Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan.
--
Et sitten ole pahemmin seurannut miten feministit ovat puhuneet miehistä viimevuosikymmeninä. Tämä on suora seuraus silkasta vihasta ja halveksunnasta mitä nuoret miehet ovat saaneet osakseen. Tätä feminismi kylvää, vihaa.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan. Jos omat poikani, nyt 15v, joskus puhuisivat jotain sen suuntaista, olisin todella järkyttynyt, ja ihmettelisin mistä moinen ajatus on voinut pälkähtää päähän. Häpeäisin sitä miten minä ja mieheni olisimme niin pahasti kasvatuksessa mokanneet.
Jokaisen täällä, ja muilla anonyymeillä palstoilla liikkuvien, pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole kuin virtuaalimaailma, täällä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, koskaan et tiedä olenko minä viisikymppinen nainen vai ylilaudalta karannut 15v. poika. Ja jos luet jotain negatiivista ja oudon kuuloista, voit olla aika varma, että se on trollin kirjoittama provo joka vielä itse vastailee itselleen lietsoakseen keskustelua ja hämmennystä ylipäätä
Olen kuullut kaveripiirissä naisten suusta ihan näitä samoja toksisia deittimiesten haukkumisista ja halveksuntaa, kun ovat jutelleet keskenään ja olen siinä sivukorvalla kuullut näitä juttuja. Siis nimenomaan haukkuvat niitä miehiä, eikä toisinpäin. Samoja juttuja näkee vastaantulleissa toktikeissa joita joku linkkailee eri alustoilla. Saa miehenä(kin) katsoa tarkasti kenen kanssa riiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan.
--
Et sitten ole pahemmin seurannut miten feministit ovat puhuneet miehistä viimevuosikymmeninä. Tämä on suora seuraus silkasta vihasta ja halveksunnasta mitä nuoret miehet ovat saaneet osakseen. Tätä feminismi kylvää, vihaa.
Ilmeisesti en ole seurannut. Olisiko linkata joitain esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta sitä en ymmärrä, miksi jotkut nykymiehet, nuoret, pitävät naisia jotenkin uhkaavina, eivätkä osaa edes normaalisti jutella naisten kanssa, kuvittelevat naisten olevan jotenkin pahansuopia, eikä oikein ihmisiä ollenkaan. Jos omat poikani, nyt 15v, joskus puhuisivat jotain sen suuntaista, olisin todella järkyttynyt, ja ihmettelisin mistä moinen ajatus on voinut pälkähtää päähän. Häpeäisin sitä miten minä ja mieheni olisimme niin pahasti kasvatuksessa mokanneet.
Jokaisen täällä, ja muilla anonyymeillä palstoilla liikkuvien, pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole kuin virtuaalimaailma, täällä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, koskaan et tiedä olenko minä viisikymppinen nainen vai ylilaudalta karannut 15v. poika. Ja jos luet jotain negatiivista ja oudon kuuloista, voit olla aika varma, että se on trollin kirjoittama provo joka vielä itse vastailee itselleen l
Mistä ne kaverisi niitä miehiä haukkui?
Eli vielä esimerkkejäkin pitäisi kaivella että pääsisit vähättelemään miesten kokemaa vihaa, häpeä.
Suomalaisista miehistä ja myös naisistakin se on niin homoa ja neitimäistä sekä naisen naurettavaa palvelemista olla herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaisin naiselle kahvikupin jos en saa siitä mitään takaisin? Sillä kahvikupin/drinkin/lounaan hinnalla saa jo jonkun naisen Onlyfansin tilattua ja tuntikaupalla po r noa.
Ethän sinä terveestä seksuaalisuudesta saati romantiikasta tajuakaan mitään, virtuaalimaailmasta haet oppisi. Arvaten pidät myös kahvikupin tarjoamistakin hu o raamiseen verrattavana asiana. Tälläkin palstalla nähty joidenkin miesten kitinöitä, miten nainen tulee huo raa kin kalliimmaksi parisuhteessa, ja nainen on käytännössä ilmaisen kodinhuoltajan roolissa ja leipäkin on samalla tuotava pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Sehän on sun tehtävä olla sen panostuksen yms
"Naisten itse itselleen keksimiä vaatimuksia kaikki karvattomuudet, meikkaukset ja muut. Samat vaatimukset mulla on naisille kuin itelleki ja voit uskoa etten ajele karvoja kuin enintään partaa siistin ettei ruokaa siihen jää, meikkejä ja muita puunaamisia en tee."
Ei siitä pitkä aika ole, kun palstallakin hehkutettiin niin virolaisia ja venäläisiä naisia, jotka antavat miesten olla miehiä ja naiset laittautuvat. No, mutta niinpä ne virolaiset ja venäläiset naisetkin odottavat miehiltä jotakin: kyvyn elättää perheensä ja hemmotella vaimoa, vaikka vaimo olisi itsekin työelämässä. Eikös näillä entisten neuvostoliiton maiden naisilla yleensä ole miehen rahaakin hallussa... Kovin vaativia ainakin voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Useat naiset käyvät treffeillä vain syömässä, ilman mitään aikomusta lähteä toisille treffeille. Olen tarjonnut parit kerrat kun naisella on ollut rahat tiukilla ja näinä kertoina ei ole kertaakaan ollut uusia treffejä. Ne kerrat joina en ole tarjonnut mitään, on aina ollut uudet treffit. Rahan käyttö ei ole yhtä kuin kunnioitus tai arvostus, se että huomioi toista ihmisenä on. Tietysti jos raha on yksi kriteeri parinhaussa, kuten monella ketjun naisella tuntuu olevan, niin sitten valitaan mies sen rahankäytön perusteella. Kukaan ei menetä mielestäni mitään.
Jatkuvasti tässäkin ketjussa toistuu se, minkä olen sanonut alusta asti: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ja koska ei ole mitään hyötyä, ei sellaista kannata tehdä. Kysymys harvalla miehellä on siitä, että oma budjetti ei tarjoamiseen riittäisi. Kyse on siitä, ettei sitä rahaa haluta heittää Kankkulan kaivoon.
Oletus siitä, että miehen on panostettava taloudellisesti on tasan yhtä loukkaavaa kuin oletus siitä, että naisen on panostettava seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat naiset käyvät treffeillä vain syömässä, ilman mitään aikomusta lähteä toisille treffeille. Olen tarjonnut parit kerrat kun naisella on ollut rahat tiukilla ja näinä kertoina ei ole kertaakaan ollut uusia treffejä. Ne kerrat joina en ole tarjonnut mitään, on aina ollut uudet treffit. Rahan käyttö ei ole yhtä kuin kunnioitus tai arvostus, se että huomioi toista ihmisenä on. Tietysti jos raha on yksi kriteeri parinhaussa, kuten monella ketjun naisella tuntuu olevan, niin sitten valitaan mies sen rahankäytön perusteella. Kukaan ei menetä mielestäni mitään.
Jatkuvasti tässäkin ketjussa toistuu se, minkä olen sanonut alusta asti: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ja koska ei ole mitään hyötyä, ei sellaista kannata tehdä. Kysymys harvalla miehellä on siitä, että oma budjetti ei tarjoamiseen riittäisi. Kyse on siitä, ettei sitä rahaa halu
"Oletus siitä, että miehen on panostettava taloudellisesti on tasan yhtä loukkaavaa kuin oletus siitä, että naisen on panostettava seksuaalisesti."
Olen tästä naisena siinä suhteessa samaa mieltä kanssasi, että kohtaamisen tarkoituksena ei ole hyötyminen, niin taloudellisessa kuin seksuaalisessakaan mielessä. En lähtisi kenenkään kanssa treffeille sillä ajatuksella, että "palkkiona" olisi ilmainen ateria. En lähtisi treffeille ylipäätään ilman, että siinä olisi kiinnostusta toisesta ihan vakavan suhteen kehittymisen mielessä. En epäile, etteivätkö jotkut pyrkyrimäiset naiset (varsinkin nuoret tytöt, joita joku setämies yrittäisi rahalla vokotella) kävisi ilmaisella aterialla tai ottaisi vastaan juomia baarissa ihan hyötymismielessäkin, jos joku ukko on tarpeeksi tyhmä maksaakseen, vaikka näkee, ettei mitään todellista kiinnostusta ole. Tällaista paheksun kyllä minäkin. Mutta normaalit, aikuiset ja sivistyneet naiset eivät niin tee. Toisille treffeille lähteminen puolestaan ei liity siihen, kuka maksaa, vaan siihen, onko ollut viihtyisää yhdessä ja haluaako tutustua toiseen paremmin.
Mutta olen silti sitä mieltä, että kutsuessaan toisen treffeille treffimielessä on yleiseen kohteliaisuusetikettiin kuuluva asia tarjota. Jos joku sanoisi minulle "mennäänkö syömään ravintolaan" tai "käydäänkö kahvilla", olettaisin maksavani itse. Jos joku taas kutsuisi minut treffitarkoituksessa romanttiselle illalliselle, niin olisi se aika lailla asiaankuuluvaa, että silloin pyytäjä ainakin tarjoutuu maksamaan (vaikka varmaan sanoisinkin siltikin, että voin itse maksaa annokseni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti tässäkin ketjussa toistuu se, minkä olen sanonut alusta asti: miehen ei kannata tarjota, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Ja koska ei ole mitään hyötyä, ei sellaista kannata tehdä. Kysymys harvalla miehellä on siitä, että oma budjetti ei tarjoamiseen riittäisi. Kyse on siitä, ettei sitä rahaa halu
Ja tuo, että "siitä ei ole miehelle mitään hyötyä" on suuressa ristiriidassa sen kanssa, miten täällä miehet jaksavat valittaa siitä, etteivät naiset (ah, tuo kollektiivinen "naiset") lähde treffeille, vaikka mitä tekisi. Kyllähän siinä voisi sanoa olevan se hyöty, että on päässyt tutustumaan naiseen ja omasta itsestä sitten on kiinni, tekeekö siihen naiseen vaikutuksen tai synkkaako hänen kanssaan. Voisi kuvitella, että moni näistä ainuttakaan tapaamista vaille jääneistä maksaisi ihan mielellään päästessään treffeille. Ja vaikea kuvitella, että jos mies on vähänkään kunnollinen ja normaali, hän joutuisi käymään sadoilla treffeillä ilman, että kukaan kiinnostuisi, jos on uskominen siihen väitteeseen, ettei kukaan nainen miesten tapaamiseen suostu. Silloin tosiaan olisi jo kovasti vientiä, ja voisi miettiä, mikähän on vikana, ettei kukaan kiinnostu tavattuaan livenä, vaikka olisi mielellään lähtenyt tämän kanssa kahville tai illalliselle.
Vierailija kirjoitti:
--
Miten se, että naiset ajattelevat että sekä miehet ja naiset ovat yhtä arvokkaita ihmisiä on vihaa? Suomessa aikalailla kaikki naiset ovat feministejä ja suurin osa miehistäkin, vain pieni osa onneksi on enää sovinisteja. Sinä nyt puhut jostain kourallisesta radikaaleja naisia (ja miehiä) joiden mielipiteillä ei ole mitään tekemistä oikean feminismin kanssa joka on vain ja ainoastaan tasa-arvoa, ei kenenkään vihaamista tai alas painamista. Todella loukkaavaa lukea tuollaisia juttuja, että minunkin naisena pitäisi olla sovinisti etten olisi "paha feministi". Ja ei, ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko pidät ihmisiä tasa-arvoisina, tai et. Jos et, olet sovinisti.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen täällä, ja muilla anonyymeillä palstoilla liikkuvien, pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole kuin virtuaalimaailma, täällä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, koskaan et tiedä olenko minä viisikymppinen nainen vai ylilaudalta karannut 15v. poika. Ja jos luet jotain negatiivista ja oudon kuuloista, voit olla aika varma, että se on trollin kirjoittama provo joka vielä itse vastailee itselleen lietsoakseen keskustelua ja hämmennystä ylipäätä
Tutkimusten mukaan, 15-29-vuotiaat miehet ovat kaikista ikäryhmistä ja sukupuolista tyytyväisimpiä elämäänsä, kun taas nuoret tytöt kärsivät eniten ahdistuksesta ja masennuksesta, kokevat hirveitä paineita ja ovat yksinäisiä. Ehkä tämä tyttöjen pahoinvointi sitten heijastuu myös käytökseen poikia kohtaan, mutta kyllä sitten taas aikuisten, eli yli 18v ihmisten pitäisi kyetä hyviin käytöstapoihin kun ei olla enää mitään murrosikäisiä hormonikimppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen täällä, ja muilla anonyymeillä palstoilla liikkuvien, pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole kuin virtuaalimaailma, täällä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, koskaan et tiedä olenko minä viisikymppinen nainen vai ylilaudalta karannut 15v. poika. Ja jos luet jotain negatiivista ja oudon kuuloista, voit olla aika varma, että se on trollin kirjoittama provo joka vielä itse vastailee itselleen l
Tottakai pitää jokaisen aina tarkkaan miettiä kenen kanssa lähtee treffeille, aina ensin pitää pidempään jutella asioista, että tietää kenen kelkkaan on lähtemässä, että onko päihdeongelmaa, mielenterveysongelmaa jne. mihin pitää varautua.
Jos antaa miehen tarjota treffeillä ja muutenkin, niin jutun mennessä mönkään se alkaakin periä takaisin maksettuja asioita. Tämän takia maksan itse, koska en halua ottaa riskiä siihen, että jäänkin velkaa ja niitä sitten aletaan myöhemmin perimään. Tällaisia miehiä on paljon.
Eipä ole muutamaan vuoteen enää kiinnostanut tehdä mitään aloitteita naisille saati netistä etsiä treffiseuraa. Välillä naiset kuikuilevat erikoisesti tai tulevat tekemään tikusta asias, mutta ehkä se on vaan tämä Haistakaa paska-asenne mikä luo uteliaisuutta ja tarvetta hakeutua seuraan.
Tuntuu että olen syntynyt väärään aikaan, eikä nykyajassa oikein mikään tunnu järkevältä ja kutsuvalta. Muutamat suhdeviritelmät ja muutamat kymmenet pikatutustumiset ovat kai tehneet tehtävänsä, ja kaikki tuntuu jo nähdyltä ja pariutumisrituaalit totaalisen turhilta. Koronapsykoosien jälkeen 90 prosenttia ihmisistä myös myötähäpeällisen typeriltä.
Onneksi on korpimökki minne rueta suunnittelemaan lopullista vetäytymistä. Tulkoot eukot sitten sieltä hädissään hakemaan kun kaupungeissa palikat kaatuilevat ja liekit lyö tulta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvistä käytöstavoista ja kohteliaisuudesta ei ole mitään hyötyä? Kyllä siitä se hyöty on, että toiset ihmiset saavat sinusta miellyttävän ja fiksun mielikuvan, ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kun olet hyväkäytöksinen herrasmies, saat parempaa käytöstä itseäsi kohtaan myös muilta. Vanha totuus on, että elämä kannattaa elää niin, että kohtele muita niinkuin haluat muiden kohtelevan sinua. Vaikka joku olisi epäkohtelias moukka, mies tai nainen, ei siihen samaan kannata itse lähteä.
Kukaan ei ole sanonut, että miehen pitäisi panostaa taloudellisesti tutustumisvaiheessa, mutta jos itse pyytää kahvilaan treffeille, niin silloin kuuluu tarjota, oli mies tai nainen, se vaan tuntuu olevan joillekin miehille se suurin ongelma, kuten sinäkin nyt lasket jotain että mitä siitä hyötyy. Ei välttämättä mitään, mutta jos olet sen treffikumppanin kanssa jo molemmat kiinnostuneita toisistanne, niin siitä voi tulla pitkä parisuhde, ja nimenomaan rakkaussuhde. Rakkauttahan tässä kaikki elämäänsä etsivät, koska se on tärkeintä. Todella omituista verrata jotain "taloudellista panostamista" ja "seksuaalista panostamista" mitä ihmettä se edes on? Jos kaksi vapaata aikuista ihmistä haluavat keskenään intiimimpää kanssakäymistä, ei se ole mitään "seksuaalista panostamista", se voi olla vain seksuaalista halua, tai se voi olla ihastusta ja orastavaa rakkautta. Ja tutkitusti rakastelu lisää rakkauden tunnetta koska se saa aikaan mielihyvähormonien lisääntymisen, jo suutelu riittää.
Mutta edelleen. Jos et ole oikeasti kiinnostunut naisesta, älä pyydä häntä treffeille kahvilaan, koska sitten joudut maksamaan sen naisen kahvin. Jos pitää hyötyjä laskeskella, niin silloin olet pyytänyt treffeille liian heppoisin perustein, ja todennäköisesti vain irtosuhteen toivossa kaikki naiset jotka vaan suostuu.
Itsellä tulee lähinnä tossukka kuva sellaisesta miehestä joka heti tarjoutuu maksamaan kaiken. Ei siinä ole mistään herrasmiesmäisyydestä tai hyvistä käytöstavoista kyse. Silloin se on hyvää käytöstä, jos toisella ei vaikka kortti toimi maksutilanteessa ja toinen huolehtii, että lasku saadaan maksettua. Tiedän että muutkin ikäiseni naiset ajattelee hieman samalla tavalla. Vain vanhemmat naiset pitää tuota treffeillä tarjoamista jonain miehen työnä. T. Parikymppinen nainen
Lisään vielä sen että hyviä käytöstapoja ja herrasmiesmäisyyttään voi osoittaa niin monella muulla tavalla kuin kaiken maksamalla. Se nyt vain kuuluu nykyajan kulttuuriin, että kumpikin maksaa oman osuutensa, eikä siinä ole mitään huonoa käytöstä taustalla.
Jokaisen täällä, ja muilla anonyymeillä palstoilla liikkuvien, pitäisi ymmärtää, että tämä ei ole kuin virtuaalimaailma, täällä kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, koskaan et tiedä olenko minä viisikymppinen nainen vai ylilaudalta karannut 15v. poika. Ja jos luet jotain negatiivista ja oudon kuuloista, voit olla aika varma, että se on trollin kirjoittama provo joka vielä itse vastailee itselleen lietsoakseen keskustelua ja hämmennystä ylipäätään. Luota vain siihen mitä itse oikeassa elämässä näet ja kuulet. "
Tuohon boldattuun kohtaan voin (ehkä) tarjota jonkinlaista näkemystä. Nuoremmat naiset ovat varsin tylyjä. Varsinkin jos kavereita tai tuttuja sattuu olemaan lähettyvillä. Esimerkiksi koulu- ja opiskeluaikoina ne kaverit ovat aina mukana jollain tavalla. Sitä ei moni tunnu ymmärtävän, että ne tytötkin (ja nuoret naiset) hakevat sitä hyväksyntää sieltä omasta kaveripiiristään. Ja ovat valmiita tekemään - ja sanomaan - aika inhottavia asioita vain siksi, että saisivat pisteitä kavereiltaan. Olen myös hyvin tietoinen siitä, että ihan puhdasta veetuiluia on paljonkin. Varsinkin anonyymeillä keskustelupalstoilla. Siksi en pidäkään mistään anonyymeistä palstoista. Mielestäni kaikkiin pitäisi olla kirjautuminen, mutta se lienee turha toive.
"Luota vain siihen mitä itse oikeassa elämässä näet ja kuulet."
Tämä on oikeasti hyvä neuvo ja pyrinkin sitä noudattamaan mahdollisimman pitkälle. Sitä toivoisi, että muutkin noudattaisivat samaa toimintaperiaatetta. Tekisi elämästä helpompaa. Tai ainakin vähemmän stressaavaa.