Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muuten saada täysin samat edut ja oikeudet kuin miehet,
Ei kyse ole mistään laskujen maksajasta ja elättäjästä, vaan kohteliaasta eleestä. Eikö nykyihmiset ymmärrä enää romanttista elettä kun sellaisen näkevät? Ennenvanhaan herrasmies laittoi takkinsa kuralätäkköön jotta daamin silkkikengät eivät likaantuneet, mutta nykyään ei ole enää kertakaikkiaan mitään kohteliaisuutta millä liehitellä naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Nykyään on sellainen asia kuin tasa-arvo. Tottakai olis kiva et kaikessa voi muut
Ei kyse ole mistään laskujen maksajasta ja elättäjästä, vaan kohteliaasta eleestä. Eikö nykyihmiset ymmärrä enää romanttista elettä kun sellaisen näkevät? Ennenvanhaan herrasmies laittoi takkinsa kuralätäkköön jotta daamin silkkikengät eivät likaantuneet, mutta nykyään ei ole enää kertakaikkiaan mitään kohteliaisuutta millä liehitellä naista?
Sarjakuvistako oot romantiikasta oppinu? Tuo takki kuralätäkköön ei oo tapahtunu missään muualla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva mies, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että nainen tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse
Jos minä olisin mies, ja olisin kutsunut naisen kahville, ja nainen tarjoutuisi maksamaan, vaikka vain omansa, niin pitäisin sitä kyllä torjumisena. Jos nainen sanoisi että maksaa molemmat, se olisi kyllä täystyrmäys, eli halveksuntaa naiselta minua kohtaan miehenä, että olen niin luuseri ettei ole muutamaa euroa rahaakaan vaikka itse pyysin treffeille.
nykyään on riiaamisen ja heilastelun tilalla metoo, feminismi ja kaikesta ahdistuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva mies, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että nainen tarjoaa kaiken treffeillä. Mi
Jos minä olisin mies, ja olisin kutsunut naisen kahville, ja nainen tarjoutuisi maksamaan, vaikka vain omansa, niin pitäisin sitä kyllä torjumisena. Jos nainen sanoisi että maksaa molemmat, se olisi kyllä täystyrmäys, eli halveksuntaa naiselta minua kohtaan miehenä, että olen niin luuseri ettei ole muutamaa euroa rahaakaan vaikka itse pyysin treffeille.
Melkonen luuserit olet kun alat naisten pillin mukaan tanssimaan. Minä en anna naisille mitään periksi. Heidän pitää vietellä minut jotta suostun aikaani tuhlaamaan heihin.
Rahaa mulla on vaikka kuinka, siitä ei ole kyse.
Juu minäkin olen omaksunut ajattelutavan, että ihmisillä on oikeus yrittää tutustua muihin, ja kömpelöt yritykset ovat vain noloja yrittäjälle itselleen. Ahdisteluksi se muuttuu vasta jos toinen osapuoli sanoo ei, tai siihen liittyy luvatonta koskettelua samantien, mutta muuten se ei ole sen kummempaa kuin luonnollista yritystä saada kontaktia. Se on sitten kahden aikuisen välinen asiaa, miten juttu siitä etenee ja tuleeko siitä mitään sen vakavampaa.
Tähän nykyiseen paheksuntaan tuntuu liittyvän taustalla paheksunta irtosuhteita kohtaan ja tietysti aina osa naisista käyttää ahdisteluun liittyvää kerrontaa kerskumiseen sillä miten on niin vastustamaton, ettei miehet osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on sellainen asia kui
On tapahtunut oikeasti tai ei, se on vain esimerkki. Nyt on herrasmiesmäisyys katoamassa kokonaan, kun me keski-ikäiset kuollaan, kuolee romantiikka meidän mukana, ja se johtaa sukupuuttoon.
Jos mies tarjoaa treffeillä hän odottaa saavansa jotain .
Isoisän aikoina ehkä tyydyttiin poskisuudelmaan,mutta nykyään edes sen kahvikupin tarjoaminen tarkoittaa että on tehty vaihtokauppa:minä maksan,sinä levität haarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Mitä sitten? Miten ne hyvät käytöstavat ja huomaavaisuus jne.? Tuo perustelu että seurani ei ole maksullista on typerä ja lapsellinen, hyviin tapoihin kuuluu vähintäänkin juoman tarjoaminen täysin vieraillekin ihmisille, kaikissa tilanteissa joissa ollaan sosiaalisessa kanssakäymisessä. Jopa jonnekin toimistolle kun menee, kysytään otatko kahvia, eikä oleteta että siinä nyt ostetaan sun seuraa, vaan ollaan kohteliaita. Ja kun vielä on kyse siitä, että ollaan kiinnostuneita toisesta, ja pyydetään treffeille, ja sitten ei tarjota mitään, niin sehän on todella moukkamaista.
Olen eri
Ei minulle ole siinä tilanteessa merkitystä kuka tienaa enemmän. Maksan omani joka tapauksessa. Tuo mies tarjoaa-tapa on muinaisjäänne. Hyvät tavat ovat itselleni muuta kuin rahallista apua.
Vierailija kirjoitti:
nykyään on riiaamisen ja heilastelun tilalla metoo, feminismi ja kaikesta ahdistuminen
Tottakai minäkin olen feministi, en tietenkään ole sovinisti. Sovinistit on niitä jotka ei pidä naisia yhtä hyvinä kuin miehiä, ihmisenä, ja he eivät myöskään ole herrasmiehiä jotka tarjoaa naiselle jota romanttisessa mielessä vokottelevat. En ymmärrä mitä metoo, joka tietääkseni vastustaa kaikenlaista seksuaalista hyväksikäyttöä, liittyy romantiikkaan ja riiaamiseen, eihän siinä ketään hyväksikäytetä. Kun minä olin 17-vuotiaana tekemässä vuokrasopimusta, se mies joka asuntoa oli vuokraamassa, tuli yhtäkkiä ja suuteli minua suoraan suulle, se oli seksuaalista häirintää, ei mitään kosiskelua tai romantiikkaa, kyllä ne pitää erottaa toisistaan.
Ainut treffimies josta minulle on tullut vahvasti fiilis, että tämän minä haluan, tarjosi heti ensitreffeillä illallisen ravintolassa. Kukaan muu ei ole minulle vastaavaa tehnyt. Myös myöhemmin tapaillessamme jos mentiin kahville, hän piti itsestään selvänä että hän tarjoaa. Aivan ihana, harvinaislaatuinen, miehekäs mies.
Minulle opetettiin sellainen sääntö, että se, joka kutsuu, se myös maksaa. Tämä on tietenkin vähän sinnepäin sääntö. Jos pyytää toisen kahville, on kohteliasta maksaa. Jos pyytää toisen mukaansa oopperaan, kumpikin maksaa omat lippunsa. Lisäksi, jos tapailusta tulee säännöllistä, kumpikin maksaa tietenkin omansa. Minun nuoruusaikoinani miehet joutuivat maksamaan useammin, sitä pidettiin itsestäänselvyytenä. Tyttäreni deittaillessa, hän ja nykyinen miehensä maksoivat vuorotellen leffalippuja ja ravintolassa syömisiä. Heistä oli hauskempaa tarjota toisilleen, kuin maksaa aina kumpikin omansa. Kukin tyylillään, kunhan ollaan reiluja.
Minua nykynuorten riiaamisessa ihmetyttää enemmän se, että ei osata nauttia siitä tunteiden vähittäisestä syttymisestä. Kaikessa on niin kiire, ettei tajuta, että ne rakkauden ensiaskeleet eivät palaa, niistä kannattaa nauttia täysillä. Petipuuhiin ja vakavaan seurusteluun ehtii kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva mies, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä ol
No poikamiehenä saat varmasti pysyä sitten maailman tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva mies, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pi
No poikamiehenä saat varmasti pysyä sitten maailman tappiin asti.
Luitko ketjua? Olen naimisissa.
Kun tatuoitu voimaantunut kehopostiivinen nykynainen marssii paikalle,hän suuttuu jos herrasmies avaa oven ja sanoo "naiset ensin".. kyttäät vain mun persettä!" Kukkapuska aiheuttaa pilkkanaurun,"mitä mä näillä teen?""
Vai pitää treffeillä olla ritarillinen? No voihan se nainenkin levittää takkinsa vesilätäkköön, ettei miehen kengät kastu. Se on tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun tatuoitu voimaantunut kehopostiivinen nykynainen marssii paikalle,hän suuttuu jos herrasmies avaa oven ja sanoo "naiset ensin".. kyttäät vain mun persettä!" Kukkapuska aiheuttaa pilkkanaurun,"mitä mä näillä teen?""
Tapahtui missä universumissa ja milloin?
Vierailija kirjoitti:
Juu minäkin olen omaksunut ajattelutavan, että ihmisillä on oikeus yrittää tutustua muihin, ja kömpelöt yritykset ovat vain noloja yrittäjälle itselleen. Ahdisteluksi se muuttuu vasta jos toinen osapuoli sanoo ei, tai siihen liittyy luvatonta koskettelua samantien, mutta muuten se ei ole sen kummempaa kuin luonnollista yritystä saada kontaktia. Se on sitten kahden aikuisen välinen asiaa, miten juttu siitä etenee ja tuleeko siitä mitään sen vakavampaa.
Tähän nykyiseen paheksuntaan tuntuu liittyvän taustalla paheksunta irtosuhteita kohtaan ja tietysti aina osa naisista käyttää ahdisteluun liittyvää kerrontaa kerskumiseen sillä miten on niin vastustamaton, ettei miehet osaa käyttäytyä.
Kuule kun se oikeasti on niin, ettei sellaista naista löydy, ei niin rumaa, lihavaa jne. naista löydy, jota ei joskus olisi seksuaalisesti häiritty. Ikävä kyllä. Ja kyllä irtosuhteita on aina paheksuttu, ja ihan syystä. Mutta nykyaikana toki on ihan jokaisen oma asia jos sellaista harrastaa ja sen riskin ottaa mitä se tuo mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai minäkin olen feministi, en tietenkään ole sovinisti. Sovinistit on niitä jotka ei pidä naisia yhtä hyvinä kuin miehiä, ihmisenä, ja he eivät myöskään ole herrasmiehiä jotka tarjoaa naiselle jota romanttisessa mielessä vokottelevat. En ymmärrä mitä metoo, joka tietääkseni vastustaa kaikenlaista seksuaalista hyväksikäyttöä, liittyy romantiikkaan ja riiaamiseen, eihän siinä ketään hyväksikäytetä. Kun minä olin 17-vuotiaana tekemässä vuokrasopimusta, se mies joka asuntoa oli vuokraamassa, tuli yhtäkkiä ja suuteli minua suoraan suulle, se oli seksuaalista häirintää, ei mitään kosiskelua tai romantiikkaa, kyllä ne pitää erottaa toisistaan.
Sovinisti ja feministi tarkoittaa samaa asiaa käännetyillä sukupuolilla. Femistit sanoo naisten olevan miesten yläpuolella ja sovinistit sanoo miesten olevan naisten yläpuolella.
Minä olen naimisissa oleva mies, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että nainen tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä nainen haluaa saada. Jos nainen ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.