Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat! Miten toimia, kun rukous ei ole auttanut?

Vierailija
19.05.2024 |

Luovuttaako, antaako asian olla ja yrittää hyväksyä se?

Vaiko elätellä toivoa, ei vielä luovuttaa vaan jatkaa uskomista ja rukoilemista?

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilu rauhoittaa omaa mieltä.  

Vierailija
82/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti parempi kuin palaa iankaikkisessa tulessa joidenkin k*späiden ja Saatanan vieressä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettaa rukoilemista, vaikka välillä se tuntuisi turhalta. Jumala on kyllä kanssasi ja lohduttaa.  

Vierailija
84/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne läskitkään rukoilemalla lähde. Kannattaa tehdä itsekin jotain asioiden eteen.

Ehkä läskiä on tullut kun on rukoillut herkkuja ja saanut niitä?

Kauan sitten rukoilin, että saispa nauraa. Nyt se tapahtui! HIHIHIHIHI!

Vierailija
85/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lopettaa rukoilemista, vaikka välillä se tuntuisi turhalta. Jumala on kyllä kanssasi ja lohduttaa.  

Kyä rukoilu on ihan turhaa hommaa.

Vierailija
86/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa kehotetaan USKOSSA anomaan Herralta. 

Ei meistä monikaan varmaan koe uskoaan erityisen vahvaksi eikä rukouksen voima meidän vahvuudestamme olekaan kiinni. Silti Raamattu siihen kehottaa.  

Vierailija
87/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa rukoilla oikein. Esimerkiksi jos rukoilee lottovoittoa, ei Herra sitä todennäköisesti toteuta, mutta jos tilaat pitsan ja rukoilet, että saat pitsan, niin kun pitsakuski soittaa ovikelloasi, voit kiittää Herraa, kun Hän rakkaudessaan vastasi rukoukseesi.

Vierailija
88/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rukoilen enimmäkseen muiden puolesta (esirukous) ja suurten maailmanpoliittisten muutosten puolesta (esim. oikeudenmukainen rauha Ukrainaan), että uskon niiden vaikuttavan pitkällä aikavälillä yhdessä muiden rukoilijoiden rukousten kanssa rintamana. Nyt esim.  Ukrainassa on tapahtunut muutosta ja sodan tuuli näyttäisi kääntyvän pikku hiljaa eli rukousvastaus.  Rukoilen myös Venäjän kansan puolesta (rukoilkaa vihollistenne puolesta), että se heräisi vastustamaan sotaa vain muutaman esimerkin mainitakseni. Kiitän joka ilta Jumalaa ihan pienistä asioista elämässäni (koti, ruoka, terveys, ystävälliset ihmiset jne.) - se estää kyynistymästä ja näkee arjen keskellä näiden arvon. Jeesus kehoitti rukoilemaan hellittämättä - kyllä Jumala kuulee!

Vierailija
89/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas rukoilen enimmäkseen muiden puolesta (esirukous) ja suurten maailmanpoliittisten muutosten puolesta (esim. oikeudenmukainen rauha Ukrainaan), että uskon niiden vaikuttavan pitkällä aikavälillä yhdessä muiden rukoilijoiden rukousten kanssa rintamana. Nyt esim.  Ukrainassa on tapahtunut muutosta ja sodan tuuli näyttäisi kääntyvän pikku hiljaa eli rukousvastaus.  Rukoilen myös Venäjän kansan puolesta (rukoilkaa vihollistenne puolesta), että se heräisi vastustamaan sotaa vain muutaman esimerkin mainitakseni. Kiitän joka ilta Jumalaa ihan pienistä asioista elämässäni (koti, ruoka, terveys, ystävälliset ihmiset jne.) - se estää kyynistymästä ja näkee arjen keskellä näiden arvon. Jeesus kehoitti rukoilemaan hellittämättä - kyllä Jumala kuulee!

Montako rukousta vielä tarvitaan, että Jumala lopettaa sodan Ukrainassa ja miksi Hänellä on joku kiintiö mikä pitää täyttää, ennenkuin Hän puuttuu asiaan? Ja väitätkö, että jos sinä ja muut ette rukoilisi, niin sota jatkuisi ikuisesti?

Vierailija
90/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyt tosiasiat. Ei Jumala ole mikään rukousaitomaatti. Eikä häntä voi "komennella" joillain voimarukouksilla. Toki on mahdollista olla sinnikäs ja anoa ja anoa ..... mutta henkisesti on ehkä helpompaa hyväksyä jopa ne vaikeatkin asiat mitä elämä tuo eteen.

Vierailija
91/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa rukoilla oikein. Esimerkiksi jos rukoilee lottovoittoa, ei Herra sitä todennäköisesti toteuta, mutta jos tilaat pitsan ja rukoilet, että saat pitsan, niin kun pitsakuski soittaa ovikelloasi, voit kiittää Herraa, kun Hän rakkaudessaan vastasi rukoukseesi.

No onpa ihanaa syvällistä teologiaa. Olet oivaltanut hengellisesti kaiken. Pidä tuosta kiinni.

Vierailija
92/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta miksi tuhlaat aikaasi ja toivoasi entiteetille joka on sinua kohtaan kylmä, julma ja kusipäinen? Käänny pois. Ala itse ottaa elämää haltuusi esim. kaaosmagiaa opettelemalla. 

Mitä on kaaosmagia?

Vierailija
93/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa rukousvastauksistaan? Itse odotan vastauksia vielä… toki niitä myös olen saanut.

Vierailija
94/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa rukousta jatkaa loputtomiin, jos olen kauan jotain pyytänyt, mutta en ole saanut. Siitä voi vetää johtopäätöksen, että anottua asiaa ei saa, tai saa ainakaan vielä.

Vierailija
95/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukous auttaa aina. Vastaus voi olla myös ei. Silloin on hyväksyttävä asia, eikä kuvitella että rukous on toivomusautomaatti.

Niin mutta koska kannattaa luovuttaa asian suhteen ja hyväksyä se kielteinen vastaus? Ap

En tiedä, riippuu varmaan ihmisestä. Raamattu antaa yleisesti kyllä ymmärtää rukoilemaan sinnikkäästi.

Vierailija
96/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, jokainen henkäyksesi happeakin tulee Jumalalta. 

Vierailija
97/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko on suhde Jumalaan. 

Oletko kokeillut ihmissuhdetta missä esittää vain vaatimuslistoja toisille? Toimiko? 

Niinpä.

Kuulostatpa armottomalta. Ymmärsin AP: sta, että hän ei esitä vaatmuslistoja, vaan pyytää apua hädässään ja toivottomuudessaan..Jos olet kristitty, häpeä vastauksesi julmuutta.

AP, minullakin on ollut aikoja, pitkiäkin, jolloin ole kokenut, ettei Jumala kuulee minua eikä auta minua..Joskus pitkänkin ajan päästä olen sitten saanut jotain helpotusta tai apua.

Yhteys on olemassa, kun jaksat vielä puhua Jumalalle ja rukoilla häntä.. Koita luottaa siihen, että joskus vielä saat vastauksen ja avun.

Vierailija
98/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, pitää myös tehdä se lotto jotta voi voittaa lotossa. Tai no, joissakin tarinoissa tulee vaan soitto, että olet voittanut arpajaisissa tai löytää kadulta kupongin, kaikki on siis mahdollista. Ei pitäisi olla rukouksissaan turhantarkka, riittää kun sanoo että "miljardi euroa kiitos".

Vierailija
99/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kertoa rukousvastauksistaan? Itse odotan vastauksia vielä… toki niitä myös olen saanut.

Usein se vastaus on se, että ei ole vastausta ja sekin on yhtä ihmeellinen osoitus Herran rakkaudesta lastaan kohtaan. 

Vierailija
100/134 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen samaa kuin Elia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä