Miehen tehtävä perheessä?
Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Kommentit (304)
Asia paljon paremmin. Tämä suomalainen hömpötys on saanut aikaan juuri tämän, että naiset hyppii silmille! Ps. Laita vaimosi ojennukseen ennen kuin on liian myöhäistä. Naiset nimittäin kun saavat vähän valtaa tai " valtaa " niin niistä tulee ilkeitä ja häikäilemättömiä. Nyky ihmiset ovat vaan niin saatanan tyhmiä, että ne luulee että se on hienoa ja modernia kun nainen on vallassa, ei se ennenkään niin ollut ja kaikki oli silti näissä asioissa paremmin kuin nyt. Naisen paikka on kotona valmistamassa miehelleen ruokaa raskaan työpäivän jälkeen, siivoustyöt kuuluvat myös naiselle ja muut alentavat kotityöt.
Meillä mies on ulkoistanut itsensä perhe-elämästä, ei tee lasten kanssa ikinä mitään, ruokapoydässä saattaa istua vastamelukuulokkeet korvilla ja tuijottaa puhelintaan, ei osallistu mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei maksa juuri mitään, ei kuuntele kun sille puhuu joten enää en jaksa puhua, unohtaa sovitut asiat ja inttää ettei mitään ole sovittu...
Veikkaan jonkinasteista masennusta mutta mies ei halua hakeutua terapiaan eikä lääkärille.
Mä tässä valmistelen hiljakseen eroa, kesän lopussa ajattelin antaa eropaperit kouraan ja ilmoittaa että voi elää erillistä elämäänsä jossain muualla. Olen sanonut monta kertaa haluavani eron, uskon että se tulee silti miehelle yllätyksenä. Siihen saakka kuitenkin menee että saan talouteni sellaiseen tilaan että voidaan muuttaa lasten kanssa. Heti koulujen loputtua lähdemme kesäksi mun vanhemmille, takaisin tullaan elokuussa. Sekin tulee miehelle varmasti yllärinä vaikka asiasta on puhuttu lasten kanssa miehen läsnäollessa jo viikkotolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Mitä perinteistä tuossa on, maksat teistä kahdestä enemmän, eikä mies tee mitään kotona?
Työnjako. Hoidan kodin ja lapset. Rahankäyttömme on toki ei-perinteinen.
Eli sinä elät elämää, joka mahdollistaa miehelle täydellisen sluibaamisen. Onnea vaan. Toivottavasti lapset eivät opi parisuhd
Elän (elämme) elämää, joka mahdollistaa arkisen onnen meille kaikille. Meillä on elämä aika stressivapaata ja rauhallista. Toivon ja tiedän, että sen lapsemme oppivat. Se onkin kaikkein tärkeimpiä juttuja oppia elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä maksan laskut ja elämisen. Hoidan lapset (eivät ole miehen) ja siivouksen ja ruokakaupassakäynnin. Mieheni ei koskaan katso tv:tä kanssani vaan hän katsoo ohjelmia tietokoneelta. Emme käy missään yhdessä, joskus harvoin ruokakauppaan hän suostuu tulemaan avuksi. Ehkä kerran viikossa syömme yhdessä tai sitten hän menee kavereille tai ulos syömään ja minä syön lasten kanssa kotona. Mutta me sentään nukumme yhdessä.
Mies on siivelläeläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä rutisee joku itse asiansa mokannut? Sama, joka aina huutaa että naisille kun järjestetään tasa-arvoa, ovat miehet vähemmässä asemassa? Naisissa on kaikki vika, mutta omasta peilikuvasta vain heijastuu täydellisyys?
Mitä jos et vain odottaisi että kaikki tippuu valmiina syliisi? Mitä jos ehdottaisit vaimollesi että tehdäänkö yhdessä jotain? Entäs mitä jos itse kokkaisit yhteisen aterian? Olisiko siinä mitään? Jospa tekisit itsekin jotain! Sitten vasta kun olet yli puoli vuotta yrittänyt itsestäsi lähtevää elämänkorjausta, niin sitten vasta saat valittaa.
Mene kuntosalille, hanki omia ystäviä ja yritä itse pelastaa suhteesi vaimoosi. En yhtään ihmettele jos mitään ei tapahdu. Sen sijaan että yrittäisit, itket vauva.fi-palstalla.
Ihan oksettaa moiset saamattomat käntyt.
Tosimies ei kysy mitä vaimo haaveille tai tahtoo. Tosimies tekee mitä tahtoo ja vie muijansa sinne minne hän itse tahtoo ja varsinkin sinne minne muija ei tahdo tai jättää ämmänsä kotiin kersojen kanssa tai yksin. Tosimies roikkuu pienen ikänsä passaavan äidin esiliinan nyöreissä ja kun siitä irtautuu, tosimies roikkuu saman tien paskat housuissaan köydenjatkona.
Jep minulla oli vähän sama tilanne erotuksena että osallistuin koti töihin tiskasin pesin pyykit ja tein ruuat imuriin en koske periaatteesta.. Apropoo jätinkin kaikki nämä hommat tekemättä plus lumi työt talvella ja takka puut nämä kaikki päivä työn ohessa.. nooh ei siinä kauan mennyt kun muija alko nalkuttaan. Minä fiksuna en vastannut mitään täyttelin vaan ristikoita...no nyt menee taas hyvin kun vaimokin huomasi... Mitä kaikkea se ukko tekeekin.. ei sitä huomaa ennen kun ne jättää tekemättä. Mutta tsemppiä kaikille tällaista se on nyky suomessa kun perheiden perus arvot on vähän hukassa.
Isällä ja äidillä on täysin samat tehtävät perheessä. Miksi ihmeessä ne pitäisi erotella sukupuolen mukaan?!
Ota ero, jos et ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä maksan laskut ja elämisen. Hoidan lapset (eivät ole miehen) ja siivouksen ja ruokakaupassakäynnin. Mieheni ei koskaan katso tv:tä kanssani vaan hän katsoo ohjelmia tietokoneelta. Emme käy missään yhdessä, joskus harvoin ruokakauppaan hän suostuu tulemaan avuksi. Ehkä kerran viikossa syömme yhdessä tai sitten hän menee kavereille tai ulos syömään ja minä syön lasten kanssa kotona. Mutta me sentään nukumme yhdessä.
Minä myös hoidan koko taloutta olen pyörittäny talouden kokonaisuudessa, mutta ei mies ollu tyytyväinen koska loukkas tunteita pahasti ei hyvä rakkaus toivo ja yhteis ymmärrys luottaminen kaiken voittaa. Mut silti vielä yhdessä. Olen vaakaa punninut hyvin tarkkaan ja miettinyt ei petetty ole vielä eikä edes haluta. Ei tartte yrittää ole oma itsesi.
Äitinsä ja isänsä olisi pitänyt opettaa avaajalle mikä on miehen tehtävä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."
Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen se
Jos sulla ei keskusteluyhteys vaimon kanssa enää pelaa, niin on aika ottaa puheeksi joko pariterapia tai ero. Kun on lapsia, niin sen aikuisten pitää olla toimiva tiimi. Jos näin ei ole, niin syntyy vaan kärsimystä sekä lapsille että aikuisille. Minusta miehen tehtävä ei ole olla vain maksamassa laskuja ja mahdollistamassa perheen elämää, onhan sekin tärkeää tietysti ja kannat vastuusi siltä osalta, mutta kyllä sulla pitäisi olla myös oikeus saada kotona vastavuoroista kanssakäymistä sekä vaimon että lasten kanssa. Jos perhe-elämästä on tullut valtaisa kivireki, joka ei anna enää mitään ja mahdollisuudet saada keskusteluyhteys vaimoon korjattua on vaimon puolelta nolla, niin pelasta itsesi ja eroa. Suhde lapsiinkin voi muuttua erilaiseksi, kun tapaatte vähän harvemmin. Tuo ei ole normaalia, että puoliso jättää sut ulkopuolelle ruoanlaitosta alkaen ja sinun kuultesi puhuu lapsille, kuin sinua ei olisi paikalla. Minusta tuossa ei ole sinulla kyse miehen roolista perheessä, vaan siitä että ilmeisesti sulta kielletään kaikki muu paitsi maksajan rooli. Toki voit yrittää osallistua etemmän lasten harrastuksiin ja kodin hoitoon ja katsoa, tuleeko siitä mitään positiivista muutosta, mutta on sullakin oikeus vähän mielekkäämpään elämään. Toivottavasti lapset ei ole enää ihan pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Asia paljon paremmin. Tämä suomalainen hömpötys on saanut aikaan juuri tämän, että naiset hyppii silmille! Ps. Laita vaimosi ojennukseen ennen kuin on liian myöhäistä. Naiset nimittäin kun saavat vähän valtaa tai " valtaa " niin niistä tulee ilkeitä ja häikäilemättömiä. Nyky ihmiset ovat vaan niin saatanan tyhmiä, että ne luulee että se on hienoa ja modernia kun nainen on vallassa, ei se ennenkään niin ollut ja kaikki oli silti näissä asioissa paremmin kuin nyt. Naisen paikka on kotona valmistamassa miehelleen ruokaa raskaan työpäivän jälkeen, siivoustyöt kuuluvat myös naiselle ja muut alentavat kotityöt.
Joo ei kuules ole naisten asia hoitaa kaikkia siivous töitä, taikka niitä ns alentavia kotitöitä, se on hyvä nykypäivänä jos nainenkin uskaltaa sanoa ja toimia oman päänsä mukaan. En minäkään tee miehelleni ruokaa jos ei ole sitä ansainnut, (tekemällä kotitöitä) muiden töittensä lisäksi. Ei tule persettäkään jos ei vaivaudu jotain kotona tekemään, menkööt vieraisiin... miehen paikka on nyrkin ja hellan välissä :D Ei jaksa kuunnella kun mies tulee töistä kotiin ja valittaa et voi kun oli rankka työpäivä, ei jaksa tehä mitään vali vali vali... että tälläsiä nyky ukot on, ite kun kävin töissä niin kyllä vielä työ päivän jälkeen tein kotitöitä ja olin muksujen kanssa. nyt kun mies on töissä niin eipäs oo ukolla voimia tehdä kotitöitä. Niimpä minä sitten määrään kaikesta tässä tönössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ulkopuolinen oikeasti tiedä miten tuossa perheessä asiat on. Nyt luimme vaan miehen kannan asioihin. Jos vaimo saisi esittää kantansa niin olisi helpompi kommentoida koko asiaa.
Oho!? Siinä ketjussa missä laiska nainen ei saanut edes saunaa laitettua päälle, kyseenalaistin, että on vain naisen hyvin värittynyt ja uhriutuva kuva tilanteesta. Missäs sinä silloin mahdoit olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Maksat enemmän, teet enemmän ja mies on muka vielä perheen pää. Et kovin hyvin ole asioitasi osannut hoitaa.
Ei parisuhde ole mulle sellainen instanssi, jossa asioita tehdään jotenkin tasan tai yhtä paljon tai näitä edes miettien.
Tiedän että tämä on monen naisen toiveena, mutta mulle taas tämä selkeä "roolijako" on tuonut mukanaan sellaisen ihmeen, kuin
😂😂😂 Joo, ei varmaan tuolla asenteella tulisi riitaa. Itsekunnioitus kyllä menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis tee mitään pitääksesi parisuhteesi kunnossa, miksi tekisi miehesikään? Sinulla ei ole kohta miestä ollenkaan tuota menoa. Tehkää parisuhteenne hyväksi jotain, älkääkä syytelkö sitä puolisoa! Yleensä ongelma on, että molemmat odottavat toiselta muutosta, eivätkä osaa itse muuttua.
Eipä tuollaisen parisuhteen menettäminen mikään menestys olisi! Jos vaimo mak
No mutta, se että hoidan oman roolini on tässä dynamiikassa juuri sitä parisuhteen hoitamista. Mies yksinkertaisesti rakastaa sitä mitä teen, eikä hän ole ikinä illalla sängyssä kääntänyt selkäänsä. Minulle ensisijainen asia kumppanissa on kestävyys. Sekä mielenhallinnassa, että siinä kahdenkeskisessä fyysisyydessä. Kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opeta sille akalles tapoja! Naisen kuuluisi olla perse pystyssä ja palvella miestään! Ota komento perheessä, se on kaikkien parhaaksi.
Toivottavasti sä et saa koskaan naista. Sinunlaisia ''''päitä pitäisi naiset karttaa! Onneksi sinunlaisia ihmisiä ei ole paljon, muuten oltais pulassa. Et koskaan ole varmaan ajattellu mitä on tasa-arvo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat enemmän, teet enemmän ja mies on muka vielä perheen pää. Et kovin hyvin ole asioitasi osannut hoitaa.
Ei parisuhde ole mulle sellainen instanssi, jossa asioita tehdään jotenkin tasan tai yhtä paljon tai näitä edes miettien.
Tiedän että tämä on monen naisen toiveena, mutta mulle taas tämä selkeä "
kuin
😂😂😂 Joo, ei varmaan tuolla asenteella tulisi riitaa. Itsekunnioitus kyllä menisi.
Mä en kyllä pystyisi kunnioittamaan täysin hyödytöntä miestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Alentavat??? Onko siivoaminen alentavaa? onko tiskaaminen alentavaa? onko ruoanlaitto alentavaa?? Mitä jos itse asuisit yksin ei ole varaa kotipalvelijalle jolle joutuisit maksaa 10€ tunnilta?? mitä tekisit jos sinulla ei ole tyttöystävä/vaimoa siellä tekemässä niitä? Uskon että sulla olisi melko paskainen asunto! Onneksi on olemassa tasa-arvo ettei tuollaista aikaa ole jossa naisia pietetään alempiarvoisena. Sanon että tuollaiset ovat ''päitä''.
Jos et yhtään mihinkään perheessä osallistu, niin pakko kommentoida, että kyllä ne lastenhoito-, siivous-, kodinhoito-,organisointi-, meta-,pyykki-, kauppa- ja ruokahuoltopalvelut maksaisivat ostopalveluna paljon enemmän kuin mitä nyt joudut niistä maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alentavat??? Onko siivoaminen alentavaa? onko tiskaaminen alentavaa? onko ruoanlaitto alentavaa?? Mitä jos itse asuisit yksin ei ole varaa kotipalvelijalle jolle joutuisit maksaa 10€ tunnilta?? mitä tekisit jos sinulla ei ole tyttöystävä/vaimoa siellä tekemässä n
A. Ala tehdä kotitöitä. Siivoa asunto kerran viikossa. Käy kaupassa ja tee ruokaa koko perheelle joka toinen päivä tai miten usein niin teettekin, jakakaa viikon vuorot kalenteriin yhdessä vaimon kanssa.
B. Keskustele vqimon kanssa siitä, mitä muuta arjen vastuita teil kotona on ja miten voitte ne jakaa. Ala hoitaa lapsia oma-aloitteisesti joka päivä. Ala vastata lasten iltatoimista ja nukkumaanmenosta ja lue heille iltasatu.
C. Sen jälkeen, kun lapset on saatu nukkumaan, istuudu vaimon kanssa sohvalle ja jutelkaa miten teillä on mennyt päivä ja mitä toiselle kuuluu. Kehu vaimoa kauniiksi.
Kukaan muu ei voi ottaa paikkaasi perheen arjessa kuin sinä itse.