Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tehtävä perheessä?

Vierailija
19.05.2024 |

Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.

Kommentit (304)

Vierailija
101/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin unohtuivat luettelostasi seuraavat tehtävät: siivooja, pyykkäri, autonkuljettaja ja nikkari? Jos selviät pelkällä maksamisella, niin hyvinhän sinulle menee.

Niin niin, mut ku! Katsos hän ei kelpaa mihinkään muuhun kuin maksajaksi. Ilmeisesti nikkaroinnit, autokuskaukset, roskapussinraahaukset, kauppakassin kantamiset yms. on hommia joihin häntä ei tarvita. Ruokaa hän ei itse valmista, kuin korkeintaan itselleen - eipä tarvitse hänen laittaa edes lapsilleen sapuskaa. Mitenkäs pyykinpesut. Osaakos hän käyttää pesukonetta vai eikö häntä vaan tarvita siihenkään. Pestäänkö hänen vaatteensa ja missä???? jne.........

Ei kelpaa mihinkään, eikä tunne itseään tarpeelliseksi! Uskon!

Vierailija
102/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."

Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.

Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.

"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."

Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.

En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.

T. Ap

Voi tuota itsesäälin määrää. Ja pelkällä rahalla mielestäsi on isän velvollisuudet kuitattu ja perheen kunnioitus ansaittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevää tekstiä: "Oletteko koittaneet puhua tilanteesta? Tai käyneet esim. juttelemassa jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa perheneuvolassa tms.? Ja hommaa jotain sellaisia harrastuksia, joita voit lasten kanssa tehdä? Minkä ikäisiä he ovat? Ja yhteisiä leffailtoja on lasten kanssa myös kiva pitää..."

Idiootin tekstiä: "No kyllä pitää aika haluton ja aikaan saamaton mies olla, jos ei sen vertaa saa aikaiseksi että käyttäisi omia lapsiaan harrastuksissa"

On se kumma et toisten asiat tiedetään valmiiksi,(tämä alempi)..ei kyllä yhtään mieti mitä kirjottaa :D Noo, tampioita riittää :D Koitahan tuota kömmit sen viereen, ns. pakotat puhumaan, johdat sen tilanteeseen jossa puhutaan, älä anna enään periksi!

Eiköhön vaimo ole puhunut monesti, mutta ap on kuitannut sen nalkutuksena.

Vaimo on sanonut, minkä kuka tahansa sanoisi tuossa tilanteessa, että miehen pitää tehdä kotitöistä oman osuutensa ja alkaa hoitaa omia lapsiaan. Sen takia vaimo on lopettanut tekemästä miehelle ruokaa, hän on kyllästynyt palvelemaan saamatonta miestä kuin yhtä lapsista. Siksi vaimo on myös lopettanut seksin, kun hän ei ole pedofiili. Ap on alentanut itsensä yhdeksi lapsista, joka odottaa äitylin huolenpitoa. Ap:n täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, ryhtyä aikuiseksi ja slkaa kantaa arjesta vastuuta perheessä. Muuten tuossa tulee varma ero, kuulostqa siltä, että vaimo saattaa jättää ap:n ihan lähitulevaisuudessa.

Vierailija
104/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.

Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.

En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.

T. Ap

Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.

Mutta niin kuin itsekin jo arvelet, erillään asuminen tuskin tuo parannusta oloosi. Siellä vain murehdit selkää, yksinäisyyttä ja yhteiskuntaa. Lisäksi toinen kämppä maksaa paljon ja on pois perheen elannosta.

Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi.

Sun muijas haluu päästä sinusta ja jälkeläisistäsi eroon. Mä sitä ihmettele olkoon sun muijas sit vaiks kmmonen, mut et säkään oo kovin kummonen.

Vierailija
105/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Voitko tulla kertomaan, mikset hoida omia lapsiasi ja vietä heidän kanssa aikaa ja mikset tee koko perheen yhteisiä kotitöitä?

Ap huhuu

Vierailija
106/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "

Oletko tullut ajatelleeksi, että on aika rankkaa pyörittää lapsiperhettä ja sitten pitäisi vielä miehelle tehdä ruoat? Ehkä, jos auttaisit vaikka vaimoa joskus ruoanlaitossa tai muissa kotitöissä, hänkin jaksaisi huomioida sinua eikä vain tiuskisi, kun kysyt jotain.

Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta...

---

Täh? Lapsiperheen pyörittäminen rankkaa? Lapsia kannattaa tehdä sen verran mitä pystyy hoitamaan. Jos mies käy töissä ja tuo perheelle leivän, on kohtuullista jos vaimo on kotona, että hän hoitaa lapset ja laittaa ruuan kaikille. Kannattaa opetella tehokasta ajankäyttöä. Perhe on sosiaalinen yksikkö, jossa jokainen osallistuu kodin hoitamiseen kykyjensä pohjalta. Mistä muualta lapset oppii vuorovaikutusta ja elämää? Kävelemään oppinut lapsi osaa itse viedä likaisen vaippansa roskikseen ja isommat lapset roskiksen ulos. Lapset voi ottaa mukaan ruuanlaittoon ja pyykkämiseen. Siivouksessa lapset auttaa keräämällä omat lelut paikoilleen ja aika pienestä osaavat laittaa valmiiksi taitetut vaatteet kaappiin paikoilleen. Lapset voi opettaa pesemään omat ruokailuvälineet aterian jälkeen niin ei tartte riidellä tiskivuoroista yms. Ei lapsia tartte koko ajan kädestä pitää kiinni. Kotityöt voi myös jakaa, käydä yhdessä kaupassa/suunnitella viikon ruokalistan ja tehdä viikonloppuna ruokia puolivalmiiksi. Näin meillä tehtiin ja me molemmat käytiin töissä. Ehdittiin harrastaakin lasten kanssa. Aloittajan tekstistä tulee mieleen; onko tullut tehtyä jotain tai jäänyt tekemättä, kun sohvalle on jouduttu. Selvää myös ettei ko. toimivaperhe vaan valtaa käytetään. Kaikki pienten lasten vanhemmat on väsyneitä ja silti useimmat hoitaa suhdettakin puhaltaen samaan hiileen. Kyse on välittämisestä.

Sulle mca

Vierailija
107/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.

Mutta niin kuin itsekin jo arvelet, erillään asuminen tuskin tuo parannusta oloosi. Siellä vain murehdit selkää, yksinäisyyttä ja yhteiskuntaa. Lisäksi toinen kämppä maksaa paljon ja on pois perheen elannosta.

Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi.

En olekkaan aiemmin ajatellut itseäni ja siitä tämä pohdinta. Yhteiskunta on ihan oikeasti tuottanut minulle tarpeetonta kipua. jos ei olisi, niin en harkitsisi muuttoa pois koko maasta. Koko systeemi on mennyt niin surrealistiseksi. Tarkoitus on aika pian tehdä päätös poismuuttamisesta. Lapsillakaan ei ole suhteellisuuden tajua rahan käytössä. Vaimokin on minua vastaan. Nytkin pitäisi yhdelle antaa 100euroa shoppailua varten. kaikki toisetkin saavat kuulemma aina 100 euroa, kun lähtevät shoppailemaan. jotkut jopa 500euroa. On tämä kyllä yhtä sontaa.

T. Ap

Vierailija
108/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Voitko tulla kertomaan, mikset hoida omia lapsiasi ja vietä heidän kanssa aikaa ja mikset tee koko perheen yhteisiä kotitöitä?

Ap huhuu

No mitä?

T. Ap

Vierailija
109/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen

---

Oi, ihan yhteiskuntakin on sinua vastaan. Olet kaikkien viaton uhri.

Perun aiemmat kannustavat kokommenttini, en usko, että tilannettasi voi auttaa. Vaimon kannattaa ottaa ero asap.

Vierailija
110/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Ap huhuu

No mitä?

T. Ap

Kysyin, että miksi et tee koko perheen yhteisiä kotitöitä ja hoida lapsiasi.

Vierailija
111/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai JOKAISEN kuuluu saada kiitosta! Mikä ihmeen perhe se sellainen on, jossa ei kiitetä jossain muodossa. Vastinettakin kuuluu saada, totta kai... ei kai se niin mene, että yksi vain perheessä maksaa ja muut elää kiittämättöminä kuin pullopyllypossut. Kiitos on sana, joka EI maksa mitään, mutta antaa paljon.

Kiitoksesta!

Mieheni on opettanut minulle ettei ole ollut ennenkään tapana kiitellä. Hyvien asioiden sanominen on syntiä ja kiellettyä! Varsinkaan tyttölapsia joista kasvaa myöhemmin naisia, äitejä jne. ei saa kiitellä. Kehuja ja kiitoksia saaneista lapsista kasvaa itsekeskeisiä ja nykyään heitä sanotaan narsisteiksi! Mahtaisko tarkoittaa myös ei niin poljettuja????? Mies on nössö ja tossun alla, jos hän sanoo jotain hyvää omalle naiselleen. Äidille viedään vasta haudalle jouluna kynttilä ja sekin vain sattumalta saadun vaimon "pakottamana" ja mahdollisesti vahingossa tehtyjen lasten mieliksi, kun koulussa niin opetetaan ja kaikki muutkin..... naapuritkin katsoo. v*ttuun akka ja kakarat, mut entä ne muut! Kenenkään, siis miesten ja kaikkien niiden miehisten instanssien, eli esimerkiksi kristinopin hapattamien miesten ei kuulu sanoa kenellekään (= ei kukaan on nainen/koira/äiti/piika...) ainuttakaan hyvää sanaa. Eihän ne onnettomat miehet kehu edes koiriaan koiralle itselleen. Kaunis sana sanotaan koirastakin vain sen poissa oltua ja silloin kun halutaan retkuporukoissa edes jollain päteä ja tietysti viimeistään koiran jo kuoltua. Kuoltuaan koira tapansa parantaa- sanonta saattaa tarkoittaa myös juuri tuota! Hyvä vasta kuollessaan/kuoltuaan/kuolleena. Eihän se välttämättä tarkoita, että koiralla tai naisella oli huono luonne tms... ehkä isännässä oli ja on vikaa!

Vierailija
112/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Ap huhuu

No mitä?

T. Ap

Ei mulla ole aikaa siihen!

T. Ap

Vierailija
113/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, sanoisinko 3/5

Minkähän takia olisi trolli? Minun elämä hyvinkin samanlainen kuin aloittajan.

Vierailija
114/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä on jakaa työt alamaisilleen ja valvoa että työt tulee tehtyä kunnolla.

Vierailija
115/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Ap huhuu

No mitä?

T. Ap

T. Ap

Sitten ei voi mitään. Olet hyödytön perheellesi. Rahalla et voi korvata osallistumista. Ottaisin eron, jos olisin vaimosi.

Vierailija
116/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap katosi jonnekin.

Ap huhuu

No mitä?

T. Ap

T. Ap

ALFAUROS! Ei ihme jos ei ole aikaa, kun pitää panna rakastajattaria.

Vierailija
117/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ero ja uusi elämä.

Vierailija
118/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se seksi miehen tiellä pitää. Siis seksiä. Jokainen nainen tai vaimo tykkää seksistä. Jo on kumma, jos ei pidä maailman mukavimmasta hommasta.

Ei pidä ainakaan mun muija. Kuulemma kerta kuussa riittäisi! Missä niitä halukkaita akkoja on?

Vierailija
119/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai JOKAISEN kuuluu saada kiitosta! Mikä ihmeen perhe se sellainen on, jossa ei kiitetä jossain muodossa. Vastinettakin kuuluu saada, totta kai... ei kai se niin mene, että yksi vain perheessä maksaa ja muut elää kiittämättöminä kuin pullopyllypossut. Kiitos on sana, joka EI maksa mitään, mutta antaa paljon.

Kiitoksesta!

Mieheni on opettanut minulle ettei ole ollut ennenkään tapana kiitellä. Hyvien asioiden sanominen on syntiä ja kiellettyä! Varsinkaan tyttölapsia joista kasvaa myöhemmin naisia, äitejä jne. ei saa kiitellä. Kehuja ja kiitoksia saaneista lapsista kasvaa itsekeskeisiä ja nykyään heitä sanotaan narsisteiksi! Mahtaisko tarkoittaa myös ei niin poljettuja????? Mies on nössö ja tossun alla, jos hän sanoo jotain hyvää omalle naiselleen. Äidille viedään vasta haudalle jouluna kynttilä ja sekin vain sattumalta saadun vaimon "pakottamana" ja mahdollisesti vahingossa tehtyjen lasten mieliksi, kun koulussa niin opetetaan ja kaikki muutkin..... naapuritkin katsoo. v*ttuun akka ja kakarat, mut entä ne muut! Kenenkään, siis miesten ja kaikkien niiden miehisten instanssien, eli esimerkiksi kristinopin hapattamien miesten ei kuulu sanoa kenellekään (= ei kukaan on nainen/koira/äiti/piika...) ainuttakaan hyvää sanaa. Eihän ne onnettomat miehet kehu edes koiriaan koiralle itselleen. Kaunis sana sanotaan koirastakin vain sen poissa oltua ja silloin kun halutaan retkuporukoissa edes jollain päteä ja tietysti viimeistään koiran jo kuoltua. Kuoltuaan koira tapansa parantaa- sanonta saattaa tarkoittaa myös juuri tuota! Hyvä vasta kuollessaan/kuoltuaan/kuolleena. Eihän se välttämättä tarkoita, että koiralla tai naisella oli huono luonne tms... ehkä isännässä oli ja on vikaa!

Muslimit.

Vierailija
120/304 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä. 

Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta). 

Eivät nuo ole perinteisiä perhearvoja. 

Perinteisiin perhearvoihin ei kuulu se, että nainen elättää lapset yksin, maksaa kaikkien ruuat ja huolehtii yksin kodista. Eli onko kirjoittaja mies? Ei silti kuulosta reilulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän