Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat! Miten toimia, kun rukous ei ole auttanut?

Vierailija
19.05.2024 |

Luovuttaako, antaako asian olla ja yrittää hyväksyä se?

Vaiko elätellä toivoa, ei vielä luovuttaa vaan jatkaa uskomista ja rukoilemista?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kertoa rukousvastauksistaan? Itse odotan vastauksia vielä… toki niitä myös olen saanut.

Usein se vastaus on se, että ei ole vastausta ja sekin on yhtä ihmeellinen osoitus Herran rakkaudesta lastaan kohtaan. 

Incel

Vierailija
102/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on suhde Jumalaan. 

Oletko kokeillut ihmissuhdetta missä esittää vain vaatimuslistoja toisille? Toimiko? 

Niinpä.

Niin luuletkos että jumalalta ei voi pyytää asioita vai? Että pitää vaan nuolla tämän kenkiä? Totta kai saa pyytää ja sitä varten jumala on olemassa, loi maailman juuri sinun nautittavaksesi. Totta kai sinun pitää myös kuunnella jumalaa ja toimia tämän ohjeiden mukaisesti, mutta ihan yhtä yksipuolista se olisi jos sinä et saisi iloja jumalan kanssa kaveeraamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin Job.

Vierailija
104/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa rukoilla oikein. Esimerkiksi jos rukoilee lottovoittoa, ei Herra sitä todennäköisesti toteuta, mutta jos tilaat pitsan ja rukoilet, että saat pitsan, niin kun pitsakuski soittaa ovikelloasi, voit kiittää Herraa, kun Hän rakkaudessaan vastasi rukoukseesi.

Totta, pitää myös tehdä se lotto jotta voi voittaa lotossa. Tai no, joissakin tarinoissa tulee vaan soitto, että olet voittanut arpajaisissa tai löytää kadulta kupongin, kaikki on siis mahdollista. Ei pitäisi olla rukouksissaan turhantarkka, riittää kun sanoo että "miljardi euroa kiitos".

Voihan hiivatti, minulle on tullut monta kertaa sähköpostiin viestiä, että olen voittanut ties missä Malediivien lotossa tai vastaavassa ja minä pidin niitä roskapostina, mutta nehän olikin rukousvastauksia! 

Vierailija
105/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas rukoilen enimmäkseen muiden puolesta (esirukous) ja suurten maailmanpoliittisten muutosten puolesta (esim. oikeudenmukainen rauha Ukrainaan), että uskon niiden vaikuttavan pitkällä aikavälillä yhdessä muiden rukoilijoiden rukousten kanssa rintamana. Nyt esim.  Ukrainassa on tapahtunut muutosta ja sodan tuuli näyttäisi kääntyvän pikku hiljaa eli rukousvastaus.  Rukoilen myös Venäjän kansan puolesta (rukoilkaa vihollistenne puolesta), että se heräisi vastustamaan sotaa vain muutaman esimerkin mainitakseni. Kiitän joka ilta Jumalaa ihan pienistä asioista elämässäni (koti, ruoka, terveys, ystävälliset ihmiset jne.) - se estää kyynistymästä ja näkee arjen keskellä näiden arvon. Jeesus kehoitti rukoilemaan hellittämättä - kyllä Jumala kuulee!

Montako rukousta vielä tarvitaan, että Jumala lopettaa sodan Ukrainassa ja miksi Hänellä on joku kiintiö mikä pitää täyttää, ennenkuin Hän puuttuu asiaan? Ja väitätkö, että jos sinä ja muut ette rukoilisi, niin sota jatkuisi ikuisesti?

Miksi se sota pitäisi lopettaa, kun niin moni haluaa sotia? Ennemminkin vaan ne turvaan jotka eivät halua ja asia on sillä selvä. Jos toiset rukoilevat verimättöä niin siinähän mättävät. Typerää vaan sellaisten yrittää puuttua asiaan, jotka sitä eivät halua, keskittykööt he omiin asioihinsa.

Vierailija
106/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen samaa kuin Jeesus Getsemanessa.

Vierailija
107/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin Daniel. 

Vierailija
108/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa rukoilla oikein. Esimerkiksi jos rukoilee lottovoittoa, ei Herra sitä todennäköisesti toteuta, mutta jos tilaat pitsan ja rukoilet, että saat pitsan, niin kun pitsakuski soittaa ovikelloasi, voit kiittää Herraa, kun Hän rakkaudessaan vastasi rukoukseesi.

Totta, pitää myös tehdä se lotto jotta voi voittaa lotossa. Tai no, joissakin tarinoissa tulee vaan soitto, että olet voittanut arpajaisissa tai löytää kadulta kupongin, kaikki on siis mahdollista. Ei pitäisi olla rukouksissaan turhantarkka, riittää kun sanoo että "miljardi euroa kiitos".

Voihan hiivatti, minulle on tullut monta kertaa sähköpostiin viestiä, että olen voittanut ties missä Malediivien lotossa tai vastaavassa ja minä pidin niitä roskapostina, mutta nehän olikin rukousvastauksia! 

Koitapa joskus ihan oikeasti aidosti rukoilla jotakin sellaista, mitä ihan oikeasti ja aidosti haluat. Eli ei perseilemällä. Tai sitten voit vaan perseillä läpi elämäsi etkä koskaan saa mitä haluat, sekin on tietysti vaihtoehto.

Vierailija
109/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei täytä kaikkia toiveitamme tässä ajassa. Hän saattaa kasvattaa ihmistä mm. pettymysten kautta. Jos saisimme kaiken anomamme, olisimme pilalle hemmoteltuja tai muuta vastaavaa. Samalaisia kuin ihmisten kasvattamat lapset, joille on annettu kaikki periksi.

Vierailija
110/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti. Raamatussa ei missään sanota, että rukoilkaa aidosti.

Vierailija
111/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen samaa kuin Elia.

Että karhut syövät huonotapaiset lapset? 

Vierailija
112/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen kuin Mooses.

Vierailija
113/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan rukoilu auttaa aina. Ei todellakaan konkreettisesti heti, tässä ja nyt kuten minä tahdon, mutta se antaa sisäistä rauhaa, että voi jättää asiansa Jumalalle. (Vaikka hän tosin tietää asiamme muutenkin.)

Noin kymmenen vuotta sitten olin todella raskaassa elämäntilanteessa ja rukoilin jatkuvasti, että Jumala puuttuisi tilanteeseen. Nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin näen, miksi hän ei puuttunut minun haluamallani tavalla. Elämä on kuitenkin kaikkineen mennyt hyvin nämäkin kymmenen vuotta. 

Siksi olenkin nähnyt tarpeelliseksi liittää rukousteni loppuun Jeesuksen Isä meidän-rukouksessa opettaman kohdan 'Tapahtukoon sinun tahtosi' ja lisäämään tähän vielä 'Anna minulle voimaa tyytyä sinun tahtoosi'. 

Paras oppi mitä olen rukoukseen kuullut on rukoilla vain isä meidän -rukousta, eli juuri tuota että tapahtukoon sinun tahtosi. Sillä jumala tietää sydämesi tahdon, sitä ei tarvitse sille mitenkään erityisesti tiedottaa. Riittää kun noteeraa, että tuo on kiva, ei tuota, jne. 

Sitten täytyy tietää myös, että jumala ei hahmota negaatiota. Jos sanot "ei sadetta" saat sadetta, sillä päässäsi on mielikuva sateesta. Sinun täytyy miettiä mitä haluat sen sijaan, mitä et halua. Tämän vuoksi demonitkin vain vahvistuvat jos niitä vastaan taistelee. 

Sitten vielä sellainen huomautus, että rukousta ei tarvitse mitenkään erityisesti voimistaa ja toistella. Ennemminkin kannattaa rukoilla asiasta vaan kerran ja sitten jättää asia ihan täysin herran haltuun, keskittyä muihin asioihin ja luottaa, että oikeaan aikaan jumala asian muuttaa.

When The Time Is Right, I the Lord Will Make It Happen.

Rukoilkaa hellittämättä, neuvoo Raamattu.  

Juu mutta ei yhtä asiaa. Riittää kun huomioit sen asian ja menet eteenpäin. Päin vastoin, mitä kauemmin takerrut siihen haluun ja puutteeseen asiaa kohtaan, sitä kauemmin kestää että saat sen, sillä elät siinä halussa ja puutteessa uskon sijaan, että jumala järjestää sen sinulle. Tuo voi olla myös yksi syy miksi sitä vastausta ei tule, kun hakkaatte päätänne seinään sen sijaan että luotatte ja uskotte että se asia tulee. Jumala ei ole sellainen että sille pitää huutaa tai lyödä kovaa, se kuulee pienimmänkin äänen, jopa äänettömän äänen. Se tuntee sinut paremmin kuin sinä itse. Tärkeää on kertoa ja tietää mitä haluat, ei jankata jumalalle että "haluan sitä tätä ja tuota" eikä varsinkaan sitä samaa 500 kertaa. Se on typeryyttä ja ärsyttävääkin.

Vierailija
114/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei täytä kaikkia toiveitamme tässä ajassa. Hän saattaa kasvattaa ihmistä mm. pettymysten kautta. Jos saisimme kaiken anomamme, olisimme pilalle hemmoteltuja tai muuta vastaavaa. Samalaisia kuin ihmisten kasvattamat lapset, joille on annettu kaikki periksi.

Höpsis. Vatsakin tulee joskus täyteen ja sitten on kiva tehdä jotain muuta. 

Vierailija
115/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan jaksa rukousta jatkaa loputtomiin, jos olen kauan jotain pyytänyt, mutta en ole saanut. Siitä voi vetää johtopäätöksen, että anottua asiaa ei saa, tai saa ainakaan vielä.

Tuo on ihan yleistä, ettei se tule välittömästi. Joskus pitää valmistautua vastaanottamaan se. Jos rukoilet jotain suurta, sinun täytyy olla suuri astia vastaanottaaksesi sen, ja pitää vähän kasvaa ihmisenä ensin.

Vierailija
116/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas rukoilen enimmäkseen muiden puolesta (esirukous) ja suurten maailmanpoliittisten muutosten puolesta (esim. oikeudenmukainen rauha Ukrainaan), että uskon niiden vaikuttavan pitkällä aikavälillä yhdessä muiden rukoilijoiden rukousten kanssa rintamana. Nyt esim.  Ukrainassa on tapahtunut muutosta ja sodan tuuli näyttäisi kääntyvän pikku hiljaa eli rukousvastaus.  Rukoilen myös Venäjän kansan puolesta (rukoilkaa vihollistenne puolesta), että se heräisi vastustamaan sotaa vain muutaman esimerkin mainitakseni. Kiitän joka ilta Jumalaa ihan pienistä asioista elämässäni (koti, ruoka, terveys, ystävälliset ihmiset jne.) - se estää kyynistymästä ja näkee arjen keskellä näiden arvon. Jeesus kehoitti rukoilemaan hellittämättä - kyllä Jumala kuulee!

Montako rukousta vielä tarvitaan, että Jumala lopettaa sodan Ukrainassa ja miksi Hänellä on joku kiintiö mikä pitää täyttää, ennenkuin Hän puuttuu asiaan? Ja väitätkö, että jos sinä ja muut ette rukoilisi, niin sota jatkuisi ikuisesti?

Miksi se sota pitäisi lopettaa, kun niin moni haluaa sotia? Ennemminkin vaan ne turvaan jotka eivät halua ja asia on sillä selvä. Jos toiset rukoilevat verimättöä niin siinähän mättävät. Typerää vaan sellaisten yrittää puuttua asiaan, jotka sitä eivät halua, keskittykööt he omiin asioihinsa.

No sinä tai tuo toinen sanoi, että hän on rukoillut sodan lopettamista ja rukous on alkanut vaikuttaa, joten riittävä määrä rukouksia alkaa olla kasassa.

Vai miten rukous käytännössä toimii? 

Vierailija
117/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun härkää sarvista. On sulla jo Jumala ja rukoukset tukena todennäköisyyksiä parantamassa, antaa mennä vaan ja kato miten käy.

Aloittaja täällä. Tällä kertaa ei sinnikäs, kaksi vuotta kestänyt rukoilu ja rukousapukaan auttanut. Pyysin Jumalalta myös mielenrauhaa, mikäli harras toiveeni ei missään muodossa toteudu. No, ei toteutunut missään muodossa enkä saanut myöskään mielenrauhaa. Nyt yritän sinnitellä rauhoittavilla lääkkeillä hetki kerrallaan.

Kiitos kuitenkin kaikille asiallisista vastauksista.

Jumala toimii uskosta käsin, ei jankutuksesta. Koittakaa jo tajuta. Kun rukous on esitetty, sitten uskotaan ja luotetaan, ei jankuteta.

Vierailija
118/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun härkää sarvista. On sulla jo Jumala ja rukoukset tukena todennäköisyyksiä parantamassa, antaa mennä vaan ja kato miten käy.

Aloittaja täällä. Tällä kertaa ei sinnikäs, kaksi vuotta kestänyt rukoilu ja rukousapukaan auttanut. Pyysin Jumalalta myös mielenrauhaa, mikäli harras toiveeni ei missään muodossa toteudu. No, ei toteutunut missään muodossa enkä saanut myöskään mielenrauhaa. Nyt yritän sinnitellä rauhoittavilla lääkkeillä hetki kerrallaan.

Jumala toimii uskosta käsin, ei jankutuksesta. Koittakaa jo tajuta. Kun rukous on esitetty, sitten uskotaan ja luotetaan, ei jankuteta.

Eli mitä eroa on sillä, että rukoilee kuin että ei rukoile? Lopputulos on sama. 

Vierailija
119/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä tai tuo toinen sanoi, että hän on rukoillut sodan lopettamista ja rukous on alkanut vaikuttaa, joten riittävä määrä rukouksia alkaa olla kasassa.

Vai miten rukous käytännössä toimii? 

Niin tai sitten sotijat ovat saaneet sodasta tarpeekseen.

Se toimii niin että pyydät jotain asiaa, uskot että saat sen, ja menet eteenpäin elämässäsi. Sitten se tulee joko heti tai joskus, riippuen tosi paljon asiasta ja siitä kuinka paljon sinun on muututtava sen saadaksesi (jotta pystyt kokemuksen vastaanottamaan). Joskus nämä asiat tulevat itselle päivän viiveellä, joskus vuosien. 

Mutta tuollainen toisten asioihin puuttuminen, varsinkin kun iso osa ihmisistä ihan aidosti haluaa mättää toisiaan veripäissään, on jopa semisti väärin. Ihan yhtä lailla kuin sinulla on oikeus vaatia ja pyytää kivaa ja rauhallista kukkaiselämää, toisilla on oikeus elää verimättöpääelämää - kaltaistensa kanssa. Kannattaa siis keskittyä siihen, mitä itse haluaa ja vahvistaa toisia kohti omia polkujaan sen sijaan, että yrittää jotenkin rajoittaa tai kontrolloida toisten tekemisiä. He ovat täällä omalla nautinto- ja hupimatkallaan. Tai jollain muulla jos ovat eläneet tosi huonosti. Ethän sinäkään toivo, että joku tulee rukoilemaan sinun elämästäsi "voi kunpa tuo ei saisi mitä haluaa vaan eläisi sillä tavalla mitä minä katson hänelle hyväksi"... Typeräähän tuollainen on. Vain itse voi tietää mitä tarvitsee kasvaakseen täyteen mittaansa

Vierailija
120/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä eroa on sillä, että rukoilee kuin että ei rukoile? Lopputulos on sama. 

Rukous voi olla muutakin kuin jankutusta, että haluan tuota ja tätä. Et kai sinä vanhemmallesikaan jankuta vaan että haluat karkkia, jos tiedät että karkkipäivä on lauantaina. Kerrot että haluat nämä karkit ja sitten luotat että ne tulevat. Sitten puuhailet muuta siihen asti, ja mahdollisesti myös juttelet vanhemman (jumalan) kanssa niitä näitä tai muista asioista. Ei se ole sen kummempaa kuin yhteys jumalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä