Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Minä en tinderiä käytä vaan seksitreffejä, jos toinen ei maksa niin treffit loppuu jo ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Mitä sitten? Miten ne hyvät käytöstavat ja huomaavaisuus jne.? Tuo perustelu että seurani ei ole maksullista on typerä ja lapsellinen, hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin juoman tarjoaminen täysin vieraillekin ihmisille, kaikissa tilanteissa joissa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Jopa jonnekin toimistolle kun menee, kysytään otatko kahvia, eikä oleteta että siinä nyt ostetaan sun seuraa, vaan ollaan kohteliaita. Ja kun vielä on kyse siitä, että ollaan kiinnostuneita toisesta, ja pyy
Kyllä. rahan antaminen voi olla ele, mutta ei romanttinen, se on hyvin kaukana romanttisesta eleestä. Ja se, että viet kylään mennessäsi jonkun tuliaisen, ei varmaankaan ole sama asia kuin että annat emännälle kympin setelin kouraan, että tässä tällainen kohtelias ele, kun olet niin köyhä? Se että vie kylään tuliaisen on ystävien välinen ele, jolla korostetaan ystävyyttä. Treffeillä taas ollaan romanttisessa mielessä, ei ystävyys, ja silloin on vähän erilaiset eleet.
Miten sen tanssimisen laita on. On siinä kynnys miehelle mennä pyytämään naista tanssiin.
Kauhea katsoa jos siisti mies saa pakit. Naiset ovat roistoja. Yhden tanssin voi luvata kenelle tahansa. Siksikin, että tanssilattialla pääsee esille ja muut miehet näkevät naisen käytöksen.
Olen tavannut tansseissa, ihan oikeissa tansseissa miehiä, jotka ovat todella ihania, vaikka asiat jäivät juttutasolle.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko itse perinteinen nainen? Jos et, niin miksi edellytät mieheltä perinteistä, sukupuoliroolien mukaista käytöstä?
Kosiskelu ja tarjoaminen on varattu perinteisille naisille.
Miksi kosiskelu olisi varattu perinteisille naisille? Jos on kiinnostunut, silloin kiinnostusta osoitetaan kosiskelulla ja toisen ilahduttamisella. Pätee tietenkin molempiin sukupuoliin. Seurustelussa on ihanaa, jos kumpikin keksii toista ilahduttavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Vielä vähemmän rupeaisin "tapailemaan" jotakuta joka ei osaa ratkaista onko kiinnostunut minusta vai kenties jostain toisesta niistä viidestä, joita ehkä tapailee samaan aikaan.
Tai ehkä hän haluaa "tapailla" minua, mutta tinderistä räpsähtää jo tunnin päästä joku muu jota "tapailla" samalla kuin minua. Valikoi siitä sitten, kumpi on parempi, jonka kanssa voi ehkä alkaa "virallisesti seurustella" mikä ei tarkoita kihlautumista, vaan sitoutumista vasta SEURUSTELUUN.
Jolloin tää sanookin jo että heippa, mun puolestani voit tapailla vaikka pöydän jalkoja. Jos kiinnostaa.
Ihmiset tuntuvat luulevan, että tinderissä löytyy mystisesti kiinnostavampia tarjokkaita juuri sinulle kuin mitä löydät jos irrotat katseesi luuristasi ja katselet mitä kadulla kulkee. En usko että löytyy. Vain samanlaisia laskelmoivia, pinnallisia, laiskoja, omaa etuaan tavoittelevia opportunisteja kuin olet itsekin. Sellaisia, jotka ei edes osaa ihastua. Kun on ihastunut, ei tunne halua kalastella oikealla ja vasemmalla, vaan haluaa vain tutustua siihen yhteen. Tuli siitä sitten mitään tai ei.
Romanttiset eleet ovat selvästi vähentyneet. Treffeistä on tullut hieman työhaastattelujen luonteisia. Ehkä ihmiset tällä tavalla myös säästävät tunteitaan. Vasta kun suhde on hieman edennyt, aletaan osoittaa välittämistä esim. tarjoamalla jotain. Panoksia ei siten valu ns. hukkaan. Minä treffailin 90l. Silloin mies yleensä maksoi treffit oli sitten kyse kulmakuppilasta tai Palacesta.
Jaaha. Avausviesti uppoaa heti, kun siinä haukutaan miehiä. Tämä "riiaaminen" ei luonnollisesti sitten vaadi naisilta mitään. Kuinkas muuten.
Juu, parin euron kahvistahan se siis on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Mitä sitten? Miten ne hyvät käytöstavat ja huomaavaisuus jne.? Tuo perustelu että seurani ei ole maksullista on typerä ja lapsellinen, hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin juoman tarjoaminen täysin vieraillekin ihmisille, kaikissa tilanteissa joissa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Jopa jonnekin toimistolle kun menee, kysytään otatko kahvia, eikä oleteta että siinä nyt ostetaan sun seuraa, vaan ollaan kohteliaita. Ja kun vielä on kyse
Ei ole mikään pakko olla, ainakaan niin että toinen kärsii taloudellisesti ja toinen ei. Onneksi nykyään miehillä on myös valinnanvaraa. Lompakolla loisiminen ensitreffeillä antaa varmasti kivasti esimakua tulevasta. Eli ei muuta kun uutta matoa koukkuun.
No tämä menee seksitreffeiksi nyt. Onko rehellistä tansseissa käyntiä enää?
Eikö osata tanssia, no diskofoxit käy myös.
Vierailija kirjoitti:
Koska varsinkin miehet elää vuodessa -50. Joo sun vaarin aikana riitti ovesta ulos poistuminen ja kuoleman oottelu. Nykyään naiset toivoo miehen olevan henkisesti läsnä. Meinaten? Jos suhteeseen tulee ongelmia niihin haetaan apua. Mikäli oot jo treffatessa sen oloinen ettet aio tuoda suhteeseen mitään extraa niin saat äkkiä kenkää.
Tällainen voittajamentaliteetti onkin tervettä. Suhteeseen mitään extraa, mitä itse tuot? Oikeasti ihmiseen tutustuminen vie aikaa, ja usein ne todella upeilta tuntuvat ovatkin täysiä kusipäitä, jotka osaavat vetää oikeista naruista. Siltikään en usko, että olet mikään lumihiutale itsekään. Ihan tavallinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko itse perinteinen nainen? Jos et, niin miksi edellytät mieheltä perinteistä, sukupuoliroolien mukaista käytöstä?
Miksi kosiskelu olisi varattu perinteisille naisille? Jos on kiinnostunut, silloin kiinnostusta osoitetaan kosiskelulla ja toisen ilahduttamisella. Pätee tietenkin molempiin sukupuoliin. Seurustelussa on ihanaa, jos kumpikin keksii toista ilahduttavia asioita.
Koska kosiskelu on perinteistä miehen sukupuoliroolia. Jos nainen ei ole perinteinen, niin miksi miehen pitäisi olla?
Tapaamisessa on jokin kemia tai kahdenvälinen jännitys, näin pitää olla. Mutta kuten yllä joku mainitsi kuin olisi työharjoitteluun haastaeltavana.
Yleisistä asioista on aluksi syytä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Sehän on sun tehtävä olla sen panostuksen yms arvoinen. Pelkästään se että sä oot nainen, ei tee susta millään muotoa minkään erityiskohtelun arvoista.
Jostain syystä kuitenkin miehiä sorsitaan jatkuvasti, jos ne ihan tuolla samalla tavalla sukupuolittaa odotuksiaan.
Jos nainen on kaunis, niin kyllä häntä varmasti riiataan ja kosiskellaan nykypäivänäkin. Ja toisaalta, jos nainen ei ole kaunis, niin miksi ihmeessä kukaan mies häntä kosiskelisi?
Miesten huomio pitää ansaita olemalla hyvännäköinen. Ei mikään tässä maailmassa tule ilmaiseksi, vaan työtä täytyy tehdä sen eteen jos jotain haluaa.
Ehdotan, että miehet ovat varuillaan jokaisesta kosketuksesta, kun naisia riivaa seksuaalinen hyväksikäyttö tai väkivalta. Tämä on hyvin vaarallista nykyään.
Me olemme mieheni kanssa jakaneet huomiota toisillemme puolin ja toisi jo 40 vuotta. Yritämme ilahduttaa, yllättää, hemmotella toista aina kun mahdollista. Mies vie ihanille illallisille ex tempore, minä laitan aamiaisen hänelle valmiiksi, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä perinteinen nainen? Minä olen pian viisikymppinen tavallinen nainen, feministi luonnollisesti, eli kannatan tasa-arvoa ja olen sitä mieltä, että sekä mies että nainen, tai muun sukupuolinen on ihmisenä tasan yhtä arvokas. Minä ja mieheni olemme olleet naimisissa reilu 20 vuotta, ja edelleen odotan mieheltäni romanttisia eleitä, vaikka hän aina sanoo että on tavallinen suomalainen mies, ettei ymmärrä romantiikan päälle. Jo se, että lukee Aku Ankkaa riittää opettamaan romantiikkaa, osta mielitietyllesi kukkia, suklaata ja kaunis kortti, ja olet romantiikan expertti, ei se niin vaikeaa ole. Ja minä ainakin olen pientenkin eleiden edessä sulaa vahaa, ja kyllä aina välillä miehenikin onnistuu olemaan romanttinen. Minusta oli romanttista kun mies sanoi joskus alkuaikoina, että hän on valmis antamaan paidan päältään, ja vaikka tarpeen vaatiessa housut jalastaan minun ja perheen eteen. Ja niin hän on todellakin tehnyt, tosin minä olen ostanut jokaisen vaatekappaleen jonka hän omistaa, koska hän inhoaa kaupassa käymistä. Mutta kumpikin olemme antaneet kaikkemme perheen eteen, lapset ovat tärkeintä meidän elämässämme.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on kaunis, niin kyllä häntä varmasti riiataan ja kosiskellaan nykypäivänäkin. Ja toisaalta, jos nainen ei ole kaunis, niin miksi ihmeessä kukaan mies häntä kosiskelisi?
Miesten huomio pitää ansaita olemalla hyvännäköinen. Ei mikään tässä maailmassa tule ilmaiseksi, vaan työtä täytyy tehdä sen eteen jos jotain haluaa.
Pelkkä ulkonäkö ei riitä. Riskinä on, että kyseessä on of- tai instapimu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tatuoitu voimaantunut kehopostiivinen nykynainen marssii paikalle,hän suuttuu jos herrasmies avaa oven ja sanoo "naiset ensin".. kyttäät vain mun persettä!" Kukkapuska aiheuttaa pilkkanaurun,"mitä mä näillä teen?""
Pitäisikö sun mielestä jonkun olla kehonegatiivinen? Kuten moni ikävä kyllä onkin. Onko siinä jotain hyvää että vihaa kehoaan? Eikö nykyään naiset näyttele persettään, jopa läskipersettä jota mun nuoruudessa vielä peiteltiin, että sitä kaikki kyttäisi? Kukkien antaminen on ele, romanttinen ele. Minä ja mieheni ollaan oltu yhdessä kohta neljännesvuosisata, ja edelleen minä kyllä ilahdun kun hän tuo minulle kukkia, koska minä tykkään kovasti kukista ja hän tietää sen ja haluaa ilahduttaa. Voisi se toki olla jotain muutakin jos en tykk
Eli kehonormaali sillai vähän hyväksyy kehonsa ja vähän vihaa sitä kuitenkin? Eli vihaa itseään ja on huono itsetunto?
Tulisi kyllä aika kalliiksi miehelle, jos esim. Tinderistä yrittää kumppania löytää, tarjota aina ja kaikille. Siinä kun voi joutua tapaamaan kymmeniäkin, ennen kuin sopivaa löytyy jonka kanssa edes yrittää parisuhdetta. Naisena ei olisi tullut mieleenkään, että tuollaisessa tilanteessa miehen kuuluisi maksaa. Molemmat on yhtä lailla tehneet aloitteen menemällä sinne Tinderiln "tarjolle", molemmat siis voi myös maksaa.