Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeata toisten naisten kanssa

Vierailija
21.05.2024 |

Koen toistuvaa sosiaalista vaikeutta toisten naisten kanssa. Ikään kuin olisi jokin salainen koodisto jota en ymmärrä ja johon en pääse sisään. Miesten kanssa tätä ongelmaa ei ole onpa sitten kyse kavereista tai säädöistä. Olen itse ajatuksiltani välillä "äijämäisen estoton", mutta olemukseltani ihan naisellinen ja kauniiksikin mainittu. Parhaiten tulen toisten naisten kanssa toimeen ammatillisissa yhteyksissä joihin ei liity sosiaalisia tai valtapelejä. On itselläni toki muutama naispuolinen ystäväkin, mutta yleisesti naisten kanssa on hankalaa. Onko muilla samaa ja miten selviätte?

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen jääväni helposti ulkopuoliseksi muiden naisten kanssa.

Minulla on saman laisia kokemuksia. Olen ulkokuoreltani varsin naisellinen nainen, minun on helpompi ystävystyä ja toimia kaveritasollakin miesten kuin naisten kanssa. Pari kymmentä ensimmäistä työvuottani minulla oli onni työskennellä miesvaltaisessa työpaikassa, miehiä siellä oli n. 20 ja meitä naisia vain 3-4 ja tässä työpaikassa oli paljon helpompi "hengittää" kuin naisvaltaisessa työpaikassa jossa työskentelin viimeiset runsaat 20 työvuottani. Koska olin oppinut miesten maailmassa suirapuheiseksi ja pitämään puoleni tein melko pian viimeksi mainittuun työpaikkaan mennessäni selväksi etten siedä työpaikalla mitään kastijakoa, takana päin puhumista, mielistelyä ja kaveriporukan ulkopuolelle sulkemista ja huomasin varsin pian etten ole enkä tule mitenkään suosituksi henkilöksi tässä työpaikassa. En ole suosittu naisten enimmistön keskuudessa ja minulla on vain muutamia naispuolisia ystäviä ja jostain syystä haluan itsekin pitää useimpiin naisiin pientä välimatkaa enkä kaipaa elämääni mitään liian liki tulevaa naispuolista bestistä.

Vierailija
122/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nää niin ronskit, erilaiset, miesten kanssa viihtyvät, ei-naisten-kanssa-viihtyvät uniikit lumihiutaleet eivät voisi sitten kaveerata keskenään? 

Eihän silloin saisi kokea olevansa erityinen tai yksi jätkistä. Ja kyllähän se miehiltä saatu huomio kutkuttaa ja imartelee.

Tää on juuri sellainen kateellinen kommentti joka ei ymmärrä, että kaikki ei ole kiinni jostain miesten imartelusta, tai ehkä se sinulle sitten on. Ja kyllä, oma kaveripiirini koostuu juurikin näistä tämmöisitä naisista ja ihan vaan siksi, että harrastuksemme yhdistää ja hirveän monet naiset pitävät harrastustamme jotenkin kornina ja miesmäisenä ja siten meitä outoina. Ja monet miehet pitävät meitä jotenkin heidän tontilleen tulevina outolintuina ja sun pitää pystyä osoittamaan, että osaat asioita tai olet sielläkin ulkopuolinen. Että repikää siitä sitä pick-me whatever juttujanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että koin joskus näin, mutta jälkikäteen ajateltuna syynä oli hyvin todennäköisesti se, että minulla oli negatiivinen suhtautuminen muihin naisiin ja pidin heitä lähtökohtaisesti tyhminä ja pinnallisina ja itseäni vähän parempana. Sellainen hyvä jätkä -syndrooma siis. Vähän vanhempana sitten ymmärsin että naisia on tosi erilaisia. Suurin osa on reiluja, fiksuja ja vilpittömiä. Nuorempana en vaan oikein tutustunut syvemmin kehenkään kun oma ennakkoasenteeni esti sen.

Vierailija
124/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeata😂😂😂😂

Vierailija
125/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän silloin saisi kokea olevansa erityinen tai yksi jätkistä. Ja kyllähän se miehiltä saatu huomio kutkuttaa ja imartelee."

Miksi hel.vetissä heteronaikk0nen haluaisi olla yksi jätkistä?! XDDDDDDDDDDD Minä olen aina ajautunut luontevasti miekk0sten seuraan (no en tietenkään lapsena ja teininä MIEKK0STEN, vaan poikasten), mutta ikinä en ole halunnut olla mikään yksi miekk0sista. Naikk0sten kanssa tulen toimeen, jos puhutaan suoraan ja arvostetaan toinen toisiamme. En tarvitse mitään mielistelyä, vaan aitoja kehuja ja sellaista tukemista. Samanlaisia arvoja ja huumoria.

Vierailija
126/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä naurettavia pick me -naisia.

Etkö osaa erottaa selkeää trollailua oikeista kirjoituksista? Tuo pickmeksi haukkuminen on puhtaasti sitä että ne naiset jotka tuota harrastavat, haluaisivat ettei niillä naisilla olisi ketään. Naiset eivät halua olla kaveria, mutta halutaan evätä myös miesten kaveruus, jotta jäisivät ykinäisyyteen. Hyi.

Vierailija
127/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikeuksia tulla toimeen vaan sellaisten tosi veemäisten naisten (ja miesten) kanssa, jotka yrittää kyykyttää muita. Kaikki tylyt ja narsistiset piirteet saa mun karvat nousemaan pystyyn. 

Vierailija
128/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa vaikeaa tulla toimeen muiden naisten kanssa työn ulkopuolella. Omalla kohdalla (huom. siis vain oma kokemus, en tarkoita että kaikki naiset käyttäytyisivät näin) se on ehkä johtunut siitä, että naiset tuntuvat olevan kylmiä, epäystävällisiä ja epäluotettavia toisille naisille. Ei olla rehellisiä, eikä asioista puhuta suoraan, vaan sitten vittuillaan tai juorutaan selän takana. Ei osata olla aidosti iloisia toisen onnesta tai menestyksestä, vaan se koetaan heti uhkana tai negativiisena asiana itselle, mitä ihmettelen suuresti. Esim. aloitin elämäntapamuutoksen ja olin innoissani, kun sain painoa tippumaan. Oma elämänlaatu parani huomattavasti. Olisi voinut olettaa, että toiset naiset olisivat olleet iloisia puolestani, mutta paskanmarjat. Kun on tekemisissä naisten kanssa, niin kaikki on niin vaikeaa ja siitä on tullut omalla kohdalla vaan paljon negatiivisuutta elämään, mitä en halua - enkä halua itse tulla sellaiseksi kylmäksi ämmäksi. Tulee mieleen Mean Girls leffa ja "girl world", johon on aivan omat säännöt. Sitten taas miesten kanssa kaikki on niin paljon helpompaa ja suoraviivaisempaa, voi keskustellakin vapaammin. Jos tulee jtn ongelmia, nostetaan kissa pöydälle, eikä vaieta ja sitten mutista selän takana paskaa. Tämäkin on vaan oma kokemus, ja kyllähän miehissäkin niitä paskiaisia löytyy. Mutta naisten kanssa en naisena kestä sitä tekopyhyyttä ja selkäänpuukottamista, ja että aina ajatellaan vaan omaa etua.

Vierailija
129/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa vaikeaa tulla toimeen muiden naisten kanssa työn ulkopuolella. Omalla kohdalla (huom. siis vain oma kokemus, en tarkoita että kaikki naiset käyttäytyisivät näin) se on ehkä johtunut siitä, että naiset tuntuvat olevan kylmiä, epäystävällisiä ja epäluotettavia toisille naisille. Ei olla rehellisiä, eikä asioista puhuta suoraan, vaan sitten vittuillaan tai juorutaan selän takana. Ei osata olla aidosti iloisia toisen onnesta tai menestyksestä, vaan se koetaan heti uhkana tai negativiisena asiana itselle, mitä ihmettelen suuresti. Esim. aloitin elämäntapamuutoksen ja olin innoissani, kun sain painoa tippumaan. Oma elämänlaatu parani huomattavasti. Olisi voinut olettaa, että toiset naiset olisivat olleet iloisia puolestani, mutta paskanmarjat. Kun on tekemisissä naisten kanssa, niin kaikki on niin vaikeaa ja siitä on tullut omalla kohdalla vaan paljon negatiivisuutta elämään, mitä en halua - enkä halua itse tulla sellaiseksi kylmäksi ämm

Nää on just niitä tylyjä ja tympeitä ihmisiä, joita en voi sietää. Sellaisia joille kaikki on jotain kilpailua paremmuudesta. T. Edellinen kommentti 

Vierailija
130/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä sosiaaliset valtapelit? En naisena tunnista ilmiötä. 

Älä nyt viitsi teeskennellä, ettetkö tietäisi mistä kyse

Vierailija
131/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää löytää naisia jotka ovat kanssasi kiinnostuneet samoista asioista. En minäkään pärjää vapaa-ajalla naisten kanssa joille muoti ja meikit on kaikki kaikessa, mutta sellaisia maanläheisiä naisia löytyy myös... 

Tämä vastaus on hyvä esimerkki siitä miksi naisten on vaikea tulla juttuun keskenään. Tässä samantien parjataan naiset, joille " muoti ja meikit on kaikki kaikessa" eikä sellaisten kanssa voi pärjätä. Samalla korostetaan omaa hyvyyttää, joka johtuu "maanläheisyydestä". Minä en 44 elinvuoteni aikana ole tavannut yhtäkään naista, jolle muoti ja meikit olisi kaikki kaikessa. Sen sijaan olen tavannut montakin, jotka ovat kokeneet oikeudekseen moittia naisia, jotka meikkaa ja tykkää vaatteista. Miksei vaan voisi hyväksyä sitä, että meitä on täällä joka lähtöön, kenenkään kanssa ei tarvitse ruveta parhaaksi kaveriksi, mutta kaikkien kanssa voi pärjätä ja tulla toimeen?

Vierailija
132/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut naiset tykkää meikeistä ja vaatteista ja vaaleanpunaisesta, itse olen reilu ja ronski ja syön pizzaa ja katson lätkää ja nauran jätkien pierujutuille. Miehet ovat mukavan välittömiä ja reiluja ja suoria, naiset ovat aina katalan kieroja. Miehiltä saa sitä paitsi huomiota ihan eri tavalla.

Kas, ensimmäinen pick me girl ilmestyi.

Vierailija
133/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviän vaikeiden naisten kanssa, kun olen mahdollisimman vähän heidän kanssa tekemisissä. Sellainen seura, jossa joudun rähisemään on tosi uuvuttavaa. Olen aika suora, inhoan kaksinaamaisuutta. Olen sen ikäinen,että sanon mielipiteeni suoraan, enkä jää katsomaan jonkun reaktiota enkä mieti niitä sen jälkeen. En niuhota turhasta, enkä jaksa joutavaa pelailua. Miesten seura on ollut helpompaa.

Pysyttele tosiaan miesten seurassa jatkossakin, ei ole muilta naisilta varmaan millään lailla pois.

Vierailija
134/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut naiset tykkää meikeistä ja vaatteista ja vaaleanpunaisesta, itse olen reilu ja ronski ja syön pizzaa ja katson lätkää ja nauran jätkien pierujutuille. Miehet ovat mukavan välittömiä ja reiluja ja suoria, naiset ovat aina katalan kieroja. Miehiltä saa sitä paitsi huomiota ihan eri tavalla.

Luokittelijalla riittää töitä, kun pitkin päivää istuu palstan päällä.

Vierailija
135/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokittelijalla riittää töitä, kun pitkin päivää istuu palstan päällä.

mene nyyhkimään hyville miespuoleisille ystävillesi.

Vierailija
136/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on aina outoa kun naiset puhuvat itsestään että heillä on aina ollut miespuolisia kavereita ja lapsena olivat sellaisia poikatyttöjä. Minusta tuo on harhaa. Ei ole olemassa mitään poikatyttöjä. Kiinnostuksen kohteet, harrasteet ja kaverit eivät määritä sukupuolta. Jos ei tule naisten kanssa toimeen niin hyvin kuin miesten kanssa niin se ei välttämättä johdu sukupuolesta vaan siitä minkälaisia ihmisiä on sattunut kohtaan. Ehkä nainen siinä tapauksessa vaan viihtyy miesten seurassa. Minä olen mies ja viihdyn yleensä paremmin naisten seurassa kuin miesten mitta se riippuu. En yhtään jaksa kuunnella mitään urheilu tai inttijuttuja, tai jotain paskaa naisia alentavaa läppää tai tarinaa jossa mikään ei ole totta. 

Vierailija
137/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia lapsia, koska hui hirveää - se lapsi saattaisi olla tyttö, ja sitten hänestäkin tulisi kamala juoruilija ja sosiaalisten valtapelien pelaaja heti vauvasta alkaen! 

No sitä on turha kiistää, etteikö juuri naisissa ole suurimmaksi osaksi ilkeitä, suvaitsemattomia valtapelien pelaajia. Mutta ei lapsesta koskaan tiedä, vaikka kasvattaisi, että milllainen luonne sieltä sitten tuleekaan.

Miehissäkö ei ole!? Apua.

Vierailija
138/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on saman laisia kokemuksia. Olen ulkokuoreltani varsin naisellinen nainen, minun on helpompi ystävystyä ja toimia kaveritasollakin miesten kuin naisten kanssa. Pari kymmentä ensimmäistä työvuottani minulla oli onni työskennellä miesvaltaisessa työpaikassa, miehiä siellä oli n. 20 ja meitä naisia vain 3-4 ja tässä työpaikassa oli paljon helpompi "hengittää" kuin naisvaltaisessa työpaikassa jossa työskentelin viimeiset runsaat 20 työvuottani. Koska olin oppinut miesten maailmassa suirapuheiseksi ja pitämään puoleni tein melko pian viimeksi mainittuun työpaikkaan mennessäni selväksi etten siedä työpaikalla mitään kastijakoa, takana päin puhumista, mielistelyä ja kaveriporukan ulkopuolelle sulkemista ja huomasin varsin pian etten ole enkä tule mitenkään suosituksi henkilöksi tässä työpaikassa. En ole su

Kylläpäs olit sitten erikoisessa miesvaltaisessa työpaikassa jos/kun suoraan puhutaan 😂 vai oliko tuo suora puhe sitä miesten tyypillistä ilkeyttä ja kiusaamista!? 

Vierailija
139/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mene nyt jo vaikka nukkumaan, kun et kestä mitään keskustelua aiheesta. Roikut täällä ja haet vain vahvistusta omille kuvitelmillesi. Ehkä sun äitisuhde on ollut vaikea, en tiedä, mutta usko nyt, että naiset eivät pelaa mitään pelejä tai käytä mitään koodistoja, ihan ovat reiluja ja mukavia. Ehkä sun kannattaisi hakeutua terapiaan puhumaan vääristyneestä naiskuvastasi. Säälin sinua.

Kappas, kappas...En ollut täällä koko iltana ja tulee tällaisia viestejä. Kuvitelmia taitaa olla ihan jollain muulla. Myöskin toisen traumojen analysointi keskustelupalstan pohjalta on...no vähintään kyseenalaista. Pieleenhän se meni.

Sitä paitsi, ihmisten välillä on aina sekä tiedostettuja että tiedostamattomia koodistoja. En ole missään vaiheessa edes syyttänyt muita naisia vaan todennut ainoastaan oman vaikeuteni pysyä mukana näissä kuvioissa ja harmitukseni siitä.

Esim. Voisiko joku nyt selittää, että miksi tätä alapeukutettiin näin paljon, mutta täysin perätöntä viestiä johon se oli vastaus yläpeukutettiin paljon?

Vierailija
140/171 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on saman laisia kokemuksia. Olen ulkokuoreltani varsin naisellinen nainen, minun on helpompi ystävystyä ja toimia kaveritasollakin miesten kuin naisten kanssa. Pari kymmentä ensimmäistä työvuottani minulla oli onni työskennellä miesvaltaisessa työpaikassa, miehiä siellä oli n. 20 ja meitä naisia vain 3-4 ja tässä työpaikassa oli paljon helpompi "hengittää" kuin naisvaltaisessa työpaikassa jossa työskentelin viimeiset runsaat 20 työvuottani. Koska olin oppinut miesten maailmassa suirapuheiseksi ja pitämään puoleni tein melko pian viimeksi mainittuun työpaikkaan mennessäni selväksi etten siedä työpaikalla mitään kastijakoa, takana päin puhumista, mielistelyä ja kaveriporukan ulkopuolelle sulkemista ja huomasin varsin pian etten ole enkä tule mitenkään suosituksi henkilöksi tässä työpaikassa. En ole su

Tulit uutena työpaikalle ja aloit melko pian ladella sääntöjä, miten työyhteisössä muiden tulisi toimia ja ihmettelet, mikset ollut suosittu?