Mies on mustasukkainen ystäväpiiristään
Olemme pitkässä parisuhteessa. Minulla on muutamia kavereita joita näen silloin tällöin. Miehellä on tiivis kaveripiiri, joka on pysynyt samana viimeiset 10-15 vuotta. En tiedä miten selitän tämän järkevästi, mutta ongelmana on miehen omituinen mustasukkaisuus noista kavereistaan (sekä miehiä että naisia), eli emme voi tai mies ei halua tehdä pariskuntana mitään yhdessä, koska haluaa tehdä kaiken ystäviensä kanssa, enkä minä kuulu hänen ystäviinsä. En saa selville onko kyse jostain pelosta että menettää kaverinsa, vai että minulle selviää jotain hänestä mitä ei halua että saan tietää.
Kokonaisuudessaan asia vaivaa, koska emme tee juurikaan mitään kodin ulkopuolella yhdessä ja minulle sopisi sekin että teemme asioita yhdessä miehen kavereiden kanssa jos kahdestaan tekeminen ei ole miehestä tarpeeksi hauskaa, esim. keikoilla tai festareilla käynti. Mikään kompromissi ei tunnu sopivan. Tuntuu älyttömältä elää kaikki vapaa-ajat jotain erillistä elämää vaikka ollaan yhdessä.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Minun exäni jätti minut kaveriporukoistaan ulkopuolelle sen takia, että häpesi minua. Ei tätä tietenkään suoraan sanonut aluksi, mutta kun ero alkoi häämöttää ja riitoja tuli, niin teki kyllä hyvin selväksi, etten sopinut tuohon porukkaan, koska olin niin erilainen. Olin pari vuotta vanhempi, yliopisto-opiskelija, en niin urheilullinen eikä alkoholi kovin maistunut - nämä muut tietysti ihan vastakohtia, sellainen pintaliitobileporukka.
Samanlainen kokemus täällä.
Vierailija kirjoitti:
"en osaa sanoa. Vastasin kommentoijalle, joka oli sitä mieltä, ettei toinen kirjoittaja ole oma itsensä miehensä seurassa, jos ei halua miestään mukaan kun rellestää vanhojen ystäviensä kanssa. Ihmisissä on monesti monta erilaista puolta: minäkin olin luonnossa ja mökillä viihtyvä tunnelmoija miehen seurassa ja riehakas juhlija kavereiden. Nyt enää ensimmäistä, koska ikä ja väsymys.
Mieheni taas on kilpailuhenkinen kalastaja kavereiden seurassa, minun vähemmän kun ei tuo kalastus oikein kiinnostele. Ehkä mieheni ei siis ole oma itsensä seurassani 8-O"
Olen tuo kommentoija jolle vastasit. Tässä nyt oli olennaista se, ettei se mies ilmiselvästi halunnut kumppaninsa näkevän häntä sekoilemassa kaveriporukkansa kanssa. Jos kumppani olisi näkemässä, hän olettaakseni joutuisi jotenkin pidättelemään sitä, millainen on tuossa porukassa aidosti. Olettaisin että sinun miehelläsi tuskin on mitään ongelmaa, vaikka sinä näkis
Ymmärsin kyllä. En minäkään halua, että mieheni näkee ja kuulee minua kun olen juhlatunnelmissa ystävieni kanssa. En silti ole ýhtään vähempää oma itseni hänenkään seurassa. Miksi olisin? Enkö sitten ysttävieni seurassa ole "oma itseni" kun en lässytä koiralle ja vastaile itselleni "koiran äänellä" vaikka teen sitä miehen seurassa päivittäin? En myöskään puhu ystävien seurassa politiikkaa, miehen seurassa puhun. Yhdestä ihmisestä on moneksi, miten se on vaikeaa ymmärtää, että elämää on ennen parsiuhdetta, parisuhteen ulkopuolella ja vielä sen jälkeenkin jos niikseen?
Ja lisään vielä, ettei mieheni halua seurassani olla se hikinen ja haiseva, pyllyvako paljaana raatava olento, kuin hän on kalastuskisoissa. Häntä hävettäisi luultavasti jos tulisin paikalle pitkän päivän päätteeksi.
Eli jos haluaisitte lähteä samoille festareille, mies ei haluaisi lähteä sinun kanssa vaan menisi kavereidensa kanssa ilman kontaktia sinuun?
Mikä on AP:n ja miehen ikäero?
Ap 56 ..mies 36?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua kunnioittaa miehen kaveriporukkaa, miksi haluat tunkea väkisin mukaan? Aika pian nimittäin miehesi työnnetään ulkokehälle, koska sinä et salli kavereiden tapaamista ilman valvontaasi. Sitten ollaankin tilanteessa, jossa pitää valita kaverit tai sinut ja melko varmasti siinä valinnassa jäät hopealle. Voi olla, että se on tavoitteesikin.
Sieltä jonkun katkeran yksin jääneen sinkun kommentti... Ottiko niin koville, kun ne Make ja Jake meni naimisiin ja lapsia hankkimaan, niin sinun kanssa ryyppäämiset ei enää kiinnosta?
outo kommentti. Onhan tässä mahdollista sekin, että aloittaja on vaikka joku superseurallinen moottoriturpa ja mies pelkää, että hän ottaa liikaa tilaa ja alkaa pyörittää vanhojen kavereiden yhteistapaamista oman agendansa
KALEVOLA?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että mies on aikaisemmin sisällyttänyt esim. eksäänsä kavereidensa yhteisiin rientoihin, sitten rajun eron jälkeen kaverit olisivat menneet tämän eksän puolelle ja mies jäänyt yksin? Tuosta sitten kehittynyt joku trauma. Tai sitten olen totaalisen väärässä.
Ei miehet mieti tällaisia... Syy on yksinkertainen: joko siellä porukoissa on toinen kiinnostava ihminen tai hän häpeää jostain syystä kumppaniaan/suhdettaan ja haluaa vaan mennä ja tehdä yksin.
Ovatko nämä muut mahdollisesti aivan erilaisia kuin sinä ap?
Veikkaan jatkuvia kännibileitä.
Oon nainen, mutta jos itse haluisin vetää kunnon kännit kavereitteni kanssa, en haluisi miestäni mukaan. Mies olisi ehkä vähän tiellä enkä ehkä kehtai
Minun ei ole koskaan tarvinnut hävetä mitään "kunnon kännejä" eikä kumppaninikaan. Kyllä sitä yhdessä on örvelletty ja norkoiltu taksijonossa illan päätteeksi ja pidän sitä jotenkin outona, että joku ei haluaisi tällaista näyttää vuosien aikaiselle kumppanille. Toki sitä välillä haluan käydä vain naisporukalla jossain, kuten miehenikin miesporukalla.
Kaupankäyntiä, dopingia, sekoiluja eli heidän omakivaa.
Sinua mies ei halua osalliseksi noihin kuvioihin eikä usko sitä, että tiedät jo. Olet aavistellut alusta pitäen jotain hämärää olevan. Salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on erilainen kavereidensa kanssa kuin sinun kanssa. Kavereiden kanssa voi olla täysin oma itsensä, mutta jotenkin sinun kanssa on hillitympi käytökseltään.
On aika hirveää, jos valitsee puolisokseen ihmisen, jonka kanssa ei voi olla oma itsensä. Toisaalta sekä miehissä että naisissakin on tyyppejä joilla kaverit pysyvät, mutta puolisot vaihtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ap 56 ..mies 36?
AP TÄSSÄ
se on mies 36 minä 56vee..en pääse koskaan mukaan baariin..se häpeee mua..annan satkun aina kun lähtee ja kaks kun tulee takas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap 56 ..mies 36?
AP TÄSSÄ
se on mies 36 minä 56vee..en pääse koskaan mukaan baariin..se häpeee mua..annan satkun aina kun lähtee ja kaks kun tulee takas
BAARISTAPALUURAHAT??????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on erilainen kavereidensa kanssa kuin sinun kanssa. Kavereiden kanssa voi olla täysin oma itsensä, mutta jotenkin sinun kanssa on hillitympi käytökseltään.
On aika hirveää, jos valitsee puolisokseen ihmisen, jonka kanssa ei voi olla oma itsensä. Toisaalta sekä miehissä että naisissakin on tyyppejä joilla kaverit pysyvät, mutta puolisot vaihtuvat.
Minulla puoliso pysyy..mut kaverit vaihtuu
tällä hetkellä ei oo yhtään, onko normaalia
olen kaunis ja hoikka..auttaako se
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin mies oli kuin ap, piti päästä kaikkialle, mihin me porukalla menimme. Yhteisistä tyttöjenilloista tuli vaivautuneita juttutuokioita, enää ei tehty ruokaa yhdessä ja naurettu, nyt istuttiin aika lailla hiljaisina sohvannurkassa ja keskusteltiin VR:n lipunhintojen nostamisesta jne. yleisestä. Lopulta me ryhdyimme kokoontumaan ilman tätä kaveria.
Hänellä meni lähes 8 vuotta huomata, että elämänpiirinsä suppeni työksi ja parisuhteeksi, mitään muuta ei ollut. Siihen tuli mukaan väkivaltaa, mustasukkaisuutta jne. ja lopulta ero.
Ei ole yhtään sama asia kuin ap:lla.
Käytännössä täysin sama! On tiivis kaveriporukka, jonne ap haluaa mukaan, mutta ne kerrat, kun hän tätä porukkaa tapaa, on olleet kaikille osapuolille kamalaa pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin mies oli kuin ap, piti päästä kaikkialle, mihin me porukalla menimme. Yhteisistä tyttöjenilloista tuli vaivautuneita juttutuokioita, enää ei tehty ruokaa yhdessä ja naurettu, nyt istuttiin aika lailla hiljaisina sohvannurkassa ja keskusteltiin VR:n lipunhintojen nostamisesta jne. yleisestä. Lopulta me ryhdyimme kokoontumaan ilman tätä kaveria.
Hänellä meni lähes 8 vuotta huomata, että elämänpiirinsä suppeni työksi ja parisuhteeksi, mitään muuta ei ollut. Siihen tuli mukaan väkivaltaa, mustasukkaisuutta jne. ja lopulta ero.
Käytännössä täysin sama! On tiivis kaveriporukka, jonne ap haluaa mukaan, mutta ne kerrat, kun hän tätä porukkaa tapaa, on olleet kaikille osapuolille kamalaa pakkopullaa.
Onko ap tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän kerrat?
Vierailija kirjoitti:
Eli mies voisi ottaa sinut mukaan, mutta ei halua eikä ota.
Siellä tapahtuu jotain mitä hän ei halua sinun tietävän. Arvaukseni:
Joko huumeet tai muut päihteet, maksullisia naisia tai homojuttuja, tai säätöä toisen naisen kanssa. Tai siellä pyöritetään jotain laitonta kauppaa.
Sinuna pitäisin silmät auki.
Täydellinen vastaus. Tämä on se syy !!!
Ikinä ei tule mistään kertomaan sinulle.
Hän saattaa olla mukana jossain, mikä sitoo häntä olemaan kertomatta mitään ulkopuolisille. Sinä olet tässä mielessä ulkopuolinen. Et ole samanlainen kuin tämä ystäväpiiri.
Sinun kanssasi mies ehkä aidosti haluaa elää tai vaikkapa taloudellisista syistä, mutta veri vetää myös toisaalle.
Ei mikään pulmunen taidakaan mies olla.
Hyvin se vetää osaansa. Aikansa. sun pinna kärähtää ja menee rumaksi loppu. Slut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt yhtään näistä kavereista? Itse koittaisin jonkun näistä kanssa jutella. Että mikä on homman nimi.
EI. Iso virhe olisi sotkea siinä porukassa olevia teidän tilanteeseen. Siitä se vasta sotku tulisi ja mies saisi lopullisen raivarin.
Samoilla linjoilla tässä, että en todellakaan menisi miehen ja kavereiden väliin säätämään mitään eripuraa. Sen haluaisin tietää, miten mies on asioita selitellyt kavereilleen, en usko että ovat täysin tietämättömiä tilanteesta tai sitten mies on valehdellut että en halua osallistua tms.
ap.
Ne miehen kaverit eivät halua tavata sinua jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt yhtään näistä kavereista? Itse koittaisin jonkun näistä kanssa jutella. Että mikä on homman nimi.
EI. Iso virhe olisi sotkea siinä porukassa olevia teidän tilanteeseen. Siitä se vasta sotku tulisi ja mies saisi lopullisen raivarin.
Samoilla linjoilla tässä, että en todellakaan menisi miehen ja kavereiden väliin säätämään mitään eripuraa. Sen haluaisin tietää, miten mies on asioita selitellyt kavereilleen, en usko että ovat täysin tietämättömiä tilanteesta tai sitten mies on valehdellut että en halua osallistua tms.
ap.
Jep. Sekin voi olla, että sinua on haukuttu/arvosteltu porukassa, vaikka ei sinua tunnetakaan. Mieskin saattaa haukkua ja keksiä päästään ties mitä "rasittava a kka" -juttuja. Kokemusta on, niin haukuttuna kuin kuullutkin muita naisia haukuttavan.
Totta, mutta ei se silti ole miehellä mikään syy olla viemättä omaa kumppaniaan sinne. Ei todellakaan! Elämän kokemuksella voin sanoa, että mies ei häpeä kavereitaan, mutta kumppaniaan voi hävetä. Jos mies olisi joku juoppo, nisti, eläinten t apppaja ja mitä näitä nyt oli, niin tuskin sellaista piirrettä pystyy niin hyvin piilottamaan pitkäaikaiselta kumppanilta. Näkeehän sen ihan jo somekuvistakin millaista sakkia siellä pyörii. Mies ei halua ap:ta sinne, koska on toisia naisia tai häpeää ap:ta syystä x tai sitten vaan haluaa mennä sinne yksin, mutta nuo selittelyt ap:n kysyessä on ollut erikoisia...