Miehen tehtävä perheessä?
Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."
Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.
T. Ap
"Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "
Oletko tullut ajatelleeksi, että on aika rankkaa pyörittää lapsiperhettä ja sitten pitäisi vielä miehelle tehdä ruoat? Ehkä, jos auttaisit vaikka vaimoa joskus ruoanlaitossa tai muissa kotitöissä, hänkin jaksaisi huomioida sinua eikä vain tiuskisi, kun kysyt jotain.
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta...
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
Totta kai jokaisen kuuluu myös saada.
"Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. "
Oletko tullut ajatelleeksi, että on aika rankkaa pyörittää lapsiperhettä ja sitten pitäisi vielä miehelle tehdä ruoat? Ehkä, jos auttaisit vaikka vaimoa joskus ruoanlaitossa tai muissa kotitöissä, hänkin jaksaisi huomioida sinua eikä vain tiuskisi, kun kysyt jotain.
Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. Ja väsyneenä on todella vaikea hoitaa parisuhdetta...
---
Täh? Lapsiperheen pyörittäminen rankkaa? Lapsia kannattaa tehdä sen verran mitä pystyy hoitamaan. Jos mies käy töissä ja tuo perheelle leivän, on kohtuullista jos vaimo on kotona, että hän hoitaa lapset ja laittaa ruuan kaikille. Kannattaa opetella tehokasta ajankäyttöä. Perhe on sosiaalinen yksikkö, jossa jokainen osallistuu kodin hoitamiseen kykyjensä pohjalta. Mistä muualta lapset oppii vuorovaikutusta ja elämää? Kävelemään oppinut lapsi osaa itse viedä likaisen vaippansa roskikseen ja isommat lapset roskiksen ulos. Lapset voi ottaa mukaan ruuanlaittoon ja pyykkämiseen. Siivouksessa lapset auttaa keräämällä omat lelut paikoilleen ja aika pienestä osaavat laittaa valmiiksi taitetut vaatteet kaappiin paikoilleen. Lapset voi opettaa pesemään omat ruokailuvälineet aterian jälkeen niin ei tartte riidellä tiskivuoroista yms. Ei lapsia tartte koko ajan kädestä pitää kiinni. Kotityöt voi myös jakaa, käydä yhdessä kaupassa/suunnitella viikon ruokalistan ja tehdä viikonloppuna ruokia puolivalmiiksi. Näin meillä tehtiin ja me molemmat käytiin töissä. Ehdittiin harrastaakin lasten kanssa. Aloittajan tekstistä tulee mieleen; onko tullut tehtyä jotain tai jäänyt tekemättä, kun sohvalle on jouduttu. Selvää myös ettei ko. toimivaperhe vaan valtaa käytetään. Kaikki pienten lasten vanhemmat on väsyneitä ja silti useimmat hoitaa suhdettakin puhaltaen samaan hiileen. Kyse on välittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Potki muija pellolle 👋🏻 ja hae uus Thaimaasta 👌🏻. Siitä se onni tulee 👏🏻. Älä alistu 💪🏻!
Olet antanut liikaa siimaa vaimollesi joten nyt olisi aika ruveta kiristämään siimoja. Jos ollaan niin sanotussa normaaliperheessä jos näin voi sanoa molemmat osallistuvat yhteisesti kodin ylläpitämiseen. Toisen ei tarvitse tällaiseen dominoimiseen alistua. Jos asiat eivät muutu keskustelemalla omin avuin silloin pitää mennä keskustelemaan ammattiauttajan kanssa ja sen jälkeen tehdä omat johtopäätökset.
No kyllä pitää aika haluton ja aikaan saamaton mies olla, jos ei sen vertaa saa aikaiseksi että käyttäisi omia lapsiaan harrastuksissa. On kuitenkin saanut alulle pantua, tais olla hetken hurmio. Ei kyl vaadi kovin paljoa mieheltä tuollainen. Tulee vaan mieleen että mitä hittoo se nainen tekee, ei varmaan käy töissä ainakaan. Korkeintaan viikonloppu hommia. Arjesta nauttiminen ja aktiviteettien keksiminen on kuitenkin se elämän suola. Kyllä siitä täytyy puuttua se tekemisen ja elämisen hohto!
Jos tehtävä perheessä on hämärtynyt.... että mitä se on... eli elättää lapsesi kun olet isä... huolehtia ja kasvattaa.... antaa turvaa.. ISÄNI 80V VANHA JA VIISAS.. HYVÄ 10. Nyt saamme vain kiittää neuvoistaan> .Ala siis mukaan lastesi elämään j a harrastuksiin ennen kuin on myöhäistä... he kasvavat jättävät kodin aikanaan... jäät siihen sohvalle YKSIN.. eli kannattaakohan vaimonkin kans keskustella ennen kuin potkasee sinut PIHALLE... ota nyt OTE ELÄMÄÄN muulloinkin kun laskujen maksun muodossa... vihjaa vaimolle että on sun vuoro maksaa laksuja.. vai kuinka ois? Tai ehkä ois keskustelun paikka... ja kummasti saat vaimoon säpinää ja varmaan puhettakin.. KOKEILE EI SE MITÄÄN MAKSA!
Voi helvetin vauva.fi dr.philit ja oprahit.
Tuohon aivan yksinkertainen ratkaisu, koitat puhua ongelmista ja jos akka ei halua puhua tai selvittää ongelmia niin se on niinkin yksinkertaista, että sanot sille vaan et kerää akka kamppeesi ja elä itsekesi omillasi etkä minun rahoillani. Ketään ei tarvitse elättää ja alistua vielä samaan aikaan tuollaiseen paskaan.
Jos ap:sta tuntuu, että vaimon "rooli" on parempi, niin vaihtakaa rooleja päittäin. Vaimo nimittäin kokee siellä, että ap on laiska vapaamatkustaja, eikä tee mitään.
Josvaimolla on työpaikka, mihin palata, niin ratkaisu on helppo. Vaimo menee töihin ja ap ryhtyy koti-isäksi ja hoitaa kotityöt ja lapset. Todennäköisesti sen jälkeen hän ymmärtää, mitä vaimo on tehnyt ja kun palaa isyysvapaan jälkeen töihin ja lapset menevät tarhaan, niin ap osaa jatkaa luontevasti tasaveroisena vanhempana ja sekä parisuhde että koko perhe kukoistavat
Kömmi vain jonain iltana vaimon viekkuun ;) Sitä tiedä jos vaikka siitä lämpenis ja pääsisitte puhumaan asioista. Sillä eihän tuo ole ollenkaan normaalia!! Ja jos minä (vaimo) kotona laitan ruokaa, niin todellakin teen sitä miehelle asti, vaikka olisi vasta myöhemmin kotia tulossa. Samoin tekee mieskin. Törkeää laittaa ruokaa ja sanoa toiselle tee itelles oma sapuska!!! Tuhlaustakin kaiken lisäksi. Oletteko koittaneet puhua tilanteesta? Tai käyneet esim. juttelemassa jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa perheneuvolassa tms.? Ja hommaa jotain sellaisia harrastuksia, joita voit lasten kanssa tehdä? Minkä ikäisiä he ovat? Ja yhteisiä leffailtoja on lasten kanssa myös kiva pitää...
Ja hyvä mies, jos se eukkos ei sua viereen ota, niin OSTA edes kunnon sänky itelles kotiin jonnekin nurkkaan, sohvalla nukkuminen ei todellakaan ole kenenkään selälle hyväksi!!!
Ja vielä sellainen juttu, että aika moni avo/aviopari kertoo nykyään nukkuvansa eri sängyissä/huoneissa. Viime aikoina monesta tuttavaperheestä paljastunut tällainen juttu, ja minusta se on NIIN kummallista!?!? Itse en kyllä suostuisi moiseen, jos ei isännälle vierus kelpaa, niin menköön sitten menojaan... ;o)
Kyllä se seksi miehen tiellä pitää. Siis seksiä. Jokainen nainen tai vaimo tykkää seksistä. Jo on kumma, jos ei pidä maailman mukavimmasta hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.
T. Ap
Perheesi varmasti kaipaa tukea ja jämäkkyyttä isältä ja aviomieheltä paljon enemmän kuin sitä rahaa. Yritä murtaa tuo roolisi olla ulkopuolinen ja pistä vähän sitä kuuluisaa miehisyyttä kehiin. Kaikki naiset haluavat sitä, et löydä ketään vaimoa, joka oikeasti olisi onnellinen ulkopuolisen tossukan kanssa!
Vaadi että vietätte enemmän aikaa yhdessä, syötte yhdessä ja olette enemmän läsnä toisillenne muutenkin. Se on aluksi vaikeaa, mutta palkitsee sinuakin myöhemmin kun huomaat olevasi perheellesi tärkeä ja korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetin vauva.fi dr.philit ja oprahit.
Tuohon aivan yksinkertainen ratkaisu, koitat puhua ongelmista ja jos akka ei halua puhua tai selvittää ongelmia niin se on niinkin yksinkertaista, että sanot sille vaan et kerää akka kamppeesi ja elä itsekesi omillasi etkä minun rahoillani. Ketään ei tarvitse elättää ja alistua vielä samaan aikaan tuollaiseen paskaan.
Vaimon asema luultavasti paranisi erossa, kun saisi joka toinen viikko tai viikonloppuisin lapsivapaata. Ap sen sijaan oppisi olemaan lastensa kanssa ja tekemään kotitöitä.
Työssäkäyminen on kevyempää ja rennompaa kuin lastenhoito kotona. Lisäksi vaimo saisi oman työuran takaisin ja aikuiskontakteja. Ellei ole kaikkia rooleja lapsiperheessä kokenut, ei voi käsittää, miten paljon rankempas kotivanhemmuus on.
T. Sekä työssä että kotivanhempana ollut
Ap katosi jonnekin.
Voitko tulla kertomaan, mikset hoida omia lapsiasi ja vietä heidän kanssa aikaa ja mikset tee koko perheen yhteisiä kotitöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
" Se on kumma juttu, miten isät monesti luulee, että kun on kotona lasten kanssa, on aikaa tehdä kotihommia. Lapset vaatii lähes kaiken huomion, ei siinä paljon tehdä mitään ylimääräistä. " Ai, että jos on 2 lasta ja vanhemmat, niin ruokaa tehdään vain kolmelle ?? Aika pupppua, samalla siinä tekee ruoan 3:lle, kuin 4:kin. Ap:lle! Mielenosoitusta tuo vain on tai ylikävelemistä. Tosin, ei pidä alkaa kynnysmatoksi vaan on otettava oma tila. Joko vaimolle sanoa, että maksa itse laskut, jos ei saa normi kohtelua, tai etsiä oma kämppä. Olet liian kiltti se siinä on vikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se seksi miehen tiellä pitää. Siis seksiä. Jokainen nainen tai vaimo tykkää seksistä. Jo on kumma, jos ei pidä maailman mukavimmasta hommasta.
Kyllä naiset ja vaimot seksistä pitää. Mikä siinä on, ettei vaan oman ukon kanssa kovinkaan usein. Enkä ole ainut suomalainen mies, jonka vaimo pihtaa. (Ainakin kotona)!
Tee niin kuin minä: Hommaa jostain fuckbuddy. Ja takuulla on hauskaa! Akka saa kotkailla ihan miten-kuten-vaan. Hommaat vaan ittes "ylitöihin" tai "liikematkalle" tai "iltakokoukseen" tai "iltalenkille" what-ever.. Samahan se, mitä kexit, kunhan homma pelaa. Ja jos on oikke kiva buddy, niin mikäs on vaikka olla yökyläs. NAM!
Mihin unohtuivat luettelostasi seuraavat tehtävät: siivooja, pyykkäri, autonkuljettaja ja nikkari? Jos selviät pelkällä maksamisella, niin hyvinhän sinulle menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset ja vaimot seksistä pitää. Mikä siinä on, ettei vaan oman ukon kanssa kovinkaan usein. Enkä ole ainut suomalainen mies, jonka vaimo pihtaa. (Ainakin kotona)!
Siitäpä se johtuu, että oman ukon kanssa uutuuden viehätys on kauan aikaa sitten kadonnut ja kun ei äijä osaa tai viitsi sytyttää vaikka kuinka yrittäisi opastaa niin vierasta sitä lähdetään hakemaan.
Järkevää tekstiä: "Oletteko koittaneet puhua tilanteesta? Tai käyneet esim. juttelemassa jonkun ulkopuolisen henkilön kanssa perheneuvolassa tms.? Ja hommaa jotain sellaisia harrastuksia, joita voit lasten kanssa tehdä? Minkä ikäisiä he ovat? Ja yhteisiä leffailtoja on lasten kanssa myös kiva pitää..."
Idiootin tekstiä: "No kyllä pitää aika haluton ja aikaan saamaton mies olla, jos ei sen vertaa saa aikaiseksi että käyttäisi omia lapsiaan harrastuksissa"
On se kumma et toisten asiat tiedetään valmiiksi,(tämä alempi)..ei kyllä yhtään mieti mitä kirjottaa :D Noo, tampioita riittää :D Koitahan tuota kömmit sen viereen, ns. pakotat puhumaan, johdat sen tilanteeseen jossa puhutaan, älä anna enään periksi!
Potki muija pellolle 👋🏻 ja hae uus Thaimaasta 👌🏻. Siitä se onni tulee 👏🏻. Älä alistu 💪🏻!