Kysymys yli 40- vuotiaille musiikista
Kuunteletko oman nuoruutesi musiikkia vai pysytkö ajan hermolla? Mietin vaan kun itse kuuntelem mieluiten oman nuoruuteni eli 90- luvun musiikkia, olen vähän jämähtänyt siihen. Harvoin mikään uudempi miellyttää ja samoja fiiliksiä ei tosiaankaan saa uudemmasta musiikista.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Outlaw countrya mielellään!
Mahtavaa! Oisko vinkata jotain nimiä/bändejä?
58 v ja vieläkään ei maistu rap.Muuten monenlaista kuuntelen, myös nuorisoaikojeni musiikkia.
Oikeastaan en edes miellä uhopullistelevaa puheensolkkausta musiikin päälle puhuttuna "musiikiksi", ehkäpä siksi ei rap.
Tällä hetkellä kuuntelen paljon grunge-osastoa.
Kuuntelen satunnaisesti nuoruuden ajan musiikkia 80- 90- luvun taitteesta. Edelleen ihan ok, mutta osa tuntuu ylisoitetulta ja siksi kuuntelen jos radiosta sattuu kuulemaan. En kuuntele radiota aktiivisesti.
Jotenkin klassinen ja barokki miellyttää eniten nykyään. Muutenkin pidän instrumentaalisesta musiikista enemmän. En tiedä miksi mutta monet "love love" sanoja toistavat biisit on liian siirappisia. Melodista räppiä on kiva kuunnella, sitä tosin kuulee harvemmin.
Ainoastaan rankempi hevi ja punk ei kiinnosta.
jännä että 2025 radiossa soi yhä ne samat 60 70 80-luvun hitit
mistäköhän kertoo ja johtuu
musiikkia 40 vuoden takaa
näissä on vielä rytmi, melodia, artisti osaa oikeasti soittaa ja tehnyt itse laulunsa, ei autotunea
Kuuntelen uudempaakin musiikkia paljon, mutta en tiettyjä genrejä.
Katsottiin joku video, missä oli koottu eri vuosien tunnetuimpia kappaleita ja todettiin miehen kanssa, että n. 2020 vuoden jälkeen tiputtiin kartalta.
70-luku, Alice Cooper, Bowie, Kate Bush ja Hector
Nykypäivänä musiikkimaku muuttunut metallisemmaksi, Beast in Black, Battle Beast, Lord of the Lost, Stratovarius. Putroa ja Vilkkumaata herkkiin hetkiin.
Seuraan kyllä uudempia artisteja, kunhan ne ovat kohtalaisen perinteisissä genreissä. Trap metal, metalcore ja kaikenlainen autotunetettu poppi jää kuuntelematta.
Kuuntelen lähinnä uutta musiikkia, joskus ajoittain jonkun vanhan biisin, mutta ei niitä jaksa, puhkisoitettuja jo 40 v sitten.
Ylen Madonna dokumentti oli ja on niin kauhea ettei enää ikinä sitä. Hyi. Areenassa.
Räppi ja sopraanojen kirkuminen aiheuttavat finnejä persiiseen sekä näräsystä ynnä murhanhimoa mutta kaikki muu käy. Virretkin...
Mä tykkään eniten kasarimusasta. Niissä biiseissä oli jotenkin hyvä meno. Kuuntelen toki nykymusaakin esim. Dua Lipaa.
Olen 50v ja mieluiten kuuntelisin hiljaisuutta, se on kaupungin vuokrakämpässä kadun varrella asumaan joutuvalle harvinaista herkkua.
Kuuntelen hyvää musiikkia sen tekoajankohdasta piittaamatta. Nuoruuden ajoilta sen hetken käyttömusa on toki laajemmin tuttua ja nostalgiaa täynnä, mutta nuorenakin itse valittu kuuntelumusa koostui monen vuosikymmenen teoksista.
Tykkään musiikin tahdissa heilutella ja hyppiä riipputissejäni ja ukkoni vitjapalleja trampoliinilla teiniä pelotellessa pihalla....
Kamala harris
Kuuntelen eri tyylejä laidasta laitaan ja löydän usein itselleni uusia biisejä myös aiemmilta vuosikymmeniltä.
Uutta musiikkia on mielestäni vaikea löytää, koska niiden puhkikulutettujen ysäribiisien kierrätys on aivan liian yleistä ja etenkin Suomessa uusi musiikki maallaa liikaa vanhaa iskelmää ja on sisällöltään onttoa.
Suurin osa levy-yhtiöistä satsaa kuitenkin teinimusaan, enkä saa mitään irti jonkun parikymppisen biiseistä, joissa etsitään sitä oikeaa. On tosi harmi, että aivojenkäyttöä edellyttävä vaihtoehtumusa ei Suomessa pääse esille lainkaan.
Laajalla skaalalla menee oma musiikkimakuni. Pääpaino kuitenkin -50/-60 luvun Rockn Roll,Blues. Mutta kyllä muutkin käy. Ehkäpä Räp ei oikein uppoa, vaikka kyllä sieltäkin muutamia hyviä biisejä löytyy.
Rokkidiggari vm.1963