Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeata toisten naisten kanssa

Vierailija
21.05.2024 |

Koen toistuvaa sosiaalista vaikeutta toisten naisten kanssa. Ikään kuin olisi jokin salainen koodisto jota en ymmärrä ja johon en pääse sisään. Miesten kanssa tätä ongelmaa ei ole onpa sitten kyse kavereista tai säädöistä. Olen itse ajatuksiltani välillä "äijämäisen estoton", mutta olemukseltani ihan naisellinen ja kauniiksikin mainittu. Parhaiten tulen toisten naisten kanssa toimeen ammatillisissa yhteyksissä joihin ei liity sosiaalisia tai valtapelejä. On itselläni toki muutama naispuolinen ystäväkin, mutta yleisesti naisten kanssa on hankalaa. Onko muilla samaa ja miten selviätte?

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa vaikeaa tulla toimeen muiden naisten kanssa työn ulkopuolella. Omalla kohdalla (huom. siis vain oma kokemus, en tarkoita että kaikki naiset käyttäytyisivät näin) se on ehkä johtunut siitä, että naiset tuntuvat olevan kylmiä, epäystävällisiä ja epäluotettavia toisille naisille. Ei olla rehellisiä, eikä asioista puhuta suoraan, vaan sitten vittuillaan tai juorutaan selän takana. Ei osata olla aidosti iloisia toisen onnesta tai menestyksestä, vaan se koetaan heti uhkana tai negativiisena asiana itselle, mitä ihmettelen suuresti. Esim. aloitin elämäntapamuutoksen ja olin innoissani, kun sain painoa tippumaan. Oma elämänlaatu parani huomattavasti. Olisi voinut olettaa, että toiset naiset olisivat olleet iloisia puolestani, mutta paskanmarjat. Kun on tekemisissä naisten kanssa, niin kaikki on niin vaikeaa ja siitä on tullut omalla kohdalla vaan paljon negatiivisuutta elämään, mitä en halua - enkä halua itse tulla sellaiseksi kylmäksi ämm

Nyt on kyllä naisvihamieliset stereotypiat hyvin sisäistetty :O

Vierailija
142/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle 🐺

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut myös miehenä ongelmia naisten kanssa.  Eivät anna pimpparaa sitten millään.

Vierailija
144/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen jääväni helposti ulkopuoliseksi muiden naisten kanssa.

Minulla on saman laisia kokemuksia. Olen ulkokuoreltani varsin naisellinen nainen, minun on helpompi ystävystyä ja toimia kaveritasollakin miesten kuin naisten kanssa. Pari kymmentä ensimmäistä työvuottani minulla oli onni työskennellä miesvaltaisessa työpaikassa, miehiä siellä oli n. 20 ja meitä naisia vain 3-4 ja tässä työpaikassa oli paljon helpompi "hengittää" kuin naisvaltaisessa työpaikassa jossa työskentelin viimeiset runsaat 20 työvuottani. Koska olin oppinut miesten maailmassa suirapuheiseksi ja pitämään puoleni tein melko pian viimeksi mainittuun työpaikkaan mennessäni selväksi etten siedä työpaikalla mitään kastijakoa, takana päin puhumista, mielistelyä ja kaveriporukan ulkopuolelle sulkemista ja huomasin varsin pian etten ole enkä tule mitenkään su

Uudessa naisvaltaisessa työpaikassa ei otettu uusia työntekijöitä suopeasti vastaan ja heidät suljettiin sisäpiirin ulkopuolelle, olisi pitänyt ryhtyä mielistelemään tullakseen hyväksytyksi joukkoon.

Vierailija
145/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä oo huomannut että miehet ois sen helpompia, päinvastoin esim miehiltä oon kokenut lukemattomia kertoja seksuaalista ahdistelua yms, naisilta en juuri koskaan oo kuulut edes sopimattomia vitsejä...

Mutta jos puhutaan nyt ihan normaalista kanssakäymisestä, eikä mistään ahdistelutapauksista.

Vierailija
146/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki miespuoliset ystävät ovat käytännössä katkaisseet välit, kun ovat alkaneet seurustella. Naiset eivät ole tehneet samaa. Ovatko miespuoliset kaverisi sinkkuja? 

Mulla on vähän semmoinen tuntuma, että miespuoliset ystävät on, jos ei nyt välejä katkaisseet,  niin ainakin alkaneet pitää vähemmän yhteyttä seurustelun alettua nimenomaan nsisystävänsä vuoksi. Siinä kohtaa voi iskeä mustasukkaisuus, jos miehellä on naispuolisia "liian hyviä" kavereita. Toisaalta kyllä myös naispuoliset ystäviä tulee tavattua vähemmin, kun ovat pariutuneet, kyllä sinkkuystävät silloin helposti jäävät vähän sivuun.

Mies ja nainen eivät koskaan ole puhtaasti ystäviä. Miehet ovat kärkkyneet sinua ja sitten kun onkin löytynyt nainen muualta niin sinua ei enää tarvita.

Ystävä naisen kanssa, hassuja ajatuksia.

Vierailija
147/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista on ihan helkkarin pikkumaisia ja hankalia. Tekevät draamaa tyhjästä, nipottavat, kavahtavat suorapuheisuutta ja ylianalysoivat kaiken. Olen ollut keskusteluissa, joissa paheksutaan jonkun sanavalintoja tai jopa ilmeitä. Itseänikin jännittää naisten seurassa, vaikka olen nainen. Miehet ovat rennompia, eivätkä lähde tuomitsemaan niin herkästi. Miehillä saattaa kyllä tulla riitaa jostakin asiasta, mutta se sovitaan nopeasti ja homma jatkuu taas. Naisilla riidat jäävät pinnan alle kytemään, vaikka miten näennäisesti sovitaan. 

Toki tässä kovaa kärjistämistä, mutta isossa kuvassa suunnilleen näin. 

Joo, miehet tappaa toisiaan rennosti ja mutkattomasti riitelyn tiimellyksessä aika hemmetin usein. Useammin kuin naiset. Mutta on ne naiset vaan kauheita! Nih.

Tappajat on asia erikseen, vai oletko sinäkin vastuussa kaikista tappajanaisista? Psykopatiat ilmenevät naisilla yleensä eri tavalla kuin fyysisenä toimintana, joten se on paremmin piilossa vain.

Vierailija
148/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naurettavia pick me -naisia.

Pick me on vain psykofeministien käyttämä termi terveistä naisista, jotka eivät ole lähtökohtaisesti ja patologisesti miesvihaisia.

Vierailija
149/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, ne ylianalysoi ja esittää kivaa. Miksei voi vaan rennosti leipoa kaveria turpaan, kuten miehet? Ne miehet nyt on vaan sillai parempia."

Ei kavereita leivota turpaan, ellei ne ole tosissaan ansainnut sitä. Mutta aina mieluummin vaikka kerran turpaan ja asia on sillä selvitetty, kuin naisten eliniän kestävä mukaystävyys, jossa taustalla on pelkkää myrkkyä ja kiusaamista.

Vierailija
150/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva täällä kritisoi naisellisuutta ja ennemmin keskustelu kertoo siitä, että on koettu ulkopuolisuutta ja väheksyntää, joten pick me-girl  ei ole oikea termi. Tässähän ei ole tavoiteltu miesten suosiota muiden naisten kustannuksella vaan kerrottu ilmeisen kivuliaistakin kokemuksista.

En ymmärrä tuota termiä muutenkaan. Miten voi tavoitella miesten suosiota toisten naisten kustannuksella? Mikä se kustannus käytännössä on?

Vierailija
151/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri sama, ihan kuin olisin lukenut kuvauksen itsestäni

Vierailija
152/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota, sitten tajusin että mulla sisäistetty naisviha. Käsittelin asian. Nykyään oon naisten kaa mieluummin :)

Vierailija
153/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle uhka, jos ei se ole sinulle niin sinä olet sille. Tosi vaikea ystävystyä. 

Vierailija
154/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan löytää ne oikeat naiset, joiden kanssa synkkaa. Ei kaikkien kanssa voi ystävystyä oli sitten syy mikä tahansa.

On ihan turhaa puhetta että miehet olisivat jotenkin reilumpia eivätkä juoruaisi tai kyräilisi. Olen sen verran paljon ollut miesporukoissa järjestötasolla että siellä niitä kuppikuntia ja seläntakanapuhumista ja -puukottamista kyllä löytyy, ihan kuin löytyy naisissakin. Ja samaa se on myös työpaikoilla. Pitää löytää oma ryhmänsä jossa viihtyy, olivat sitten naisia tai miehiä. Jos harrastaa jotain naisvaltaista tai miesvaltaista, niin sekin vaikuttaa. Pitää olla avoin ja ottaa ihmisiä yksilöinä, ei minään laumana joka tekee jotain tietttyä. Joskus stereotypiat pitää paikkansa mutta toisinaan ei.

Vierailija
155/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva täällä kritisoi naisellisuutta ja ennemmin keskustelu kertoo siitä, että on koettu ulkopuolisuutta ja väheksyntää, joten pick me-girl  ei ole oikea termi. Tässähän ei ole tavoiteltu miesten suosiota muiden naisten kustannuksella vaan kerrottu ilmeisen kivuliaistakin kokemuksista.

En ymmärrä tuota termiä muutenkaan. Miten voi tavoitella miesten suosiota toisten naisten kustannuksella? Mikä se kustannus käytännössä on?

Ei mitään hajua. Nainen olen itsekin. 

Vierailija
156/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmaan sitten joo. Minusta täällä on monenlaisia viestejä, niistä monessa tunnistan samanlaisen lievän epätoivon joka minulla on. Tuntuu että tämä on tietynlainen tabu, koska jos tästä puhuu niin syytetään sisäistetystä naisvihasta, ylimielisyydestä ja pick me-asenteesta. Se on vähän surullista, koska koen että jos asian saisi sanoittaa niissä tilanteissa ääneen, sen ratkaiseminen voisi olla helpompaa. Mutta jos se jo täällä tulkitaan näin, en tiedä miten voisin esittää kysymyksiä itse tilanteessakaan. Välillä kysyn pitkäaikaisilta ystäviltäni neuvoa, mutta siitä ei ole kauheasti hyötyä kun tilanne on jo ohi. "

Heh, tämä palstahan demonstroi meille käytännössä sen, mistä olet puhunut.

Vierailija
157/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuota, sitten tajusin että mulla sisäistetty naisviha. Käsittelin asian. Nykyään oon naisten kaa mieluummin :)

Oliko tämä sarkasmia, koska kuulostaa niin aivopestyn puheelta ettei ole tosikaan :D

Vierailija
158/171 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut naiset tykkää meikeistä ja vaatteista ja vaaleanpunaisesta, itse olen reilu ja ronski ja syön pizzaa ja katson lätkää ja nauran jätkien pierujutuille. Miehet ovat mukavan välittömiä ja reiluja ja suoria, naiset ovat aina katalan kieroja. Miehiltä saa sitä paitsi huomiota ihan eri tavalla.

Kas, ensimmäinen pick me girl ilmestyi.

Kas, et trollia tunnista 😉

Vierailija
159/171 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen myös ulkopuolisuutta naisten seurassa mutta en koe, että miesten ksnssa olisi yhtään sen helpompaa. 

Vierailija
160/171 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla autismin kirjon piirteitä. Naisilla vaikeammin tunnistettavissa.