Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet alkoi ja olen "vasta" 47-vuotias

Vierailija
20.05.2024 |

Onko tämä keskimääräisesti aikaisin? 

Vertaislukuja kiitos!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis monella alkaa jo 40v, eli sulla on se mediaani täydellinen. Muuten suojaa sohva, vuodet mm Jysk myy vanulevyjä. Itellä olli 3 sihauspatjan päällä oli jo ennen menoakin,,helle, yms menkkavara jne. mutta oli tarpeeseen. Ne nopeet pestä ja kuivuu 2h.  Se hitonmaoinen hiki kirvahtaa yks kaks, että piti naamaa pyyhkiä kaupassa. Sohva täyssuojattu.

Ja monilla kestää 10 vuotta!!!!!! Joo-o.mutta hellittää loppupäästä. Ja sit,kuulehan, nenä kasvaa, et naura, siis oikeasti- Nenä pidentyy ja muutenki kaik mennee päin vvvv ei häävi elämänvaihde. Limakalvot kuivuu, emätin lyhenee mutta nenä kasva,  kiva ola wanha akka. Mutta kivaa ja tunnelmallista syksyä sulle.

Vaihdevuodet ja vaihdevuosioireet voivat kestää lopun elämää. Eivät ne ole välttämättä ohimeneviä! Näin sanoi minulle gynekologini, joka on erikoistunut vaihdevuosihoitoihin.

Vierailija
82/87 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis monella alkaa jo 40v, eli sulla on se mediaani täydellinen. Muuten suojaa sohva, vuodet mm Jysk myy vanulevyjä. Itellä olli 3 sihauspatjan päällä oli jo ennen menoakin,,helle, yms menkkavara jne. mutta oli tarpeeseen. Ne nopeet pestä ja kuivuu 2h.  Se hitonmaoinen hiki kirvahtaa yks kaks, että piti naamaa pyyhkiä kaupassa. Sohva täyssuojattu.

Ja monilla kestää 10 vuotta!!!!!! Joo-o.mutta hellittää loppupäästä. Ja sit,kuulehan, nenä kasvaa, et naura, siis oikeasti- Nenä pidentyy ja muutenki kaik mennee päin vvvv ei häävi elämänvaihde. Limakalvot kuivuu, emätin lyhenee mutta nenä kasva,  kiva ola wanha akka. Mutta kivaa ja tunnelmallista syksyä sulle.

Vaihdevuodet ja vaihdevuosioireet voivat kestää lopun elämää. Eivät ne ole välttämättä ohimeneviä! Näin sanoi minulle gynekologini, joka on erikoistunut vaihdevuosihoitoihin.

Anoppi on pian 80-vuotta ja edelleen menee estrogeenia joka päivä. Pitkäikäisiä naiset siinä suvussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menkat loppu 41 vuotiaana,siitä vuoden päästä piti hakea apua hormonikorvaus hoidosta uni ja muihin ongelmiin,55 vuotiaana lopetin pillerit ja sen jälkeen kaikki on ollut ihan okei.nyt 64v.

no et sitten pelännyt syöpäriskiä,mitä noista korvaavista tulee, mun tutu 3 sai syövän,,jälkikäteen arvaat vaan kumman valitsen  se saaa..nan paska olo vai syöpä. 

Tuo on vanhentunutta tietoa, että tulisi syöpää hormonikorvaushoidosta. Asiaa on tutkittu ja se riskin lisä on todella pieni,  pienempi kuin esim tupakoinnilla. Sen sijaan hormonikorvaushoitoa ehkäisee muita yleisiä ja vakavia sairauksia, kuten sydän- ja verenpainetauteja.

Vierailija
84/87 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja moni luulee että olen n 25v. Tämä on välillä tosi noloa,hävettåä aina.  Muutama päivä sitten n 27v mies kirjoitti Facebookissa ja luuli että olen samanikäinen. 

Menkat säännölliset alkoivat 12 vuotiaana. Ei haittaa yhtään sen päivä kun loppuvat,kaikki se värkkäily rättien kans jää myös. Miksi koskaan ei puhuta hyvistä puolista??? Kun miettii siteiden vaihtoa,verta pikkareissa kun side liikkuu yms. Tuo kaikki ällöttävä jää pois. Miksi aina puhutaan kuin menkat olisi joku ihanuus 

Vierailija
85/87 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppui menstruaatiot 56-vuotiaana. Loppui vain. Mitään hormoneja en ole käyttänyt enkä tarvinnut. Seksi maistuu aina vaan.

Nyt 64-v mummo

ihme mummu ootr, kertakakkiaan. sex ehdoton ei. ootsää vaan moinen mimmi,

Vierailija
86/87 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta?

Vierailija
87/87 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! Olet selvästi käytetty ja pilaantunut nainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi