esimieheltäni" ... "Suolasirotin on mutta en anna sitä".

Vierailija
450/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan aspana toimi nuori nainen joka pelkäsi työnsä menettämisen puolesta. Ei vaadi suuria ennustajan lahjoja.

Vierailija
451/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen ihminen osaa käyttää defibrillaatoria. Laite neuvoo miten tulee toimia.

Ei se välttämättä ollut maallikkodeffa.

Suurin osa defibrillaattoreista on maallikoille ja ammattilaisille. Sairaalat ja tehohoitoyksiköt ovat sitten asia erikseen.

No miksi tuolla ei muka vois olla hoitoelvytyksessä käytettävää deffaa? Onko se laissa kielletty?

Vierailija
452/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks vanhusta pitäis elvyttää ?

Miksi sinua pitäisi elvyttää?  

No ei pidäkkään elvyttää, miks kukaan haluais elää sitten aivovammaisena?  ( suurin osa elvytetyistä saa  vammoja aivoihin ). Mediassa on vaan ne onnistuneet tapaukset(hyvin harvat).

Kyllähän se on luonnon oma keino kertoa että nyt tuli lähtö.

Eli jos näät vastaavan tilanteen vaikka oman äitisi, lapsesi tai isäsi kohdalla niin et soita ambulanssia tai yritäkkään elvyttää ja sitten selität viranomaisille että et tehnyt mitään koska "luonto" kertoi sulle että hänen oli aika lähteä. Ja sä et ainakaan kestä katsella lähiomaistas jonka toinen suupieli roikkuu ja toinen jalka ja käsi on heikompia elvytyksestä seuranneen aivotapahtuman jälkeen?

Aika hemmetin moni elvytetyistä on kiitollisia jäätyään henkiin ja saadessaan elää, vaikka kulku on hitaanpaa ja fyssarilla pitää käydä ja vaikka huomaa, että kognitiivisissa kyvyissä on joissain tapauksissa puutteita. Esim. päässälaskutaito ei ole entisensä ym.

Eiköhän se ole lääkäri, joka päättää milloin elvytys lopetetaan? Me maallikot jatketaan siihen asti parhaamme mukaan.

Vierailija
453/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitella tilannetta että joku tulisi kertomaan että on elvytystilanne ja että ei heti yrittäisi saada deffaa ja lääkäriä paikalle

mitä on oikein tapahtunut?

Vierailija
454/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa kuvitella tilannetta että joku tulisi kertomaan että on elvytystilanne ja että ei heti yrittäisi saada deffaa ja lääkäriä paikalle

Joka väärinkäsitys. Tai sitten se deffa ei ollut käyttökelpoinen, jonka vuoksi sitä ei voinut lainata.

Vierailija
455/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka väärinkäsitys. Tai sitten se deffa ei ollut käyttökelpoinen, jonka vuoksi sitä ei voinut lainata.

Entistä pahempaa! "Meillä on deffa kun sellanen pitää olla ja saatiin se halvalla, Se ei toimi mutta muuten se on ihan hyvä deffa"

Vierailija
456/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entistä pahempaa! "Meillä on deffa kun sellanen pitää olla ja saatiin se halvalla, Se ei toimi mutta muuten se on ihan hyvä deffa"

Olen töissä julkisessa terveydenhuollossa ja joskus se homma on juurikin tuollaista. Kierrätetään toisesta yksiköstä ylijäänyttä romua, jota kukaan ei osaa käyttää. Siis tyyliin puolikuntoinen imulaite teholta hoitokotiin.

Vierailija
457/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne kansan sydäniskurit on kyllä haluttua tavaraa. hinta 1500 eurosta ylöspäin. Jokainen yksityinen voi ostaa sellaisen kotiinsa, meilläkin on kodissa sellainen. asutaan maalla, jossa lääkäriä saa virka-ajan ulkopuolelle paikalle vain jos lääkäri sattuu olemaan paikkakunnalla. Pitää osata selviytyä itse. samasta syystä meilläpäin tiedetään missä tönöissä asuu ketäkin ammattilaista ja missä on vaikkapa sydäniskuri hankittu tai palonsammutusväleineistöä jne.

Huomaa kyllä että et asiasta mitään tiedä. Se että ne ovat haluttuja ja kalliita ei tee niistä varastettavia artikkeleita huumeriippuvaiselle. Vaikea myydä koska kukaan ei ota vaihdossa päihdepiireissä ja tavan tallaajalle myyminen olisi liian riskialtista. En ole nähnyt ikinä edes kaupiteltavan kyseistä laitetta käytettynä edes rehellisten ihmisten toimesta.

Huono tekosyy olla auttamatta tämä "joku sen pöllii" argumentti. Ohan heillä vakuutus ja miljoonien liikevaihto. Jos tämä ikäihminen kuoli tämän toimen vuoksi, joku sadan tuhannen euron sanktio voisi muuttaa asennetta tulevaisuudessa, se tuntuu jo näinkin isossa puljussa.

Vierailija
458/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan puusilmä, kun Terveystalon kohdalla en näe ton defi.fi mukaan deffaa. Lähin Sale Humalistonkatu. 

Vierailija
459/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja lääkäri olisi kysynyt, että miksei häkeen ole soitettu, äkkiä soittamaan häkeen, en minä täältä ehdi ambulanssia nopeammin paikalle

Kyllä kait Lääkäri osaa paremmin auttaa jos vaikka henkitorveen pitää reikä ja putki laittaa yms. En tiedä voiko ensi hoitajat kaikkea tehdäkään ??

Vierailija
460/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan puusilmä, kun Terveystalon kohdalla en näe ton defi.fi mukaan deffaa. Lähin Sale Humalistonkatu. 

Ei siellä olekaan yleiseen käyttöön. Se on varmaan juurikin joku hoitoelvytyslaite, jota maallikko ei voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi