Miehen tehtävä perheessä?
Minulle on tullut sellainen asia eteen, etten enää tiedä omaa tehtävääni perheessä. En osallistu lasten harrastuksiin. Emme nuku vaimon kanssa yhdessä, emmekä ruokaile yhdessä, emme katso edes televisiota yhdessä. Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään. Mikä on oikeasti miehen paikka. Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana. Tietysti välitän perheestäni, mutta perhe-elämäni on pelkkää työtä ja päänsärkyä.
Kommentit (304)
Opeta sille akalles tapoja! Naisen kuuluisi olla perse pystyssä ja palvella miestään! Ota komento perheessä, se on kaikkien parhaaksi.
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Ennen kuin aloittaja lähtee Thaimaahan käyttämään rahojaan omaan virkistykseensä, niin pariterapiakaan ei olisi hullummasta päästä. Epäilen, että mies itse työnarkomaanina, hiljaisena, vetäytyvänä on ajanut itsensä eroon perheen "kovasta ytimestä" eli äiti plus lapset-ydinperheestä näin termejä hieman väärin käyttäen. Jotta tällainen onnistuu, niin täytyy siinä silloin miehessäkin olla jotakin taitamattomuutta, ehkä ns. tunnelukkoja (katso testi netistä). Vaimon luonteesta emme osaa sanoa mitään, kun ei ole kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Taistele itsellesi paikka perheessä. Vaikuttaa siltä, että vaimosi on ottanut auktoriteetin kokonaan itselleen, lapset ovat hänen "omistuksessaan" ja sinusta on tehty alin, kastiton, paaria-luokkaa oleva henkilö. Ilmaise vaimollesi, että asiat ovat menneet raiteiltaan ja että olet päättänyt ottaa tiettyjä rooleja perheessä hallintaasi. Alat osallistua lasten harrastuksiin, jos niissä nyt on osallistumista... muuta kuin kyyditys. Etsi lastesi kanssa uusi yhteinen tekeminen, joka on vain sinun ja lasten juttu. Alat vain kylmästi ruokailla yhdessä, sillä sinusta se on paljolti kiinni, ei kaiketi sinua voi ruokapöydästä ajaa pois kuin koiraa. Samaten, hyvänen aika, sinne vain televisiota tuijottamaan muiden kanssa yhdessä. Ja sitkeästi. Onnea koitokselle!
Vie TV kierrätyskeskukseen ja ala ulkoilemaan lasten kanssa!
Hankipa nyt ensin itsellesi kunnollinen sänky. Ihan sinne teidän yhteiseen kotiin.
Ainakin miun piti ottaa paikkani perheessä. Mie onnistuin valtaamaan sohvan, nyt mie piereskelen sohvalla kaiket päivät ja vaimo kantaa sapuskaa toiseen käteen. (toisessa kädessä on kaukosäädin)
Vierailija kirjoitti:
No meillä mies on perheen pää. Hän on se joka pysyy aina rauhallisena vaikka mitä kävisi. Kotihommia hän ei tee kyllä oikeastaan ollenkaan. Maksamme molemmat omat laskumme, lasten kulut ja ruuat maksan aika lailla minä kun minä siellä kaupassa käyn. Kohtaamme erityisesti makuuhuoneessa, se vahva liima meillä.
Ja ei, en ole trolli vaikka meillä eletäänkin perinteisten perhearvojen mukaan (toki aivan vapaasta tahdosta).
Mitä perinteistä tuossa on, maksat teistä kahdestä enemmän, eikä mies tee mitään kotona?
Vierailija kirjoitti:
Opeta sille akalles tapoja! Naisen kuuluisi olla perse pystyssä ja palvella miestään! Ota komento perheessä, se on kaikkien parhaaksi.
Toivottavasti sä et saa koskaan naista. Sinunlaisia ''''päitä pitäisi naiset karttaa! Onneksi sinunlaisia ihmisiä ei ole paljon, muuten oltais pulassa. Et koskaan ole varmaan ajattellu mitä on tasa-arvo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toisin sanoen minä vaan maksan laskut, eikä vastineeksi ole oikein mitään."
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
"Mikä on miehen tarkoitus perheessä muuta kuin toimia maksajana."
Jos et muuta keksi, maksajan roolikin on tosi hyvä. Jatka samaa rataa.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen se
Mieslapsi valittaa, ettei saa levätä kun lapset haluavat katsoa telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin miun piti ottaa paikkani perheessä. Mie onnistuin valtaamaan sohvan, nyt mie piereskelen sohvalla kaiket päivät ja vaimo kantaa sapuskaa toiseen käteen. (toisessa kädessä on kaukosäädin)
Sie oot ihana! Peukku sulle 👍🏻. Piristit päivääni!
Vierailija kirjoitti:
Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. mies ja vaimo yhdessä päättävät yhteisasioista.
Sillä mies on vaimon pää, niin kuin myös Kristus Jeesus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset(kunnioitus) niin kuin Herralle.Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä... lapset tarvitsee turvallisuutta molemmalta isältä ja äidiltä.
Aamen!
MIEHEN KUULUU RAKASTAA VAIMOAAN NIIN KUIN ITSEÄÄN on se mitä mielestäni lukee eikä vertausta mihinkään seurakunnan - TÄMÄ SISÄLTÄÄ TASA-ARVOA.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä äijä, anna töristä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. mies ja vaimo yhdessä päättävät yhteisasioista.
Sillä mies on vaimon pää, niin kuin myös Kristus Jeesus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset(kunnioitus) niin kuin Herralle.Miehet, rakastakaa vaimojanne, niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä... lapset tarvitsee turvallisuutta molemmalta isältä ja äidiltä.
Aamen!
Naisenkin tulee luopua lapsuuden perheestänsä. Muuten ei tule yhtä lihaa. Vaimoille onkin tuo alamaisuus eli miehen kunnioitus tosi vaikea paikka tänä aikana. Kun avioliitossa puuttuu kunnioitus, puuttuu siitä kaikki.
Sinua rakastavaa ja sinua puolustavaa miestä on helppo kunnioittaa.
Ja pikku vaimo ostelee sipsejä ja lihoo. Vaatii sitä ja tätä. Usko jo ap, ota ero tälläisestä ämmästä. Moleminpuolinen kyllästyminen on hyvä syy laittaa lusikat jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset(kunnioitus) niin kuin Herralle.Miehet, rakastakaa vaimojanne, niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä... lapset tarvitsee turvallisuutta molemmalta isältä ja äidiltä.
Aamen!
Naisenkin tulee luopua lapsuuden perheestänsä. Muuten ei tule yhtä lihaa. Vaimoille onkin tuo alamaisuus eli miehen kunnioitus tosi vaikea paikka tänä aikana. Kun avioliitossa puuttuu kunnioitus, puuttuu siitä kaikki.
Parisuhteessa kumpikaan ei ole toisen alamainen, vaan he ovat tasavertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei sinun kuulukaan saada vastinetta. Sinä teit lapset, niin ne myös elätät. Ei se ole mikään uroteko, josta pitäisi saada kiitosta.
Minun täytyy sanoa kylläkin, että lasten harrastuksiin osallistuminen ja niiden seuraaminen on valtavan nautinnollista.
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.
T. Ap
Valituksen kohteita on tosiaan monta: selkä, vaimo, lapset, yhteiskunta. Olet nyt kietoutunut itsesääliin, mikä ei ole hedelmällistä, vaikka aihetta olisikin. Jos et saa raivattua sohvalta tilaa lepuuttaaksesi kipeää selkääsi, ehkä tosiaan on paras, että muutat toiseen kämppään.
Mutta niin kuin itsekin jo arvelet, erillään asuminen tuskin tuo parannusta oloosi. Siellä vain murehdit selkää, yksinäisyyttä ja yhteiskuntaa. Lisäksi toinen kämppä maksaa paljon ja on pois perheen elannosta.
Paremmin rahasi käytät, jos palkkaat asiantuntevaa keskusteluseuraa. Jos pääset ylös masennuksen kourista, olet ehkä kotonakin rakentavampaa seuraa, ja perheesi alkaa taas toivoa läsnäoloasi.
Vierailija kirjoitti:
Maksat enemmän, teet enemmän ja mies on muka vielä perheen pää. Et kovin hyvin ole asioitasi osannut hoitaa.
Tee erohakemus jos ette osaa kursia perhe-elämää kasaan. Ei kannata luulla että "on hyvä olla yhtenäinen perhe kunnes lapset muuttavat pois kotoa". Se tekee kaikkien elämästä painajaista ja saattaa traumoittaa lapsia. Näin ainakin meidän perheessä kävi. Isä haki lopulta eron nuorimman muksun muuttaessa opiston solukämppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä niin siitä kiitoksesta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta tätä tämänhetkistä isän roolia voisin hoitaa vaikka etätyönä ulkomailta. Ei me keskustellakaan. Jos vaimo sanoo jotakin ja minä kysyn että mitä, jos en saa täysin selvää, niin saan vaan kivahduksen ettei hän minulle mitään sanonut, vaan lapsille. En muista ihan tarkkaan monenko vuoden ajan olen selkä kipeänä aamuisin herännyt sohvalta. Kun lapset haluavat katsoa telkkaria, niin minä en edes saa levätä missään. jatkuva jomotus kaiken lisäksi. Vaimo on antanut lapsille luvan syödä olohuoneessa ja vaimo syö keittiössä. Kun vaimo on tehnyt ruokaa, niin minulle ei ole tehty, vaan minun on jotakin tehtävä itse. kaikki laskut kuitenkin maksan. Sen voin siis tosiaan tehdä myös jostakin muualta. Eikä minulla ole oikeastaan ketään kavereitakaan joiden kanssa voisi harrastaa jotakin rakentavaa. Kuppiloissa ei jaksa käydä. Möläytin vaimolleni että haluan muuttaa Kamloopsiin ja vaimo sekä lapsetkin olisivat kiinnostuneita muuttamaan kanssani. En tiedä mitähän siitäkin tulisi. On myös käynyt mielessä että hankkisi itselle vaan toisen asunnon jostakin jänkhältä. Normaalia perhe-elämää en tule ehkä enää koskaan elämään. Eikä ole mikään provo. Ja vaikkei kukaan usko, niin tässä yhteiskunnassakin on syytä.
T. Ap
Lopeta se laskujen maksu niin voit saada jutun juurta vaimosi kanssa ja kun tässä perhe-elämässä ei minua oteta huomioon niin en minäkään maksele näitä laskuja kun ei ole mitään hyötyä. Toimiiko seksielämä ja muut yhteinen vaimosi kanssa ja ei vaimosi voi lapsille antaa lupaa syödä olohuoneessa jos se ei sinulle sovi ja ole mies talossa ja sanot että täällä ollaan niin kuin minä sanon ja sama homma vaimollesi ja hän hyppii sinun silmille koko ajan,.
Taistele itsellesi paikka perheessä. Vaikuttaa siltä, että vaimosi on ottanut auktoriteetin kokonaan itselleen, lapset ovat hänen "omistuksessaan" ja sinusta on tehty alin, kastiton, paaria-luokkaa oleva henkilö. Ilmaise vaimollesi, että asiat ovat menneet raiteiltaan ja että olet päättänyt ottaa tiettyjä rooleja perheessä hallintaasi. Alat osallistua lasten harrastuksiin, jos niissä nyt on osallistumista... muuta kuin kyyditys. Etsi lastesi kanssa uusi yhteinen tekeminen, joka on vain sinun ja lasten juttu. Alat vain kylmästi ruokailla yhdessä, sillä sinusta se on paljolti kiinni, ei kaiketi sinua voi ruokapöydästä ajaa pois kuin koiraa. Samaten, hyvänen aika, sinne vain televisiota tuijottamaan muiden kanssa yhdessä. Ja sitkeästi. Onnea koitokselle!