Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TS: Ikäihmistä elvytettiin Turussa Terveystalo kieltäytyi auttamasta

Vierailija
22.05.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bff112b4-d186-4238-a1d5-a982cd5c546b

Järkyttävää! Terveystalo kuten Mehiläinen sun muut ovat voittoa tavoittelevia yrityksiä eikä heidän tärkein tehtävä ole suinkaan auttaa hengenhädässä olevaa, jos ei siitä saa kunnon maksua.

Kommentit (525)

Vierailija
421/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliälyinen ihminen osaa käyttää defibrillaatoria. Laite neuvoo miten tulee toimia.

Ei se välttämättä ollut maallikkodeffa.

Suurin osa defibrillaattoreista on maallikoille ja ammattilaisille. Sairaalat ja tehohoitoyksiköt ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
422/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärki sanoo että ellei näe tilanteen todellisuutta, ei päätettä eikä mitään altisteta väärinkäytöksille eikä tietomurrolle poistumalla paikalta. 

Kai tämä on trollia?? Ei kukaan voi olla noin uusavuton! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks vanhusta pitäis elvyttää ?

Sama kysymys pätee sinuun kun ikää kertyy lisää. 

Vierailija
424/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota.. siellä huoneissa on töissä lääkäreitä.. Hätätilanteessa he on velvollisia auttamaan. Hippokrateen vala velvoittaa.

Itse olisin mennyt koputtamaan lääkärin ovelle ja sanonut, että hätätilanne. 

Olen itse terveydenhuollon sihteeri. 

Vierailija
425/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tota.. siellä huoneissa on töissä lääkäreitä.. Hätätilanteessa he on velvollisia auttamaan. Hippokrateen vala velvoittaa.

Ihan jokainen on velvollinen auttamaan, ihan ilman mitään valojakin.

Vierailija
426/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta silloin kun on henki kyseessä niin saa poistua.

Eikö teillä "veeteillä" ole tämän vertaa maalaisjärkeä?? "

Se kun ei ole työntekijän maalaisjärjestä välttämättä kiinni. Järki sanoisi, että tuollaisessa tilanteessa saa poistua, mutta esihenkilö voi olla eri mieltä. Jokuhan siellä kielsi respaa luovuttamasta deffaakin.

Jos maalaisjärkeä olisi edes sinapin siemenen verran, niin ymmärtäisi ihan ominkin voimin, että silloin kun on aikuisten oikeesti henki kyseessä, niin mitkään joutavat ohjeistukset ei päde, vaan silloin toimitaan ja ripeästi, kuten lakikin velvoittaa. 

Vierailija
427/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä kommentoida, että välttämättä respahenkilöillä ei ole lainkaan hoitoalan koulutusta, vaan he saattavat olla esim. Sihteerejä/merkonomeja. Ja eivät osaa elvyttää. Siksi hän ehkä kysyi toimintaohjeita ylempää. 

No minullapa sattuu olemaan merkonomin paperit ja kokemusta ensiavusta. 

Vierailija
428/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivattavasti nostetaan syyte ko. firmaa vastaan. 

Vierailija
429/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä että jotku jankkaa että jospa respa ei saa poistua ja jospa sitä jospa tätä... Itse autoin viimekesänä kadulle tuupertunutta vanhaa miestä ja oli ensimmäinen kerta eläessäni enkä siinä miettinyt jospa juttuja kun hätä oli ihmisellä. Osasin toimia vaikka uusi tilanne minullekin oli. Mies oli koko ajan tajuissaan mutta ei saanut vedettyä henkeä, haukko ilmaa hätääntyneenä. Ambulanssi tuli viidessä minuutissa onneksi. Kyllä se niin on että vaikka kassa lipas saattas jäädä vahtimatta ja ihminen tarvii apua henkensä pelastamiseksi niin silloin jätetään lipas.

Vierailija
430/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehtien etusivujen jutut ovat täynnä turkulaisia tyhjänpäiväisyyksiä.

Roskat palavat jne. Miksi kaikki muualla Suomessa tavallinen arkipäivän juttu pääsee etusivulle, kun se tapahtuu Turussa. Tuossa Suomen kuudenneksi suurimmassa rannikon kylässä.

Vierailija
431/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakeyhtiölaki:

"Osakeyhtiön toiminnan tarkoitus on tuottaa voittoa omistajilleen."

Terveystalon omistaa Wallenbergin suvun EQT VI -rahasto

Ei tämä ole mikään sosialismi.

Vierailija
432/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset ovat tyhmiä. Sehän on päivänselvää että hätätapauksissa pitää auttaa jos sydän on pysähtynyt ja vielä henki kyseessä. Silloin se vekotin otetaan, oli kenen oli ja selvitetään asioita myöhemmin 

Vaikka saisin liian myöhään tietää että jonkun sydän on pysähtynyt jossain toivottoman matkan ja ajan päässä, ei kannata tehdä mitään jos ja kun saa myös tietää että ambulanssikin on jo kutsuttu.  Vai lähtisitkö itse, tai paremmin auttaisko se mitään? Velvollisuus on siinä silminnäkijällä.  Ei ne ole tyhmiä varsinkaan lääkäriasemalla. 

Vierailija
433/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriasemien auloissa on deffat, aspa ei vaan suostunut antamaan heidän. Idiootti.

Vierailija
434/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokainen on velvollinen auttamaan, ihan ilman mitään valojakin.

Näin on, mutta tossa tilanteessa olisin siis hakenut sen deffan ja ja samalla lääkärin paikalle. 

Eli tässä meni kaikki pieleen.. 

Vierailija
435/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset maksavat muille suomalaisille 4 miljardia ylimääräistä, heidän kohtalonsa ei kiinnosta.

Vierailija
436/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toisella vanhemmallani on sydänsairaus ja hän elää aika lailla normaalia elämää sen kanssa. kuitenkin aina jos lähdetään jonnekin vieraalle paikkakunnalle johonkin tiettyyn paikkaan, niin katsotaan yleensä jo ihan rutiinisti missä on lähdin sydäniskuri ja muutenkin on sitten defi-fi sivu laitettu puhelimen selaimen kirjanmerkkeihin valmiiksi. Suosittelen kaikille, niin terveille, kuin sairaillekin samaa rutiinia. Voi aloittaa vaikka omalta asuinpaikkakunnalta ja katsoa missä siellä niitä on. Kun tulee sitten ensimmäinen hätätilanne, jossa on itse ensimmäisenä auttajana paikalla, niin tuolla tiedolla voi olla hyvin merkittävä rooli potilaan henkiinjäämisen kannalta.

Turun terveystalon defi oli sinne merkitty. Mitäs merkitystä tuolla sivustolla on, jos defiä ei kerta lainata noista paikoista?

Vierailija
437/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lääkäri olisi kysynyt, että miksei häkeen ole soitettu, äkkiä soittamaan häkeen, en minä täältä ehdi ambulanssia nopeammin paikalle

Vierailija
438/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sittenhän lääkärikeskuksen odotusaulaankin kuolee, jos siellä sattuu kohtauksen saamaan, kun kerran hoitohenkilökuntaa ei saa häiritä tai se on noin älyttömän vaikeaa."

Näin on. Yksityisen lääkäriaseman lääkäri sanoi minulle vastaanotolla, että "seiniä nämä vain ovat, jos jotain tapahtuu näissä tiloissa, niin ambulanssi tännekin soitetaan ja ihminen viedään julkiselle puolelle hoitoon."

Näin on ja hanakasti kirjoittelevat lähetteitä kuormittamaan erikoissairaanhoitoa. Siellä sitten ihmetellään miksi täällä olet.

Mutta ehkä ne pörriäisten lääkärit eivät osaa hoitaa mitään oikeaa vaivaa. Joka vaivaan vaan Buranaa ja kotiin. Tosin sillähän ne pikkuflunssat paranee.

Vierailija
439/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toisella vanhemmallani on sydänsairaus ja hän elää aika lailla normaalia elämää sen kanssa. kuitenkin aina jos lähdetään jonnekin vieraalle paikkakunnalle johonkin tiettyyn paikkaan, niin katsotaan yleensä jo ihan rutiinisti missä on lähdin sydäniskuri ja muutenkin on sitten defi-fi sivu laitettu puhelimen selaimen kirjanmerkkeihin valmiiksi. Suosittelen kaikille, niin terveille, kuin sairaillekin samaa rutiinia. Voi aloittaa vaikka omalta asuinpaikkakunnalta ja katsoa missä siellä niitä on. Kun tulee sitten ensimmäinen hätätilanne, jossa on itse ensimmäisenä auttajana paikalla, niin tuolla tiedolla voi olla hyvin merkittävä rooli potilaan henkiinjäämisen kannalta.

Turun terveystalon defi oli sinne merkitty. Mitäs merkitystä tuolla sivustolla on, jos defiä ei kerta lainata noista paikoista?

Ei muuten ole sinne merkitty. Lähin on verkahovi ja elisa brahenkartano. jälkimmäiseen olisi päässyt nopeammin, mutta sekin aika kaukana, että on siinä ja siinä, että olisiko edes kannattanut lähteä sitä hakemaan

Vierailija
440/525 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä missä lääkärissä asioi. Jos saa sairaskohtauksen terveystalon edustalla, niin apua ei siis tule. Haluatko olla tukemassa tällaista lääkärikeskusta rahoillasi? Äänestäkää jaloillanne ja rahapussillanne, eli käyttäkää niitä palveluntuottajia, joilla on inhimillisyys jäljellä.

Onko sellaisia edes olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän