Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyihmiset enää ymmärrä mikä on riiaamista, eli heilastelua, eli vokottelua, eli kosiskelua?

Vierailija
20.05.2024 |

Täälläkin on miljoona avausta aiheesta, että pitääkö miehen tarjota treffeillä naiselle, ja jos niin miksi.

Ei mikään ihme, jos ei puolisoa enää löydy, kun ei osata enää alkeellisiakaan käytöstapoja ja varsinkaan kosiskelutapoja.

Miten te nykyihmiset oikein riiaatte?

Mihin on kadonnut romantiikka?

Miten kukaan voisi rakastua kun puhutaan vaan rahasta?

"Molemmat käy töissä niin ei tarvi tarjota" siis mitä helvettiä? Ihan sama, että "molemmat osaa masturboida, joten turha pussailla ja ainakaan seksiin ryhtyä"

Ihan oikeasti. Jos mies on kiinnostunut naisesta, ja haluaa vokotella, mutta ei panosta siihen euron pari maksavan kahvikupillisen vertaa, miten mies olettaa, että nainen tulee vietellyksi? Ei se kahvin hinta, vaan se ele, että haluaa ilahduttaa toista, näyttää että on kykenevä ja halukas hyviin käytöstapoihin ja jopa huolehtimaan vaimosta ja lapsista.

Ennen tarjottiin baarissakin ihan vieraille ihmisillekin, ja nyt ei malteta itaruuksissaan edes tarjota kahvia vaikka on itse pyydetty jotain mielitiettyä treffeille? En ymmärrä millään. Ei ihme että syntyvyys on laskee ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon, kun ei osata enää edes kosiskella mahdollisia parittelukumppaneita.

Ostaako nykymiehet naiselleen enää edes kukkia? Kyllähän nainen pystyy itsekin kukkansa ostamaan... 

Nykymiehet, millä te näytätte naiselle, että olette herrasmiehiä? Millä näytätte, että olette kiinnostuneita? Mikä se asia on mihin panostatte, kun kosiskelette naista?

Kommentit (467)

Vierailija
301/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä odottaisin, että jos mies olisi minusta kiinnostunut ja kutsuisi treffeille (vaikka syömään ravintolaan) niin hän myös tarjoaisi tai ainakin ehdottaisi että tarjoaa. Samalla periaatteella, kuin jos kutsun ihmisiä kylään luokseni, niin aina minä kahvit tai ruoan laitan ja tarjoan, enkä oleta muiden osallistuvan siihen rahallisesti. Jos itse menen kylään, vien yleensä jotain kahvileipää tai muuta tuomisiksi ja niin tekee moni muukin kylään tullessaan. Tämä on peruskäytöstapoihin kuuluvaa kohteliaisuutta.

Kun mennään kaverin kanssa tai isommalla porukalla yhdessä kahville tai syömään, on oletus että kumpikin tai kukin maksaa itse. Ei siinä ole tarkoitus tehdä toiseen vaikutusta tai koettaa huomioida erityisesti - toki jos on vaikka syntymäpäivä tai muu juhla, on kiva tarjota myös kaverille. Mutta jos on kyse seurustelukumppanista tai treffeistä, niin tilanne on erilainen ja siinä pyrkii huomioimaan toista.

Olen kyllä aina valmis maksamaan oman annokseni tai kahvini, enkä sitä keneltäkään odota, mutta jos treffikumppani tarjoaa, pidän sitä hyvänä merkkinä ihmisen luonteesta ja kohteliaisuutena. En kuitenkaan oleta, että olisin siitä mitään velkaa, jos joku maksaa puolestani. Mutta mitään kalliita lahjoja tai juomia baarissa tms. en ota vastaan, koska niihin liittyy helposti mielikuva, että vastapuoli odottaa saavansa jotain vastineeksi.

Vierailija
302/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio lukea koko ketjua, mutta tuliko aapeen kysymykseen yhtään vastausta? Siis siihen, että miten miehet nykyään osoittavat olevansa herrasmiehiä ja kiinnostuneita treffikumppanistaan, ja miten hurmaavat hänet?

Minun mieheni hurmasi minut olemalla ihana, kiltti ja ujonpuoleinen oma itsensä.

Kuulostaa ihanalta. Olet onnekas, tuollainen mies kelpaisi minullekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni hurmasi minut maksamalla treffit ja ostamalla lahjoja. Samoin tekivät miehet ennen häntä. Miten nykyään hurmataan nainen?

Ei hurmata, pitäkää tunkkinne.

Ei se hänelle mikään huono diili ollut. Meillä on yhteinen talous, johon minä tuon nykyään enemmän rahaa kuin mieheni. Kyllä olen ollut panostaminen arvoinen. Ja olen edelleen.

Vierailija
304/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvästi näitä pieniä, huvittavia "kolikot vai niiden pihtaaminen" -tyyppisiä esimerkkejä paljon isompi kysymys.

Ei ymmärretä että potentiaalisen kumppanin myönteinen huomioiminen, pienet summat palvelukset, ovat ikään kuin kieltä, jota pitäisi juuri tässä kontekstissa osata puhua ja tulkita.

Kiukutellaan, että miksi kieli on semmoinen ja tämmöinen. Mutta kun se vain on. Ja on ollut aina. Eikä sille kukaan mitään voi, että tässä kontekstissa se käyttökieli on sattumoisin tämä.

Ja se ikivanha kieli ominaispiirteineen muutu toisenlaiseksi vain kiukuttelemalla jollekin yksittäisille käyttäjille. 

Jos aiot toimia uskottavasti ja mielekkäästi sekä tahdot tulla ymmärrettäväksi toisille ko. kontekstissa, myös sinun on edes auttavasti osattava tuota kieltä.

Voit tietysti myös jättäytyä ko. kontekstin ulkopuolelle. Et harrasta jotakin, et toimi jossakin, et tee siitä tutkimusta. Se on oma valintasi.

Silloin sinun ei tarvitse osata sitä kieltä. Se ei silti oikeuta sinua nillittämään siitä kielestä.

Sille on sinua, minua ja nykyhetkeä paljon painavammat historialliset ja/tai loogiset syynsä, että ko. kontekstissa käytetty kieli on juuri tämä.

Tätä historiallista kononaisvaltaista aspektia syy-, seuraus- ja vaikutussuhteineen ei tajuta vaan asetetaan nykyajalle tyypilliseen tapaan se oma itse ja oma hetkellinen tunnekokomus kaiken keskiöön.

Sitten kaiken hyvän päälle tietenkin julkisesti ja perusteetta uhriudutaan, kun se homma siinä kontekstissa ei toimi, sillä vika on kaikissa muissa ja kaikkialla muualla.

Vierailija
305/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta miksi sen panostuksen ja huomioimisen täytyy olla miehen puolelta taloudellista? Ja miksi se taloudellinen panostus täytyy välttämättä tuoda esiin nimenomaan heti ensitapaamisen ensiminuuteista alkaen?"

No eikö tuollainen pieni taloudellinen huomiointi ole kaikkein helpointa ja fiksuinta, kun on kyseessä on esim. ihan ekat treffit? Mitä muuta se voisi oikeastaan olla, jos mennään vaikka kahville?

Kun ollaan jo suhteessa, se huomioiminen voi olla vaikka sitä, että mies laittaa naisen lempiruokaa, hieroo tämän hartioita tai jalkoja, kantaa raskaat kauppakassit, hakee lääkkeet apteekista kun nainen on kipeä tms. Mutta ekoilla treffeillä tuollaisia asioita ei varmaan kovin usein tehdä.

Ja sellainen tavallinen kohteliaisuus, toisen kuunteleminen, kiinnostus toisen elämää kohtaan, läsnäolo ovat ihan itsestäänselviä asioita (tai ainakin pitäisi olla) molemmin puolin, joten niitä ei lasketa.

Tämä juuri. Miten muuten huomioit ekoilla treffeillä toisen, kun kosketus tai muu ei vielä ole sopivaa eikä luontevaa. Se, että osoittaa huomioivansa toista haluamalla maksaa vaikka kahvit tämän puolesta antaa ihmisestä epäitsekkään ja välittävän käsityksen. En tiedä miten miehet tämän kokevat, mutta irtoeuroista ei ainakaan oma talous ole kiinni ja ihan yhtä hyvin voisin maksaa miehen kahvin, jos olisin kutsunut hänet kahvilaan kanssani. Luulen vain, että se tekisi miehelle kiusallisen tunnelman ja saisi ajattelemaan, etten pitäisi häntä miehekkäänä tai maksukykyisenä? Sellainen oletus on ainakin itselleni tullut.

Saattaahan olla, että aikoinaan tässä on ollutkin takana se alitajuinen ajatus, että mies on voinut osoittaa pystyvänsä huolehtimaan naisesta ja tulevasta perheestä, jos on eletty aikaa, jolloin nainen on jäänyt kotiäidiksi ja mies hankkinut perheelle elannon? Nykypäivänä varmastikin enemmän osoittaa sitä, että miehellä on hyvät käytöstavat ja toista huomioiva luonne, mikä johtaa monen naisen kohdalla kiinnostukseen. Kuka haluaisi kumppanikseen itsekkään ja pihin ihmisen, joka ei haluaisi menettää euroakaan sen tärkeimpänsäkään takia?

Vierailija
306/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta miksi sen panostuksen ja huomioimisen täytyy olla miehen puolelta taloudellista? Ja miksi se taloudellinen panostus täytyy välttämättä tuoda esiin nimenomaan heti ensitapaamisen ensiminuuteista alkaen?"

No eikö tuollainen pieni taloudellinen huomiointi ole kaikkein helpointa ja fiksuinta, kun on kyseessä on esim. ihan ekat treffit? Mitä muuta se voisi oikeastaan olla, jos mennään vaikka kahville?

Kun ollaan jo suhteessa, se huomioiminen voi olla vaikka sitä, että mies laittaa naisen lempiruokaa, hieroo tämän hartioita tai jalkoja, kantaa raskaat kauppakassit, hakee lääkkeet apteekista kun nainen on kipeä tms. Mutta ekoilla treffeillä tuollaisia asioita ei varmaan kovin usein tehdä.

Ja sellainen tavallinen kohteliaisuus, toisen kuunteleminen, kiinnostus toisen elämää kohtaan, läsnäolo ovat ihan itsestäänselviä asioita (tai ainakin pitäisi oll

Helppo sieltä saamapuolelta huudella.

Vierailija
307/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sellainen tavallinen kohteliaisuus, toisen kuunteleminen, kiinnostus toisen elämää kohtaan, läsnäolo ovat ihan itsestäänselviä asioita (tai ainakin pitäisi oll

Minä.

Tosin se että molemmat maksamme omat eväämme ei tee miehestäni sen enempää itsekästä kuin pihiäkään.

Vierailija
308/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos mies joutuu naistenkanssa kahlaressaa esim käymään 100 ensitreffeillä?  Esim se 5€ kahvi alkaakin jo tuntumaan jossain, illallisista puhumattakaan.  Ei senttiäkään rahaa naisiin, lopettakaa treffailu.

Vierailija
309/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos mies joutuu naistenkanssa kahlaressaa esim käymään 100 ensitreffeillä?  Esim se 5€ kahvi alkaakin jo tuntumaan jossain, illallisista puhumattakaan.  Ei senttiäkään rahaa naisiin, lopettakaa treffailu.

5x100=500. Ei kovin paljon työssä käyvälle miehelle.

Vierailija
310/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illallisista puhumattakaan...  Lue ja opi.

Vierailija
311/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, täällä palstalla on naristu siitä iät ajat, ettei niitä ensimmäisiäkään treffejä tule. Eikö sadan treffin mies luulisi olevan jo hyvillään siitä, että on päässyt kohtaamaan sata naista? Toki siinä vaiheessa pitäisi jo ehkä hieman raksuttaa, että missä vika, kun ei sadasta naisesta yksikään ole ollut kiinnostunut jatkosta? (Tai ainahan on mahdollista, että kyseessä on ollut joku naistenmies, joka on saanut ns. vastinetta viitosilleen? ;) )

Vierailija
312/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illallisista puhumattakaan...  Lue ja opi.

Ei tietenkään kukaan pakota naisia vikittelemään. Halvemmalla pääsee kun tumputtelee itsekseen.

Vierailija
313/467 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa. 

Kiitos feminismin juuri nämä epätasa-arvoiset vaatimukset ovat se mitä ette enää saa. 

Kyllä saadaan. Itselleni ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään treffikumppania, joka feminismiviittaan kapaloituneena uhriutuisi jostain pennosista ja käytöstavoista. Se, että sinä tiputat itse itsesi pois kilpailusta, on vain ja ainoastaan oma häviösi. Ei ole meille mikään henkilökohtainen tuska ja tappio, jos heikko aines jää kotiin imemään peukaloa. 

Vierailija
314/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen naimisissa oleva nainen, joten en tiedä nykydeittikulttuurista mitään. Kuitenkin, jos pitäisi nyt alkaa deittailemaan, niin kyllä minä olettaisi, että mies tarjoaa kaiken treffeillä. Miksi minä edes lähtisin treffeille, jos joudun itse maksamaan? Kyllä minut pitää vietellä. Avata ovi, tarjoutua laittamaan takki naulakkoon, kehua kauniita silmiäni. Sitten minäkin olen halukas antamaan sitä mitä mies haluaa saada. Jos mies ei kahvia viitsi maksaa, niin se on sitten siinä ja seuraavaa kertaa ei tulisi. Tienaan minäkin itse rahani, mutta haluan tulla kohdelluksi arvokkaana ja ihailtuna. Sellaisena johon kannattaa panostaa. 

Kiitos feminismin juuri nämä epätasa-arvoiset vaatimukset ovat se mitä ette enää saa. 

Kyllä saadaan. Itselleni ei ole tullut vastaan vielä yhtäkään treffikumppani

Teillä onkin ongelmana että se on jo melkein koko aines joka haistattaa teille pitkät.  Mutta lisätkää toki enemmän ja ankarampaa feminismiä, josko miehet sitten oppisivat.

Vierailija
315/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä odottaisin, että jos mies olisi minusta kiinnostunut ja kutsuisi treffeille (vaikka syömään ravintolaan) niin hän myös tarjoaisi tai ainakin ehdottaisi että tarjoaa. Samalla periaatteella, kuin jos kutsun ihmisiä kylään luokseni, niin aina minä kahvit tai ruoan laitan ja tarjoan, enkä oleta muiden osallistuvan siihen rahallisesti. Jos itse menen kylään, vien yleensä jotain kahvileipää tai muuta tuomisiksi ja niin tekee moni muukin kylään tullessaan. Tämä on peruskäytöstapoihin kuuluvaa kohteliaisuutta.

Kun mennään kaverin kanssa tai isommalla porukalla yhdessä kahville tai syömään, on oletus että kumpikin tai kukin maksaa itse. Ei siinä ole tarkoitus tehdä toiseen vaikutusta tai koettaa huomioida erityisesti - toki jos on vaikka syntymäpäivä tai muu juhla, on kiva tarjota myös kaverille. Mutta jos on kyse seurustelukumppanista tai treffeistä, niin tilanne on erilainen ja siinä pyrkii huomioimaan toista.

Olen kyllä ain

Ymmärrätkö miten kalliiksi tulee tarjota jokaiselle treffikumppanille illallinen? Sanotaan että käyt 10 tindertreffeillä eri naisten kanssa, ja jokainen illallinen maksaa 50e ylimääräistä. 500e pelkkiin treffikumppanin ruokiin parin kuukauden aikana. Ja lisäksi nainen olettaa miehen tarjoavan jatkossakin kaikki treffit ja lounaat.

Vierailija
316/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat naiset käyvät treffeillä vain syömässä, ilman mitään aikomusta lähteä toisille treffeille. Olen tarjonnut parit kerrat kun naisella on ollut rahat tiukilla ja näinä kertoina ei ole kertaakaan ollut uusia treffejä. Ne kerrat joina en ole tarjonnut mitään, on aina ollut uudet treffit. Rahan käyttö ei ole yhtä kuin kunnioitus tai arvostus, se että huomioi toista ihmisenä on. Tietysti jos raha on yksi kriteeri parinhaussa, kuten monella ketjun naisella tuntuu olevan, niin sitten valitaan mies sen rahankäytön perusteella. Kukaan ei menetä mielestäni mitään.

Vierailija
317/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.. ei minulla ainakaan ole rahaa tai aikaa naisiin, mutta eise minusta huonoa miestä tee. Naiset saavat kyllä syyllistää miehiä koko loppuelämän ja elää haavekuvissa se ei ole minulta pois. En aio enää romuttaa henkistä hyvinvointiani naisen takia. Jos vielä parisuhteeseen päädyn täytyy olla erikoisen hyvän persoonan omaava nainen.

Vierailija
318/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mielummin kahvini itse. Mun mielestä oletus, että mies tarjoaa, on jäänne taloudellisesti epätasa-arvoisemmilta ajoilta. Huomiota voi osoittaa puheiden ja eleiden tasolla monella tapaa jo treffeistä sovittaessa ja toki siitä eteenpäinkin. Etsin itse nimenomaan tasa-arvoista suhdetta, johon raha-asioita sotketaan mahdollisimman vähän.

Vierailija
319/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä niinkään tuota kaipaa, että mies maksaisi, mutta sellaista luonnollista flirttiä arkielämässä kyllä. Nykyään tuntuu, että ainoa tapa löytää joku on joko baarit, jotka ainakin itseäni alkoi jossain iässä suorastaan ällöttää, tai joku sarjadeittailu, joka on tavattoman tympeää ja tuntuu luonnottomalta tavalta tutustua ihmiseen. Wanhaan aikaan oli paljon helpompaa, kun saattoi vaikka duunissa tai jossain harrastuksessa tai joskus jopa kaupan kassajonossa joku alkaa hymyillä tai jutella ja siitä sitten saattoi syntyä enemmänkin, jos molempia kiinnosti. Nyt ihmiset ei ole enää sillä tavalla avoimia flirtille arjessa.

Ei, vaan se johtuu siitä, että et ole enää niin nuori, että miehet tulisivat flirttailemaan ja juttelemaan harrastuksissa, kaupan kassajonossa ym. 

Vierailija
320/467 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saadaan. Itselleni ei

"Teillä onkin ongelmana että se on jo melkein koko aines joka haistattaa teille pitkät."

Niin paitsi että tällaista ongelmaa ei ole. Ehkä haistatatte meille pitkät netissä tai oman päänne sisällä, mutta tosielämässä ei näy tai vaikuta naisten pariutumiseen mitenkään, jos muutama pahin kiukkuperse jää joukosta pois. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi