Uskovat! Miten toimia, kun rukous ei ole auttanut?
Luovuttaako, antaako asian olla ja yrittää hyväksyä se?
Vaiko elätellä toivoa, ei vielä luovuttaa vaan jatkaa uskomista ja rukoilemista?
Kommentit (52)
Jos luovutan, pelkään, että alan kyynistyä. Ap
Tyhjän saa pyytämättäkin. Ei maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Isä meidän rukous, lisäksi voit pyytää esirukouspyyntöä kristillisiltä kirkoilta.
Eli kannattaako vielä siis yrittää? Vaiko vain luovuttaa? Ap
1. kirje tessalonikalaisille 5
[17] Rukoilkaa lakkaamatta.
Ei ne läskitkään rukoilemalla lähde. Kannattaa tehdä itsekin jotain asioiden eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne läskitkään rukoilemalla lähde. Kannattaa tehdä itsekin jotain asioiden eteen.
Jos olen jo tehnyt? Ei tämä liity laihduttamiseen yms. Ap
Ei muuta kun härkää sarvista. On sulla jo Jumala ja rukoukset tukena todennäköisyyksiä parantamassa, antaa mennä vaan ja kato miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua siellä on sivu tolkulla ohjeita ja neuvoja miten Jumalaa lähestytään ja miten rukoillaan ja keiden puoleen Jumala kääntää kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue Raamattua siellä on sivu tolkulla ohjeita ja neuvoja miten Jumalaa lähestytään ja miten rukoillaan ja keiden puoleen Jumala kääntää kasvonsa.
Onko sinulla antaa jotain kohtaa, josta voisin aloittaa? Ap
Raamatussa on sivu tolkulla neuvoja ja ohjeita siihenkin kun tuntuu että Jumala ei vastaa tai näe sinua.
Onko suhteesi Kristukseen kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa on sivu tolkulla neuvoja ja ohjeita siihenkin kun tuntuu että Jumala ei vastaa tai näe sinua.
Olen aika vähän vielä kerennyt tutustua Raamattuun. Tutustuisin mielelläni lisää ja saisin sieltä johdatusta elämääni. Osaatko antaa jotain kohtia, joista löytää noita ohjeita? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan. Ei Kristus ole koskaan valittanut huonoa suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla antaa jotain kohtaa, josta voisin aloittaa? Ap
Johanneksen evankeliumi ja muut evankeliumit , Kirje Roomalaisille, Nehmian kirja, 1-5 Mooseksen kirja, Apostolien teot, Psalmit, sananlaskut, Jobin kirja, Ester, Ruut, kaikki loputkin epistolat. Raamattu on Jumalan kertomus Jumalasta sinulle.
Minä rukoilin äitini parantamista, mutta äiti kuoli sairauteensa. Sairauden ansiosta hän oli pohtinut kuolemaa ja elettyä elämää, ja hän tuli uskoon ennen kuolemaansa.
Leskeksi jäänyt isäni löysi äidin kuoleman jälkeen itselleen uskovan vaimon, ja sen myötä uskoon tuli myös isäni.
Jos olisin saanut rukousvastaukseni eli äidin paranemisen, eivät vanhempani varmaan olisi uskossa.
Herra tietää parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Minä rukoilin äitini parantamista, mutta äiti kuoli sairauteensa. Sairauden ansiosta hän oli pohtinut kuolemaa ja elettyä elämää, ja hän tuli uskoon ennen kuolemaansa.
Leskeksi jäänyt isäni löysi äidin kuoleman jälkeen itselleen uskovan vaimon, ja sen myötä uskoon tuli myös isäni.
Jos olisin saanut rukousvastaukseni eli äidin paranemisen, eivät vanhempani varmaan olisi uskossa.
Herra tietää parhaiten.
Kiitos kertomuksestasi. Ap
Mitä sinä sitten rukoilet - jotain konkreettista??? Minun rukoukseni on kun menen lenkille ja rupattelen ikäänkuin Jumalan kanssa - joku voisi kysyä että onko sulla joku mielikuvitusfrendi...
Nukahdan aina kun luen iltarukoukseni: Levolle laske Luojani, Armias ole suojani. Jos sijaltani en nousisi ota minut luoksesi.
Ruokarukoukseksi riittää ristinmerkki joka = rukous.
Isämeidän rukouskin on olemassa - kait osaatte - ei tartte hokea mitään tyhjänpäiväistä.
Suosittelen ap. Raamattu kannesta kanteen ohjelmaa joka löytyy netistä sieltäkin aloittaisin kuuntelun Uudesta testamentista, Evankeliumeista .
Herra vastaa joko KYLLÄ, ODOTA tai EI. Useimmiten se vastaus on ODOTA. Näin on tainnut käydä itsellenikin useammin. Kyllä, eräs rukousaiheeni koskee toki naisystävää ja edelleen vaimoa. Se voi olla sen kokoluokan asia että ainakin ODOTA on ihan paikallaan ollut antaa vastaukseksi, erityisesti kun asiassa on tiettyjä sekulaareja seikkoja. Olen kuitenkin saanut merkin jota en nyt kerro ja sen perusteella minulla on varmuus kuinka asia on myös aikataulun suhteen. Tiedän ja hyväksyn myös että valitusoikeus on hyvin pieni jos ollenkaan, mikäli itse on mennyt jotain rukouksessa pyytämään. No olen siis mennyt ihan tarkasti yksilöiden pyytämään. Mikään ei sinänsä estä rukoilemista sitkeästi ja herkeämättä samojen aiheiden puolesta. Palstalla on jossain ketju "Rukouspyyntöjä, rukoilen puolestanne" tai sinnepäin. Sinne kannattaa liittää asioita, uskoakseni useampikin ketjua lukeva rukoilee aiheiden puolesta.
Mun kokemus on sellainen että kannattaa jatkaa rukousta, et välttämättä saa mitä pyydät, mutta kun rukoilet niin pysyt yhteydessä Jumalaan. Toisaalta jos susta tuntuu ettet enää jaksa rukoilla jonkin asian puolesta, niin on ihan ok myös vain jättää se asia Jumalalle ja rukoilla jotain muuta. Hyväksyä kannattaa se miten asiat nyt ovat, siitä miten ne ehkä muuttuvat tai eivät emme tiedä etukäteen. Voidaan elää päivä kerrallaan, tehdä se mitä voidaan, rukoilla ja lukea Raamattua, ja vain jättää kaiken Herran hoitoon. On myös ok esim surra, tai suuttuakin, pyytää esirukousta tai sielunhoidollista keskustelua seurakunnalta, jos jokin asia on erityisen vaikea. Raamatussa esim psalmit ovat rukouksia, Jobin kirja kertoo kärsimyksestä ja muutenkin Raamatussa puhutaan paljon siitä että monesti asiat eivät mee niinkuin me haluaisimme, mutta kun seurataan Jeesusta niin ne varmasti menevät parhaalla mahdollisella tavalla.
Eli kannattaako vielä siis yrittää? Vaiko vain luovuttaa? Ap