Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen valmis maksamaan omat ruoat ja juomat, koska omaa rahaa on, mutta jos joudun maksamaan ekoilla treffeillä, niin toisia ei tule. Nimenomaan siksi, että se on miehen tehtävä näyttää olevansa a) luotettava ja b) kiinnostunut minun hyvinvoinnistani. AP:n kanssa täysin samaa mieltä.
Tähän tosin lisäyksenä, että ei ole mielestäni miesvihaa haluta maksaa itse, vaan kyse on siitä, että miehet nimenomaan yrittävät luistaa tästä perinteestä.
-sama
Naiset ovat feminismin myötä luistaneet aivan kaikista perinteistä että eiköhän haudata ne vaatimukset miesten perinteisistä toimintatavoista. Tehkää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä että nykyään on kaksi eri maailmaa tuon tapailun suhteen. Se missä oikeasti etsitään kumppania ja missä nainen on yleensä aloitteellinen osapuoli, ja sitten tuo treffimaailma, jossa enemmän tyydytetään romantiikan ja perinteiden nälkää, mutta ei ihan tosissaan olla kumppania hakemassa. Tuo tilanne saa sitten vähän kaikki osapuolet katkeriksi. Toiset siksi koska kumppania ei löydy, ja toiset siksi koska perinteistä romantiikkaa ei löydy.
Omat kokemukseni ovat hyvin samanlaisia. Naiset hyvin mielellään puhuvat kuinka mahtavan ihanaa se on kun mies tekee aloitteen ja vie treffeille ym. Mutta sitten kun ovat tosissaan liikkeellä, joko hakemassa elämänkumppania tai vaan seksiä, niin silloin naiset hyvin määrätietoisesti haluavat olla se aloitteellinen osapuoli.
Kaikki parisuhteeni ovat syntyneet(ja loppuneet) naisen aloitteesta.
Se mies joka osaa käyttäytyä saa naisen. Tyly, aggressiivinen, pihi, vihamielinen mies ei saa naista. Incelit voi itkeä vaikka maailman tappiin tätä, mutta se on ikuinen totuus.
"Mutta miksi sen panostuksen ja huomioimisen täytyy olla miehen puolelta taloudellista? Ja miksi se taloudellinen panostus täytyy välttämättä tuoda esiin nimenomaan heti ensitapaamisen ensiminuuteista alkaen?"
No eikö tuollainen pieni taloudellinen huomiointi ole kaikkein helpointa ja fiksuinta, kun on kyseessä on esim. ihan ekat treffit? Mitä muuta se voisi oikeastaan olla, jos mennään vaikka kahville?
Kun ollaan jo suhteessa, se huomioiminen voi olla vaikka sitä, että mies laittaa naisen lempiruokaa, hieroo tämän hartioita tai jalkoja, kantaa raskaat kauppakassit, hakee lääkkeet apteekista kun nainen on kipeä tms. Mutta ekoilla treffeillä tuollaisia asioita ei varmaan kovin usein tehdä.
Ja sellainen tavallinen kohteliaisuus, toisen kuunteleminen, kiinnostus toisen elämää kohtaan, läsnäolo ovat ihan itsestäänselviä asioita (tai ainakin pitäisi olla) molemmin puolin, joten niitä ei lasketa.
Tietysti se panostus voi olla jotain ihan muuta kuin rahallista, mutta se ehkä vaatii sitten jo muuta vaivannäköä ja ideointia, ei sitä, että mennään vain äkkiä jonnekin kahville.
En oikein tiedä sopivatko nämä jutut nykyaikaan. Yksi pointti on se, että ainakin mitä minulla on kokemuksia treffeistä naisten kanssa 2020-luvulla, niin naiset ovat nykyään hyvinkin tarkkoja siitä kenen kanssa ylipäänsä treffeille lähtevät. Ja se tarkoittaa että ovat olleet kiinnostuneita jo ennen treffejä. Ehkä jo ihastuneitakin. Siinä on sitten vaikea vetää mitään koodin mukaisia sukupuolirooleja, kun se menee väkisinkin niin että silloin se on naisen tehtävä hurmata ja vietellä mies.
Vierailija kirjoitti:
>Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kaikenlaiset huomionosoitukset tai riiaamiset tms ovat tätä nykyä potentiaalisesti häirintää joka tulee vielä toteennäytetyksi oikeudessakin pelkällä naisen kertomuksella. Joten nyky tilanteessa on vain typerää osottaa naiselle minkäänlaista huomiota. Riskit on liian korkeat.
Se on juuri näin. En ole herrasmies. En ole kiinnostunut enkä kosiskele.
Vierailija kirjoitti:
Se mies joka osaa käyttäytyä saa naisen. Tyly, aggressiivinen, pihi, vihamielinen mies ei saa naista. Incelit voi itkeä vaikka maailman tappiin tätä, mutta se on ikuinen totuus.
Pfffft ;)
Minähän olen saanut alkuni juuri riiaamisesta. Isä saatteli äitiä tanssipaikalla kotiin useammankin kerran ja niin minä olen lähtenyt itämään. Komea mies, kohtelias ja hyvä tanssimaan. Tunnen isäni jollain tavalla ja olen nuorimmasta päästö hänen lapsistaan. Yhteensä meitä on 10, ja kyllä niitä riiausreissujs on riittänyt, tosin on hän kahdesti ollut naimisissakin. Yhdet sisaruksistani ovat syntyneet päivän välein eri sairaaloissa, toimen syntyi avioliitossa ja toinen oli riiausreissun seurauksia. Että luulisin jotain tuosta tietäväni, millä tavalla riiataan. Ainahan niitä miehiä on ollut, miksei naisiakin, jotka osaavat kosiskella mukaansa vaikka tanssiravintolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena olen valmis maksamaan omat ruoat ja juomat, koska omaa rahaa on, mutta jos joudun maksamaan ekoilla treffeillä, niin toisia ei tule. Nimenomaan siksi, että se on miehen tehtävä näyttää olevansa a) luotettava ja b) kiinnostunut minun hyvinvoinnistani. AP:n kanssa täysin samaa mieltä.
Tähän tosin lisäyksenä, että ei ole mielestäni miesvihaa haluta maksaa itse, vaan kyse on siitä, että miehet nimenomaan yrittävät luistaa tästä perinteestä.
-sama
Naiset ovat feminismin myötä luistaneet aivan kaikista perinteistä että eiköhän haudata ne vaatimukset miesten perinteisistä toimintatavoista. Tehkää itse.
Siinähän hautaat. Kyllä se nykyäänkin menee niin että jos mies on tarpeeksi hurmaava ja söpö, niin nainen maksaa kyllä miehenkin syötävät ja juotavat. Sinä et taida sellainen mies olla.
Tämä oli mielenkiintoinen ketju. Miehet haukkuu toisissa ketjuissa, kun ei ole enää perinteisiä naisia. Täällä kun kertoo olevansa perinteinen nainen, joka haluaa, että mies on perinteinen herrasmies ja tarjoaa kahvit, niin haukut saa siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sama
Siinähän hautaat. Kyllä se nykyäänkin menee niin että jos mies on tarpeeksi hurmaava ja söpö, niin nainen
Oioi. Hurmaava ja söpö mies? Jolle pitää maksaa kahvit? Kyllä herättää naisen seksihalut.
Jos antaa miehen aina tarjota eikä tarjoa kuin suukkoja,saa ihastuttavan siveellisen naisen asemasta lompakkoloisen maineen.Kovin kauan mies ei jaksaa saattaa naista bussille,saada suukkoa poskelle ja vilkuttaa perään. Toimi ehkä 50luvulla,ei enää.
Siis onko sellaisia miehiä oikeasti olemassa, jotka eivät maksa treffeillä? Uskomatonta. Entä aikuiset 40+ miehet? Maksatteko te viehättävän deittinne ravintolalaskun? Onko tämä nyt jokin nuorten juttu, vai onko yleistä aikuistenkin kesken, että mies ei maksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sama
Siinähän hautaat. Kyllä se nykyäänkin menee niin että jos mies on tarpeeksi hurmaava ja söpö, niin nainen
En ole enää käytettävissä.
'Vokottelu' on väärä sana kuvaamaan vanhanaikaista riiustelua ja romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sellaisia miehiä oikeasti olemassa, jotka eivät maksa treffeillä? Uskomatonta. Entä aikuiset 40+ miehet? Maksatteko te viehättävän deittinne ravintolalaskun? Onko tämä nyt jokin nuorten juttu, vai onko yleistä aikuistenkin kesken, että mies ei maksa?
En missään nimessä maksa naiselle yhtään mitään, koskaan. Varaa olisi ja olen 40+ mies mutta naisista on tullut niin hirveitä etten pelaa enää mitään pelejä heidän kanssaan.
Ne nuoret, jotka ovat saaneet kotoansa käytöstavat , pääsevät jo niiden ansiosta elämässä helpommalla. Helpottaa työmarkkinoilla ja parisuhdeasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä maksa naiselle yhtään mitään, koskaan. Varaa olisi ja olen 40+ mies mutta naisista on tullut niin hirveitä etten pelaa enää mitään pelejä heidän kanssaan.
Kyllä on vaikeaksi mennyt. Parempi pitää omasta miehestäni kiinni, kun pelkkiä surkimuksia kaikki nykyään. Kyllä olisi hölmistynyt olo, kun kuvittelisin treffien olevan samanlaista kuin nuoruudesdani ja sitten joutuisinkin itse maksamaan oman osuuteni ravintolaskusta. Kuvittelisin, että mies ei edes ole kiinnostunut minusta ja omakin kiinnostus lopahtaisi saman tien.