Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena harmittaa tuo kulttuurin muuttuminen. En ole mikään feminismi. Mutta tosiasia taas on, että naiset on niin nurkkaan ahdistettuja ettei ihmekään miksi asiat on muuttuneet. Enää ei osata erottaa mikä on ahdistelua ja mikä kivaa flirttiä/viaton treffikutsu.
Tarkoitatko että miehet eivät enää osaa erottaa mikä on kivaa flirttiä ja mikä ahdistelua? Vai että naiset eivät enää erota näistä toisistaan?
Näin naisen näkökulmasta miehet ei osaa erottaa. Sekin on erikoista, että tuijotellaan ja tuijotellaan, mutta sanaa ei saada suusta. Tulee tosi vaivaannuttava olo.
Miehet ovat unohtaneet, että nainen on se, joka valitsee. Naisilla on enemmän valinnanvaraa nettideittailussa, naisen on helpompi löytää seksikumppaneita, naisen vastuulla on valita hyvä isä lapsille. Naiset tekevät useammin aloitteen myös avioeroissa, eli se valitseminen tehdään aina ja yhä uudelleen, koska naisten elämänlaatua parisuhde laskee, kun taas miehillä se nostaa.
Miehet eivät kykenen enää pariutumaan, koska he eivät suostu hyväksymään, että ovat alakynnessä parinvalinnassa ja toimimaan sen mukaisesti. Ei pystytä edes esittämään hyviä käytöstapoja yksien treffien ajan, ja sitten uhriudutaan, kun kukaan ei tuo täydellistä naista kotiin. Negaamista, töykeyttä ja huonoa käytöstä ei tarvitse kenenkään naisen katsoa. Kauniille ja ok-näköisille naisille löytyy aina seuraa, ja jos ei ole valmis tekemään vaikutusta, niin jää rannalle ruikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta mitään h e l v e t i n "riiamista"
No miten sinä rakastut ja se toinen rakastuu sinuun? Jos ei ole minkäänlaista kosiskelua kummaltakaan osapuolelta? Ihan vaan tapaatte sattumalta ja rakastutte toisiinne ensisilmäyksellä ja muutatte yhteen ja alatte elää arkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena harmittaa tuo kulttuurin muuttuminen. En ole mikään feminismi. Mutta tosiasia taas on, että naiset on niin nurkkaan ahdistettuja ettei ihmekään miksi asiat on muuttuneet. Enää ei osata erottaa mikä on ahdistelua ja mikä kivaa flirttiä/viaton treffikutsu.
Tarkoitatko että miehet eivät enää osaa erottaa mikä on kivaa flirttiä ja mikä ahdistelua? Vai että naiset eivät enää erota näistä toisistaan?
Näin naisen näkökulmasta miehet ei osaa erottaa. Sekin on erikoista, että tuijotellaan ja tuijotellaan, mutta sanaa ei saada suusta. Tulee tosi vaivaannuttava olo.
Koetko että kaikki miehet ovat nykyään sellaisia, että eivät osaa enää kivasti flirtata, vaan että heidän lähestymisensä menee ahdistelun puolelle? Vai onko osa nykymiehistä edelleen kyvykkäitä flirttailemaan?
Näin miehenä naisnäkökulma aiheeseen kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat unohtaneet, että nainen on se, joka valitsee. Naisilla on enemmän valinnanvaraa nettideittailussa, naisen on helpompi löytää seksikumppaneita, naisen vastuulla on valita hyvä isä lapsille. Naiset tekevät useammin aloitteen myös avioeroissa, eli se valitseminen tehdään aina ja yhä uudelleen, koska naisten elämänlaatua parisuhde laskee, kun taas miehillä se nostaa.
Miehet eivät kykenen enää pariutumaan, koska he eivät suostu hyväksymään, että ovat alakynnessä parinvalinnassa ja toimimaan sen mukaisesti. Ei pystytä edes esittämään hyviä käytöstapoja yksien treffien ajan, ja sitten uhriudutaan, kun kukaan ei tuo täydellistä naista kotiin. Negaamista, töykeyttä ja huonoa käytöstä ei tarvitse kenenkään naisen katsoa. Kauniille ja ok-näköisille naisille löytyy aina seuraa, ja jos ei ole valmis tekemään vaikutusta, niin jää rannalle ruikuttamaan.
"naisen vastuulla on valita hyvä isä lapsille" aina tämä helevetin argumentti. En halua isäksi enää enkä usko että mun ikäset naisetkaan enää haluaa äideiksi jos ees pystyisivät. Jätetään nuo 20v asiat pois yleisestä väittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muuten saada täysin samat edut ja oikeudet kuin miehet,
Ne on niitä miesten tekemiä kohteliaita asioita, kun miehet ovat voimakkaampia ja isokokoisempia, heidän on helpompi avata painava ovi, ja on kohteliasta avata se itseään pienempikokoiselle ja heikommalle, esim. naiselle, lapelle tai vanhukselle. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus tekee herrasmiehen, naisille on sitten omat juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muut
Ne on niitä miesten tekemiä kohteliaita asioita, kun miehet ovat voimakkaampia ja isokokoisempia, heidän on helpompi avata painava ovi, ja on kohteliasta avata se itseään pienempikokoiselle ja heikommalle, esim. naiselle, lapelle tai vanhukselle. Hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus tekee herrasmiehen, naisille on sitten omat juttunsa.
Painavia ovia 🤣🤣🤣
Voin avata sulle ne liukuovet kävelemällä edeltä
Vierailija kirjoitti:
"Kauniille ja ok-näköisille naisille löytyy aina seuraa, ja jos ei ole valmis tekemään vaikutusta, niin jää rannalle ruikuttamaan."
Olen täsmälleen samaa mieltä tästä. Ja tätä myös aina muistutan niille naisille jotka Vauvalla valittavat siitä, että eivät löydä miestä. Kunhan nainen laittaa ulkonäkönsä kuntoon niin että hän on vähintään "ok näköinen", niin kyllä se mies löytyy, ja helposti. Nämä naiset jotka eivät löydä miestä, keskittävät energiansa aivan vääriin asioihin. AINOA asia mitä heidän pitää tehdä, on parantaa ulkonäköään, ja kun tämän tekevät niin sen jälkeen heidän kumppaninhaku -ongelmansa katoaa sen sileän tien.
Pahoittelut että karkasi vähän ohi ketjun aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun nykyään on niin tämän feminismin takia käynyt silleen, että vain komeat, pitkät, menestyneet ja hyvännäköiset miehet saavat lähestyä naisia. Alempitasoisten miesten vokotteluyritykset ovat ahdistelua ja patriarkkaa.
Höpöhöpö. Sekä miehet että naiset ovat 98% tavallisia pottunokkia, jotka riiaa kyllä toisiaan ihan vaan sen perusteella miten seksuaalinen kipinä löytyy ja muutenkin elämäntilanteet ja samanlaiset asenteet ja näkemykset kohtaavat. Rakkaus on sokea, mutta haistaa hyvin.
Ihan oikeasti. Jos nainen on kiinnostunut miehestä, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten nainen olettaa, että mies tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan miehestä ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykynaiset miehelleen enää edes kukkia? Kyllähän mies pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykynaiset millä te näytätte miehelle, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette miestä?
Hyvä alkaa bonsai-puun pituisena krillikallena kellekään mitään puhummaan saati kosimaan. Runkkaan toisen 40 vuotta ja kuolen poisa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muuten saada täysin samat edut ja oikeudet kuin miehet, mutta ei velvollisuuksia (tietenkään!) Ja vielä
Olen 60-luvulla syntynyt nainen, mutta en ole treffeille mennessä olettanut koskaan, että mies tarjoaa. Jos on varaa maksaa itse kahvi tai vaikka illallinenkin, niin haluan maksaa sen, koska en tahdo jäädä kiitollisuudenvelkaan.
Ja ovia pidän auki perässäni tulijalle, oli hän mies, nainen tai lapsi.
Vierailija kirjoitti:
No ennen kaikkea Tinder ja vastaavat sovellukset sekä netin eri deittisivustot sen ovat tehneet.
Se riiaminen ja romantiikka syntyi siitä, että ihmisiä kohdattiin livenä ja yleensä kun mies pyysi naista treffeille, niin se oli jo siinä vaiheessa jollain lailla kiinnostunut siitä naisesta, saattoi olla jopa pientä ihastusta. Siihen naiseen haluttiin tehdä vaikutus, koska se oikeasti kiinnosti. Silloin ei ollut myöskään kovin yleistä, että tapailtiin samaan aikaan monia ihmisiä. Haluttiin panostaa siihen yhteen ns. mielitiettyyn.
Nyt eri deittipalveluista selataan vieraita ihmisiä kuin joitain tuotteita ja mennään "tsekkaamaan" ne treffeille. Tavataan kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä, monia samaan aikaan eikä kukaan ole välttämättä millään tavalla niin erityinen, että haluttaisiin oikeasti panostaa.
Toinen asia on tietysti seksi. Tässä on aina ollut tietysti vaihtelua ja yksilöllisiä eroja, mutta kyllä se aiemmin oli usei
Tuo on kyllä niin surullista. En ymmärrä miksi kukaan haluaa tuollaista. Kaipa sitä tinderissäkin voisi jutella ensin ja tutustua ennen tapaamista? Ainakin ystävättäreni joka etsi miestä, siis ihan aviopuolisoa, jutteli aina ensin miehen kanssa ennen tapaamista, turha sitä on jokaisen kanssa tavata joka näyttää yhtään normaalilta ihmiseltä. Ja kyllä se mies sitten löytyikin, ja nyt on mies jo kihlat ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä alkaa bonsai-puun pituisena krillikallena kellekään mitään puhummaan saati kosimaan. Runkkaan toisen 40 vuotta ja kuolen poisa
Se on oikein. Ite parimetrisenä komistuksena teen saman.
Vierailija kirjoitti:
En minä niinkään tuota kaipaa, että mies maksaisi, mutta sellaista luonnollista flirttiä arkielämässä kyllä. Nykyään tuntuu, että ainoa tapa löytää joku on joko baarit, jotka ainakin itseäni alkoi jossain iässä suorastaan ällöttää, tai joku sarjadeittailu, joka on tavattoman tympeää ja tuntuu luonnottomalta tavalta tutustua ihmiseen. Wanhaan aikaan oli paljon helpompaa, kun saattoi vaikka duunissa tai jossain harrastuksessa tai joskus jopa kaupan kassajonossa joku alkaa hymyillä tai jutella ja siitä sitten saattoi syntyä enemmänkin, jos molempia kiinnosti. Nyt ihmiset ei ole enää sillä tavalla avoimia flirtille arjessa.
Tämä on se ongelma. Ihmiset pelkää toistensa reaktioita niin, ettei enää uskalleta olla yhtään leikkimielisiä. Ja ei ehkä kannatakaan, kun väärälle ihmiselle flirttailu voi johtaa syytteeseen ja potkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sitä ei voi jättää pois, koska se on biologiaa, se on meillä dna:ssa, ei sille mitään voi, että me ollaan samoja eläimiä kuin mitä ollaan oltu sata tuhatta vuotta.
Ei poikaseni se toimi noin nykyisin. Kah se kuta koetan epävarmana klophina viimein vietellä kuitenkin ottaa piilokamerallaan munsta ilmaista hupivireeoo kunka laittaa hetmiten joudeliin ja joihini suljettuihin yh-mammien ryhmiin oikein miehissä ilcuttavaksi. Enkä sitä paitsi tohti ades ajatella kenkään kosimista, konska joku voi nähä
Vierailija kirjoitti:
Ei poikaseni se toimi noin nykyisin. Kah se kuta koetan epävarmana klophina viimein vietellä kuitenkin ottaa piilokamerallaan munsta ilmaista hupivireeoo kunka laittaa hetmiten joudeliin ja joihini suljettuihin yh-mammien ryhmiin oikein miehissä ilcuttavaksi. Enkä sitä paitsi tohti ades ajatella kenkään kosimista, konska joku voi nähä
Mitähä kieltä tämä on ja mitä siinä sanotaan?
Olen tavallaan aloituksen kanssa samaa mieltä, mutta osa naisista käyttää näitä "kyllähän miehen pitää tarjota"-miehiä törkeästi hyväkseen (kts. termi dinner whore). Että ei ihme jos miehet ovat enemmän varuillaaan, koska ei kai kukaan halua olla hyväksikäytettävä hölmö. Ja toinen asia on se, että viime vuosikymmenet naiset ovat toitottaneet modernisuuttaan, voimautuneisuuttaan, tasa-arvoa, riippumattomuuttaan miehistä jne. ja kaikki tämä unohtuu sillä samalla sekunnilla kun tarjoilija tuo laskun pöytään, niin onhan sekin vähän hassua. Ja on olemassa naisia, jotka somessa avoimesti mainostavat, etteivät he edes suostu kahvitreffeille, koska "kyllä miehen pitää vähän panostaa". Selkeä varoitusmerkki, jos minulta kysytään.
t. nincher
Kyllä, se on biologiaa. Alitajuisesti nainen arvioi miehen kykyä elättää ja suojella perhettään, samalla tavalla kuin mies arvioi naisen kyvykkyyttä tuottaa jälkeläisiä, vaikka ei oikeasti haluaisi edes lapsia. Niin se vaan on. Ihminen on ollut olemassa noin sata tuhatta vuotta, eikä meidän geenit tässä viimeisen 20 vuoden aikana ole mihinkään muuttuneet. Sama asia on kaikilla muillakin eläimillä, urokset kosiskelee, pörhistelee, tekee soidintansseja naaraiden edessä näyttääkseen erinomaisuuttaan pariutumiseen.