Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
No tämä menee seksitreffeiksi nyt. Onko rehellistä tansseissa käyntiä enää?
Eikö osata tanssia, no diskofoxit käy myös.
Asukko jossaki maalla vai menneisyydessä?
Viimeksi kun näin tanssilattian siellä humalaiset naikkoset "tanssi" piirissä keskenään käsilaukku kasansa ympärillä drinkkien juomisen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko itse perinteinen nainen? Jos et, niin miksi edellytät mieheltä perinteistä, sukupuoliroolien mukaista käytöstä?
Kosiskelu ja tarjoaminen on varattu perinteisille naisille.
Mikä perinteinen nainen? Minä olen pian viisikymppinen tavallinen nainen, feministi luonnollisesti, eli kannatan tasa-arvoa ja olen sitä mieltä, että sekä mies että nainen, tai muun sukupuolinen on ihmisenä tasan yhtä arvokas. Minä ja mieheni olemme olleet naimisissa reilu 20 vuotta, ja edelleen odotan mieheltäni romanttisia eleitä, vaikka hän aina sanoo että on tavallinen suomalainen mies, ettei ymmärrä romantiikan päälle. Jo se, että lukee Aku Ankkaa riittää opettamaan romantiikkaa, osta mielitietyllesi kukkia, suklaata ja kaunis kortti, ja olet romantiikan expertti, ei se niin vaikeaa ole. Ja minä ainakin olen pientenkin eleiden edessä sulaa vahaa, ja kyllä aina
Perinteinen nainen eli haluaa vakaan parisuhteen, avioliiton ja perheen, johon kuuluu siis lapsia. On opiskellut ja on työelämässä. Ei ole keräillyt useita kymmeniä seksikumppaneita, eikä luuhaa somessa niukoissa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitää treffeillä olla ritarillinen? No voihan se nainenkin levittää takkinsa vesilätäkköön, ettei miehen kengät kastu. Se on tasa-arvoa.
Kyllä, toki se olisi tasa-arvoa, mutta kun romantiikasta on kyse, se ei ole. Romantiikassa miehellä ja naisella on erilaiset roolit. Mies fyysiesti voimakkaampana ja kosiskelijana tekee tiettyjä asioita naiselle, se ei tarkoita sitä että nainen välttämättä tarvitsisi sitä, tai ei voisi myös itse tehdä niitä miehelle, vaan kyse on kosiomenoista, soidinmenoista, kuin tanssia johon liittyy tietyt eleet joilla osoitetaan tiettyjä asioita.
Olen samaa mieltä siitä, että tuollainen kohtelias kosiskelu on kadonnut. Maksuasiat hoitakoon kaikki miten parhaaksi näkee ja kenenkin taloudelliseen tilanteeseen sopii, mutta tuntuu että nykytyyliin kuuluu että ollaan ihan "omia itsejä" alusta asti, eli ladellaan vaatimuksia toiselle, ei mitään käytöstapoja tai kohteliaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tulisi kyllä aika kalliiksi miehelle, jos esim. Tinderistä yrittää kumppania löytää, tarjota aina ja kaikille. Siinä kun voi joutua tapaamaan kymmeniäkin, ennen kuin sopivaa löytyy jonka kanssa edes yrittää parisuhdetta. Naisena ei olisi tullut mieleenkään, että tuollaisessa tilanteessa miehen kuuluisi maksaa. Molemmat on yhtä lailla tehneet aloitteen menemällä sinne Tinderiln "tarjolle", molemmat siis voi myös maksaa.
Ei kai tinderissäkään tutustumatta lähdetä mihinkään kahville? Paitsi ne jotka ovat vain irtosuhteiden perässä. Aika omituista se olisikin tarjoilla kymmenille ihmisille kahveja, ei niin monesta voi olla oikeasit kiinnostunut.
En harrasta mitään h e l v e t i n "riiamista"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi kyllä aika kalliiksi miehelle, jos esim. Tinderistä yrittää kumppania löytää, tarjota aina ja kaikille. Siinä kun voi joutua tapaamaan kymmeniäkin, ennen kuin sopivaa löytyy jonka kanssa edes yrittää parisuhdetta. Naisena ei olisi tullut mieleenkään, että tuollaisessa tilanteessa miehen kuuluisi maksaa. Molemmat on yhtä lailla tehneet aloitteen menemällä sinne Tinderiln "tarjolle", molemmat siis voi myös maksaa.
Ei kai tinderissäkään tutustumatta lähdetä mihinkään kahville? Paitsi ne jotka ovat vain irtosuhteiden perässä. Aika omituista se olisikin tarjoilla kymmenille ihmisille kahveja, ei niin monesta voi olla oikeasit kiinnostunut.
Miten voi tutustumatta tutustua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muuten saada täysin samat edut ja oikeudet kuin miehet, mutta ei velvollisuuksia (tietenkään!) Ja vielä
Tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä hyvien käytöstapojen ja romantiikan kanssa. Tasa-arvo on sitä, että ihmiset ovat yhtä arvokkaita ihmisinä, ja että samasta työstä maksetaan sama palkka jne. Mutta jos pyydät jonkun treffeille, sinä tarjoat, olet mies tai nainen, se on kohteliaisuussääntö joka on ihmisen sosiaalista kanssakäymistä.
Tuo on ihan ok, mutta onko kyse siis vain naisten huonosta käytöksestä, kun ei naiset tarjoudu auttamaan takin riisumisessa tai availe miehille ovia tms?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Avausviesti uppoaa heti, kun siinä haukutaan miehiä. Tämä "riiaaminen" ei luonnollisesti sitten vaadi naisilta mitään. Kuinkas muuten.
Juu, parin euron kahvistahan se siis on kiinni.
Naisen osa siinä riiaamisessa on erilainen kuin miehellä. Ei se ole mitään miesten haukkumista, vaan samalla tavalla nykynaisetkin on hylänneet romantiikan, kuten siinä aloituksessa moneen kertaan sanon, että nykyihmiset, mutta toki eritoten nykymiehet kuulostavat vinkuvilta tossukoilta täällä palstalla kun eivät halua muutaman euron panostusta edes laittaa romantiikkaan, edes hyvien käytöstapojen takia. Naisen osa riiaamisessa on laittautua nätiksi ja olla kohtelias miehelle, ottaa vastaan romanttiset eleet jne. Kyllä minä edelleen yli 20 avioliittovuoden jälkeen laittaudun nimenomaan miestäni varten, varsinkin jos menemme treffeille. Ja kun olemme romanttisesti treffeillä mies maksaa, vaikka yhteiseltä tililtä menisi rahat. Viimeksi olimme syömässä koko perhe, ja minä maksoin, koska minulla oli tilillä rahaa, ja oli minun ideani että käydään Rossossa syömässä. Vaikka olemme jo vanha pariskunta, kyllä minulla mielihyvähormonit lähtee hyrräämään kun mies tekee jonkin romanttisen eleen, ja ei, minä en juo kahvia, joten kahvia ei tarvitse ostaa.
Katsos kun nykyään on niin tämän feminismin takia käynyt silleen, että vain komeat, pitkät, menestyneet ja hyvännäköiset miehet saavat lähestyä naisia. Alempitasoisten miesten vokotteluyritykset ovat ahdistelua ja patriarkkaa.
Naisena harmittaa tuo kulttuurin muuttuminen. En ole mikään feminismi. Mutta tosiasia taas on, että naiset on niin nurkkaan ahdistettuja ettei ihmekään miksi asiat on muuttuneet. Enää ei osata erottaa mikä on ahdistelua ja mikä kivaa flirttiä/viaton treffikutsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Mitä sitten? Miten ne hyvät käytöstavat ja huomaavaisuus jne.? Tuo perustelu että seurani ei ole maksullista on typerä ja lapsellinen, hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin juoman tarjoaminen täysin vieraillekin ihmisille, kaikissa tilanteissa joissa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Jopa jonnekin toimistolle kun menee, kysytään otatko kahvia, eikä oleteta että siinä nyt ostetaan sun seu
Toinen kärsii taloudellisesti? Jos kesken soidinmenojen sinä alat kärsiä jostain, taloudellisesti tai muuten, niin parasta lopettaa kyllä siihen. Sinä et tule rakkautta koskaan löytämään noilla romantiikan taidoillasi. Pidä rahoistasi kiinni, ne on ainoa joka sinun petiäsi lämmittää vanhoilla päivillä.
Vierailija kirjoitti:
Naisena harmittaa tuo kulttuurin muuttuminen. En ole mikään feminismi. Mutta tosiasia taas on, että naiset on niin nurkkaan ahdistettuja ettei ihmekään miksi asiat on muuttuneet. Enää ei osata erottaa mikä on ahdistelua ja mikä kivaa flirttiä/viaton treffikutsu.
Tarkoitatko että miehet eivät enää osaa erottaa mikä on kivaa flirttiä ja mikä ahdistelua? Vai että naiset eivät enää erota näistä toisistaan?
Vanhat ihmiset ovat löytäneet netin? aivan, teidän tehtävä on kuolla pois,kyllä vaikka tätä et halunnut kuulla niin näin se vain on,jäljellä oleva aika sinunkin on parasta käyttää muuhun. Ajasta puheen ollen taidankin tästä hiippailla muualle...moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Sehän on sun tehtävä olla sen panostuksen yms arvoinen. Pelkästään se että sä oot nainen, ei tee susta millään muotoa minkään erityiskohtelun arvoista.
Jostain syystä kuitenkin miehiä sorsitaan jatkuvasti, jos
Siinähän se tuli. Pelkkä naisena oleminen ei tee sinusta erityistä. Kun nimenomaan sinne treffeille ei mennä kenen tahansa naisen kanssa, vaan juuri sen jota pidät jostain syystä erityisenä kaikkien naisten joukossa. Siksi romanttiset eleet. Ei siksi että toinen on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko itse perinteinen nainen? Jos et, niin miksi edellytät mieheltä perinteistä, sukupuoliroolien mukaista käytöstä?
Kosiskelu ja tarjoaminen on varattu perinteisille naisille.
Mikä perinteinen nainen? Minä olen pian viisikymppinen tavallinen nainen, feministi luonnollisesti, eli kannatan tasa-arvoa ja olen sitä mieltä, että sekä mies että nainen, tai muun sukupuolinen on ihmisenä tasan yhtä arvokas. Minä ja mieheni olemme olleet naimisissa reilu 20 vuotta, ja edelleen odotan mieheltäni romanttisia eleitä, vaikka hän aina sanoo että on tavallinen suomalainen mies, ettei ymmärrä romantiikan päälle. Jo se, että lukee Aku Ankkaa riittää opettamaan romantiikkaa, osta mielitietyllesi kukkia, suklaata ja kaunis kortti, ja olet romantiikan expertti, ei se niin vaikeaa ole. Ja minä ainakin olen pientenkin eleiden edessä sulaa vahaa, ja kyllä aina
Pienet romanttiset eleet ovat ihania. Ei siis mitään ulkoaopittua leffaromantiikkaa. Mieheni leikkasi kerran nurmikkoa ja leikkasi nurmikolle ison sydämen. Se oli minusta ihanaa. Kerran hän toi myös kaupasta pienen pehmosydämen, missä luki I love you. Minulla on sydän vielä vuosia myöhemmin roikkumassa autossani. Omat romanttiset eleeni eivät ole ihan samanlaisia, koska miestä miellyttävät hiukan toisenlaiset eleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pitää treffeillä olla ritarillinen? No voihan se nainenkin levittää takkinsa vesilätäkköön, ettei miehen kengät kastu. Se on tasa-arvoa.
Kyllä, toki se olisi tasa-arvoa, mutta kun romantiikasta on kyse, se ei ole. Romantiikassa miehellä ja naisella on erilaiset roolit. Mies fyysiesti voimakkaampana ja kosiskelijana tekee tiettyjä asioita naiselle, se ei tarkoita sitä että nainen välttämättä tarvitsisi sitä, tai ei voisi myös itse tehdä niitä miehelle, vaan kyse on kosiomenoista, soidinmenoista, kuin tanssia johon liittyy tietyt eleet joilla osoitetaan tiettyjä asioita.
Ei v i t t u . LOL :D
Vierailija kirjoitti:
Ap täysin samaa mieltä! Mies on perheen pää ja jos ei tarjoa tai kukkia tipu niin ainakin alitajuinen viesti on että ei kykene tai halua perheestään huolehtia. T. Nainen 40 v
"Mies on perheen pää...". Miten tämä nykyään ilmenee?
Aiemmin (1900 luvun loppupuolelle saakka) mies oli perheen pää ja elättäjä. Kahvit, kukat, etc. tarjottiin koska mies halusi osoittaa olevansa kyvykäs "perheen elättäjä" ei siksi että "näyttäisi että hän on perheen pää ja hän päättää mitä kahvia ja pullaa ostetaan".
No ennen kaikkea Tinder ja vastaavat sovellukset sekä netin eri deittisivustot sen ovat tehneet.
Se riiaminen ja romantiikka syntyi siitä, että ihmisiä kohdattiin livenä ja yleensä kun mies pyysi naista treffeille, niin se oli jo siinä vaiheessa jollain lailla kiinnostunut siitä naisesta, saattoi olla jopa pientä ihastusta. Siihen naiseen haluttiin tehdä vaikutus, koska se oikeasti kiinnosti. Silloin ei ollut myöskään kovin yleistä, että tapailtiin samaan aikaan monia ihmisiä. Haluttiin panostaa siihen yhteen ns. mielitiettyyn.
Nyt eri deittipalveluista selataan vieraita ihmisiä kuin joitain tuotteita ja mennään "tsekkaamaan" ne treffeille. Tavataan kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä, monia samaan aikaan eikä kukaan ole välttämättä millään tavalla niin erityinen, että haluttaisiin oikeasti panostaa.
Toinen asia on tietysti seksi. Tässä on aina ollut tietysti vaihtelua ja yksilöllisiä eroja, mutta kyllä se aiemmin oli usein niin, että sen seksinkin eteen miehen piti jonkin verran riiata. Nyt kun monet naisetkin ovat sitä mieltä, että seksin toimiminen kannattaa testata saman tien, niin eihän miehen tarvitse senkään takia yhtään "nähdä vaivaa", siis vietellä naista. Se kun on ns. varma nakki.
Entä jos ei ole aikomusta hankkia lapsia? Täytyykö miehen silloinkin osoittaa kyvykkyytensä elättää perhe tarjoamalla naiselle ruokaa ja juomaa?