Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?
Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.
Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.
Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?
Mihin on kadonnut romantiikka?
Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?
"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"
Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.
Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.
Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan...
Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa, ettet joudu suhteissa puhtaasti maksunaiseksi, kun et edes testaa, onko miehellä halua maksaa mistään. Et saa tietää, oletko tavoittelun arvoinen.
En minä miehen kahvia maksa vaan omani. Ja oletan että mies maksaa oman elämisensä ja syömisensä jatkossakin, kuten itsekin teen. Outoa ajatella että joku kahvikuppi osoittaisi sen että minua tavoitellaan. Halvalla lähtisi jos olisin maksullinen.
kaikki naiset ovat maksullisia. toiset halvempia, toiset kalleempia. viimeistään erossa mies maksaa puolella omaisuudestaan.
Yhteinen omaisuus jaetaan, mutta mies on useimmissa suhteissa sen yhteisen omaisuuden tienannut. Puolisoni ei ole ollut töissä, joten kyllä ne ovat minun tienaamat rahat, jotka erossa menevät jakoon.
Vierailija kirjoitti:
No ennen kaikkea Tinder ja vastaavat sovellukset sekä netin eri deittisivustot sen ovat tehneet.
Se riiaminen ja romantiikka syntyi siitä, että ihmisiä kohdattiin livenä ja yleensä kun mies pyysi naista treffeille, niin se oli jo siinä vaiheessa jollain lailla kiinnostunut siitä naisesta, saattoi olla jopa pientä ihastusta. Siihen naiseen haluttiin tehdä vaikutus, koska se oikeasti kiinnosti. Silloin ei ollut myöskään kovin yleistä, että tapailtiin samaan aikaan monia ihmisiä. Haluttiin panostaa siihen yhteen ns. mielitiettyyn.
Nyt eri deittipalveluista selataan vieraita ihmisiä kuin joitain tuotteita ja mennään "tsekkaamaan" ne treffeille. Tavataan kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä, monia samaan aikaan eikä kukaan ole välttämättä millään tavalla niin erityinen, että haluttaisiin oikeasti panostaa.
Toinen asia on tietysti seksi. Tässä on aina ollut tietysti vaihtelua ja yksilöllisiä eroja, mutta kyllä se aiemmin oli usei
Olen aina chattaillyt jonkun aikaa naisen kanssa ennen Tinder-treffeille menemistä. En todellakaan ole mennyt jokaisen naisen kanssa treffeille, jonka kanssa on tullut match. Itseasiassa aika harvan. Ja kyllä, olen miehenä aina tarjonnut ensimmäisillä treffeillä. Mielestäni se kuuluu asiaan, vaikka useimmiten nainen on tarjoutunut maksamaan oman osuutensa. En ole tätä kuitenkaan koskaan sallinut heidän tekevän. Olen löytänyt Tinderistä FWB kumppanin, jonka kanssa tapaamme muutenkin kuin vain seksin merkeissä ja teemme asioita yhdessä. Kummallakin on kuitenkin oma elämä ja emme ole ainakaan nyt hakemassa syvempää suhdetta.
Feministeissä asuu sama katkera kateus ja viha kuin kommunisteissa. He ovat ihmistyyppi joka vie kaiken ilon elämästä läheisiltään, mutta onneksi ennen kaikkea itseltään.
Uskon, että heterosuhteet toimii paremmin jos molemmat ovat kiinnostuneita, mutta mies on vielä vähän enemmän kiinnostunut. Tällöin romanttiset eleet ja naisen "puolelleen voittaminen" eivät ole mikään ongelma miehelle, päinvastoin. Suurin osa miehistä haluaa oikeasti jahdata tapailemaansa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tiedostamatonta biologiaa? Että nainen reagoi miehen käyttäytymiseen mahdollisten jälkeläisten kautta? Onko miehestä ottamaan vastuuta lapsesta ja perheestä kun nainen on lapsivuoteella ja pois työelämästä. Jos miehestä paljastuu naiselle heti kättelyssä tiukka egoisti, voi , tiedostamatta, hälytyskellot soida. Että tämä uros ei pitäisi pesueesta huolta.
Entä jos nainenkaan ei halua mitää tanan pesuetta. Se alkaa nykyään olla normi ettei lapsia haluta.
Ei se silti vaikuta evoluution pitkän ajan yli muokkaamiin alitajuntaisiin mekanismeihin
Tuntuu vähän siltä että nykyään on kaksi eri maailmaa tuon tapailun suhteen. Se missä oikeasti etsitään kumppania ja missä nainen on yleensä aloitteellinen osapuoli, ja sitten tuo treffimaailma, jossa enemmän tyydytetään romantiikan ja perinteiden nälkää, mutta ei ihan tosissaan olla kumppania hakemassa. Tuo tilanne saa sitten vähän kaikki osapuolet katkeriksi. Toiset siksi koska kumppania ei löydy, ja toiset siksi koska perinteistä romantiikkaa ei löydy.
Heh,riiaaminen kuulostaa siltä että kohta on raiskaussyytökset tulilla 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä maksan omat kahvini koska seurani ei ole maksullista. Kaikki eivät odota että mies kaivaa kuvetta.
Kannattaa kuitenkin miettiä asiaa, ettet joudu suhteissa puhtaasti maksunaiseksi, kun et edes testaa, onko miehellä halua maksaa mistään. Et saa tietää, oletko tavoittelun arvoinen.
En minä miehen kahvia maksa vaan omani. Ja oletan että mies maksaa oman elämisensä ja syömisensä jatkossakin, kuten itsekin teen. Outoa ajatella että joku kahvikuppi osoittaisi sen että minua tavoitellaan. Halvalla lähtisi jos olisin maksullinen.
kaikki naiset ovat maksullisia. toiset halvempia, toiset kalleempia. viimeistään erossa
Suomessa tuo on harvinainen tilanne. Eivätkä ne ole vain sinun rahojasi jos nainen on mahdollistanut sinulle asioita luopumalla työstään.
Joo oikeassa olet, vähän kuollut on romantiikka yleisellä tasolla koska ihmiset ei tunnusta sukupuolten eroa enää samalla tavalla ja naiset haluaa olla miehiä ja miehet, en tiiä mitä ne meinaa mutta rakastunut mies kyllä luonnostaan kosiskelee, kun on hulluna naiseensa, haluaa iskeä tämän uudelleen ja uudelleen.
Mun mies kehuskelee ja palvoo mua koko ajan ku on niin rakastunut. Miehet on sellasii... rakastajia. Parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä että nykyään on kaksi eri maailmaa tuon tapailun suhteen. Se missä oikeasti etsitään kumppania ja missä nainen on yleensä aloitteellinen osapuoli, ja sitten tuo treffimaailma, jossa enemmän tyydytetään romantiikan ja perinteiden nälkää, mutta ei ihan tosissaan olla kumppania hakemassa. Tuo tilanne saa sitten vähän kaikki osapuolet katkeriksi. Toiset siksi koska kumppania ei löydy, ja toiset siksi koska perinteistä romantiikkaa ei löydy.
Omat kokemukseni ovat hyvin samanlaisia. Naiset hyvin mielellään puhuvat kuinka mahtavan ihanaa se on kun mies tekee aloitteen ja vie treffeille ym. Mutta sitten kun ovat tosissaan liikkeellä, joko hakemassa elämänkumppania tai vaan seksiä, niin silloin naiset hyvin määrätietoisesti haluavat olla se aloitteellinen osapuoli.
Minun mieheni on syntynyt 70-luvulla, eikä hän ole mitään tarjonnut silloin kun ollaan tavattu. Molemmilla on ollut opiskelijan rahat ja oma talous ja itse ollaan maksettu kaikki. Oven avaaminen ja takin auttaminen päälle ovat minusta peruskäytöstapoja, ja kyllä hän ne on aina tehnyt. Ei mielestäni liity riiaamiseen, koska hän avaa oven myös naapurin mummoille.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että heterosuhteet toimii paremmin jos molemmat ovat kiinnostuneita, mutta mies on vielä vähän enemmän kiinnostunut. Tällöin romanttiset eleet ja naisen "puolelleen voittaminen" eivät ole mikään ongelma miehelle, päinvastoin. Suurin osa miehistä haluaa oikeasti jahdata tapailemaansa naista.
Minä taas uskon että kaikki suhteet toimivat parhaiten kun molemmat ovat yhtä kiinnostuneita.
Minulle oli muuten järkytys, kun mummo sanoi, että kyllähän sitä entisaikaan käytiin riijuulla lavatansseissa. Luulin että tarkoittaa ihan tanssimista ja jotain käsi kädessä kävelyä ja vastaavaa, mutta ei! Mummo-rakas tokaisi, että oli se luojan lykky, ettei alkanut pieniin päin sillekin naapurin renkipojalle, kun koko kesä riijattiin. Eipä jäänyt arvailun varaan, millaista se heidän riijuu oli. Minä olin luullut, että sen ajan ihmiset oli siveitä, mutta mummon siskohan oli riijannut kolmea poikaa samaan aikaan. Mummo totesi, että mistä senkin olisi kukaan selvittänyt, kuka on isä, jos huonosti olisi käynyt. Nykyajan riijaaminen kuulostaa jotenkin niin kiltiltä noihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Niin jos aloittaja oikeasti tietäisi minkälainen maailma nykypäivän deittiappimaailma on, niin ehkä harkitsisi vielä mielipidettään ennen aloituksen tekemistä. Se mitä itse olen tutustunut ja treffaillut naisia, niin millään tarjoamisilla ja kukilla ei ole ollut minkään valtakunnan merkitystä mihinkään.
Se millä on valtava merkitys on siinä, että onko miehellä huomattavan korkea tulotaso tai varallisuutta. Voiko viedä tuosta vaan hulppeisiin kohteisiin viikonlopuksi tai mennäänkö jatkoille huippusisustettuun suureen taloon missä mies asuu mahdollisen uima-altaansa kanssa.
Suurella osalla sinkkumiehistä noita asioita ei ole ja naiset tietävät tämän jo ennen kahville menoa. Kahden tavallisen palkansaajan tutustuessa romanttisen jutun syntymiseen kahvin, aterian tai kukkien hankinnalla ei ole mitään merkitystä. Ne joiden kanssa mitään juttua ei syntynyt, niin ei jäänyt siitä kiinni. Ja ne jotka seurastani syttyivät, niin syttyivät siltikin vaikken ostellut heidän tyytyväisyyttään pienillä eleillä.
Asian ydin on siinä, että nainen voi hyvinkin tykätä jos mies tarjoaa pieniä asioita. Mutta ennen kuin nainen on kiinnostunut, niin niillä ei voi edistää kiinnostusta. Ovat hyvä jo alkaneen suhteen lämmittäjä, mutta eivät kipinän synnyttäjä.
>Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kaikenlaiset huomionosoitukset tai riiaamiset tms ovat tätä nykyä potentiaalisesti häirintää joka tulee vielä toteennäytetyksi oikeudessakin pelkällä naisen kertomuksella. Joten nyky tilanteessa on vain typerää osottaa naiselle minkäänlaista huomiota. Riskit on liian korkeat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Sehän on sun tehtävä olla sen panostuksen yms arvoinen. Pelkästään se että sä oot nainen, ei tee susta millään muotoa minkään erityiskohtelun arvoista.
Jostain syystä kuitenkin miehiä sorsitaan jatkuvasti, jos
No mutta kyllähän minä olenkin panostuksen arvoinen. Koskaan en ole itse treffeillä joutunut maksamaan. Kyllä aviomiehenikin aina tarjoaa jos ollaan ulkona syömässä. Ei tulisi mieleenkään itse maksaa. Se olisi puolisonikin mielestä noloa.
Vierailija kirjoitti:
>Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?
Kaikenlaiset huomionosoitukset tai riiaamiset tms ovat tätä nykyä potentiaalisesti häirintää joka tulee vielä toteennäytetyksi oikeudessakin pelkällä naisen kertomuksella. Joten nyky tilanteessa on vain typerää osottaa naiselle minkäänlaista huomiota. Riskit on liian korkeat.
Höpön löpön taas.
Ei nykyihmiset ajattele kuin itseään, siksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa.
Maailma on muuttunut ja naiset tienaavat nykyään yhtä hyvin kuin miehet. Kuitenkin odotetaan miehen tarjoavan treffeillä, kuin joku maksuautomaatti, vaikka feministit ovat jo tasapäistäneet molemmat sukupuolet niin että mitään eroja ei ole.
Tähän tosin lisäyksenä, että ei ole mielestäni miesvihaa haluta maksaa itse, vaan kyse on siitä, että miehet nimenomaan yrittävät luistaa tästä perinteestä.
-sama