Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastustavatko pk työntekijät sub. Päivähoito-oikeutta, koska eivät pidä köyhien lapsista?

Vierailija
28.12.2024 |

Vai miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme, vaan siksi, että ryhmät pursuilevat äitiyslomalaisten pitkää päivää tekevistä taaperoista, jotka itkevät ikävissään kotiinsa äidin ja vauvan luokse.

Vierailija
2/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse siitä, vaan aikuisten ihmisten järjettömästä itsekkyydestä. Pieni lapsi viedään päiväkotiin, vaikka kotona on äiti tai isä, joka voisi hoitaa ja kasvattaa omaa lastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä, vaan aikuisten ihmisten järjettömästä itsekkyydestä. Pieni lapsi viedään päiväkotiin, vaikka kotona on äiti tai isä, joka voisi hoitaa ja kasvattaa omaa lastaan.

Mutta siellä kotona ei lapsella olisi esimerkiksi lainkaan kavereita. Suurin osa nykyajan lapsista on ainoita lapsia.

Vierailija
4/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päiväkodissa töissä, mutta halusimme miehen kanssa hoitaa lapset pienenä kotona. Olin äitiyslomilla ja hoitovapailla.  Mies kävi päivätyössä, minä pystyin tekemään keikkatöitä hoitoalalla.

Lapset aloittivat lähipäiväkodissa 3- ja yli 4-vuotiaina. Päiväkodissa ihasteltiin, miten omatoimisia, kohteliaita ja rauhallisia lapset olivat.  

Vierailija
6/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siellä kotona ei lapsella olisi esimerkiksi lainkaan kavereita. Suurin osa nykyajan lapsista on ainoita lapsia.

Useimmissa kunnissa on tarjolla perhekerhoja, joissa voi käydä lapsen kanssa. Jos välttämättä haluaa viedä lapsen päiväkotiin, kun itse in kotona, niin silloin pitää valita osapäivähoito, ei mitään 8 tunnin hoitopäiviä.

Vierailija
7/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kaikki vauvojen ja taaperoiden vanhemmat olisivat kotona ja yrittäisivät verkostoitua muiden lähialueiden perheiden kanssa niin takuulla olisi kavereita. Lisäksi useassa kunnassa/kaupungissa on avointa perhekerho toimintaa. 

Kyse on siitä, että nykyvanhemmat eivät viitsi tehdä mitään oman jälkikasvunsa kanssa. Mistään oikeudesta on turha loilottaa kun vaka on kriisissä.

Vierailija
8/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa kunnissa on tarjolla perhekerhoja, joissa voi käydä lapsen kanssa. Jos välttämättä haluaa viedä lapsen päiväkotiin, kun itse in kotona, niin silloin pitää valita osapäivähoito, ei mitään 8 tunnin hoitopäiviä.

Perhekerho on 2 tuntia viikossa tavanomaisesti. Eipä siinä lapsi juurikaan ehdi kavereita saamaan. Leikkikentätkin ovat tyhjiä paitsi silloin kun siellä ulkoilee päiväkotiryhmät.

Vierailija
9/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äiti voi itse hyvin, myös lapsi voi hyvin.

Vierailija
10/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lapseton sinkku en ainakaan vastusta. - Miksi vastustaisin? - Eriarvoisuus on muutenkin nousussa, miksi sitä pitäisi erillisin toimin (toistuvasti) vielä lisätä?

Sinkkumies

Vierailija
11/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan lapsia jäi paljon sinne koteihin kotihoitoon. Niitä sitten on koronan jälkeen otettu paljon huostaan, kun ei siellä kodeissa sitten kumminkaan ollut välttämättä hyvä olla sen oman isän ja äipän kanssa. Paljon jäi myös tukitoimia puuttumaan niiltä tarvitsevilta lapsilta, kun ei huomattu missään. Esim. puheterapiaa tai toimintaterapiaa jäi saamatta. Nämä sitten näkyvät heikossa koulupärjäämisessä.

Vierailija
12/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri syynä. Me yhteiskunnan hyväosaisimmat ja suurituloisimmat todellakin pidämme oman sosioekonomisen taustan lapsista enemmän kuin köyhien. Joo. T. Miespuolinen varhaiskasvatuksen opettaja

Vierailija
13/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa persulapsista pitäisi.

Vierailija
14/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhekerho on 2 tuntia viikossa tavanomaisesti. Eipä siinä lapsi juurikaan ehdi kavereita saamaan. Leikkikentätkin ovat tyhjiä paitsi silloin kun siellä ulkoilee päiväk

Eikai siellä ole ketään kun kaikki tunkevat lapsensa muiden kasvatettaviksi!

15/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että ajattelevat, että olisi hyvä jos vanhemmat olisivat lastensa kanssa. Kun kerran töitäkään ei ole ja maataan kotona niin voisi sen lapsen kanssa edes vähän olla.

Minäkin ajattelin ennen näin, mutta neuvolan terkkarina olen kyllä havainnut, että usein näille lapsille on parempi olla siellä päiväkodissa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/24 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Varmaan siksi, että ajattelevat, että olisi hyvä jos vanhemmat olisivat lastensa kanssa. Kun kerran töitäkään ei ole ja maataan kotona niin voisi sen lapsen kanssa edes vähän olla.

Minäkin ajattelin ennen näin, mutta neuvolan terkkarina olen kyllä havainnut, että usein näille lapsille on parempi olla siellä päiväkodissa.

Sepä se. Lasun sossuna olen myös huomannut, että siellä kotona on onnistuneessa kotihoidossa ne lapset, joiden vanhemmat tykkäävät puuhata lasten kanssa ja viettää näiden kanssa aikaa. Kaikki kotivanhemmat eivät siihen pysty eikä se ole lasten etu pakottaa lapsia sinne kotiin.

Vierailija
17/24 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/24 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät pysty hoitamaan omia lapsiaan vaikka ovat kotona työttöminä tai mt-ongelmia omaavina, on lastekoti oikea paikka. Siellä on ruokaa ja muita heikkolahjaisten lapsia

Vierailija
19/24 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa persulapsista pitäisi.

Kyllä moni pitää heistä todella paljon,mutta Uussuomalaisista eivät niinkään.Tyydyttikö vastaus.

Vierailija
20/24 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vastustavat. Paremminhan heille töitä riittää, jos lapsia viedään hoitoon. Varsinkin nyt kun syntyvyys on alhaalla, tarvitaan lapsia hoitoon, jotta työpaikat säilyisivät kaikilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä