Uskovat! Miten toimia, kun rukous ei ole auttanut?
Luovuttaako, antaako asian olla ja yrittää hyväksyä se?
Vaiko elätellä toivoa, ei vielä luovuttaa vaan jatkaa uskomista ja rukoilemista?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Rukous on taustalla, Jumala on kanssasi Ap. Jotkut asiat kannattaa hoitaa niille sopivissa/luonnollisissa yhteyksissä. Jumala voi auttaa esim lääkärin välityksellä.
Tarkoitatko, että lääkäri määrää ahdistukseen, fyysisiin kipuihin ja unettomuuteen lääkkeitä, kun Jumala ei auttanut antamalla rauhaa. Ja lääkitys tekee sinusta zombin, joka ei ole enää yhteydessä itseensä ja kykene toimimaan niin, että elämä muutttuisi yhtään siedettävämmäksi.
En ole niin vahva uskossa, että voisin opastaa toisia. Kerron kuitenkin oman kokemukseni. Olin rukoillut pitkään asiaa, jota en saanut. Sitten kerran kirkossa laulettiin lasten virsi "Mä silmät luon ylös taivaaseen". Siinä oli säkeistö ( vanhat sanat). "Kiitos kaikesta, minkä soi sun armos armasta mulle
ja myöskin siitä, mit nyt en voi mä tyystin lausua sulle."
Silloin ymmärsin jotenkin, että voi kiittää siitäkin, mistä ei vielä pysty tuntemaan kiitollisuutta. Luottaa siihen, että Jumala tietää parhaiten.
Et ehkä ole rukoillut oikein ja tosissasi siihen uskoen.
- tosiuskova
Vierailija kirjoitti:
Et ehkä ole rukoillut oikein ja tosissasi siihen uskoen.
- tosiuskova
Miten rukoillaan oikein? Tosissani olen kyllä uskonut rukouksen voimaan.
Ap
Tutkitusti rukoilulla ei ole mitään vaikutusta. Tai on sillä sellainen vaikutus, että ajanhukkaa on. Voisi senkin ajan käyttää jotain hyödyllistä tehden.
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti rukoilulla ei ole mitään vaikutusta. Tai on sillä sellainen vaikutus, että ajanhukkaa on. Voisi senkin ajan käyttää jotain hyödyllistä tehden.
Mikä tutkimus?
Oman kokemukseni mukaan rukoilu auttaa aina. Ei todellakaan konkreettisesti heti, tässä ja nyt kuten minä tahdon, mutta se antaa sisäistä rauhaa, että voi jättää asiansa Jumalalle. (Vaikka hän tosin tietää asiamme muutenkin.)
Noin kymmenen vuotta sitten olin todella raskaassa elämäntilanteessa ja rukoilin jatkuvasti, että Jumala puuttuisi tilanteeseen. Nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin näen, miksi hän ei puuttunut minun haluamallani tavalla. Elämä on kuitenkin kaikkineen mennyt hyvin nämäkin kymmenen vuotta.
Siksi olenkin nähnyt tarpeelliseksi liittää rukousteni loppuun Jeesuksen Isä meidän-rukouksessa opettaman kohdan 'Tapahtukoon sinun tahtosi' ja lisäämään tähän vielä 'Anna minulle voimaa tyytyä sinun tahtoosi'.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan rukoilu auttaa aina. Ei todellakaan konkreettisesti heti, tässä ja nyt kuten minä tahdon, mutta se antaa sisäistä rauhaa, että voi jättää asiansa Jumalalle. (Vaikka hän tosin tietää asiamme muutenkin.)
Noin kymmenen vuotta sitten olin todella raskaassa elämäntilanteessa ja rukoilin jatkuvasti, että Jumala puuttuisi tilanteeseen. Nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin näen, miksi hän ei puuttunut minun haluamallani tavalla. Elämä on kuitenkin kaikkineen mennyt hyvin nämäkin kymmenen vuotta.
Siksi olenkin nähnyt tarpeelliseksi liittää rukousteni loppuun Jeesuksen Isä meidän-rukouksessa opettaman kohdan 'Tapahtukoon sinun tahtosi' ja lisäämään tähän vielä 'Anna minulle voimaa tyytyä sinun tahtoosi'.
Paras oppi mitä olen rukoukseen kuullut on rukoilla vain isä meidän -rukousta, eli juuri tuota että tapahtukoon sinun tahtosi. Sillä jumala tietää sydämesi tahdon, sitä ei tarvitse sille mitenkään erityisesti tiedottaa. Riittää kun noteeraa, että tuo on kiva, ei tuota, jne.
Sitten täytyy tietää myös, että jumala ei hahmota negaatiota. Jos sanot "ei sadetta" saat sadetta, sillä päässäsi on mielikuva sateesta. Sinun täytyy miettiä mitä haluat sen sijaan, mitä et halua. Tämän vuoksi demonitkin vain vahvistuvat jos niitä vastaan taistelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras oppi mitä olen rukoukseen kuullut on rukoilla vain isä meidän -rukousta, eli juuri tuota että tapahtukoon sinun tahtosi. Sillä jumala tietää sydämesi tahdon, sitä ei tarvitse sille mitenkään erityisesti tiedottaa. Riittää kun noteeraa, että tuo on kiva, ei tuota, jne.
Sitten täytyy tietää myös, että jumala ei hahmota negaatiota. Jos sanot "ei sadetta" saat sadetta, sillä päässäsi on mielikuva sateesta. Sinun täytyy miettiä mitä haluat sen sijaan, mitä et halua. Tämän vuoksi demonitkin vain vahvistuvat jos niitä vastaan taistelee.
Sitten vielä sellainen huomautus, että rukousta ei tarvitse mitenkään erityisesti voimistaa ja toistella. Ennemminkin kannattaa rukoilla asiasta vaan kerran ja sitten jättää asia ihan täysin herran haltuun, keskittyä muihin asioihin ja luottaa, että oikeaan aikaan jumala asian muuttaa.
When The Time Is Right, I the Lord Will Make It Happen.
Kyllä Jumala kestää ihmisen itkunkin eli ei hänelle ole meidän tuskamme ja kipummekaan mitenkään vieraita. Häneltä SAA pyytää ja anoa helpotusta myös niihin. Kunhan vain muistaa, että Jumala toteuttaa sen, minkä tarpeelliseksi itse kullekin katsoo. Hän tietää ja tuntee elämämme myös eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä sellainen huomautus, että rukousta ei tarvitse mitenkään erityisesti voimistaa ja toistella. Ennemminkin kannattaa rukoilla asiasta vaan kerran ja sitten jättää asia ihan täysin herran haltuun, keskittyä muihin asioihin ja luottaa, että oikeaan aikaan jumala asian muuttaa.
When The Time Is Right, I the Lord Will Make It Happen.
Rukoilkaa hellittämättä, neuvoo Raamattu.
Ei oo tullu lottovoittoa vaikka kuinka oon rukoillu😭
Aina ei ole voimia paljon. Onneksi Taivaan Isä on luvannut kuulla hiljaisen huokauksenkin.
Eikö usko oo verbi? Usko itseesi. Kaikki muu on enemmin tai vähemmin vedätystä….
En edes tiedä miten pitäis rukoilla, pelkään Jumalaa niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minulta on - siis ihan oikeasti on - kaikki toivo ja jaksaminen elämässä lopussa. Rukoilen, olen rukoillut vuosia. Mitään, ei yhtään mitään vastausta ole tullut. Ei edes pyhän tuntua missään.
Rukoiletko yksin vai oletko pyytänyt apua seurakunnalta? Tietävätkö he, miten vaikeaa sinulla on? Millaista apua tarvitset?
Ei kai kukaan niin hullu ole, että menee lavertelemaan ventovieraille omia asioitaan?! En minä ainakaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei ne läskitkään rukoilemalla lähde. Kannattaa tehdä itsekin jotain asioiden eteen.
Ehkä läskiä on tullut kun on rukoillut herkkuja ja saanut niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se Kaikkivaltiaan tahto tapahdu jokatapauksessa, täysin riippumatta siitä toivonko minä tai toivotko sinä sitä tapahtuvaksi. Vai onko Kaikkivoipa jotenkin rajallinen kyvyissään ja tarvitsee jotain rukousenergiaa kuin larppari taikapisteitä, että voi toteuttaa tahtoaan?
Rukous on taustalla, Jumala on kanssasi Ap. Jotkut asiat kannattaa hoitaa niille sopivissa/luonnollisissa yhteyksissä. Jumala voi auttaa esim lääkärin välityksellä.