Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?

Vierailija
20.05.2024 |

Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.

Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.

Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?

Mihin on kadonnut romantiikka?

Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?

"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"

Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.

Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.

Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan... 

Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?

Kommentit (467)

Vierailija
421/467 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat naiset käyvät treffeillä vain syömässä, ilman mitään aikomusta lähteä toisille treffeille. Olen tarjonnut parit kerrat kun naisella on ollut rahat tiukilla ja näinä kertoina ei ole kertaakaan ollut uusia treffejä. Ne kerrat joina en ole tarjonnut mitään, on aina ollut uudet treffit. Rahan käyttö ei ole yhtä kuin kunnioitus tai arvostus, se että huomioi toista ihmisenä on. Tietysti jos raha on yksi kriteeri parinhaussa, kuten monella ketjun naisella tuntuu olevan, niin sitten valitaan mies sen rahankäytön perusteella. Kukaan ei menetä mielestäni mitään.

Jatkuvasti tässäkin ketjussa toistuu se, minkä olen sanonut alusta asti: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ja koska ei ole mitään hyötyä, ei sellaista kannata tehdä. Kysymys harvalla miehellä on siitä, että oma budjetti ei tarjoamisee

Ei ole mikään pakko maksaa kenenkään kahvia vaikka itse on se joka tapaamiseen pyytää. Tuo on jotain ihmeellistä jenkkileffahössötystä, ei ole tapana Suomessa. Jos et halua maksaa eväitäsi, älä mene kahvilaan. Ehdota vaikka kävelylenkkiä.

Vierailija
422/467 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan.

--

Et sitten ole pahemmin seurannut miten feministit ovat puhuneet miehistä viimevuosikymmeninä. Tämä on suora seuraus silkasta vihasta ja halveksunnasta mitä nuoret miehet ovat saaneet osakseen. Tätä feminismi kylvää, vihaa.

Miten se, että naiset ajattelevat että sekä miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä on vihaa? Suomessa aikalailla kaikki naiset ovat feministejä ja suurin osa miehistäkin, vain pieni osa onneksi on enää sovinisteja. Sinä nyt puhut jostain kourallisesta radikaaleja naisia (ja miehiä) joiden mielipiteillä ei ole mitään tekemistä oikean femin

Sinäpä sen sanoit. Siksi naisilla on paha olla ja miehet kiertävät heidät kaukaa, aikalailla kaikki ovat feministejä. KAIKKI FEMINISTIT OVAT RADIKAALEJA TAI VÄHINTÄÄN HYÖTYVÄT HEISTÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/467 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskivertoa kauniimpi nainen, eikä minun ole koskaan tarvinnut edes miettiä tällaisia asioita. Miehet ovat käytännössä aina tarjonneet minulle treffeillä, oli kyse sitten kahvikupista tai päivällisestä. 

Onko muilla kauniilla naisilla samanlaiset kokemukset? Olettaisin että koko tämä epävarmuus siitä tarjoaako mies vai ei, on enemmän rumien naisten ongelma. Väitän että jos vaan näytät riittävän hyvältä, niin kyllä ne miehet aina tarjoaa...

Sama kokemus itselläni. Aina kun olen treffeillä käynyt niin olen kyllä ollut valmis maksamaan omat juomani tai ruokani, mutta ei minun ole koskaan tarvinnut maksaa mistään. Miehet ovat maksaneet aina, poikkeuksetta. Eikä tähän liittyen ole ikinä ollut mitään riitoja tai ristiriitatilanteita, kukaan mies ei ole minua asiasta solvannut tai morkannu mitenkään.

Suoraan sanottuna ihmettelen koko tätä ket

Selkeimmin ero näkyy 1995 jälkeen syntyneiden deittikäyttäytymisessä. Myös ghostaus tapahtuu herkemmin. Kehitys on mennyt individualistisempaan suuntaan, eikä perinteisiä käytöstapoja opeteta kotona yhtä usein.

Vierailija
424/467 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä sen että hyviä käytöstapoja ja herrasmiesmäisyyttään voi osoittaa niin monella muulla tavalla kuin kaiken maksamalla. Se nyt vain kuuluu nykyajan kulttuuriin, että kumpikin maksaa oman osuutensa, eikä siinä ole mitään huonoa käytöstä taustalla.

Ei oltais täällä inisemässä, jos tietäisivät mitä muita herrasmiestapoja on olemassa.

Vierailija
425/467 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se käytäntö että kutsuja maksaa on niin vaikea? Minusta se toimii erittäin hyvin, ja on aina toiminut omilla treffeilläni. Olen ollut sekä kutsujana että kutsuttuna.

426/467 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen käynyt ensitreffeillä 32 eri miehen kanssa ja vain neljä heistä halusi tarjota minulle ravintolassa/kahvilassa. Itse tarjouduin tarjoamaan kahdelle, joista toinen kieltäytyi ja toinen oli hyvin iloinen kun minä tarjosin.

!

427/467 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuisi tyhmältä ajatus, että minä tarjoaisin kahvilassa/ravintolassa henkilöllä, jolla on huomattavasti isommat tulot kuin minulla itselläni.

Vierailija
428/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä sen että hyviä käytöstapoja ja herrasmiesmäisyyttään voi osoittaa niin monella muulla tavalla kuin kaiken maksamalla. Se nyt vain kuuluu nykyajan kulttuuriin, että kumpikin maksaa oman osuutensa, eikä siinä ole mitään huonoa käytöstä taustalla.

Kuka on väittänyt ettei voisi? Tottakai pitää olla kaikessa kohtelias ja herrasmies, ei se pelkkä kahvikupillisen maksaminen riitä.

Vierailija
429/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan.

--

Et sitten ole pahemmin seurannut miten feministit ovat puhuneet miehistä viimevuosikymmeninä. Tämä on suora seuraus silkasta vihasta ja halveksunnasta mitä nuoret miehet ovat saaneet osakseen. Tätä feminismi kylvää, vihaa.

Miten se, että naiset ajattelevat että sekä miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä on vihaa? Suomessa aikalailla kaikki naiset ovat feministejä ja suurin osa miehistäkin, vain pieni osa onneksi on enää sovinisteja. Sinä nyt puhut jostain kourallisesta radikaaleja naisia (ja miehiä) joiden mi

Mitä radikaalia siinä on ettei ole sovinisti? Että ihminen on yhtä arvokas siitä huolimatta mitä sukupuolta on?

Vierailija
430/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Minusta tuntuisi tyhmältä ajatus, että minä tarjoaisin kahvilassa/ravintolassa henkilöllä, jolla on huomattavasti isommat tulot kuin minulla itselläni.

Älä sitten kutsu häntä niin kalliiseen paikkaan jossa sinulla ei ole varaa tarjota mitään. Hyvin yksinkertaista. Hän sitten varmasti kutsuu johonkin kalliimpaan paikkaan jossa hänellä on varaa tarjota sinulle.

Vierailija
431/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olettamus on, että mies jotenkin tarvitsee naisen puolisokseen ja nainen sitten tämän miehen puolisoksi suostuu? Yhteiskunta on ottanut jo ajat sitten aviomiehen tehtävät itselleen, joten naisille on se ja sama, löytyykö miestä, mutta nykynaisellakaan ei juurikaan ole miehelle annettavaa. Harva nainen haluaa perustaa perhettä ja perheettömän miehen on paljon parempi olla sinkkuna kuin parisuhteessa jonkun mummelin kanssa.

Se maksakoon ja vokotelkoon, jolla on asiassa joku intressi.

Vierailija
432/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä voi mennä piknikille, eväskori mukaan ja nurmikolle tai rannalle treffeille.

Vierailija
433/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on monesti pyydetty treffeille kysymällä "Lähtisitkö joku päivä syömään/kahville/bisselle?" Tuollaisessa tapauksessa oletan automaattisesti, että mies aikoo maksaa myös minun syömiset/juomiset. Tuntuisi jotenkin epäkohteliaalta, että mies pyytää treffeille, mutta maksaakin vain oman osuutensa. Ehkä olen sitten vain vanhanaikainen tai jotain, mutta mun mielestä se maksaa joka pyytää treffeille. Jollet ole halukas maksamaan treffikumppanisikin osuutta, älä pyydä mihinkään maksulliseen treffipaikkaan. Kysy vaikka että "Lähtisitkö kävelylle kanssani?" N41

Vierailija
434/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on monesti pyydetty treffeille kysymällä "Lähtisitkö joku päivä syömään/kahville/bisselle?" Tuollaisessa tapauksessa oletan automaattisesti, että mies aikoo maksaa myös minun syömiset/juomiset. Tuntuisi jotenkin epäkohteliaalta, että mies pyytää treffeille, mutta maksaakin vain oman osuutensa. Ehkä olen sitten vain vanhanaikainen tai jotain, mutta mun mielestä se maksaa joka pyytää treffeille. Jollet ole halukas maksamaan treffikumppanisikin osuutta, älä pyydä mihinkään maksulliseen treffipaikkaan. Kysy vaikka että "Lähtisitkö kävelylle kanssani?" N41

En pyydä laisinkaan, näin pääsee helpommalla. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
435/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koet pyytäjän jollain tavalla mielenkiintoiseksi, miksi et menisi ja maksaisi omia (esimerkiksi) juomiasi? Se yksi riittää siihen ekaan kertaan. Toisella kerralla saattaisi jopa maksaa puolestasi. Jos tuo eka kerta menee hyvin, siis.

Vierailija
436/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koet pyytäjän jollain tavalla mielenkiintoiseksi, miksi et menisi ja maksaisi omia (esimerkiksi) juomiasi? Se yksi riittää siihen ekaan kertaan. Toisella kerralla saattaisi jopa maksaa puolestasi. Jos tuo eka kerta menee hyvin, siis.

Ei sovi paremman sukupuolen pyhään biologiseen imperatiiviin.

Vierailija
437/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava aloitus!!! Ihmettelen millaiseksi deittimaailma on mennyt nykyään. Itse vielä 20v sitten 20-vuotiaana sain kokea ihanaa romanttista kohtelua, nykyään sellaisia miehiä on harvassa. Miksi??

Vierailija
438/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava aloitus!!! Ihmettelen millaiseksi deittimaailma on mennyt nykyään. Itse vielä 20v sitten 20-vuotiaana sain kokea ihanaa romanttista kohtelua, nykyään sellaisia miehiä on harvassa. Miksi??

Naiset halusivat näin.

Vierailija
439/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavallaan aloituksen kanssa samaa mieltä, mutta osa naisista käyttää näitä "kyllähän miehen pitää tarjota"-miehiä törkeästi hyväkseen (kts. termi dinner whore). Että ei ihme jos miehet ovat enemmän varuillaaan, koska ei kai kukaan halua olla hyväksikäytettävä hölmö. Ja toinen asia on se, että viime vuosikymmenet naiset ovat toitottaneet modernisuuttaan, voimautuneisuuttaan, tasa-arvoa, riippumattomuuttaan miehistä jne. ja kaikki tämä unohtuu sillä samalla sekunnilla kun tarjoilija tuo laskun pöytään, niin onhan sekin vähän hassua. Ja on olemassa naisia, jotka somessa avoimesti mainostavat, etteivät he edes suostu kahvitreffeille, koska "kyllä miehen pitää vähän panostaa". Selkeä varoitusmerkki, jos minulta kysytään.

t. nincher 

"Osa naisista" kuinka iso osa? Minä en tunne yhtäkään sellaista. Ja jos mies on oikeasti naisesta ki

Tätä tunkiota ei varmaan kannattaisi enää kaivella, mutta tajusin juuri että tämä kommentti meni aika perinteisen kaavan mukaan, järjestys oli vain hieman eri. Eli siis...

1. Kielletään ilmiön olemassaolo (Minä en tunne yhtäkään sellaista...)

2. Vähätellään ilmiötä ja sen taloudellisia vaikutuksia (jos nyt menit muutaman euron panostamaan...)

3. Kaikki on jokatapauksessa miehen vika/vastuulla (Kai se mies nyt vähän tietää ketä on treffeille pyytänyt?)

Ja lopuksi vedettiin ihan pelleilyksi kyhäämällä kunnon olkiukko "joku tarjoaa sulle kupillisen kahvia ja voisilmäpullan, on nyt niin kannattavaa huijaustoimintaa että sitä ihan työkseen pitää tehdä." Ja koska äänin 15-2 (ylä-alanuolet tätä kirjoittaessa) tämä on vallitseva näkemys, niin en näe perinteisen romantiikan ja herrasmiesmäisyyden paluuta ihan lähitulevaisuudessa. Mutta tämä on tietysti miesten vika, kuinkas muutenkaan.

t. nincher

Vierailija
440/467 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset halusivat näin.

Voisitko selventää, miksi naiset olisivat halunneet että romanttisia eleitä ei enää tehtäisi? Ja turha tuoda jotain metoo -juttuja ja tasa-arvoa. Ne eivät millään lailla liity romanttiseen kohteluun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi